BEG airport status
LYBE 2319:30 Z 340°02KT 9999 BKN040 16/11 Q1014 NOSIG=
[ANALIZIRAMO] Vazdušni sukob Indije i Pakistana iznad Kašmira – činjenice i spekulacije Višenamenski borbeni avion JF-17 ''Thunder'' RV Pakistana. Moguće je da je ovim tipom avion oboren indijski MiG-21bisUPG Bizon / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[ANALIZIRAMO] Vazdušni sukob Indije i Pakistana iznad Kašmira – činjenice i spekulacije

Nebo iznad Indije i Pakistana kao i iznad vazdušnog prostora sporne provincije Džamu i Kašmir čiji deo drži Pakistan a deo Indija, bilo je u prethodna dva dana poprište vazdušnog sukoba između dve azijske regionalne i nuklearne sile. U do sada dostupnim zvaničnim informacijama, nakon većeg indijskog napada na kampove islamista u pakistanskom delu Kašmira ali i samom Pakistanu, u reagovanjima obe strane došlo je do vazdušnih borbi u kojima je prema zvaničnim saopštenjima bilo i gubitaka a RV Pakistana juče je takođe izvršilo vazdušne udare koji su, kako tvrde, bili simbolični i imali su za cilj demonstraciju sile.

Kao što to obično biva prilikom izveštavanja o ovim događanjima bilo je dosta propagande. Prvog dana plasirana je neistinita informacija da su prilikom indijskog napada 26. februara na terorističke logore oborena dva pakistanska borbena aviona JF-17 čiji su piloti pokušavali da presretnu indijsku formaciju. Potom su sutradan pojedini pakistanski mediji, prilikom izveštavanja o obaranju dva indijska borbena aviona prikazivali fotografije za koje se ispostavilo da su napravljene znatno ranije, kao npr. fotografije olupine indijskog školsko-borbenog aviona Hawk koji se srušio 2015. godine kao i udesa MiG-a 27 iz 2016.

Ostaci oborenog indijskog MiG-a 21, jedina potvrda o gubicima aviona obe strane / Foto: AFP
Indijska verzija događaja kojom prilikom je oboren MiG-21 / Foto: timesofindia.indiatimes.com

Ono što za sada znamo sigurno – oboren je jedan indijski avion, na osnovu dokumenata koji su pronađeni kod pilota, evidencijskog broja i fotografija radi se o MiG-u 21bisUPG Bizon iz sastava 51. eskadrile “Sword arms“ (ev. broj CU2328), vazduhoplovne baze Srinagar koja se upravo nalazi u indijskom delu provincije Džamu i Kašmir. Prvobitno su Pakistanci pokazali video snimak kao i fotografije zarobljenog indijskog pilota a kasnije i olupinu aviona koji je pao na teritoriju pod kontrolom Pakistana dok su za drugi avion naveli da je pao na indijskoj strani linije razdvajanja. Iako je prvo javljeno da Pakistanci imaju zarobljenog i drugog pilota koji se nalazi u bolnici kasnije je zvanično saopšteno da imaju samo jednog.

Pilot oborenog indijskog MiG-a 21 potpukovnik (Wing Commander) Abhinandan Vartaman nakon zarobljavanja.

Pripadnici RV Pakistana slave vazdušnu pobedu koju je na avionu JF-17 odneo major Hasan Sidikvi iz 14. eskadrile “Tail Choppers“ iz vazduhoplovnen baze Minhas.

 

Pokazani video snimak zarobljenog indijskog pilota je autentičan, na njemu se vidi potpukovnik (Wing Commander) Abhinandan Vartaman kako razgovara sa pripadnicima pakistanskih oružanih snaga. Nakon toga objavljeno je i nekoliko njegovih fotografija ali i snimak odmah nakon zarobljavanja na kojima se vidi da ima povrede koje su mu naneli lokalni stanovnici. Indijska strana zvanično je priznala gubitak jednog MiG-a 21. Na pakistanskom forumu defence.pk postavljen je video snimak na kome se vidi kako pripadnici RV Pakistana pored borbenog aviona JF-17 slave obaranje indijskog aviona. Navodno je Bizon oboren raketom PL-9.

Olupina indijskog helikoptera Mi-17.
Ostaci oborene pakistanske bespilotne letelice.

Gotovo istovremeno došlo je i do rušenja jednog indijskog vojnog transportnog helikoptera Mi-17 i pogibije 6 vojnika uključujući članove posade kao i jednog civila na zemlji, a nakon spekulacija da je oboren, Pakistan je negirao učešće u ovom incidentu. Indijci zvanično tvrde da su oborili pakistanski F-16 ali osim svedočenja njihovih kopnenih trupa, nemaju nijedan dokaz pošto je navodno pao na pakistansku teritoriju a pilot se katapultirao. U indijskim medijima obaranje F-16 se pripisivalo MiG-u 29, MiG-u 21 ali i Su-30. Uz priložene fotografije tvrdi se da je ranije oborena i jedna pakistanska bespilotna letelica ta koju se tvrdi da je pogođena raketnim sistemom Spyder izraelske proizvodnje.

Rasplamsavanje sukoba došlo je nakon što su u sredu ujutru indijske vazduhoplovne snage izvele vazdušni udar na ukupno tri lokacije od kojih se jedna, rejon Balakota i Mansehra, nalazi u Pakistanu dok su u pakistanskom Kašmiru pogođeni rejoni Čakota i Muzaffarabad. Mete su bili kampovi islamističkih militantnih organizacija “Džaiš-e-Mohamad“, “Hizbul Mudžahidin“ i “Laškare Tajba“.

Povod za indijske vazdušne udare bio je teroristički napad koji se dogodio 14. februara u indijskom delu kašmira kada se bombaš samoubica razneo pored kolone pripadnika indijskih snaga bezbednosti kojom prilikom je poginulo 45 ljudi. Odgovornost za napad preuzela je islamistička grupa “Džaiš-e-Muhamed“ a nakon napada Indija je optužila Pakistan da pomaže terorizam, opozvala je svog ambasadora iz Pakistana i zabranila uvoz pakistanske robe.

Lovci-bombarderi Mirage-2000H RV Indije.
Šematski prikaz napada RV Indije na terorističke kampove.

U akciji je učestvovalo 12 lovaca-bombardera Mirage-2000H koji su poleteli iz baze Gvalior i čiji su piloti izvršili dejstvo po ciljevima na zemlji laserski vođenim bombama GBU-12 (postoje izveštaji da su korišćene i bombe SPICE 2000) uz upotrebu nišansko-navigacijskog kontejnera Litening II. Lovačku zaštitu pružali su im 4 (prema nekim podacima 8) Su-30MKI iz baza Halvara i Barejli. Iz baze Agra poleteo je leteći radarski sistem A-50Ei kao i dve leteće cisterne Il-78MKI dok je još jedan leteći radarski sistem, NETRA (indijski dorađeni EMB-145) doleteo iz baze Bhatimda. Za izviđanje su korišćene bespilotne letelice IAI Heron.

Lokacije koje su napali indijski Miraži-2000.

Napad je započeo u 3:35 po lokalnom vremenu, trajao je 21 minut a pet Miraža-2000 zadržalo se u pakistanskom vazdušnom prostoru tri minuta. Zvanična novinska agencija ANI prenela je saopštenje o potpuno uspehu ove operacije koju je vodila obaveštajna služba. Prvi zamenik ministra inostranih poslova Vidžaj Gohale rekao je da je likvidiran veliki broj terorista u najvećem kampu za obuku u Balakotu na 65 km od demarkacione linije sa Indijom. Navodno je kasnije obaveštajna služba potvrdila da je poginulo 42 terorista. Međutim portparol vazduhoplovnih snaga Pakistana general-major Azif Gafur izjavio je da su se indijski avioni suočili sa pravovremenim i efikasnim odgovorom RV Pakistana, da su bežeći u žurbi ispustili svoj borbeni tovar blizu Balakota te da nije bilo žrtava niti materijalne štete. Pakistanski mediji su, pozivajući se na lokalne žitelje, objavili da su bombe pale na kilometar od navodnog kampa za obuku.

Komentari

B

Sve je pod kontrolom dok se ne dograbe nuklearna arsenala

Odgovori
S

Svako tera na svoju vodenicu,zasad pakistanci imaju bar neki dokaz,tj. pilota oborenog aviona. Sve ostalo je propagandna mašinerija. Nadam se da će ostati na ovom,samo da ne krenu da razmahuju sa nuklearkama…

Odgovori
I

Ima negdje specifikacije tih Bisona?

Odgovori
T

@Živojin Banković
Sir. Articles like this make me come back and read you every time. Congrats! You’re a true professional and a non biased author.
You have my respect.

Ž

Thank You very much!

T

You’re most welcome.

n

kako svi imaju svoja misljenja, moje je mig 21. remont i modernizacija nasih aviona, a ne remont i modernizacija ruskih beloruskih i cijih sve vec 29ki.

A

@nislija
Za modernizaciju MiG-21 je sad kasno, to se trebalo raditi pre 25 godina da bi imalo nekog efekta.

M

Dosta dezinformacija. Recimo zasto bi neko napao ograman kamp pun terorista (kako se navodi) u nekoj vuko*ebini skupim preciznim bombama a ne jednostavno sve sravnio sa zemljom tepih bombardovanjem? Ako je napad izveden laserskim bombama ko je osvetlio ciljeve 60 km od demarkacione linije? Sve se desava u noci, u planinskom terenu te traje 3 minuta? GPS koordinate su verovatno bile grubo poznate ali da li je bila moguca dezignacija ciljeva laserima sa nisanskih kontejnera za tako kratko vreme i u takvim uslovima?

Odgovori
Ž

Пропустили сте да су индијски авиони улетели у пакистански ВаП.

А можда нису ни морали јер су циљеви преблизу границе. Или пакистанског дела Кашмира.

I

Cilj može obilježiti i sam avion ili jedan komandos.

E

Nekako mi Pakistanci deluju uverljivije i ubeljivije. No interesantno je da Indusi na vrlo neuralgičnoj tački u Kašmiru koriste MIG-21 Bizon. Jeste on unapređen i bolju opremu ima nego naše sadašnje 29-ke, no ipak je to MIG-21.

Odgovori
B

@Ekseric

Nema to nista sa samim avionom. Problem je u nacinu koriscenja. Taktika, itd.

Dzaba ti i najbolji avion na svetu ako go na pogresan nacin koristis.

m

Interesantno je da na wikipedii već piše u članku o r73, da je mig21 bison sa njom oborio f16, a zatim i sam bio žrtva. Da li je tačno, nema potvrde, ali stoji tako.

Odgovori
Ž

Никаквог доказа нема да је оборен Ф-16, информације је добијена од индијских трупа на терену које су наводно виделе авион како пада. Можда су уствари видели МиГ-21.

B

@mr

Kao sto je napisao Zivojin, mozda su videli Miga-21. Tako su 2008 u Juznoj Oseciji srusili ruski Su-25 i pokazivali snimke padanja aviona. Kasnije se ispostavilo da je oboren ruski avion.

A nekad se radi o cistoj namernoj propagandi da bi se neuspeh sakrio.

m

Izgleda da je ipak oboren f16 sa r73 i da je pao sa pakistanske strane. Oni su u početku tvrdili da su oborili dva indijska miga, ali potvrdjen je samo jedan. Drugi je njihov, a pojavile su se slike ostataka motora sa f 16. Ako se ispostavi da je tako, to je prvo obaranje šesnaestice od strane bilo kog miga, koliko je poznato.

A

file:///C:/Users/Aleks/Pictures/f16.html

Na blogovima kazu F16 blok 30 , seriski broj navodi da je orginalno bio Jordanski .Kazu da je Pakistan kupio F16 od Jordana 2016 godine ????

Ž

mr

То није остатак мотора од Ф-16 већ је то остатак МиГ-а 21.

Ž

Aleksa

Пакистану је 2014. из Јордана испоручено 13 Ф-16 од чега 9 Ф-16А и 4 Ф-16Б сви Блок 15ADF.

T

As far as I know, the claim was for one D Bl.52. Anyway, what we know for sure is that a MiG-21 Bison was shoot down by a Pak fighter, a JF-17 or an F-16. Both parties admitted it.
But. There would be any surprise if an F-16 would be shoot down by an upgraded ’21.
Mutual kills are not unusual among fighters with similar capabilities, or the Bison, as much as the Lancer, has good WVR capability, good electronics, small rcs and the R-73 is still a treath.
The real surprise was when the Serbian SAM system shoot down the F-117. That was an achievement which will remain in history. The fact that an upgraded ’21 shoot down an F-16 is not much to be remembered.

T

In many NATO drills, the Lancer was able to do the same against the MiG-29 and the F-16. So, nothing unusual.

T
T

Elta EL/L-8222R
The same as the one of the Bison.
http://www.runway28.nl/2015_09_17_LRCK_EN.php

M

Hehe, ovi rumunski mig-21 na stereoidima su mnogo cool.

T
s

Indija zna tko je bio pilot oborenog Pakistanskog F16

https://sputniknews.com/asia/201903121073158484-india-pakistan-dogfight/

B

Koliki domet radara ima taj bizon

Odgovori
Ž

За циљ величине ловца 40-60 километара у предњој полусфери и 35 километара у задњој полусфери.

N

Mislio sam da ih je Indija povukla iz upotrebe,ali…

Odgovori
Ž

Према последњим инфорамцијама индијски МиГ-21 Бизон ће остати у употреби до 2024.

Првобитни план је био да их ове године повуку из употребе.

B

A šta je taj bizon tražio tamo dan poslije napada na kamp? Ako je napad na kamp i uspio, to je imalo efekat iznenađenja, sledeći dan su bili oprezni…

Odgovori
Ž

Пакистан је сутрадан напао циљеве у индијском делу Кашмира, Бизони су крену да пресретну пакистанску формацију.

P

Tyler Rogoway navodi na svom blogu da je Pakistan namerno izveo kao upozorenje bombardovanje u blizini Indijskih vojnih baza, odnosno, namerno nisu pogodili vojne baze vec malo pored.Na taj nacin su dali Indiji do znanja da su mogli i njih pogoditi.
Zaista nije logicno da je Indija poslala MiG-21 tamo, od svih aviona kojima raspolazu.Ali je moguce i da ne zele veci sukob, i namerno nisu poslali najbolje sto imaju ,sto je Rafal najnovije proizvodnje.
Sad ce svi reci da je SU-30 bolji, ali ja imam vise misljenje o Francuskoj tehnologiji nego o ruskoj,iako ti SU-30 imaju bolju elektroniku od samih Rusa posto ih je Indija nadogradila.

Odgovori
Ž

Послали су МиГ-21 јер је 51. ескадрила стационирана у ваздухопловној бази Сринагар која се налази на свега 45 километара од пакистанског дела Кашмира до максимално 140 километара од границе са Пакистаном. И ту имају стално дежурне авионе.

Рафал Индији још увек није испоручен, први авион би требао да стигне у септембру.

P

Hvala za informaciju, nisam znao gde su im koji avioni,i da im jos nisu stigloi Rafali.
Neoprezno od Indijaca,da nisu ocekivali odgovor, posle upada Indijskog vazduhoplovstva ui Pakistanski vazdusni prostor pre neki dan.S druge strane, osim nesrece helikoptera, za sad nema zrtava,a za taj MiG-21 i nije neka velika materijalna steta.

D

Rafal jeste najbolji evropski borbeni avion, ali da li je bolji od Su-30 pitanje je…ugrubo Su 30 MKI je manevarski sigurno bolji, brzi je, jaci i mislim da ima veci domet samo ako se racuna gorivo u avionu- bez externih tankova,…ajde da kazemo da im je naoruzanje v-v slicno, mozda blagu prednost ima Rafal ako moze nositi Meteor i ako je u sklopu dila ta raketa uoste obuhvacena… na strani Rafala bi jedino jos mogao biti manji radarski odraz. S tim da je ovde prakticno bio dogfight-gde je verujem ozbiljna prednost na strani Su-30-ako pretpsotavimo da su piloti slicne obucenosti.
Ali za cenu 1 opremljenog Rafala mogu da se uzmu 2-3 a sto se tice Indije najverovatnije i 4 Su-30MK(I)…Uvek je problem sa cenama borbenih aviona jer zavisi od opreme, delova, naoruzanja, nivoa ustupanja tehnologije-prozivodnje,pa i politike-ali Rafal ce ih po komadu izaci oko 215 mil eura-tj oko 245 mil dolara-36 komada 7.8 milijadi , a najveca cifra koju sam uspeo da nadjam za Su 30 je reda 60ak miliona dolara…Pa i da je bolji Rafal-toliko bolji nije sigurno.
Obzirom na to da je Su 30 najbrojniji borbeni avion IAF, smatram da bi zaista trebalo da ih imaju u takvom zaristu.

P

@DD11 zaboravljate inferiornu rusku elektroniku u svim oblastima , kao i inferioran kvalitet Ruskih motora skloni ka kvarovima.U danasnjim sukobima ova dva faktora su vaznija od mogucnosti u bliskoj vazdusnoj borbi, koje ce biti sve manje i manje.
Dalje, SU-30 Indijski je proizvod kasnih 1970-ih (osnovni SU-27) koje je krajem 1990-ih nesto doteran na SU-30.
Rafal je mnogo moderniji avion koji je pravljen imajuci u vidu tehnologije 21 veka, i zaista mnogo kvalitetniju izradu kao i savremeniju elektroniku iz Dassault.
Dok je Rusija na zacelju Francuska je medju prvima u finoj elektronici i mehanici,i ima dostup mnogim zapadnim vojnim tehnologijama o kojima Rusi samo mogu da mastaju.

A

@Mislim da oblikujete svoje misljnje iz neke licne pristrasnosti, a ne na osnovu cinjenica. Avioni SU-30 su poprilicno pouzdani kao celina. Ruski motori generalno nisu „inveriornog kvaliteta i skloni kvarovima“, to je slobodno mogu reci budalastina. Ne morate daleko da idete, imamo ljude u nasoj zemlji koji su radili na americkoj, francuskoj i ruskoj vazduhoplovnoj tehnici, sto vojnoj sto civilnoj. U principu sve su to, uz neke izuzetke, jako pouzdane masine bez obzira na zemlju porekla. Evo npr. francuski Falcon iz avio servisa vlade Srbije je cesto imao probleme sa otkazivanjem motorima i uopste sa pouzdanoscu, dok npr. Tu-134 avio-geneksa su skljakali besprekorno, naravno zbog uslova u kojima su korisceni, nacina odrzavanja, starosti itd.
Ili npr. Airbus A320 poslednje generacije je imao problema sa motorima, Boeing 737-max je imao problema sa autopilotom(naglo poniranje bez razloga), a SSJ sa dostpunoscu delova…Dok su mozda neke druge varijante tih istih aviona u nekim drugim uslovima bili 100% pouzdani. Sva tehnika bilo cije proizvodnje ima nekad probleme. Meni omiljeni Mercedes je jedne godine imao najnepouzdaniji automobil na trzistu u Americi. Gomile sl. primera postoje.
Nikakve primebde na pouzdanost elektronike IAF nije iznelo, naprotiv pokazala se sjajno na svim vojnim vezbama u zemlji i inostranstvu. Neki MFD, targeting pod i sl jesu francuske ili izraelske proizvodnje(zakljucio bi da su kao proizvod bolje zaokruzeni), ali kljucni sistemi radar, fbw, suv su originalne ruske proizvodnje i Indija je sa njima zadovoljna(to sve govori). Indija ima Francuske i ruske avione, pa im kicmu RV cine ruski avioni, a uskoro i ruska PVO. Malezija npr. ima SU-30 i F/A-18, zadovoljni su sa oba aprata(i sa njihovim naoruzanjem)
Ipak govorite o zemlji koja ima najvise univerziteta i instituta u Evropi i trenutno su vodeci na svetu u raznim oblastima(npr. energetici). Kad smo kod „fine elektronike“, najbolje mems senzore prave nemci(Bosch Sensortec), uopste najbolju senzoriku i optiku prave japanci(Sony), poluprovodnike amerikanci(texas instruments), Intel vodi u cipovima, a u svim tim firmama rade ljudi iz celog sveta, neretko i iz Srbije! Sve vise cemo vidjati Indiju u visokoj tehnologiji, Kina je vec gigant.
Iskreno, ako je odrzavanje i znanje na visokom nivou, vecina aviona trenutno na trzistu, narocito borbenih su pouzdani i rade svoj posao, a izmedju sebe imaju svoje prednosti i mane u zavisnosti od prioriteta pri dizajniranju.

A

Navodno nisu mogli laserski navodjenim naoruzanjem da dejstvuju jer su bili losi vremenski uslovi to vece. Koliko se ja razumem u lasere(nesto malo iz Industrijske elektronike), prica zaista ima smisla. Na netu postoji snimak dejstva Mirazeva 2000, danas se pojavila slika dela motora GE koje koristi F-16. Da li je u pitanju podvaljivanje sa nekim dogadjajem od ranije kao u slucaju Pakistana, ne znam. Ono sta znamo je da je konkretno indijsko vazduhoplostvo zvanicno izjavilo da su izgubili jedan avion Mig-21Bizon, da je pilot u Pakistanu i da je oboren jedan pakistanski avion(sve iznad pakistanskog VAP). Pakistan je tvrdio da je oborio 2 Miga i da ima 2 pilota, cak je i sam lider Pakistana na tv-u to rekao, na kraju se ispostavilo da ipak nije tako nego da je kako Indija kaze jedan pilot u pitanju i jedan avion. Isto su tvrdili da su gadjali neke livade da bi pokazali svoju sposobnost sto mi opet nema misla jer se rizikuje ljudstvo i visemilionska oprema zarad cega? Nisu rekli cime i kako su oborili taj jedan Mig-21Bizon

Zasto su Migovi 21 i 29 stacionirani tamo, a ne SU-30MKI? Zato sto su Migovi frontovski lovci i upravo rade zadatke za koje su projektovani. Ukratko uloga Miga 21 je da bude presretac i trenutno jos nije napravljen lovac koji moze od oglasavanja uzbune da brze bude u vazduhu(1 minut). SU-30MKI je kupljen i opremljen da bi parirao Kini(jer i sa njima imaju konflikt). Oglasila se i indijska mornarica da su nosac aviona i njegovi vazduhoplovi spremni za dejstvo.

E sad konkretno mediji i jedne i druge drzave guraju neku zescu propagandu sto je i za okecivati. Ono sto mi je licno zasmetalo je usmeravanje uvreda i prepucavanje na racun celokupne nacije i sa jedne i sa druge strane. Pozitivno je sto je rukovodstvo i sa jedne i druge strane javno „pozvalo na mir“. Sta ce na kraju biti videcemo, nadajmo se vise nista.

Odgovori
N

Brzo polece i za toliko brze biva oboren. On je svoje davno odsluzio i nikakve logike nema slati pilote u vazdusne borbe na njemu.

A

@Nebo
Znas kako, nije to 21Bis sto ima Hrvatska i do skoro Srbija. Bizon ima nov radar, zasticen data-link, moderne rws, ima awacs iza sebe i aktivne radarske rakete….nije da je bas podredjen u odnosu na ono sto treba da zaustavi? Avion ko avion, ako postigne brzinu odgovarajucu i visinu(a moze), podatke dobije od awacs-a, lansira raketu….koja je razlika jel Mig-21 ili nesto drugo? Jedino sta je problem, ako se nadje ispod 5.000m tu mu performanse za neku defanzivu nisu bas zavidne, ali isto tako ima prednost na velikim visinama zbog aerodinamike. Da je to neki masovni rat, pa da ti treba pracenje sto veceg broja meta i sl. onda ne bi imalo smisla, a za sprecavanje upada 2-3 aviona(kojeg god tipa) u hitnim situacijama je odlican. Da nije, ne bi bio tamo, ima Indija poprilicno napredne avione u svom arsenalu.

A

pre par sat i delovi amraam rakete koje u arsenalu Pakistana koriste iskljucivo F-16 su nadjeni i pokazani u Indiji.

Ž

Можда је то нека ракета која је промашила свој циљ.

A

@Nebo
Mig-21 je stacioniran u bazi u indijskom delu Kašmira cije stanovnostvo bas i nije naklonjeno Indiji i blizu je granice sa Pakistanom. Mislim da su, zbog opreznosti, tamo postavljeni avioni male vrednosti koji ipak mogu da odbiju ili umanje taj prvi napad dok modernija braca nestignu.

Š

Samo je manji problem u tome što pakistanski F-16 koriste PW motore, a ne GE :)

Drugi problem je to što je na skici motor, a na fotografiji navodni motor iz srušenog aviona, no na skici je vanjska oplata motora naravno konveksna, a na fotografiji je nešto konkavnog oblika. U svakom slučaju motor nije. Što je, ne znam.

A

@Zivojin
Verovatno, ali to onda pobija tvrdnju Pakistana da F-16 uopste nije koriscen, odakle onda raketa tog tipa? Znaci da je IAF govorilo istinu. E sad u kojoj meri, ne znamo jos uvek. Sacekacemo par dana pa cemo saznati. Nekako vise verujem Indiji(zvanicnim izvorima) koja je rekla zvanicno „izgubili smo taj i taj avion, taj i taj pilot je nestao“ sto je i potvrdjeno, nego Pakistanu „oborili smo dva aviona, dva pilota su zarobljena, bombardovali smo livade, nismo koristili F-16“, a imaju jednog pilota, sliku jednog aviona koji je pao pre par godina i amraam u Indiji?
@Strumfgoda
kako god stvarno izgleda kao oplata motora, samo to moze biti slika od nekog udesa od ko zna kada i sl.
Sutra se vraca taj zarobljen pilot pa ce on reci sta je i kako je bilo. Sreca pa je covek preziveo i on je sustinski sluzio kao razlog prekida vatre.

Ž

AL-41F1

Индија је признала да је изгубила авион тек након што је приказан пилот и након што су објављене фотке олупине.

Наравно и Пакистан тврди да је оборио два али има доказ за један авион.

I

Putovao sam Moscow to Irkuts .Rusi bas ne vjeruju kao ti u njihove Tupoljeve i Iljusine.Aeroflot koristi vecinom Boing i Airbus za comercail letove.Dok za letove gdje ne mozes birati company koriste TU i Iljusin.Pslije Irkutska za let na sjever lete samo TU i ILju. .Ja sam koristio TU122.

A

@Ivan
kao sto sam vec napisao u pitanju su vreme, uslovi itd. Konkretno aviogeneks je davno prestao sa letovima, kao i ti avioni. Stari ruski avioni vise ne lete na bitnim relacijama iz istih razloga sto ne lete 727 ili 737-200…ne isplati se i verovatno ne mogu ispostovati standarde za buku, ali da su nepouzdani i nebezbedni ne bi leteli uopste! Ne kocka se niko ozbiljan u 2019. godini sa ljudskim zivotima. Konkretno covek je kritikovao ruske motore da su „nepouzdani“ sto je totalna budalastina, pogotovo ne AL-31/41 klasa motora

N

Увијек и на сваком мјесту „Алах Акбар“. Сви су исти….
Постоји мишљење да би у евентуалном сукобу Индије и Пакистана, у нуклерној размјени, погинуло и било рањено око 200 милина људи (велика густина насељености) што би довело до тоталног колапса свих система у те двије земље и егзодуса који нико не би могао спријечити, егзодуса бар 300 милиона људи. Такав егзодус би био опасан за цијелу Азију и Европу.
Када се говори о јачини Пакистанске авијације, у ту рачуницу треба убацити дио потенцијала које има Саудијска Арабија, која, уколико дође до суштинског угрожавања Пакистана неће остати неутрална. Познато је да Пакистанци лета на свим типовима авиона у СА, тако да би се могло десити позајмљивање. Понашање Кине је тешко предвидиво, сигурно би подржали Пакистан у сваком погледу али то шкоди кинеској економији. Једина земља/земље које имају рачуницу, а немају директну штету су преко мора и океана. Ко је набацио податке Индусима, ко је организовао напад од 14.2. на Индусе, зашто Индуси нису користили ракете Брамос (З-З или В-З) и рјшавали ситуацију издалека, било би мало скупље, мање ефектно и много чистије. Избори у Индији су за мање од 2. мјесеца.

Odgovori
J

Ne bi ostala neutralna ni Kina, pakistanski saveznik. A kako izgleda ratovati protiv Kine, u Indiji bi najradije da zaborave…

P

Kina je 1967 izgubila rat protiv Indije nakon sto je ponovo pokusala invaziju kao 1962

Ž

Кина је победила у рату 1962. а сукоб 1967. је био много мањег интензитета и не сматра се ратом.

M

U slucaju nuklearnog rata ne mora da znaci da bi bilo toliko zrtava. Zavisi od upotrebe nuklearnog arsenala. Ideja da bi se gadjali veliki gradovi i gusto naseljene oblasti je suluda i samo teroristi, barbarske drzave i ludaci na vlasti bi proveli tako nesto. Ja mislim da ni jedni ni drugi nisu u tom fazonu. Takodje potencijalna kontaminacija izazvana nuklearnim oruzijem cesto se precenjuje, neretko se recimo spominje Cernobil ali tu se mora reci da je u slucaju Cernobila eksplodirao reaktor sa 150+ tona radioaktivnog materijala, sto verovatno odgovara kontaminaciji koju bi proizveli kompletni nuklearni arsenali Indije i Pakistana.

N

Mater
Bili bi građani industrijski centri i bitna infrastruktura. Nema logike gađali prazne kasarne i avio baze jer se vojska raspoređuje. Šta misliš, koga bi gađali Amerikanci i Rusi….ima knjiga, i sa jedne i sa druge strane koje pišu na tu temu. Priča o tome kako su naše rakete namijenjene da gađaju njihove je „politička korektnost“ ili narodski rečeno licemjerstvo. Što se tiče radioaktivnosti, količina koju bi oslobodite njihove bombe je manja od one koja je oslobođena tokom eksperimenata nakon 2. Svjetskog rata, ima mišljenja da je sve njihovo po snazi i radioaktivnosti manje od Car bombe koja je bačena na Novoj zemlji. Suština je da bi došlo do kolapsa tih država jer ne.postoji sistem koji bi mogao zbrinuti ranjene i unesrećene. Neki američki teoretičar misle da bi planeta prevazišla nuklearni rat veoma brzo ali ne i civilizacije koju znamo. Takođe, amerikanci su analizirati koliko bi teritorije SSSR bilo kontaminirano usljed opšteg rata, oko 1 milion km2.

@Mayer
Zelite li da kazete da su USA teroristi, barbari i ludaci obzirom da su jedini do sada upotrebili nuklearno oruzje i to protiv gusto naseljenih ciljeva?

P

Ruski portal lenta.ru
https://lenta.ru/news/2019/02/28/avia/ prenosi vest kanala

https://www.ndtv.com/india-news/24-pakistani-jets-tried-to-cross-over-stopped-by-8-air-force-fighters-2000703

Po tim informacij,ma, u vazdusnom boju 27.02. ucestvovali ukupno 24 aviona i to:
s indijske strane: 4 SU-30 MK, 2 MiG 21 i 2 Mirage 2000
s Pakistanske strane cak 24 aviona:
8 F-16, 4 Dassault Mirage III ,4 JF-17 Thunder i jos 8 koji nisu ucestvovali u direktnoj bitci.
MiG 21 je unisten raketom AMRAAM 120, najverovatnije od strane F-16.

Odgovori
Ž

Телевизија NDTV се није позвала ни на један званичан извор.

Пакистанци тврде да у нападу нису учествовали Ф-16.

P

Zaista, deluje kao cista propaganda, da bi MiG-21 „naterao u beg“ F-16 i onda jos oborio „F-16 dvosed“. I dalje nema nikakve naznake o oborenom F-16, osim u indijskim „rekla-kazala“ medijima

N

MiG-21’s first Air to air kill of #American F-16 in Pakistan…..
https://mobile.twitter.com/I30mki/status/1101045631861358592

B

Nesa…
Bez starca nema udarca 😄😀😂

Ž

Nesa

То је остатак МиГ-а 21 а не мотора Ф-16.

B

@Petrovic Dusan

„Zaista, deluje kao cista propaganda, da bi MiG-21 „naterao u beg“ F-16 i onda jos oborio „F-16 dvosed“

Jeste- to je „nemoguće“. Ne slaže se po brojevima sa Vikipedije. Potraži po Vikipediji malo dublje- vidjećeš da je obarao i F-14- što je, složićeš se sa svojim postom od par dana „jedan od najboljih aviona na svjetu ikada“. Osim što je amerikanac (što samo po sebi znači da je neranjiv) bio je naoružan AiM-54 Phoenix raketama, imao je svega 600 sati naleta do trenutka kada je oboren (skoro nov), a oborio ga je Mig-21 koji je prema ovom indijskom relikt (domet radara skoro 10 puta manji nego na F-14, domet raketa 6 puta manji…). Pa ipak- kill.

Lično nikada nisam volio 21-ce, a što se tiče ovog icidenta smatram da F-16 nije rušen, ali….to ne mjenja činjenicu da način i količina tvog pisanja izaziva sablazan. Jedno je imati mišljenje i braniti ga argumentima, sasvim drugo je insistiranje na kompleksaškim beskičmenjačkim stavovima koji se brane gomilom netačnih predpostavki građenih na teškom nepoznavanju stručnog aspekta materije o kojoj se govori i zadojenih providnom političkom indoktrinacijom. Taman kako je najgore.

„Naterao u beg F-16?“. To je samo avion „Dušane“. Po tvom pisanju vidim da ti je to teško razumjeti, ali u avionu se nalazi pilot, a u njemu postoji organ koji se naziva srce. Ta stvar može kod pravih ljudi da savija prostor, vrijeme, statistiku, vatru i oganj oko svoje volje. Planine i polja ove naše drage zemlje puna su kostiju zavojevača sa ulickanom opremom „nateranom na beg“.
Ajde adio!

P

Citam ove linkove, i pominje se da je Indijski pilot imao radar lock sa R73!? Zar nije R73 heat seaker?

Odgovori
А

@Piglet Јесте али можеш да пратиш авион у захвату радаром док не добијеш услове за лансирање Р73. СУВ само пренесе где глава треба да гледа пре лансирања такорећи.

T

Apok
Za dejstvo R73 to bi (pasivno) trebao da radi KOLS, u smislu odredjivanja parametara leta cilja(ugaona brzina , daljina).
Ako indijski mig21 nema kols onda je radarom to isto samo sto je svetlio kao jelkica…

Ž

За ИЦ ракете не треба ни радар ни КОЛС. Може да се нациља ракетом.

T

Da, i raketa sama odredi daljinu do cilja.
Osetljivija icgsn se zaleti na cilj koji raketa ne moze da dohvati.
Cemu sluzi onaj pelongator na strela10?

Ž

Сетите се да ИЦС ракете ваздух-ваздух носе и школско-борбени авиони који немају радар нити КОЛС. Нити било какав сензор који би помогао у дејству таквом ракетом.

T

Teoretski uz srecu…i sa g4 moze sporiji avion ili helikopter da se obori. U svakoj drugoj varijanti je pod ‘ako’ i ‘sbbkbb’. Iole modernija raketa sa icgsn sa hladjenjem/iir ce se zaletiti na predalek cilj. (R60mk tokom 99).

T

Mogu da se setim samo da su dodatno hladjene icgsn imale zahvate na ciilj do koga nisu mogle da dolete ’99. Da je skolski avion takvom raketom oborio drugog lovca…tesko. ni pod sbbkbb, samo u teoriji

N

Na Danasnjoj konferenciji za stampu indijskog RV, je pokazana olupina rakete AIM-120C5 nadjena u indijskom delu kasmira, takodje je i pokazan satelitski snimak gde je pao F-16 u Pakistanu !

Pitanje je kada je U.S.A. prodala AIM-120C-5 (dometa 105 km) Pakistanu?

Prica da je PL-2 (max domet 22km) i JF-17 oborili Mig-21-93 Bison
je pomalo smesna, ta kombinacija ne bi radila na terenu.

Odgovori
B

@Nesa

Zašto je takva priča smešna?

B

Čini mi se da Nesa indicira da šakistanci ne priznaju da je F-16 učestvovao (i/ili oboren) da bi se njegov pogodak u bizona prikazao kao pogodak JF-17, tj. da bi mu se „podigla cijena“

N

Zato sto su indijski avioni Ruske proizvodnje naoruzani sa R-77 dometa 100km, ili R-27R dometa 70-80km pa stoga i ne cudi sto je Pakistan isao na indijce sa AIM-120C-5 dometa 105 km!

Koje su im amerikanci prodali, za sada izgleda tajno ispod zita, jer se dosad nigde nije pominjalo da pakistan ima tu napredniju verziju rakete! zbog toga su Indijci i besnim pa tako da izgleda od F-21 prodaje Indiji nece biti nista !

pl-2 je raketa malog dometa do 22km,i mnogo je losija sveukupno od R-73E rakete malog dometa, koje koriste indijski migovi i suhoji (30km)

B

@Nesa

Znam sve to ali svi avioni koji su učestovali sigurno su nosili i rakete kratkog dometa. Kad rakete srednjog ili većog dometa promaše ili kad se protivnik kasno primeti onda se koriste i kratkog dometa.

Mozda su F-16 promašili Bisona sa Aim-120C-5 iz daljine, medjutim FC-17 koji je bio na drugom zadatku došao u priliku da puca na Bisona koji je manevrisao da bi izbegao AIM-120C-5.

Ne znamo mi ni 50% šta se zapravo dešavalo ali sasvim je realno da su korištene i rakete kratkog dometa.

N

MiG-21’s first Air to air kill of #American F-16 in Pakistan…..
https://mobile.twitter.com/I30mki/status/1101045631861358592

India shows evidence of US-made missile (AIM-120C-5) being used by Pakistan to hit its jet
https://www.youtube.com/watch?v=OoCUaRFM0WU&t=0s

Odgovori
Š

Definitivno je pakistanski AMRAAM: http://idrw.org/us-government-documents-confirm-aim-120-amraam-recovered-belongs-to-pakistan/

U moru lažnih vijesti i propagande, ovo je 100% točno, postoji dokumentacija koja se slaže s time što je prikazano na video zapisu.

Koji su točno avioni izgubljeni na kojoj strani – to ćemo možda doznati za nekoliko godina.

P

@Nesa Ako je u Indiji pronadjen ostatak rakete koju koristi F-16, je moze biti dokaz da je F-16 ucestvovao u borbama i ispalio AMRAAM raketu.
Kako ste zakljucilo da je F-16 oboren, na osnovu ispaljene rakete?
Nije Vam palo na pamet da je F-16 ispalio par raketa, jednom srusio Indijski MiG,a neka promasila?I odleteo dalje.

N

Petrovic Dusan

MiG-21’s first Air to air kill of #American F-16 in Pakistan…..
https://mobile.twitter.com/I30mki/status/1101045631861358592

na slici je Deo Motora (General Electric) GE-F110 koji koriste Pakistanski F-16C/D
Avion je pao u Pakistanu, u pogranicnom delu. Slike koje su brze bolje objavili pakistanci (pogresno) tvrdeci da se radi o delovima pogodjenog Mig-21.
Naravno odmah je jasno nama poznavaocima tehnike da
na Migu 21 nidge nema delova takvih kontura, narocito R-25-300 motor mig-21 izgleda skroz drugacije.
Cak su u startu Pakistanci tvrdili da nije koriscen F-16 nego JF-17 i da je oboreno Dva Mig-21 i uhvaceno dva polota
Kasnije su pakistanci potvrdili da su ipak oborili Jedan mig 21 i da imaju jednog pilota uhvacenog.
Naravno Indijci su dali dokaz o AIM-120C-5
http://idrw.org/us-government-documents-confirm-aim-120-amraam-recovered-belongs-to-pakistan/

Po tvrdnjama indijskog sistema radarskog osmatranja, podatak izneli celnici IAF vazduhoplovstva
F-16 je pogodjen od strane Mig-21 raketom R-73, rapidno je gubio brzinu,pravac i visinu.
i dezintegrisao se
(Raspao na stotine manjih delova zbog eksplozivne dekompresije) nad pogranicnom teritorijom u pakistanu.
tako da se prica tu i poklapa!

A

Citam blogove …… Kazu da je oboreni F16 blok 30….. Inace kupljen 2016 od Jordana. Na slici se vidi seriski #, po seriskom broju u data base F16 pokazuje da je avion Joedanski !!!???

file:///C:/Users/Aleks/Pictures/f16.html

Ž

Nesa

На првој фотки чији сте линк поставили мислим да се ради о делу трупа авиона МиГ-21 а не о мотору Ф-16. Постоји још слика са истог места удеса, то је индијски Бизон.

O

Pitanje je šta se može zaključiti iz snimaka iskrivljenog metala koji je na snimku. Meni ne liči na deo motora F-16 koji prikazuju. Prosto, vizuelno se ne slaže.

Jedino što mi liči na deo F-16 je deo koji ubacuju u kamion na ovom snimku https://www.youtube.com/watch?v=W2F7_UidMwQ

Liči na drop tank F-16. S druge strane, možda je isti odbačen u toku borbe, odnosno ne mora da znači da je to što su ga pronašli, da je F-16 oboren.

v

Džaba, on je odlučio da je to F 16.

Ž

Ogorčeni

Лепо се види да су то све делови МиГ-а 21.

i

Apsolutno jedini dokaz da je tog dana pao još neki avion osim indijskog Bisona je video snimak na kojem se vidi katapultiranje i otvaranje dva padobrana na nebu dok avion pada u plamenu. I to sve pod uslovom da je snimak autentičan, ajde da kažemo da jeste.

Nemoguće je utvrditi koji avion je u pitanju, osim da je dvosed a to znači da nije Bison jer je Bison jednosed.

Dakle, ako je snimak autentičan onda znamo da je ili PAF ili IAF izgubilo jednog dvoseda tog dana. Znamo i da čiji god dvosed da je u pitanju, pao je na „prijateljsku“ teritoriju inače bi njegove krhotine do sada bile razvučene uzduž i popreko medija i društvenih mreža. Koja god strana da ga je izgubila, pronašla je ostatke i uspešno „zadihtovala“ priču, tako da ništa ne procuri.

Znamo još i da je PAF u tom okršaju koristio F-16 na osnovu krhotina rakete AIM-120, opet pod uslovom da je fotografija autentična. Ali ne znamo više od puke činjenice da su imali najmanje jedan F-16 na nebu, koji je ispalio najmanje jednog „slammera“.

Sve drugo što je objavljeno je manja ili veća laž, pogotovo na Tviteru. Ovo što piše RT, da mogućnost Bisona da obori F-16 zavisi od pilota, takođe nema previše smisla. Bison je nabudžen tako da može brzo da poleti, popne se iznad 5000m, zahvati cilj na velikoj daljini i ispali na njega raketu velikog dometa. Drugim rečima, nabudžen je tako da može da puca na mnogo mlađe i modernije avione koji ga nadmašuju u manevarskim sposobnostima i protiv kojih ne bi imao šanse u bliskoj ili borbi na srednjoj udaljenosti – dakle upravo se ne radi o veštini pilota već o taktici upotrebe. U kojoj meri je oboreni indijski pilot ispoštovao tu taktiku teško da ćemo ikada saznati niti možemo da nešto zaključimo bez detaljnog prikaza manevrisanja svih letelica koje su učestvovale u okršaju. Ova priča o masovki u kojoj je učestvovalo ne manje od 24 i ne više od 30 aviona takođe mislim da nema veze sa realnošću.

O

Živojin Banković

Da, zapravo kad sam bolje pogledao, ništa ne liči na F-16. Učinio mi se vrh tanka zaobljenim, ali se vidi da je to zbog udaraca pri padu.

s

dali je Indijski Mig21 mogao oboriti Pakistanski F16:

https://www.rt.com/news/452715-india-pakistan-kashmir-fighter-jets/

Odgovori
P

@sused niko normalan ne veruje RT kanalu ruske propagande.

B

@Petrović Dušan
Ali zato svi normalni bez pogovora veruju CNN-u, američkom svetioniku slobode i istine, fake news-u kako im tepa rođeni predsednik.

D
s

Svojevremeno sam predlozio ovo kao zamjenu za Mig 21 jednom suradniku u poslu.

https://youtu.be/aqOOSidLCo8

Ali to je bilo bez smisla (bin laden & kompanija, ameri.

3ca generacija je pravi nasljednik Miga 21

Odgovori
D

Evo svi Poljski portali komentiraju da je legenda F-16 oboren od Bizona

Odgovori
A

Pakistanci prvo objavili da imaju dva pilota , jednog zivog.
A onda uvidjeli da je jedan njihov, pa promjenili pricu….
Ja vjerujem da je oboren i Pakistanski avion , jel F16 ili neki drugi , ????

Odgovori
s

Kako je Indijski Mig21 srusio Palistanski F16 sa R73, a onda otisao dolje.

https://youtu.be/UELAqTROe0s

Odgovori
s

USA trazi objasnjenje o upotrebi Pakistanskih f16

https://www.ndtv.com/india-news/on-pak-using-f-16-jets-against-india-us-seeks-answers-from-islamabad-2001753

To je valjda u vezi sa planom da LM prebaci proizvodnju f16 u Indiju kako bi izbacili Ruse

Odgovori
s

Mig21 je dobra masina ako mu je dur aluminijum i mptor u redu.
Danas dog figt je glupost. Ostalo je eleltronika.
Gledajte Izraelce. Pucaju rakete sa f16 bvr.
A ako Indijski Migovi imaju slicno rjesenje bazirano na enkriptiranom linku sa awacsom?
Pa R73 poslje ispaljivanja ide svojim putem.

Sve se svodi na duraluminijum, motor i datalink.

Odgovori
A

Pakistan rece da je oborio dva aviona !!!!!!. Indija kaze da je oboren njihov Mig 21 i pakistanski F16, sto je isto dva aviona
Pakistan je rekao da ima dva pilota , jednog zovog …….., a onda je promjenjena izjava , pa je receno da je samo jedan pilot.
Znaci iz ovih zvanicnih izjava , moze se zakljuciti da su oborena dva aviona ….Znamo da je jedan Mig 21 , i da je pilot ziv. Loji je drugi avion , ciji je pilot poginuo….??????

Odgovori
П

Пише се по новинама је је Пакистан приликом куповине Ф-16 и ракета изгледа добио одређена ограничења од стране САД у вези њиховог коришћења. Претпоставка је да нису смели да их користе против Индије. То би могао да буде разлог зашто гурају причу да је Бизона оборио ЈФ-17, е сад то што су Индијци показали Амраам ставља Пакистан по том питању у незгодан положај. Као што то обично бива доста информација остаје сакривено па је тешко сазнати истину

Odgovori
s
B

Deluje kao logična priča. Pitanje je zašto se Pakistan ne pohvali ko je oborio mig 21.

s

Za razmisljanje:

LM nudi transfer proizvpdnje Indiji koja ima veliku potrebu za slicnim avionima jer njihovi MIG21 skapavaju a Tejas je u razvoju otisao u starost.
A Indija radi Sukhoje.
A Pakistan je sve blize Iranu i voli Kinu (JF17).
A Indija ce uskoro postati svjetska sila.

Tako da Pakistan gubi poziciju lifrovanja terorista prema Europi za US.

A dobri su u onom golfu sa kpnja.

s

Mig 21 vs F16
Sto je bilo

https://youtu.be/4maPRqArQk8

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perimetar na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

@Petrovic Dusan "Sa NATO nema govora da ratuju, jer je onda u pitanju rizik nuklearne eskalacije." Ako si veš upućen trebao bi da znaš da sa Rusijom nema rizika od nuklearne eskalacije - postoji samo rizik od samoubistva eventualnog napadača. Ako se, nedaj bože desi biće verovatno gotovo i za sve nas.

23. May 2019.Pogledaj

Tedy na: Večernji list: Hrvatska ponovo pokrenula proces nabavke višenamenskih borbenih aviona

@Al-41F1 Yes, the standardisation is essential. Even more important than the firepower. I didn't know that you have 3 full power rifle calibers in active service and 3 medium power. By the way, the economy minister announced yesterday they had finished the negociations with Beretta. Arx 160 will be the new standard rifle in Ro…

23. May 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Air Serbia: Najveća ekspanzija u novijoj povijesti regije

Statističar i Predrag, Ne vredi Vam pisanje kad se ne želi videti šta stoji stvarno iza neke ideje. Bilo da je dobra ili da je loša. Unapred se ograđujem da ne pišem iz ugla hobija, nacionalnih osećanja ili interesa. Pišem isključivo iz ugla struke. Postoji Analiza opravdanosti Aerodroma Morava urađena od strane veoma stručnih ljudi.…

23. May 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Prvi probni letovi grčkih borbenih aviona iznad Severne Makedonije

Mozda zato sto mi imamo jednu eskadrilu, a Grcka samo 10 puta toliko...

23. May 2019.Pogledaj

Golub na: Prvi probni letovi grčkih borbenih aviona iznad Severne Makedonije

Jednom davno, kada sam bio klinac, pitao sam - "dokle u visinu je nasa "teritorija" i dobio odgovor - "onoliko koliko mozes da kontrolises". Tako da, osim ako ne dodju do Vranja, verovatno necemo ni primetiti...

23. May 2019.Pogledaj

Send this to a friend