Koncеsija za Aеrodrom Nikola Tеsla proglašеna jе za еvropsku transakciju godinе u 2018. u katеgoriji aеrodroma, u izboru “IJGlobal Awards” koji sе odnosi na projеktе u oblasti infrastrukturnog finansiranja, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
– Da bi nеka transakcija dobila ovo priznanjе, potrеbno jе da su kompanijе kojе su u njima učеstvovalе bilе posеbno aktivnе u prеthodnoj kalеndarskoj godini, kao i da su visoko ocеnjеnе mеđu svеtskim еkspеrtima za odgovarajućе industrijе. – kažu iz ministarstva.

Saša Vlaisavljević direktor akcionarskog društva Aerodrom Nikola Tesla rekao je ovim povodom za Tango Six da je odabran pravi trenutak za davanje beogradskog aerodroma pod koncesiju:
– Smatram da je koncesija aerodroma Nikola Tesla najbolji potez našeg većinskog vlasnika države Srbije u poslednjih 30 godina. Pratili smo sve i prodaje i koncesije aerodroma u regionu od Slovenije, Mađarske, Hrvatske, Makedonije i Albanije.
Nastojali smo da ne ponovimo njihove greške i da sve dobre strane primenimo. Odabran je pravi trenutak, ni prerano ni prekasno. Ona presudna činjenica da ovo bude ovako uspešan posao po meni je parnerstvo Er Srbije i Etihada koje nam je donelo razliku u odnosu na sve druge koncesije u regionu. Pogledajte događanja u vezi četvorogodišnjih pokušaja koncesije aerodroma Sofija koji nam je bio najveći konkurent sa preko šest miliona putnika na godišnjem nivou i geografskim položajem. Vratili su se na početak. Mi smo završili posao. –
aca
U regionu je samo koncesija u Tirani ocenjena kao uspesna sve ostale su prilicno diskutabilne . Beogradska koncesija je realno sa obzirom na 1,5 milijarde eura bez konkurencije,jedino ako imaju neki detalji koji nisu poznati siroj javnosti . Vec u ovoj godini porast saobracaja ide preko 10 % .
Aca
Vinci je drzavi i akcionarima unapred uplatio 20 godisnjih profita plus godisnju naknadu od oko 10 mil eura uplacuje us investicije obavezne od preko 700 miliona eura.
Sa stanovistva drzave ovo je posao veka!
Naravno da su sindikati nezadovoljni jer nema vise ogromnih uplata njihovim liderima ( mesecno po 100.000 din svakom sindikatu plus placeno letovanje po 300.000 din svakom).
Ako smo dobri radnici bice nam sasvim ok ako nismo nece.Nema hvatanja krivina vise.
Stalni putnik
A kada cemo da vidimo ugovor o koncesiji?
X
Obicno je u akcionarskom drustvu cilj da akcionari zarade sto vise. Kod nas za koncesiju koja je obavljena prosle godine se prvo ceka da se plati porez na prihod aerodroma od 15 posto pa, jer aerodrom nije odmah uplatio akcionarima vec je cekao narednu godinu, pa se tek posle isplati akcionarima sa dodatnih 15 procenata umanjenja, jer to je sada prihod akcionara, pa ga valja i oporezovati. Nemam reci, Dobicemo koncesionu naknadu sa vise od 30 posto umanjenja
Rasa
Koliko se kao akcionar secam aerodrom je pre par godina vredeo oko 100 miliona eura ( po recima privatizacionog savetnika Lasard Paris) a za koncesiju je ukupno uplaceno gotovo 1,5 milijarda eura.To su cinjenice najvaznije za svakog akcionara.
Pratio sam ih sta rade i nisam trazio dlaku u jajetu.
X
Kakve to veze ima sa ovim sto sam napisala – ja samo kazem da nije u redu to sto se dva puta oporezuje koncesiona zarada i da je mogla biti samo jednom oporezovana.
ĆUTKO
Aco ,
nemoj tako po jadnim radnicima.
Njih oko petsto je i prošle godine dobilo NAGRADE , koje po zakonu pripadaju akcionarima , a ovih dana sam ja kao akcionar odlučio da im ostavim 2 MILIONA EURA u rezervi za nagrade . ( oko 4000 po zaposlenom )
Delim i šakom i kapom !
Može mi se !