BEG airport status
Potpisan sporazum: MTU će buduće radnike obučavati u Srbiji, zapošljavanje odmah nakon srednje škole Potpisivanje sporazuma o dualnom obrazovanju u Predsedništvu / Foto: MTU

Potpisan sporazum: MTU će buduće radnike obučavati u Srbiji, zapošljavanje odmah nakon srednje škole

Vlada Srbije i nemačka kompanija MTU Aero Engines potpisali su juče memorandum o saradnji u oblasti obuke budućih radnika za postrojenje koje planiraju da izgrade kod Nove Pazove. Na potpisivanju memoranduma potvrđena je i prva brojka očekivanog obima zapošljavanja koja će do 2027. godine iznositi 440 zaposlenih u kompaniji MTU Maintenance Serbia d.o.o.

Kako je navedeno u saopštenju MTU-a, potpisani sporazum ima za cilj da definiše specifične potrebe kompanije u oblasti obuke budućih radnika kroz sistem dualnog obrazovanja i saradnju srednjim stručnim školama u Srbiji, pre svih sa Vazduhoplovnom akademijom u Beogradu.

– Odluka da se intenzivira saradnja dolazi u pozadini MTU plana da otvori postrojenje za reparaciju delova za avio-motore u Srbiji. Ono će se nalaziti u Novoj Pazovi pored Beograda i po planu počeće sa radom 2022. godine. Formirano je preduzeće MTU Maintenance Serbia d.o.o. i prvi zaposleni su već angažovani. Njihov fokus u narednih nekoliko meseci biće razvoj planova zapošljavanja za potrebe kompanije. Dok se novo postrojenje bude gradilo, MTU će već obučavati buduće zaposlene za specifične pozicije koje će se tražiti. Ove obuke dešavaće se u srpskim srednjim stručnim školama i u MTU postrojenjima u Nemačkoj. – stoji u saopštenju.

Nakon 2022. nema odlaska u Nemačku. Ceo ciklus zapošljavanja, obuka i rada biće u Srbiji / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako Tango Six saznaje, škola koja će obavljati ove obuke biće Vazduhoplovna akademija a nakon izgradnje postrojenja u Srbiji stažiranje će se obavljati u Novoj Pazovi umesto u Nemačkoj. Tako će MTU u potpunosti zaokružiti potrebe za radnom snagom, njihovu početnu i specijalističku (on-job) obuku unutar Srbije.

– Plan nam je da broj zaposlenih raste do 440 do 2027. godine, sa jasnim ciljem da ovaj rast obezbedimo u potpunosti ljudima koji žive u Srbiji. Ubeđeni smo da ćemo naći motivisane i stručne ljude u Srbiji koji će želeti da rade u vazduhoplovnoj industriji. Ono što je potrebno za ostvarivanje tog cilja je čvrsto ustanovljen sistem dualnog obrazovanja koji je ključan u industriji kakva je avijacija. – izjavio je Mihael Šrejog, MTU Chief Program Officer.

Kako je Tango Six već ranije pisao, MTU trenutno obavlja oko 1,9 milion sati opravki u svojim postrojenjima globalno. Lokacija u Novoj Pazovi, planirano je, dodaće oko 400.000 sati opravki toj brojki.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj