BEG airport status
[NAJAVA] Kompanija CADCAM Data na ovogodišnjem Partneru: Jugoimportov najnoviji projekat Tamnava – predstavljanje kroz virtuelnu (inženjersku) realnost Utvina Sova unapređena je uz pomoć Catie, verzije 5 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[NAJAVA] Kompanija CADCAM Data na ovogodišnjem Partneru: Jugoimportov najnoviji projekat Tamnava – predstavljanje kroz virtuelnu (inženjersku) realnost

Deveti međunarodni Sajam naoružanja i vojne opreme Partner održaće se od 25. do 28. juna.

Ovogodišnja manifestacija biće za nijansu drugačija i interesantnija od prethodnih. Koorganizator događaja kompanija Jugoimport SDPR ove godine obeležava 70 godina rada. U to ime odlučili su da drugog dana za poslovne posetioce sajma održe bojevi prikaz naoružanja u upotrebi i u razvoju na vojnom poligonu Nikinci. Pored prvog prisustva jednog helikoptera na Partneru od njegovog osnivanja, ove godine izlagaće i rekordan broj privatnih kompanija koje posluju u okviru namenske industrije.

Beogradska kompanija CADCAM Data imaće sasvim sigurno jedan od najinteresantnijih štandova i prikaz svojih proizvoda. Kako smo na portalu već pisali, CADCAM je, između ostalog, i zastupnik kompanije Dassault Systemes za region bivše Jugoslavije i kao takvi su adresa kada za vaš projektantsko-razvojni biro morate pazariti najzastupljeniji softver za projektovanje CATIA 3DEXPERIENCE ili neki od industrijskih softvera za simulacije, upravljanje proizvodnim procesima ili upravljanje životnim ciklusom proizvoda iz porftoflia SIMULIA, ENOVIA ili DELMIA.

U januaru su, zajedno sa svim članicama matične CADCAM Grupe, proglašeni za jedinog Platinum partnera kompanije Dassault Systemes u regiji bivše Jugoslavije. U novembru prošle godine održali su prezentaciju Dassaultove 3DEXPERIENCE platforme koju su donirali Mašinskom fakultetu Univerziteta u Nišu.

Svi mašinski i za nas bitniji vazduhoplovni inženjeri će na ovogodišnjem Partneru moći da se upoznaju detaljnije sa Dassault proizvodima, kako sa najnovijim verzijama programa koje već poznaju, tako i sa onima koje nisu do sada imali prilike da koriste, kao što je sveobuhvatnije rešenje nazvano „3DEXPERIENCE platforma“:

– Ove godine za Sajam naoružanja i vojne opreme Partner 2019, za posetioce smo pripremili puno novosti koje će biti prikazane kroz drugačiju i inovativniju sajamsku prezentaciju od onih na koje ste do sada navikli. Zadovoljstvo nam je da vas pozovemo da nas posetite i pogledate najnoviji projekat kompanije Jugoimport SDPR, pod nazivom Tamnava, koja će po prvi put biti prikazana na našem štandu i to putem opreme za projektovanje virtuelne realnosti.

Tamnava je najnoviji projekat Jugoimporta, još uvek u konceptualnoj fazi i kao dugogodišnji partner kompanije Jugoimport SDPR, CADCAM Data ima tu privilegiju da javnost prvi put upozna sa ovim vojnim vozilom, projektovanim na našem softverskom rešenju CATIA.

Maksimalno realan virtuelni prikaz omogućen je aplikacijama platforme 3DEXPERIENCE, pre svega najnovijom verzijom softvera CATIA na pomenutoj platformi i vrhunskim softverskim rešenjem za „high quality rendering“ i virtuelizaciju proizvoda 3DEXCITE Deltagen.

Pozivamo sve zainteresovane vazduhoplovce da nas posete u hali 4 beogradskog sajma, na štandu broj 4033. Takođe, pozivamo i sve zainteresovane da prisustvuju prezentaciji „Digitalna transformacija poslovnih procesa kompanije Jugoimport SDPR“, gde ćete imati prilike da se sretnete sa Rukovodiocem sektora za razvoj gospodinom Milanom Furtulom i na kojoj ćete moći, između ostalog, da čujete i iskustva ove kompanije u primeni Dassault Systemes softverskih rešenja. Prezentacija će se održati u četvrtak 27.06. sa početkom u 13 časova u sali za promocije u parteru Hale 4 Beogradskog sajma. – poručuju iz CADCAM Date.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

6x

Znaci, Yugoimport prestao da radi makete i prototipove…sad samo 3D modeli i slike.
BTW, ima li negde slika te Tamnave 6×6?

Odgovori
Vl

@ 6×6=milionche
Da znaš šta softver kao Catia znači timovima u projektovanju proizvoda ne bi tako pisao…
Sa pojavom takvih platformi (tu treba pomenuti i Solid), vreme potrebno za izradu projekta sa nekoliko godina je svedeno na nekoliko meseci. Svi inženjeri mašinstva koji su završili falkutete u zadnjih 10 godina, moraju poznavati modelovanje proizvoda u nekoj od ovakvih platformi (bez toga se jednostavno više ne može).
Evo i prostog primera:
Ranije je bilo potrebno za projektovanje novog tipa automobila oko 10 godina. Danas taj proces traje oko 2 godine.
Moj profesor (učestvovao u razvoju naše Strele 2M) je tvrdio da projektovanje takvog proizvoda (koje je tada trajalo 6 ili 7 godina) može danas na ovakvim softverskim platformama da se obavi za 6 – 7 meseci.

BB

@Vlad
Sve se slažem (i sam radim u Cad/cam programu iako nisam mašinski inženjer, barem toliko da znam kakvu predbost nose), a sad da vidimo kako je U66 izgledala u odnosu na svoju generaciju a kako Sova u odnosu na svoje konkurente?
Catia je alat a ne vještina.

Mislim da je konceptualni dizajn ovdje malo zakazao i onaj iskonski marketing (ko su potencijalni kupci? Gdje namjerava da se koristi? Koja je misija? Ko su konkurenti? Koja je tržišna niša koju napadamo? Koliko dugo će moći da se nudi takvo tehnološko rješenje). Na ova pitanja treba prvo odgovoriti, pa malo crtati običnom olovkom na papiru, pa tek onda ide Catia…

Be

Tamnava izgleda nije vozilo/transporter 6×6 nego visecevni lanser raketa na kamionu. …ako je verovati silueti sa reklame T6.

Odgovori
Pr

Ako je verovati silueti sa reklame onda nije ni 6×6 već 8×2^x, x#0.
Pozdrav ; )

dr

u periodu od1992 do 2000 radio sam na namenskim poslovima,Moje iskustvo mi kaže da nepostoji sredstvo a ni alat koji nema multidisciplinarnu primenu, lično preferiram alate vezane za Linux OS, želeo sam da obiđem sajam i da se sretnem sa nekim prijateljima iz Krušika ali pošto su ulaz za građanstvo ograničili samo na 28 06 hvala im, bez mene.Prijateljima iz Krušika raketnom poz Padobranac

Odgovori
Pr

Ako se ne varam, svaki od sajmova naoružanja je bio poslednje nedelje juna i na svakom je otvoreni dan (i za nas obične smrtnike) bio petak. E sad, ako ste u kontaktu sa nekim od prijatelja možda mogu da vam obezbede akreditaciju i za neki drugi dan.
Pozdrav!

Te

@Vlad i BB , mašinac sam (tehničar pa i inžinjer) i u potpunosti se slažem , ali opet i olovka i papir

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj