BEG airport status
Rumunska kompanija Romaero novi potencijalni MRO centar za američke helikoptere Black Hawk Od 2010. godine 17 stranih kupaca je nabavilo helikoptere S-70i koji su proizvedeni u poljskoj kompaniji PZL Mielec / Foto: PZL Mielec

Rumunska kompanija Romaero novi potencijalni MRO centar za američke helikoptere Black Hawk

Kompanija PZL Mielec koja je podružnica američke korporacije Sikorsky Aircraft (u sastavu kompanije Lockheed Martin), saopštila je 4. septembra da je istog dana u Bukureštu sa rumunskom firmom Romaero potpisala Memorandum o razumevanju za uspostavljanje novog pogona za održavanje, popravku i remont (Maintenance Repair and Overhaul – MRO) koji bi, kako je navedeno, dodatno doprinelo rumunskoj vazduhoplovnoj industriji i obezbedilo ekonomski podsticaj regionu.

Nadovezujući se na sporazum potpisan između kompanija Sikorsky i Romaero marta 2018, novi Memorandum o razumevanju zadržava originalnu posvećenost obezbeđivanju visokokvalifikovanih radnih mesta, obrazovanih programa zasnovanih na novim tehnologijama, mogućnostima za istraživanje i razvoj, i koristi široj rumunskoj industriji. To bi takođe moglo dovesti do finalizacije izrade, prilagođavanju i nadogradnji helikoptera Black Hawk koji bi bili aktivni u Rumuniji a kasnije u centralnoj i istočnoj Evropi.

Proizvođač helikoptera Black Hawk PZL Mielec, kompanije američkog Lokid Martina i jednog od vodećih poljskih vazduhoplovnih proizvođača, sarađivaće sa kompanijom Romaero na razvoju planova za novi MRO pogon koji će biti uspostavljen u Bukureštu. Taj pogon će Romaeru biti okosnica aktivnosti u održavanju bilo koje buduće flote višenamenskih helikoptera Black Hawk koje bi nabavila rumunska vlada ili drugi kupci za izvršavanje civilnih i vojnih zadataka.

Kompanija PZL Mielec je od 2010. godine do danas isporučila helikoptere S-70i za 17 inostranih kupaca / Foto: PZL Mielec

– Sa našim helikopterima Black Hawk proizvedenim u Poljskoj, Rumunija će imati savršeno rešenje za Ministarstvo unutrašnjih poslove i buduće zahteve za helikopterima – izjavio je Janusz Zakręcki, predsednik i generalni direktor Lokid Martinove kompanije PZL Mielec koji je dodao da u firmi Romaero vide savršenu kompaniju sa iskustvom iz oblasti MRO i infrastrukturom potrebnom za podršku helikoptera Black Hawk ukoliko rumunska vlada izabere ovu dokazanu letelicu koju proizvodi regionalni saveznik u okviru Evropske Unije.

– Romaero je počastvovan saradnjom sa kompanijom PZL Mielec dok Rumunija nastoji da ojača svoju civilnu i vojnu usaglašenost u okviru Evropske Unije i istočnog krila NATO. Naše stogodišnje iskustvo u vazduhoplovstvu i povezanost sa drugim rumunskim vazduhoplovnim kompanijama mogu okupiti nacionalnu kvalifikovanu radnu snagu, obrazovnu infrastrukturu i raspoloživa postrojenja koja će u celini omogućiti ponovno veliko pokretanje rumunske helikopterske industrije – izjavio je Vasile Boicu, generalni direktor kompanije Romaero.

PZL MIelec će ponuditi rumunskom Ministarstvu unutrašnjih poslova početnu isporuku 12 višenamenskih helikoptera kao deo programa rumunske vlade za srednji i teški mornarički i kopneni helikopter višestruke namene. 12 letelica će biti proizvedeno u Poljskoj, gde je PZL od 2010. godine proizvodio helikoptere za 17 međunarodnih kupaca.

Kako je saopšteno iz Kompanije PZL Mielec, helikopter Black Hawk je jedini višenamenski helikopter ponuđen Rumuniji koji se pravi u Evropi i koji je konstruisan prvenstveno za vojne potrebe. Njegov vojni pedigre obezbeđuje poboljšanu pouzdanost, svestranost za brzo prilagođavanje izvršavanju različitih zadataka, lakoću održavanja čak i kada se koristi daleko od baze u uslovima ograničene infrastrukture. Ove karakteristike su od suštinskog značaja za vojne operacije, uključujući borbenu podršku i operacije specijalnih snaga, za različite civilne namene kao što su policijske, medicinske, vatrogasne, potrebe traganja i spasavanja kao i transporta.

Letelice Black Hawk se trenutno koriste u više od 30 zemalja. U Austriji, Poljskoj, Slovačkoj i Švedskoj one izvršavaju važne domaće i NATO zadatke, uključujući humanitarnu pomoć, traganje i spasavanje, transport trupa i reagovanje u vanrednim situacijama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Na

zanimljivo da na obu temu nema komemtara, Poljaci i Rumuni vesto koriste vojne nabavke i uspesno otvaraju visokotehnoloska radna mesta, njihovim stopama idu i madjari, a mi, i onda kukamo da nam je bdp i samim tim vojni budzet nedovoljan

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj