BEG airport status
Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom Osnivači kompanija Pipistrel i Green Motion. Partnerstvo za eliminaciju troškova u generalnoj avijaciji / Foto: Green Motion

Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom

Slovenački Pipistrel nastavlja da oduševljava i uništava dosadašnji, skupi, model generalne avijacije. Nakon dobijanja EASA tip sertifikata za prvi (tip sertifikovani) avion sa potpuno električnim pogonom Velis Electro, danas su najavili početak saradnje sa vodećom švajcarskom kompanijom Green Motion u oblasti takozvane „zelene energije“. Kako je saopšteno iz Pipistrela, dve kompanije žele da naprave sistem univerzalnih električnih punjača za avione, poput onih za automobile na električni pogon.

Cilj saradnje je ponovno postavljanje Pipistrela u vodeću poziciju. Naime, imajući u vidu da su za potrebe svoji prvih električnih i hiridnih letelica sami razvili punjač struje sada žele da zajedno sa kompanijom Green Motion razviju sistem koji će postati globalni standard za ovaj tip pogona.

– Sistem koji planiramo biće, naravno, u skladu sa svim odobrenjima EASA-e. Budući da će tržište letelica sa ovim tipom pogona nakon uspešne Velis Electro priče samo rasti, želimo da proširimo sistem punjača za avione koji je, kao prvi na svetu, već u upotrebi na dva aerodroma u Švajcarskoj. – poručuju iz kompanije Green Motion.

Sistem punjača za avione zove se „FLIGHT XT“ i cilj je da se kroz sistem „Evpass“, po kojem je Green Motion uveliko poznat vozačima električnih vozila, struja i za avione kupuje putem mobilne aplikacije.

Kako su obe kompanije izjavile, cilj je da se napravi univerzalni standard za punjače električnih aviona koji trenutno ne postoji. Najavljuju da će budući sistem biti jednostavan za instalaciju na aerodromima i napominju da će oni aerodromi koji ga instaliraju biti, u onim zemljama koje se kvalifikuju, viđeni za subvencije zbog primene zelene tehnologije.

„FLIGHT XT“ električni punjač za aerodrome / Ilustracija: Green Motion
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Kao što kaže i sam članak – Pipistrel ne prestaje da me oduševljava!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vladimir na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@dupe To naravno nije istina. I AESA i PESA su elektronski digitalni radari, ali sve i da jeste, ne menja cinjenicu da SU35/57 sa Irbis radarom i R37M raketom ima domet od 400km, sto je duplo vise od zapadnih konkurenata.

14. May 2025.Pogledaj

Yoda na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Situacija je vrlo prosta - Indusi su u inicijalnom napadu imali za ciljeve kampove terorista koje su napali iz svog vazdušnog prostora, a Pakistanci su im spremili zasedu dugometnim raketama na avionima takođe iz svog vazdušnog prostora. Jedni su prioritetno imali za cilj mete na zemlji, pa tek naknadno i ciljeve i vazduhu, a drugi…

14. May 2025.Pogledaj

RF na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Одговор је прост: Недостатак осећаја за промоцију и недостатак културе грађења ваздухопловног култа. Далеке 1997/8 када је направљена она чувена фотографија 127. лае није било лако све авионе превући на триангл (локација где је настала фотографија). Сигурно је и да сви авиони нису били исправни и морали су да их извлаче из одржавања (као што…

14. May 2025.Pogledaj

bratko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

svi su iz Francuske stigli bez novog farbanja cijelog aviona. osim što neki djeluju dosta novo, kao da jesu ofarbani

14. May 2025.Pogledaj