BEG airport status
Akademija Ratnog vazduhoplovstva Bugarske traži nove školske avione dok Ministarstvo odbrane kupuje 4 Zlina 242L Pored Hrvatske, Mađarske i Severne Makedonije, u našem okruženju Zlonove 242L koristiće i Bugarska / Foto: Zlin Aircraft

Akademija Ratnog vazduhoplovstva Bugarske traži nove školske avione dok Ministarstvo odbrane kupuje 4 Zlina 242L

Bugarskom Višem vojnovazduhoplovnom učilištu „Georgi Benkovski“ (VVVU) potrebni su laki školski avioni, simulatori i razna avio-oprema koja će zajedno sa njegovim licenciranjem kao organizaciji za obuku ATO (Approved Training Organization) doprineti većoj ekonomskoj efikasnosti VVVU i otvoriti vrata za obuku pilota i drugih vazduhoplovnih specijalista civilne avijacije, izjavio je 29. maja u intervjuu listu bugarske armije načelnik VVVU brigadni general Julijan Radojski.

Informišući da se VVVU u obuci kadeta u prvoj i četvrtoj fazi nastavnog programa oslanja na jednomotorne turboelisne školske avione Pilatus PC-9M Ratnog vazduhoplovstva Bugarske, Radojski je objasnio da bi prema trenutnom nastavnom planu prvoj (screening) fazi svoje obuke, kadeti ispunili uslove za dobijanje pilotske dozvole PPL (Private Pilot License).

– Međutim, da bi bili obučeni vojni piloti, u četvrtoj fazi bi naučili osnove navigacije, instrumentalno letenje, formacijsko letenje i elemente borbenog letenja – zaključio je Radojski.

Zahtev VVVU za lakim školskim avionom stigao je manje od tri meseca nakon što su 4. marta bugarsko ministarstvo odbrane i češki proizvođač Zlin Aircraft sklopili 48-mesećni okvirni sporazum o isporuci bugarskoj vojsci 4 dvoseda klipna laka školska aviona Zlin 242L. Prema tome, ostaje nejasno da li će VVVU dobiti avione Zlin ili bi oni završili u Ratnom vazduhoplovstvu dok bi se kao odgovor na potrebe akademije pokrenula potpuno nova nabavka.

Okvirni sporazum ministarstva odbrane i kompanije Zlin ima procenjenu vrednost od 2.105.715,20 evra i osim Zlinova 242L obavezuje na isporuku pripadajućih rezervnih delova i potrošnog materijala za najmanje 400 sati naleta po avionu (ukupno 1600 sati) u prvoj godini, potom alat i ispitna oprema za redovno i vanredno održavanje pogonske grupe i avionike, i obuku 4 pilota instruktora kao i 10 inženjera i tehničara.

Zlin 242L je popularan među vojnim vazduhoplovnim snagama širom sveta i već je operativan u vojsci Bolivije, Hrvatske, Meksika, Severne Makedonije, Perua, Slovenije i Mađarske. Dok očekuje svoja 4 Zlina 242L, bugarska vojska i dalje organizuje svoju obuku na avionima u školskoj bazi Ratnog vazduhoplovstva „Georgi Benkovski“ na aerodromu Dolna Mitropolija koji se nalazi blizu grada Pleven u severozapadnoj Bugarskoj, leteći na 6 PC-9M i 6 mlaznih jednomotornih školskih i lakih jurišnih aviona Aero L-39ZA Albatros.

Govoreći o planovima za razvoj VVVU, Radojski je obavestio da se nakon sporazuma o zajedničkom korišćenju aerodroma Dolna Mitropolija koji je potpisan sa komandantom Ratnog vazduhoplovstva general majorom Cankom Strojkovim, otvorila mogućnost sertifikovanja aerodroma u skladu sa zahtevima Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva (ICAO) koja omogućuje registraciju i sertifikaciju organizacije za obuku ATO koja bi organizovala obuku međunarodno kvalifikovanih pilota.

Radojski je takođe otkrio da VVVU zajedno sa opštinom Pleven i predstavnicima regionalnog poslovnog sektora aktivno radi na uspostavljanju ‘’Severozapadnog regionalnog inovacionog centra za mehatroniku’’. Cilj ovog projekta je razvijanje istraživanja u oblasti mehatronike i čistih tehnologija, kao i stvaranje uslova za konkurentni razvoj regiona. Paralelno sa tim, u VVVU je u toku razvoj internog projekta bespilotne letelice.

Zvanično ponovo uspostavljena 20. januara 2020. kao ostvarenje volje bugarske države za vojnom institucijom koja bi pružala najviše obrazovanje za potrebe Ratnog vazduhoplovstva, VVVU je prvobitno osnovano 18. jula 1959. ali je u periodu između 1. septembra 2002. i 31. decembra 2019. godine radilo kao Vazduhoplovni fakultet Nacionalnog vojnog Univerziteta ‘’Vasil Levski’’.

VVVU se trenutno priprema za prijem kadeta i studenata za svoju prvu školsku 2020/2021. godinu. Očekivanja su da će od septembra ukupno 45 kadeta biti obučavano za potrebe Ratnog vazduhoplovstva i Ministarstva unutrašnjih poslova, od kojih će njih 22 biti piloti i kontrolori leta a preostala 23 će biti kombinacija inženjera i zemaljskih specijalista. Objavljen je i prijem za 53 studenta koji će biti školovani u 4 inženjerske specijalnosti: 23 za redovne i 30 za vanredne studije za osnovni stepen obrazovanja.

Komentari

J

Pa za takve potrebe mogli su da uzmu Silu 450 koja ime sve setifikate samo bi bila desetak puta jevtinija.

Odgovori
F

Dali to znaci da je i Srbija trebala uzeti Silu 450 umesto Laste?

A

Da, naravno! Ista je to kategorija aviona. Sve je već sertifikovano i avion ima Easin Tip sertifikat. Avion troši samo 15 litara običnog benzina na sat. Kvalitetna a jeftina obuka.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Velimir-44 na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

Poštujem mišljenje da bi kineski L-15 B bio dobar izbor, međutim taj avion ima ukrainske motore. Politički nismo blizu Ukraini i nećemo sigurno biti uskoro. Iako me srce, a i pamet vuče prema avionu L-15 B koji bi bio vrlo dobar kao laki jurišnik, mislim da kineski FTC-2000 G ne bi bio loš izbor ako…

11. Aug 2020.Pogledaj

B na: DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac

"Uprkos netačnom izveštavanju pojedinih domaćih medija i dalje nije poznato ko je zaista bio operater spornih letova." Ko kaze da nema NLO fenomena, dobro je samo da nisu neki talibani...

11. Aug 2020.Pogledaj

max na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Nemam sluzbeni podatak, samo nesluzbeno: "Sad si bukiraj let kad smo prazni pa cu te staviti na jumpseat". A opet nesluzbeno - osim ovih par vecih corona transfera sta su radili sa vladom/firmama uglavnom je i dalje pusto.

11. Aug 2020.Pogledaj

DrKadzija na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Tacno je. Prvo sam leteo B727 pa B737, pa 2 godine Airbusa 319/320/321, i konacno se docepao B787. Koje mentalno olaksanje. Kao sto ne volim Francusku tehnologiju u automobilima i sem Spaceka tj Citroena CV2, ostale ne podnosim i nikad ne bih posedovao, takav isti osecaj imam i prema Airbusu. Jos sam zavrsio i skolovanje…

11. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend