BEG airport status
ICAO priznanje za Srbiju Uručenje plakete u Montrealu / Foto: DCV

ICAO priznanje za Srbiju

Direktorat civilnog vazduhoplovstva primio je juče plaketu ICAO Saveta na njegovom jubilarnom 40. trianualnom sastanku za implementaciju standarda i najboljih praksi u bezbednosti vazduhoplovstva kao i za otklanjanje nedostataka u 2018. godini, saopštio je regulator.

Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) je u periodu od 19. do 26. marta 2019. godine izvršila proveru rada Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije (ICAO Coordinated Validation Mission) kao i procenu sistema civilnog vazduhoplovstva Srbije kada je utvrđeno da stepen usaglašenosti tog sistema iznosi 93,33%, što predstavlja poboljšanje od 27,31 % u odnosu na proveru koja je obavljena 2009. godine.

– ICAO provera obuhvatila je proveru usaglašenosti zakona i podzakonskih akata sa odredbama Čikaške konvencije i pripadajućih aneksa u okviru protokola (LEG) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 95.24%, zatim izdavanje dozvola vazduhoplovnom osoblju i sertifikata centara za obuku u okviru protokola (PEL) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 97.59%, kao i saobraćajnu delatnost u okviru protokola (OPS) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 96.69%.

Provera je takođe obuhvatila i plovidbenost vazduhoplova u okviru protokola (AIR) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 93.46%, ali i aerodrome i zemaljska sredstva u okviru protokola (AGA) pri čemu je dostignuta ocena usaglašenosti 91.11%. – ističu iz Direktorata.

Potvrda nadzora / Foto: DCV

Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov izjavila je da je ICAO validacija na najkonkretniji način pokazala kvalitet srpskog civilnog vazduhoplovstva:

– Postignut rezultat u ovom trenutku svrstava Republiku Srbiju među deset najboljih na svetu, a iza nas su ostale države kao što su Nemačka, Italija, Švajcarska. ICAO je međunarodni regulatorni reper standarda bezbednosti i procedura koji ne pravi razlike između država već ocenjuje striktne standarde. Ovogodišnja ICAO provera je dokaz napretka celokupnog sistema civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i predanog rada svih njegovih državnih i privatnih subjekata.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva je tu da zajedno sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture svojim nadzorom pre svega pomogne celokupnoj vazduhoplovnoj industriji da dostigne i održi striktne standarde bezbednosti i operativnosti. Ovo je i svojevrsno priznanje našem zajedničkom timu i garancija da su putnici u vazdušnom saobraćaju Srbije bezbedni i da dobijaju svetsku uslugu. –

Kako podsećaju iz tog regulatornog tela, tokom ICAO provere 2009. godine, Međunarodna organizacija za civilno vazduhoplovstvo utvrdila je 182 nalaza koji su se odnosili na nedostatak implementacije kritičnih elemenata državne funkcije nadzora, što je rezultiralo ukupnom ocenom od 66.4% sistema civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj