BEG airport status
ICAO priznanje za Srbiju Uručenje plakete u Montrealu / Foto: DCV

ICAO priznanje za Srbiju

Direktorat civilnog vazduhoplovstva primio je juče plaketu ICAO Saveta na njegovom jubilarnom 40. trianualnom sastanku za implementaciju standarda i najboljih praksi u bezbednosti vazduhoplovstva kao i za otklanjanje nedostataka u 2018. godini, saopštio je regulator.

Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) je u periodu od 19. do 26. marta 2019. godine izvršila proveru rada Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije (ICAO Coordinated Validation Mission) kao i procenu sistema civilnog vazduhoplovstva Srbije kada je utvrđeno da stepen usaglašenosti tog sistema iznosi 93,33%, što predstavlja poboljšanje od 27,31 % u odnosu na proveru koja je obavljena 2009. godine.

– ICAO provera obuhvatila je proveru usaglašenosti zakona i podzakonskih akata sa odredbama Čikaške konvencije i pripadajućih aneksa u okviru protokola (LEG) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 95.24%, zatim izdavanje dozvola vazduhoplovnom osoblju i sertifikata centara za obuku u okviru protokola (PEL) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 97.59%, kao i saobraćajnu delatnost u okviru protokola (OPS) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 96.69%.

Provera je takođe obuhvatila i plovidbenost vazduhoplova u okviru protokola (AIR) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 93.46%, ali i aerodrome i zemaljska sredstva u okviru protokola (AGA) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 91.11%. – ističu iz Direktorata.

Potvrda nadzora / Foto: DCV

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov izjavila je da je ICAO validacija na najkonkretniji način pokazala kvalitet srpskog civilnog vazduhoplovstva:

– Postignut rezultat u ovom trenutku svrstava Republiku Srbiju među deset najboljih na svetu, a iza nas su ostale države kao što su Nemačka, Italija, Švajcarska. ICAO je međunarodni regulatorni reper standarda bezbednosti i procedura koji ne pravi razlike između država već ocenjuje striktne standarde. Ovogodišnja ICAO provera je dokaz napretka celokupnog sistema civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i predanog rada svih njegovih državnih i privatnih subjekata.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je tu da zajedno sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture svojim nadzorom pre svega pomogne celokupnoj vazduhoplovnoj industriji da dostigne i održi striktne standarde bezbednosti i operativnosti. Ovo je i svojevrsno priznanje našem zajedničkom timu i garancija da su putnici u vazdušnom saobraćaju Srbije bezbedni i da dobijaju svetsku uslugu. –

Kako podsećaju iz tog regulatornog tela, tokom ICAO provere 2009. godine, Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo utvrdila je 182 nalaza koji su se odnosili na nedostatak implementacije kritičnih elemenata državne funkcije nadzora, što je rezultiralo ukupnom ocenom od 66.4% sistema civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

PakleniVuk na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Jeste,za onog ko ništa ne zna o tenkovima. A to što su na strateškom nivou obogaljili svoju vojsku ,to nikom ništa? Taj tenk je sporiji od M-84 ,što znači da će se cela kolona na maršu kretati sporije. Taj tenk je teži od M-84 ,što znači da mu je areal kretanja mnogo manji od M-84…

10. Apr 2025.Pogledaj

Perhan na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Ironija ili sarkazam? Leopardi po komadu preko 20 miliona eura...za mnogo manje para se mogao kupiti Izraelski sistem Trophi i montirati na M84, kupiti najmoderniji suv i termalne kamere zadnje generacije i integrirati mali izviđački dron zbog povećanja svesnosti posade i preglednosti...To su sve Izraelci mogli odraditi.

10. Apr 2025.Pogledaj

radovanovic na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

Šta je sa našom Utvom i njenom Sovom? Pokreneš projekat star nekoliko decenija malo ga našminkaš i očekuješ da ćeš se takmičiti sa ovako modernim letelicama, baš optimističan potez!!!

10. Apr 2025.Pogledaj

Medo s mora na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Upravo se vratio iz Zagreba sa 2 dana ASDA-e. Najveće razočaranje unutra je štand LM-a, bijel, ništa nisu stavili, niti tepison, nema postera ili bilo čega, ima info pult, stolić 60x60 cm i 2 sklopive stolice. Presiromašno. Turskih firmi je bilo dosta i svaka je imala impresivan komad štanda (60+ m2). I svaka je izlagala…

10. Apr 2025.Pogledaj

Ilija na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Hrvati su fantastican posao uradili sa tenkovima. Prodati M84 za 4 miliona po komadu je fantazija. Kupiti nove tenkove od Nemacke je fantastican posao.

10. Apr 2025.Pogledaj