[POSLEDNJA VEST] Vučić iz Davosa: Kupujemo tri eVTOL letelice američke kompanije Arčer

20. jan 2025

Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

18. jan 2025

Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

15. jan 2025

„Prince Aviation“ obavio do sada najduži čarter let: Od Ciriha do Rio de Ženeira preko Kabo Verdea

9. jan 2025

Savet roditelja Vazduhoplovne akademije protiv nove uprave: „15 rukovodilaca sa vazduhoplovnim sertifikatima podneće neopozive ostavke“

4. jan 2025

Smene u Vazduhoplovnoj akademiji: Direktorat civilnog vazduhoplovstva demantuje da postavlja rukovodioce

1. jan 2025

[POSAO] Beogradski „MPC Air“ traži Kapetana i Kopilota na avionu „Cessna Citation“ XLS+

29. dec 2024

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar kompanije „Prince Aviation“ za 2025. godinu

28. dec 2024

Još jedan budući program besplatnog letenja: DCV donirao novčana sredstva Vazduhoplovnom savezu za kupovinu jedrilice za obuku pilota

27. dec 2024

Makedonski Er Traktor primećen u Austriji 

26. dec 2024

Hrvatskoj policiji isporučeni helikopteri Subaru Bell 412EPX

18. dec 2024

[MEBAA 2024] Manji sajam, veće poslovne aktivnosti, AOC za manje od 60 dana i zapaženo srpsko prisustvo

14. dec 2024

[MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

13. dec 2024

Visoka delegacija američkog „Garmina“ u poseti beogradskom „Prince Aviation-u“: Nastavak strateškog partnerstva za nove poslove modernizacije poslovnih aviona

11. dec 2024

Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

27. nov 2024

Međunarodna radionica posvećena žirokopterima okupila najiskusnije pilote iz Hrvatske, Srbije i Mađarske u Čakovcu

14. nov 2024

Rekordna godina za Aero-klub Otočac: Ostvareno 1000 operacija na Špilniku

12. nov 2024

Avio-služba Vlade Srbije: Osvežen izgled Lirdžeta 31, novi hangar u rebalansu državnog budžeta

11. nov 2024

Vazdušni saobraćaj budućnosti: Srpski i svetski stručnjaci na panelu o „letećim taksijima“

1. nov 2024

Od utopije do realnosti: Analiza izvodljivosti „letećih taksija“ za EXPO 2027 u Srbiji

31. okt 2024
[FOTO REPORTAŽA] Novi rekord u srpskom motornom zmajarstvu: Prelet Tanargom 912 iz Podgorice do Beograda
Preletanje crnogorskog reljefa na rekordnom letu u najvišoj tački iznosilo je 2700 metara / Foto: Aleksandar Zubac

[FOTO REPORTAŽA] Novi rekord u srpskom motornom zmajarstvu: Prelet Tanargom 912 iz Podgorice do Beograda

Kada pričamo o vazduhoplovnim rekordima u Srbiji i regiji, pored paraglajdera i ponekad jedrilica, retko imamo priliku da čujemo za neki novi, pogotovo u motornom letenju. Silom prilika, Aleksandar Zubac, rekreativni avijatičar iz Beograda kupio je motorni zmaj u Crnoj Gori i izabrao da umesto transporta drumom svoju letelicu preleti do letelišta „13. Maj“ pored Zemun Polja. Tako je postavio rekord u daljini preleta unutar srpske ultralake zajednice, pre svega u delu njenih osnivača – zmajara.

Kako je Zubac ispričao za Tango Six, ideja o preletu nastala je iz potrebe da se zmaj preleti iz Podgorice do Beograda budući da je u Crnoj Gori kupljen. Reč je o motornom zmaju Tanarg 912, pogonjenim Rotax motorom, sa Bionix krilom. Kako vlasnik za njega kaže, radi se o Poršeu u svetu motornih zmajeva:

– Let od Podgorice do Beograda motornim zmajem do sada nikada nije obavljen, ovo je prvi put. Dan za poletanje sam birao strpljivo, čekao sam idealne meteorološke uslove tako da sam bio siguran u let koji mi i nije delovao nemoguće i predaleko kako mi je većina pilota sugerisala. Air Creation zmajevi, a posebno Tanarg 912, idealni su za dalje prelete i ono što je jako bitno, imaju balistički padobran za slučaj loma krila ili prestanka rada motora što mi je bilo ključno za brdovite predele Crne Gore. – počinje Aleksandar priču o svom preletu za naš portal i nastavlja:

– Let je, naravno, bio u potpunosti legalan, sve je bilo najavljeno, od opreme smo imali radio stanicu i transponder. Leteli smo na bezbednoj najavljenoj visini a tokom leta smo, ja i moja drugarica koja mi je pravila društvo, preskočili čak i vrhove od 2500 metara visine. Najviša tačka tokom leta bila je do 2700 metara, prosečna brzina (ground speed) bila je oko 120 kilometara na čas. Za navigaciju sam koristio SkyDemon na dva telefona za svaki slučaj, ukoliko se jedan iz bilo kog razloga pokvari. –

Ovakva vrsta preleta ali i bilo koje letenje zmajem najudobnije je u jutarnjim časovima kada još nema nejednakog isijavanja toplote iz zemljišta ispod – popularne „termike“ / Foto: Aleksandar Zubac
Pogled iz motornog zmaja tokom leta bolji je od pogleda kroz prozor putničkog aviona. Em prozora nema, em si veoma blizu svemu što posmatraš / Foto: Aleksandar Zubac
„Ako sam sa nekim zmajem bio siguran za ovakav let onda je to Tanarg 912.“ / Foto: Aleksandar Zubac

Aleksandar je aerodrom Ponikve iskoristio kao tačku međusletanja mada je, kako kaže za naš portal, imao dovoljno goriva da mu ruta od Podgorice do Beograda bude „non-stop“. Aerodromi Srbije pobrinuli su se da obezbede pasošku i carinsku kontrolu na Ponikvama nakon prethodne najave.

Još jedan aerodrom u Srbiji koji se može koristiti kao međunarodna tačka ulaska za formalno potrebne kontrole pasoša i prtljaga. Naravno, uz prethodnu najavu / Foto: Aleksandar Zubac
Jedna od prekretnih tačaka, aerodrom „Nikola Tesla“, pre sletanja na „13. maj“ pored Zemun Polja / Foto: Aleksandar Zubac

Aleksandar se letenjem bavi pet godina, poseduje dozvole za paraglajding, motorni zmaj, avion, žirokopter i helikopter. Na svim pomenutim letelicama, kako kaže, ukupno ima oko 1000 sati letenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

mi

Svaka čast…

Odgovori
Ni

Bravo!

Odgovori
Sl

Rekord, avantura i doživljaj za pamćenje, sve u jednom letu! Bravo za pilota, ai i saputnicu!

Odgovori
Re

Bravo

Odgovori
Am

Vive la France!

U Francuskoj su izmedju 30 i 40.000

Izmedju solidnog 911 i ovoga, bogme, težak izbor

Odgovori
An

Fenomenalno! Bravo za pilota.

Svet bi bio lepše mesto uz više ovakvih vesti :)

Odgovori
Mi

Samo lepo, ništa spektakularno .
Nekad su naši jedriličari preletali veće distance, bez motora , a danas je i ovo veliko .

Odgovori
to

lepo,plavo nebo momak
pozdrav Djordje

Odgovori
Zd

Svaka mu dala…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs