[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
[POSLEDNJA VEST] Vojska Srbije neće remontovati dva helikoptera Mi-24V, biće ponuđeni na prodaju
Nakon 14 godinja pomeranja na različite lokacije aerodroma "Nikola Tesla" i "Pukovnik-pilot Milenko Pavlović" Mi-24V biće ponuđen na prodaju / Foto: Dimitrije Ostojić

[POSLEDNJA VEST] Vojska Srbije neće remontovati dva helikoptera Mi-24V, biće ponuđeni na prodaju

Kako Tango Six saznaje, Vojska Srbije je proglasila svoje jurišne helikoptere Mi-24V neperspektivnim za remont, ne planira više njihovo korišćenje i ponudiće ih na prodaju zainteresovanim kupcima.

Uprkos nedavnim dezinformacijama na srpskom internetu od strane opskurnih YouTube kanala i Facebook fan stranica koje vode tinejdžeri koji pored krađe i nedozvoljenog korišćenja tuđeg sadržaja nikad i ne proveravaju glasine i lažne vesti koje uporno objavljuju, Tango Six saznaje da je „V“ verzija ruske „leteće topovnjače“ na putu brisanja iz ukupnog stanja helikopterske flote RV i PVO Vojske Srbije.

Kako je za Tango Six potvrđeno iz Ministarstva odbrane, po pitanju remonta helikoptera Mi-24V rađene su analazie i razgovori sa inostranim remontnim zavodima i proizvođačem:

– Obavljeni su tehnički razgovori i konsltacije sa ovlašćenim remontnim zavodima i glavnim konstruktorom helikoptera u cilju moguće obnove resursa.

Nakon dobijanja ponuda i detaljne analize, na predlog RV i PVO, Generalštab Vojske Srbije oglasio je helikoptere Mi-24V suvišnim radi prodaje potencijalnim kupcima. – kažu iz ministarstva za Tango Six.

Mi-24V razlikuje se od Mi-35M, između ostalog, i po rešenju uvlačećeg stajnog trapa / Foto: Dimitrije Ostojić

Ovim je konačno stavljena tačka na razmišljanja o remontu dve letelice proizvedene 1983. i 1985. godine. Nabavljene su 1998. godine za potrebe, sada rasformirane, Jedinice za specijalne operacije Resora državne bezbednosti MUP-a Srbije. Nakon upotrebe u protivterorističkim dejstvima na prostoru Kosova i Metohije predati su 2006. godine Vojsci Srbije ali su zbog lošeg tehničkog stanja i nepotpune originalne dokumentacije ostali neremontovani i van upotrebe.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fi

Stoje 20 godina na kisi i snegu… kakav crni remont.

Odgovori
St

A zasto stoje 20 godina na kisi i snegu? Ko je za to odgovoran???

Al

@Fica

To ne mora da bude problem, pod uslovom da korozija nije načela samu strukturu letelice. Ako se to nije desilo, remont se može uraditi, samo što bi bio daleko skuplji.

Sa

Aluminijum ne truli a za helikoptere 22 godine nije mnogo ma de god bili modernizuješ ga kako hoćeš a ceo motor promeniš i on je nov

Iv

Stevi- I mene to isto mnogo interesuje. Kako su smeli da napuste nesto vrlo vredno za Nas da ovako propadne. Ovo su bili odlicni helikopteri. Remont za ovako nesto Nike same move motor I farba. Ovde sigurno treba skoro sve I to su ogromne pare. Ovo se isplati mozda nekoj zemlji koja Ima vise ovi helikopteri I mozda I’ma delovi da mogu nesto over da urade mnogo jeftinije nego Srbija.

Kr

Slazemo se. Ali isto mi nije jasno kome ce ih prodati, kome takvi trebaju.
Jedino Ivancic i sinovi u staro gvozdje.

Al

@Ivan

Zato što ovi Mi-24 nemaju potpunu dokumentaciju i zbog toga se ne mogu remontovati. Kada su pre 10 godina remontovali Mi-17, blio je predviđeno da se remontuju i Mi-24, ali se to nije desilo zbog gore pomenutog problema.

pe

Od 2000 god. mi nemamo neprijatelja ,sve je tadasnja vlast devastirala,topionica u Smederevu je videla cvet naoruzanja Srbije.Od 2012 god.polako stajemo na noge i vracamo ono sto je moguce vratiti.Niko nije pitao gde je zavrsila tehnicka dokumentacija za tenkovske pumpe (za motore) kada je Toplica Spasojevic kupio Industriju Precizne mehanike i za 5 godina je isekao na komade.

@Aleksa Radojičić
Mogli su se remontovati. Znaju Rusi odlično stanje (izvršili su uvid i u helikoptere i u dokumentaciju) a i istoriju helikoptera. U toku pregovora za kupovinu poslednjih Mi-17V-5 i Mi-35M ponudjen je remont helikoptera i njihova modernizacija na nivo Mi-35P od strane predstavnika Zavoda u Rostovu. Zbog starosti helikoptera i dobijanja veoma malog resursa nakon eventualnog remonta odustalo se od remonta. Takodje dva novodobijena helikoptera ne bi bila uniformna sa novokupljenim što bi stvorilo dodatni logistički problem. Po meni odlična odluka.

Al

@Paqe

Naravno. Kako god okrenemo, jednostavno nema logike vraćanje ovih helikoptera.

Iv

Aleksa- steta. Tacno takvih helikopteri bi odgavarali. I Mislim da nama treba naj manje jos 20 mi35 ili nesto slicno. Koliko je to realno, ne znam.

Ci

@Pedja
Čitajući ovo pisanije neko neupućen bi pomislio da je Srbija 2000 godine bila makar na nivou Švajcarske , sve idealno sređeno, putevi kao avionske piste, ma milina božja ! A onda su došli zli DOSovci i sve živo upropastili ,jel tako ??!
A pošto ipak prilično dobro pamćenje i dobro znam stanje 2000 da napišem par reči o tome !
Prvo, gospoda „patrijote“ su 2000 ostavili dug od više milijardi evra na konto tzv stare devizne štednje sa Dafinom i Jezdom i te je pare trebalo vratiti građanima Srbije !
Pa putevi koji su bili na granici neprohodnosti (Ibarska, na primer), srušen most u Ostružnici , niški autoput u rasulu, autoput ka Beogradu i Subotici urađena samo jedna strana !
Pa svakodnevni štrajkovi ratnih rezervista koji su tražili dnevnice koje su im pripadale po zakonu ( nisu svi mogli da se useljavaju u državne stanove za vreme bombardovanja ) !
Da ne nabrajam dalje, da li je onda trebalo rešavati te probleme ili kupovati avione i remontovati razne kršine poput tih helikoptera ?!
Pa onda ta famozna pretapanja tenkova u železari !? Prvo da podsetim da je jedan od aneksa Dejtonskog sporazuma je bio posvećen ograničenju naoružanja među zemljama potpisnicama , pa je Srbiji ograničen broj tenkova na negde 1200. Prema dostupnim podacima Srbija ima M84 i T 72 nešto oko 280 komada, više nego što Nemačka ima Leopard 2 tenkova , a obaška što se nedavno pojavila vest u medijima kako Srbija razmatra modernizaciju 800 T54 i T55 koje ima u naoružanju ! Odakle onda ti silni tenkovi ako su pretopljeni u Smederevu ! Odakle onda prodaja tih tenkova ako su uništeni ? ( posao sa Kambodžom na primer ). Deo tenkova jeste isečen, verovatno su u pitanju primerci koje je bilo neisplativo popravljati, ali opet nam je ostao ogroman broj koji nismo u stanju da održavamo , da obučimo dovoljan broj ljudi a kamoli da modernizujemo da ne budu glineni golubovi na nekom budućem ratištu !
Pa prethodni remont MIG 29, da ta prethodna vlast to nije uradila davno bi i oni zarasli negde na ledini i mi bi već pre 10ak godina ostali bez avijacije !
Da se razumemo , ne želim da branim vlasti od 2000 do ovih današnjih, ali dajte da govorimo o činjenicama a ne da pričamo na nivou tabloida !
A što se tiče tih helikoptera, ja kao diplomirani mašinski inženjer znam dobro kako je raditi sa mašinerijom i postrojenjima bez tehničke dokumentacije, kako je teško vršiti tekuće održavanje i nabavku osnovnih delova kad nemaš ništa pogotovu u eri pre interneta !

Ma

@Cinik

>> neupućen bi pomislio da je Srbija 2000 godine bila makar na nivou Švajcarske , sve idealno sređeno, putevi kao avionske piste, ma milina božja ! A onda su došli zli DOSovci i sve živo upropastili

To vam je ovde tipican stav nekih 75% komentatora. Starije pamcenje izdaje, mladji su se krajem devedesetih igrali u pesku…

AL

@Cinik
@Mayer
Istina je uvek negde na sredini. Sto se tice sistema odbrane bilo je nekih katastrofalnih gresaka, najveca je otpustanje tehnickog kadra(vojnika napravis za godinu dana, tehniku kupis za dobrog majstora, tehnicara, ne daj boze inzenjera ti treba mnogo godina).

Mimo toga, tu su i neke zakonske gluposti, „prvo porez“ politika, favorizovanje uvoza, ocajno uradjena privatizacija, propustena prilika promenom ustava 2006 da se uvedu neke stvari(npr. min. izazlnost za legitmitet izbora)….Tu je i kocenje zakona zastiti svedoka, neefikasni istrazni postupci(za sve to je kriv jedan covek, koji iako nije korumpiran, je bio politicki idiot i unazadio nas za 100 godina….hocu reci, to sto neko „ne krade“ nije dovoljno)

Znate kako, ta ekipa „90ih“ se nisu pravili da su neke „demokrate“ nego su bili predstavnici starog rezima, oni su to sto jesu i tako su se „prodavali“. Ovi posle su bili neki „donosioci slobode“ koja nikad nije dosla, ljude se osecaju prevarno i zato se vise ljute na njih, nego na ove pre(koji jesu bili gori po vecini merljivih stvari). Nije stvar memorije ili pamcenja…..

Mi

E tako mi je drago što potkačiste ove Youtubere, servis mi nikako ne dozvoljava da blokiram predloge sa tih kanala.
Ma kakav remont, činjenice odavno nalažu upravo prodaju.

Odgovori

Bilo bi lepo da jedan završi u muzeju. ipak su deo istorije avijacije na ovim prostorima

Odgovori
AL

Tu istoriju kada je DB MUPa trpala kriminalce u para-vojne jedinice i naoruzavala ih na crno, a oni haos pravili po drzavi i okolo trebamo sto pre izbrisati, u najmanju ruku zaboraviti. Sto je najcrnje, to nam se ponavlja danas(u dosta manjoj meri).

Nek je vojska dobila nove helikoptere, policija neka se drzi svoga posla….

Bilo bi odlicno da daju jedan muzeju. Ipak su slicni MI-35 koji RV trenutno koristi. Helikopter je deo svetske avijacijske istorije. I nadam se da ce muzeju vlada dati pare makar da sredi one DC-3, Li-2, An-2,… koji stoje bez krila.

Ni

@Al-41F1 zbog zaboravljanja istorije vrlo cesto se vrtimo u krug…. ovi konkretni helikopteri imaju veliku istorijsku vrednost i kroz svoju pricu mogu preneti dosta pozitinog za ljude u buducnosti, jer su njihove posade casno i hrabro sluzile u odbrani zemlje od agresije. Postoji objektivan razlog zasto je policija angazovana i sto je morala da pravi paravojne formacije, a to je bilo uslovljavanje zapada na nacin na koji drzava sme da se brani, vojsci nije bilo dozvoljeno pre nato bombardovanja da adekvatno reaguje na celoj teritoriji KIM… (evo opet zaboravismo istoriju) A kao negativno moglo bi se preneti da se tadasnje rukovodstvo nije potrudilo da ih bar 20 nabavi zajedno s300 i modernizovanom avijacijom, nego je ogrezlo u korupciju i zajedno sa stranim faktorom rusili drustvo i drzavu. Ne zaboravite da je Jovica Stanisic javno u Hagu priznao da je agent CIA kada vec pricate o JSO i posebno kakav backgound su joj imala dva poslednja komadanta… vojnicima svaka cast!

Me

Slazem se sa idejom za muzej,i vratiti Mig-23 u postavci muzeja….

Sa

Ovi nikada nisu zvanično a ni nezvanično poleteli i ko mogao da ih koristi na zemlji

ID

@ AL-41F1
Upravo tako. Podsetnik na vreme kada su kriminalci imali borbenu avijaciju. A, nepostojanje dokumentacije za helikoptere je u skladu sa nepostojanjem dokumentacije za sve ostale prljave aktivnosti.

Ci

@ Saša
Bio sam iznenađen tamo negde 1998 godine kada sam video te helikoptere na potezu od Surčina prema Savi. Ja sa kolegama u automobilu vozimo se po gradilištu na obilaznici a helikopter lebdi i vidiš kako nas prati mitraljezom , verovatno su vežbali nišanjenje ! Uglavnom izgledali su strašno moćno i zastrašujuće istovremeno !
A onda gledaš ono đubre od američke propagande gde Rambo ruši „MI 24“ pomoću luka i strele !

fr

Inaće u filmu Rambo taj helikopter nije Mi-24, već modificirani Aerospatiale SA330 Puma koji glumi ruski helikopter. Nisam sigurno niti da je rečeno u filmu koji helikopter glumi iako se samo po sebi nameće za poznavatelje da je Mi-24.

al

Pametno. Gubljenje vremena i novaca i igranje sa zivotima onih koji treba da sednu u njih. Da da Bog da uskoro na T6 procitamo i vest da se one krntije Orla sa livade iza muzeja nece remontovati i eto srece.
Da se razumemo, ja jesam da se sva tehnika iskoristi do limita ali ovakva povampirenja nikom ne trebaju + kostaju djavo i po novaca i „jedu“ vreme.
Ova 2 groba da se dovedu na neki normalan i iole upotrebljiv nivo, ubedjen sam da treba para kao za 1 nov ili blizu. Pametnije je kad se uzmogne uzeti 2 pa jos 2 i sa 8 komada to je vec nesto da nije simbolika: osvajati punu operativnost, koristiti sve njegove sposobnosti, uvezbavati nove generacije pilota, tehnicara, mehanicara na novim aparatima a ne na budzenim mutantima. Dosta vise „partizanskih eskadrila“ u RV i PVO…

Odgovori
Al

Tako je brate dosta više tih fazona sa partizanskom eskadrilom, odavno je bilo vreme ali i ovo nije kasno da se vrati naše Srpsko RV. Samo sa novim aparatima ništa druga ruka.

Ja

Zato sto smo idioti u te helikoptere mozemo ugraditi sve novo tako da nam sluze tridesetak godina, ako vec kukamo da ne smemo da kupujemo rusku tehniku zbog sankcija ovako bi imali pola eskadrile dobrih helikoptera.

Odgovori
Al

Naj bolja opcija kako su veće ovede neki i predložili da se aparati srede i postave kao eksponati a mi takoje brate da ne kukamo nego da od Rusije nabavimo potreban broj potpuno novih letelica. To će ima ti smisla. Samo novo i oprobano i dokazano.

al

Heliji stari 37 i 35 godina da sluze jos 30? Racunaj da bi remont potrajao bar 2 godine. Dok u njih turis sve novo za ta 2 eto 1 nov… Ko bi nam uveo sankcije za jos 2 ili 4 nova? To su budalastine… Da kupimo celu eskadrilu, sa gomilom vodjenog naoruzanja i sa full sistemima samozastite pa da neko i obrati paznju a ovako, nije im vredno cimanja…

Ma

@Aleksandar

„Naj bolja opcija“ bi bila da od Septembra meseca malo pratis online nastavu srpskog jezika jer ce tek to „ima ti“ smisla.

Sa

Niti su stari 30 godina prvi model i jeste poleteo pre 34 a ovi kad kupljeni i sleteli ako su uopšte i 2-3 puta uzleteli a da se imalo razumete u avijatiku znali bi da kod njih nema šta da propadne pa nije to yugo sklopljen pomoću štapa i kanapa i za relativno malo para se obnove a za naoružanje nigde nema zabrane barem zvanične

al

U tekstu lepo pise da su proizvedeni ’83. i ’85. godine, dakle stari jesu 35 i 37 godina. Ne znam sta tu nije jasno.
Drugo, nabavljeni su na crno ’98. To sto su kod nas poleteli 2 -3 puta ne znaci da nisu izraubovani pre nego sto su stigli kod nas.
Trece, stoje na ledini bez da su poleteli zadnjih 20 godina. Za „relativno malo para“ mogu da se mozda stave u letno stanje ali da se remontuju i modernizuju da imaju smisla pored novih Mi35M to sigurno ne biva za „relativno malo para“.
Kad vec nema sta da propadne kod helija hajde da i one protivpodmornicare kod muzeja remontujemo. Za „rel. male pare“ obnovicemo i tu mogucnost u RV i PVO, jes’ da nam ne trebaju jednako kao i ova dva ali „kad je bal…“

Ja

Zasto bi ih neko kupio, ako je remont neisplativ?

Odgovori
Al

Slažem se sa tobom. Ako mi sami nismo u stanju da i ih remontujemo i sredimo dokumentaciju ko može. Jedino matična zemlja proizvođač ili braća šiptari da ih kupe i srede pa ih okrenu prema nama.

nadamo se da ce ga dati muzeju

Mi

Remont moze da bude iplativ zemljama koje mogu same da rade remont na njemu a potrebni su im zmajevi. U ovom slucaju kad govore o prodaji, verovatno misle na prodaju nekim bogatim entuzijastima. Videcemo kako ce ta prodaja da ide :-)

te

Za „sekundarne sirovine“ !

Ni

Skeptik sam da će ih bilo ko kupiti, pa tako sam pre za to da jedan bude u Muzeju Vazduhoplovstva,a drugi kao ‘čuvar kapije’ ispred aerodroma Morava.

Odgovori
Jo

Slažem se sa onima koji se zalažu za Muzej. I na neki aerodrom… I moram da kažem – stalno travuljina kod nas….

Ni

U muzeju ofarban u boje i oznake dok je službovao u JSO, a ispred aerodroma u onu maskirnu, kao sa H-145M, i brojem 100.

Bu

Bolje da prodaju ona 2 ka 27 koji su prakticno novi poslati u muzej

Al

Ja se stalno ponavaljam ali ne mogu dugačije da vidim neko rešenje koje bi bilo primenjivo sem da se Srbija u dogledno vreme odnosno što pre opremi sa novom opremom i naoružanjem. To svrstavanje čiji kupujemo i od koga dobijamo sankcije je glupost jel poučeni istorijom i kad smo sa nekim bili u dobrim odnosima u potaji su nam radili o glavi. Zato mislim da da ovaj potez sa kupovinom Mi35 je odličan samo da se uzme još jedinica. A što se tiče PVO sitema jako sam razočaran sa ovim kineskim poslom. Kupujemo nešto što nije nikad ni upotrbljrno u realnim uslovima a odbacujemo dokazano S300 / S400. Sa rusima što više programa u svim vidovima – rodovima vojske, razmene i preuzimanje tehnologija, pa koliko se opremimo, opremili smo se, ali sa novim i pouzdanim rešenjima. Prvo vera pa večera. Pozdrav.

Odgovori
ma

S300 i S400 takodje nisu nikada upotrebljeni „u realnim uslovima“. U ostalom odakle vam informacija da se odustalo od S400 ovom kupovinm?

Al

Vidi prijatelju, daj bože da nisu odustali od S400. Ako je u budućnosti problem sa lovačkom avijaciom onda barem da se kolko toliko isprati nova PVO i obnovi ergela helikoptera. I samo novo. Normalno ja sam za rusko pa ko je protiv nek me kritikuje.

Pr

Helikoptere okrečiti u boje trobojke I pretvoriti u tehničku učionicu za buduće kadrove tehničara na Mi-35M kao i simulator leta za nove naraštaja pilota istih.

Odgovori
zo

Napraviti simulator leta od ovih helikoptera za potrebe obuke na Mi-35 je jako teško, skupo i nepotrebno..mi to napraviti sami ne možemo..za isto je potrebna obimna dokumentacija, odvojiti jak tim ljudi, obezbediti novac, kapacitete na više mesta, skupi softver, saglasnost i licencu proizviđača – komplikovano..ima u Evropi i Rusiji nekoliko centara za obuku na SL..naravno, nije jeftino.

Go

Imam jedan predlog za nadležne!
Onolike traktore imaju na aerodromu, neka nabave jednu rotacionu kosačicu i neka kose brate ovu travu. Poješće ih zmije tamo ☹

Odgovori
Pa

@Gosti-domaci – VS poseduje i jedno i drugo (i traktore i kosačice i balirke -imaju hiljade hektara obradive zemlje i raznih lovišta u svom vlasništvu ) i u pravu si . Nije samo aerodrom ne pokošen (a sve ti moze da se unovči kroz ove ekonomije koje sam pomenuo).

Re

Muzej. Tačka. …Ah da, trava, najveći neprijatelj Srba…

Odgovori
du

Trava i promaja…

St

Pazi, odozdo trava, a odozgo rotaciona kosacica koja pravi promaju. Pa nema Srbina koji ce tome prici.

Mi

Valjalo bi u muzej

va

A plivajuci zamajac?

B

Ova vest negira sve kriticare da se Srbija prekomerno naoruzava.

Odgovori
du

Strasno, kako nesto moze da stoji 20 godina na nekoj livadi i da bude dobro?Kako nikom nije palo na pamet da ih stave barem pod neku nadstresnicu?Ne, to je namerno uradjeno od strane nekih generala i politicara kao i mnogo toga drugog loseg sto je uradjeno samo da bi se oslabila vojska a samim tim i drzava…
Od njih nema vise nista, samo da znamo u buducnosti da cuvamo ove nove

Odgovori
Al

@duke

Mi-24 nemaju potpunu dokumentaciju i to je bio kraj njihove upotrebe. A ja ne znam o kakvim skladištenju u hangare i nastrešnice vi pričate kada do preko koje godine nismo imali dovoljno mesta ni za operativne letelice, a kamoli za ovo.

du

@Aleksa Radojičič
Pa ako je dokumentacija glavni problem a ne to sto su se raspali na nekoj livadi onda je to moglo lako da se resi.Mislim da sigurno nisu u letnom stanju a novac koji bi morao da se ulozi u poravku je prevelik za tako stare letelice.
Pa nastresnica se sklepa lako, koliko je meni poznato, samo ako se ima volje i zelje.Druga stvar je sto je to bila politika predhodnih vlasti, sistematsko unistavanje vojske

Go

Ako se dobro sećam priče, ova dva helikoptera su nabavljeni na crno, bez dokumentacije i kao takvi nije ih lako remontovati, a još teže prodati, osim nekoj gerili, afričkoj zemlji ili kolekcionaru/entuzijasti/muzeju. Sve da i to nije problem, remont ne bi bio za malo para sigurno – 4 motora, 2 kompleta avionike, sve ostalo što je propalo…

Najviše bih voleo da vidim jednog u postavci muzeja vazduhoplovstva, a drugog prodati nekom drugom muzeju.

Odgovori
Pa

Hvala T6 sto je proverio ovu vest . Baš sam pitao „onomad“ ovo pitanje i sad smo svi dobili odgovor .

Odgovori
68

Mi imamo i jedan Mi17 van resursa. Da li neko zna sta ce biti sa njim? Zivojine Vi ste se zalagali za njegov remont, da li imate neku informaciju?

Odgovori

68030
Postoji mogućnost da će biti remontovan. Trenutno je delimično konzerviran na Batajničkom aerodromu.

Zi

Da, takva su i naša saznanja, ima smislw remontovovati taj helikopter.

Mi

O kojem Mi-17 je reč? Ako moze malo vise info koliko je mlad, kada i uz sta jos je kupljen?
Hvala.

Т

До 2000 су стаjали у хангару, зашто после нису, ко je Камове прогласио неперспективним, а имаjy исте моторе и доста тога, наjсавремениjи радар [тада], ЦИА снаjка…

Odgovori
AL

Prema recima jednog mehanicara Kamovi jesu bili dobri, ali katastrofa za odrzavanje, bas zbog te opreme. Verovatno im je jako skupo bilo i komplikovano, pogotovo kada je dosta kadra otpusteno iz vojske.

Iv

Ако се већ издајете за портал апсолутне истине и проверених података чему помињање тих неодговоних клинаца са друштвених мрежа. Ти клинци или јутјубери и нису релевантни извори поатака да би се еминентан портал уопште њима на било који начин бавио.Изнесите истину али у потпуности јер поседујете тачне и званичне податке надлежних у РВ и ПВО и МО. Само нисам сигуран да и они знају баш све податке. Просто документација је преузета у очајном стању, а ваздухопловство никада није знало шта ће а тим кршевима. Од када су преузети једина делатност коју је војска радила са њима је паркирање у ћошку аеродрома где су и дестине осталих кршева. Па ево и ви преносите делимичну вест а то је од када су хеликоптери набављени. Оно што је битно су временски ресурси који кажу да су прастари крш.За вас занимљивост и оперативни податак за истраживање, један од њих је погођен и оштећен у
совјетском рату у Аванистану а затим ремонтован и као такав дошао је у СРЈ. Можда крије баш занимљиву причу за истраживачко новинарство. Право питање је ко је како и на који законски начин je ово уопште довезао у нашу земљу и који је њихов утицај на борбе за наше територије. Ја немам појма а верујем да је индекс једнак 0.

Odgovori
Gv

Trebalo bi ih pokloniti muzeju,ili bar jednog od njih. Oni su dio nase vazduhoplovne istorije.

Odgovori
Zu

Slazem se sa odlukom da se remont neisplati.Ali me srce boli .iskreno.

Odgovori
Th

To mora da su ona dva sto fale u Inventaru HRZ.
Hrvati su imali 11-12 Mi-24 u versiji D i V i jedan pozebni za izvidzanje.
Jedan (1) ostecen kroz pilotsku gresku u Bosni. Pilot ima drugi verziju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs