BEG airport status
LYBE 2112:30 Z VRB°01KT CAVOK 26/10 Q1022 NOSIG=
Hrvatska završila remont 10 helikoptera Mi-171Š Remotnovani hrvatski Mi-171Š koje je Hrvatska tokom 2007-2008. dobila od Rusije kao nadoknadu za dug u vrednosti od 65 miliona dolara / Foto: Ministarstvo odbrane Hrvatske

Hrvatska završila remont 10 helikoptera Mi-171Š

Kako je saopštilo Ministarstvo odbrane Hrvatske, u ponedeljak 23 septembra je u kasarni ‘’Pukovnik Marko Živković’’ na aerodromu Pleso, održana prezentacija remontovanih helikoptera Mi-171Š iz sastava Eskadrile višenamenskih helikoptera, 91. vazduhoplovne baze hrvatskog Ratnog vazduhoplovstva.

Ugovor o remontu helikoptera Mи-171Š u vrednosti 206.943.143,20 kuna s PDV-om (oko 30,7 miliona USD), potpisan je 2017. godine sa Zrakoplovno-tehničkom centrom d.d. iz Velike Gorice. Inostrani partner ZTC d.d. u izvođenju remonta bila je ruska kompanija „Ruski Helikopteri“ iz Ruske Federacije sa svojom tehničkom podrškom.

Reč je, kako se navodi, o deset helikoptera Mi-171Š hrvatskog Ratnog vazduhoplovstva na kojima je uspešno izveden remont, operativni su stigli u jedinicu, imaju sve tražene sposobnosti i koriste se u obavljanju zadataka. Na helikopterima Mi-171Š ugovoren je i izveden remont svih sistema višenamenske verzije helikoptera Mi-171Š, tako da su helikopteri zadržali sve sposobnosti koje su imali i pre remonta.

Ovi helikopteri koriste se za humanitarne akcije pružanja pomoći civilnim institucijama kroz akcije traganja i spasavanja, hitne medicinske letove, prevoz organa za transplantaciju, gašenje požara te u NATO operaciji podrške miru KFOR. Dva remontovana helikoptera od avgusta 2019. učestvuju u NATO operaciji podrške miru KFOR na Kosovu i Metohiji.

Ministar Odbrane Hrvatske Damir Krstičević istakao je kako je srećan što je ovaj remont izveden kvalitetno i uspešno.

– Drago mi je da se remontovani helikopteri, koji su predati, već koriste u operativnom radu i u obavljanju zadataka što dokazuje da je remont kvalitetno obavljen –

Dodao je kako su do 1. septembra ove godine helikopteri hrvatskog Ratnog vazduhoplovstva ostvarili 1714 medicinskih letova, prevezli 670 pacijenata i učestvovali u 13 intervencija traganja i spasavanja i napomenuo kako je ovim remontom osigurano provođenje svih zadataka kao i pre remonta, od vojnih zadataka unutar Hrvatske, učestvovanje u međunarodnim operacijama, pomoći civilnom stanovništvu u sklopu sistema državne bezbednosti, uključujući potragu i spasavanje na kopnu i moru, hitni vazdušni medicinski prevoz, gašenje požara i drugo.

– Ovim remontom uposleni su kapaciteti Zrakoplovnog tehničkog centra na duži vremenski period, a ujedno je i povećana sposobnost u obimu i kvalitetu tehničkog održavanja helikoptera Mi-171Š – zaključio je ministar.

Za dobar deo prisutnih organizovan je i promotivni let jednog od remontovanih helikoptera Mi-171Š.

– Izrazito smo zadovoljni remontom, helikopteri su potpunosti operativni i funkcionalni i podržavaju sve zadatke koje pred nas stave Oružane snage jednako kao u podršci civilnim institucijama – rekao je po završetku promotivnog leta komandant eskadrile višenamenskih helikoptera major Dubravko Radić.

Događaju je prisustvovao i ambasador Ruske Federacije u Hrvatskoj Anvar Sarvarovič Azimov koji se zahvalio na saradnji i izjavio kako je Ruska federacija otvorena za rad i pomoć na budućim projektima.

 

Komentari

M

Konačno. Cijela stvar se razvukla do boli. Sada je pitanje što će biti sa Mi8 kojima isto uskoro treba ozbiljan remont.

Odgovori
B

Na ledinu pored 24ki

L

polako će se zamijenit s UH60. Dva su već na putu, a otale ćemo morati uskoro kupiti jer je to bio dogovor za donaciju ova 2.

A

@Luka
zanimljivo bi bilo cuti misljenja posada koje predju na UH60. Koje su prednosti, mane itd.
Nekako se Mi-8/17 nametnuo kao „default“ izbor u toj kategoriji.

M

@Beduin
Ruski ambasador nudi i popravak 24ki. S jedne strane ne bi bilo loše, mada ne znam koliko bi to bilo smisleno.

A

@Medo s mora
mozda ako ih on bude popravljao, posto ni jedan remontni zavod ne moze garantovati za proizvod nabavljen na crno(isto kao i nase stare 24ke)

E

@Medo s mora
Popravak 24-ki nema smisla niti postoji potreba za ponovo uvodenje istih u HRZ. To bi bio samo jos jedan sustav koji se ne koristi a trosi novac.
Sto se tice ruskog ambasadora, uzimajuci u obzir sto izjavljuje, tipa: „razmislite o remontu Mi-24, … sigurno bi se moglo od 6 helokoptera napraviti, barem 2,3“ i „da je rijec o novijoj seriji Mig-29, Mig-34, i dalje… oni bi se mogli polovni modernizirati…“
… nije bas previse upucen u ono sto govori, pa te izjave treba tako i shvatiti…

M

@Ed

Pa čovjek pokušava prodati dodatne usluge… ;)

M

Dobra stvar da se produlji vijek mi8 ko sto rekli do 2032-34 i odmah krenuti u laganini nabavku po prioritetima!! Onak prvo 4 kom seahawk (2 u Split 2 u Pulu) 4 medevec ostalih 12 ak kako 8-ice idu pravit drustvo 24-kama

Odgovori
E

Osobno, smatram da bi Mi-8-ice trebalo zamjeniti s necim manjim i jeftinijim po cijeni i po satu naleta od S-70 (UH-60) za potrebe medicinskog transporta i SAR operacija (ono sto najcesce obavljaju u priobalju, pogotovo tjekom ljeta).
Recimo 12ak, manjih-srednjih dvomotornih helikoptera klase AW169, Bell 429 ili H145.
Mislim da su Seahawk i Battlehawk samo vlazni snovi, dok su UH-60M u standardnoj (transport) i 1-2 kom u CSAR varijanti za ocekivati uskoro…

L

Ja mislim da bi medicinski transport koji se obavlja vojnim helikopterima trebalo potpuno zaustaviti i te poslove dati pod koncesiju privatnim firmama stranim ili domacim. Vec je bilo zainteresiranih i ponuda za to. Napraviti javno nadmetanje za taj posao sa precizno uredjenim obavezama koncesionara koji bi bio kaznjen novcanim penalima za neispunjenje odredbi ugovora i na taj nacin se osigurati od mozebitnog fuseraja koji bi se u oravilu prelomio preko obicnih gradjana.

c

@ed .. MUP je najavio nabavu 6 helikoptera dijelom financiranih iz EU fondova koji bi se koristili i za HEMS. Takodjer na nedavnoj konferenciji je receno da bi Hr moglo biti dostupno preko milijardu € za sve (civilne) sastavnice tzv. domovinske sigurnosti. Mozda konacno nekome dodje u glavu da se i obalna straza ukljuci u to i naruci par aw101 od susjeda. :)

M

Ja sam mozda malo zaostao ali ja sam za staru skolu…. Vojno vojsci civilno civilnom… CZ, DUZUS, MUP, GSS itd. Od kanadera, do medicinskog prijevoza… A vojsku zvati i dizati u zrak kad ostali zakazu ili ih je premalo….. Ne bi me cudilo da jednog dana kiowe koriste za oprasivanje protiv komaraca…. Pa onda bi mozda trebalo i manje helica hrz-u! U 20 kom jastrebova po potrebi 2 do 4 seahawk, 2 do 4 medevec koji mogu i u misije 10-12 60m i to je to!

M

Dragomije sto je obavljen remon ovih deset helikoptera Imajuci u vidu predivnu ali razudjenu obalu Hrvatskog primorija ovi helikopteri su od neprocenjive vrednosti u pruzanju pomoci stanovnistvu prvensrveno na ostrvima a i na celpj teritoriji Hrvatske Mislim da nema boljeg i univerzalnijeg helikoptera za kako varedne situacije tako i za pruzanje medecinske usluge gasenja pozara i slicno Sto se tice remonta MI 8 helikoptera taj remont je znatno jeftiniji od remonta MI171 On nesme da predje 1 500 000,oo dolara po komadu /provetena cena/ Posle ovoga Hrvatska ima respektivnu sluzbu za varedne situacije i mnoki bi mogli da im zavide

Odgovori
E

Na obali su se koristile Mi-8 (stacionirani u Divuljama, bivsa 95.ZB) jer su 171-ice stacionirane u ZG (91.ZB) i na misijama, a tako ce gotovo sigurno i ostati.
Za gasenje pozara se jako rijetko koriste helikopteri, jer tu postoji daleko primjerenija protupozarna eskadrila opremljena s 6 kom. CL-415 i 6 kom. AT802A/F specijaliziranih aviona.
Inace 14 kom. Mi-8/17 je u aktivnoj upotrebi i remont im tek nadolazi od 2022 (ukoliko se bude radio).
Dakle trenutno stanje, sto se tice transportnih helikoptera, aktivno u upotrebi je 14x Mi-8/17 +10x Mi-171sh

A

91. baza ima dislociran helikopter u Rijeci koji pokriva Sjeverni Jadran i to cijele godine. Tako da i 171-inice vrše madicinske letove i to njih više stotina svake godine. Uz to ima i nešto medicinskih letova u kontinentalnom dijelu + gašenje većih požara u Zagrebu, kontinentalnoj Hrvatskoj i Sjevernom Jadranu.

Upravo su ovi helikopteri bili ogromna pomoć u gašenju najvećeg zagrebačkog požara na Jankomiru, pri čemu su vodu uzimali na Rakitju. Sam spomenuti bojnik Dubravko Radić (uzgled jedan od mojih najboljih prijatelja) je letio na tom gašenju.

E

Upotrebna vrijednost Mi-8/17/171 helikoptera je velika i mogucnost raspolaganja istim u hitnim situacijama je od velikog znacaja u HR.
Sto se tice protupozarnih snaga, za sezonu 2019., po MORH-u za ovu svrhu su bili dodjeljeni:
– šest zrakoplova tipa Canadair CL 415
– šest izviđačko-navalnih zrakoplova Air Tractor AT-802A/F
– jedan izvidnički zrakoplov Pilatus PC-9 (iz sastava Obalne straže)
– dva transportna helikoptera Mi 8 MTV
https://www.morh.hr/hrvatska-vojska-u-pp-sezoni-2019/
uz to jos su dodatno uvedene Orbiter BPL.
Naravno da i ostatak flote, povrh ovih dodjeljenih za PP djelovanje, je na raspolaganju u hitnim situacijama kao npr. u slucaju pozara u Jankomiru.
evo malo akcije:
https://www.youtube.com/watch?v=JF49GY828fg&t=126s
https://www.youtube.com/watch?v=Grm5C2xGBsk
https://www.youtube.com/watch?v=-hYTd03aYEw

B

Po meni predimenzioniram stroj za ono za sta se vecinom koristi.

Sretniji bi bio lad bi se za takove zadace nabavilo nesto primjerenije, popiu H145 kakve se Srbija nabavila.
Idealan za med.transport i ostalo.
Naravno, za gasenje pozara je MI odlican……

Pozdravi Dufkea kad ga sljedeci put vidis.

A

Sutra…

s

Pa svatko na Pecinama zna (tu zivim od 1959) da helikopter svake noci bar jedamput leti sa Krka na Deltu i nazad.
Avion obicno sljece oko ponoci na krcki aerodrom

Tako se izvozi oruzje iz nase i prijateljskih zemalja.

s

Spasilacki helikpteri sljecu najblize sto mpgu Susackoj bolnici . Na teren nogomentnog kluba Orjent, o8ko 100 metara od bolnice.

Na Delti se izvozi jugoslavensko oruzje.

f

Dragi sused zivim na krimeji i na stadion od orijenta ne sljecu vec neko vrijeme nego prevoze pacijente sa delte

I

AL-41F1, kako na crno kada imaju svu potrebnu dokumentaciju? Da je tako kao sto ti govoris onda niti MiG-ovi 21 ne bi mogli na modernizaciju jer su nabavljeni u istoj „tranši“.

Odgovori
A

Koliko ja znam, deo keceva je nabavljen, deo je preleteo od JNA. Koji su tacno ostali, ne znam.

m

MI-24 su više u tamno-sivoj zoni, jednako kao i migovi koji su ostali „za dijelove“ nakon Oluje.
Uz nešto para sigurno bi se dalo „prekucati brojeve“ kao što Rusi nude, ali kako kaže Ed zaista nema nikakvog smisla bacati pare u Mi-24 – guta ogromne pare, a ne bi se koristio. Nama je Kiowa taman – glumimo da nešto imamo i piloti treniraju sa modernijom tehnologijom, a za slučaj potrebe tehnika se uvijek nabavi kad imaš ljudstvo.
Čak i MI8/17/171 su nam preveliki/skupi za ono za što se većinom koriste.

д

Ivan мигови сурађени у Украјини и нико из МОРХ-а није изразио задовољство обављеним послом.

M

Srbija je nabavila H145 ali on je helikopter lepog vremena i nemoze se koristiti u slozenim vremenskim uvjetima kad ima zaledjivanja Budite sigurni da Hrvatska ima prave helikoptere na kojima mnogi mogu da im zavide i ako su Ruske proizvodnjeUzred receno Sbija je H145 nabavila po meni zbog politickog pritiska iz EvropeTo je po meni preskup helikopter za ono sto pruza

Odgovori
D

Bolji je od kiowe

A

H145M je all-weather helikopter.

o

@Milovanov Srbislav H145 je izvrstan policijski helikopter, ali ne baš i za vojsku.

P

@Ed
Pitanje van teme:
Da li je Vaš YT kanal edostuff aviation?
Odličan je, a otkrio sam ga pre godinu i po do dve i nekako mi se uz redovno čitanje tekstova/komentara na T6 stalno nameće ta potencijalna veza sa Vama (a danas ste i sami okačili link sa istog).
Pozdrav!

Odgovori
E

iako je nick slican, pa cak smo oba iz Splita, ne, ja nemam veze s tim kanalom.
I da, odlican je, svaka cast autoru…

P

Hvala na odgovoru,
jedna dilema u životu manje ; )

p

Dane, ovi koji su iz RH išli na nazo imo ga remont u Ukrajinu bili su prije toga u Rumunjskoj……… oni su odavno „legalizirani“, svi Mil Mi8/17 koji su u sastavu HRZ su nabavljeni legalno s dokumentacijom oni „ratni“ su kupljeni kao civilni ’93-će i to u Rusiji i Slovačkoj…

Odgovori
p

nazovimo ga

д

proxy1969 Па што их онада нисте ремонтовали код произвођача него мало Румунија мало Украјина, а ремотовали сте их пре 5 година и колико их је сада употребљиво, толико о легалности.

a

zato je Rusi , službeno , više ne remontuju MiG21
jednostavno
nema više novih, originalnih delova
drugi, ovlasteni to rade, sa legalnim polovnim delovima
toliko o tebi

Д

Aha. Руси то не раде зато што нико нормалан то не ради.

A

@Dane
Indija i Kina su do skoro proizvodile/jos uvek proizvode 21 ili neke derivate. Pretpostavljam da se tamo moze naci ekvivalent novim delovima,cak se moze i modernizovati zesce, samo ulagati novac se vise ne isplati. To je imalo smisla kad je Rumunija radila tamo krajem 90ih. Ovo sto HR radi je tragikomicno. Plati lepo TA-50 nov ili polovne F-16ke na nekom MLU standardu i zavrsi.
@Proxy
Mi-24 je bio u nekoj „sivoj“ zoni zbog transportnih kapacitata, cudna neka „papirologija“ ga je i mogla doturiti ovde ispred nosa interpola. Sad je vec druga prica, no komentar moj ostaje da ni jedan(sertifikovan) remontni zavod ne moze izdati garanciju za remont kad je upitno pravo stanje letelice, da ne pominjem sto godinama stoje i „trunu“. Jedino opsezna ispitivanja da se izvrse, ali to na kraju kosta kao polovan(isrpavan) Mi-24. Da skratim, abmasador lupa gluposti.
Kecevi su druga prica, 17ke isto.

B

Ima informacija da su im poskidane pancirne ploce i da im oruzani sistem nije obnovljen pa gube mogucnost dejstvovanja po ciljevima vrv jer sa dimate Kiowe. Msm da je objavio Potral.hr

Odgovori
E

Bilo je govora o ukidanju tih mogucnosti kad je ugovaran remot, nesluzbeno, ali sad nakon remonta tvrde da su obnovljeni svi sustavi.
Brigadni General Michael Krizanec:
„Na ovim helikopterima su remontirani svi sustavi helikoptera, ukljucujuci i oruzne sustave…“
Dakle obnovljeno je sve sto je i bilo na njima od dana kad su isporuceni, a jedini „dodatak“ je modifikacija osvjetljenja na instrumentnoj ploci da bi se moglo letjeti nocu uz upotrebu night visiona.

F

! Bocni paneli i nosaci naoruzanja / naoruzanje se montiraju kod nas – po potrebi. U bazi/ZTC

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksandar na: Objavljen tender za linije od javnog značaja sa aerodroma Morava do Beča i Soluna: Izdvojeno 5,7 miliona evra za avion od minimum 70 sedišta

Znaci opet namesten konkurs za AirSerbia, kao i za Nis. Dobra ideja za pumpanje para, pa ce opet da kazu kako je profitabilna kompanija. Sramota!

21. Oct 2019.Pogledaj

Racunovodja na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Alene upravo ste potvrdili da nemate nikakvo racunovodstveno obrazovanje, iskustvo i sertifikate. Zato su vase finansijske analize pogresne. Drzite se avio tehnike a revizorske analize prepustite profesionalcima. Ovim završavamo ovu i svaku dalju komunikaciju.

21. Oct 2019.Pogledaj

Zt777 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako LOT može, a kompanije regije ne mogu?

Gospodine MJ Kapa dole!!! Iliti što bi rekao Mija Aleksić u Maratoncima: "E tako se to radi!"

21. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend