BEG airport status
LYBE 2006:00 Z 100°03KT 080V150 CAVOK 25/16 Q1019 NOSIG=
Glavni istražitelj: Zlin je kod Ečke udario u zemlju pod uglom od 85 stepeni, brzinom od 280 kilometara na čas Gotovo da ništa nije ostalo od Zlina YU-CDG / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Glavni istražitelj: Zlin je kod Ečke udario u zemlju pod uglom od 85 stepeni, brzinom od 280 kilometara na čas

Vršilac dužnosti Glavnog istražitelja Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju profesor Nebojša Petrović objavio je juče Obaveštenje o početku istrage udesa aviona Zlin YU-CDG u kojem je prošle nedelje poginuo pilot Vladimir Bulat.

U preliminarnoj informaciji nema zaključka o verovatnom uzroku udesa sa konstatacijom da će se do njega doći tek nakon okončanja istražnog postupka. U tekstu Obaveštenja konstatuje se da je Zlin udario o tlo pod uglom u odnosu na zemlju od 85 stepeni brzinom od oko 280 kilometara na čas. Jačina udara bila je toliko jaka da su letelica i pilot završili dva metra ispod zemlje, potvrđuje istražitelj.

Petrović konstatuje da je Bulatova akro-rutina bila standardna. Zapravo, u Obaveštenju se navodi da se sastojala iz dva segmenta između kojih je on leteo oko 4 do 5 minuta u horizontalnom letu. Ne navodi se priroda poslednjeg manevra pred udar o tlo, on se u Obaveštenju klasifikuje samo kao „dodatni manevar u trajanju od 15 do 20 sekundi“. Ova karakterizacija je najverovatnije usled postojanja samo jednog očevica poslednjeg segmenta leta.

Glavni istražitelj konstatuje u Obaveštenju da se udes dogodio u 08:31 časova 18. jula i da je pilot imao važeću CPL dozvolu:

– Navedenog dana, pilot je došao na aerodrom Ečka sa ciljem uvežbavanja programa akrobatskog letenja za predstojeći nastup na navedenom avionu. Mehaničar je pripremio avion za let, dok je zajedno sa pilotom izvršio pretpoletni pregled aviona, pri čemu nisu ustanovljeni bilo kakvi nedostatci. Pilot je u međuvremenu izvršio najavu leta nadležnoj kontroli letenja.

Avion je poleteo bez bilo kakvih problema i pilot je odmah započeo sa izvođenjem niza akrobatskih figura u kontrolisanom okruženju. Posle 5 do 6 minuta akrobatskog letenja, pilot je leteo 4 do 5 minuta u horizontalnom položaju, na visini oko 1.000 metara. U međuvremenu nije prijavljivao bilo kakve probleme putem radio-stanice. Nakon toga, pilot je započeo još jedan niz akrobatskih figura. Posle nekoliko minuta letenja, a nakon petlje koju je uradio po izlasku iz kovita sa tri okreta, pilot je izvršio dodatni manevar u trajanju od 15 do 20 sekundi usled kojeg je avion sa većim brojem obrtaja motora, pri brzini od oko 280 kilometara na čas udario o tlo, na oko 500 metara jugoistočno od praga piste 33 aerodroma „Ečka“.

Avion je udario o tlo pod uglom od oko 85 stepeni u odnosu na zemlju, sa poravnatim krilima i konfiguracijom za izvođenje manevara tokom leta (zakrilca i stajni trap bili su uvučeni).

Kako je avion imao veliku energiju prilikom udara o tlo, trup aviona je prošao oko 2 metra kroz tlo, pri čemu je došlo do uništenja strukture aviona.

Usled udara o tlo sa velikom silom, pilot je na licu mesta podlegao zadobijenim povredama. – stoji u Obaveštenju Glavnog istražitelja.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend