BEG airport status
Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi "Avio-saobraćaj je najbezbedniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta. To je način kako se povezujemo, poslujemo, posećujemo porodicu i putujemo svetom. Sve to ća nam biti podjednako neophodno i kada se proglasi kraj pandemije." / Foto: Jat Tehnika

Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi

Prema procenama evropskog konzorcijuma koji se bavi održavanjem putničkih aviona a koji je u novembru prošle godine kupio i srpsku Jat Tehniku pad potražnje za njihovim uslugama „neće biti značajan i brz“. Kako navode u današnjem saopštenju za medije, avio-kompanijama je potrebno redovno održavanje kako bi bile sertifikovane da mogu leteti u vazdušnom saobraćaju.

– Pozivamo javnost i vlade država da preduzmu značajne mere kako bi pomogli avio-kompanijama koje su pogođene koronavirusom. Avio-kompanije su kritičan deo moderne ekonomije. – stoji u saopštenju, uz naglasak na činjenicu da su kao kompanija uvek ulagali u mlade kadrove i da se zbog toga osećaju pozvanim da javnosti predlože načine kako pomoći vazduhoplovnoj industriji i kako sačuvati radna mesta.

„Očuvanje radnih mesta je jedan od najbitnijih ciljeva“ / Foto: Jat Tehnika

– Važno je istaći da su avio-kompanije izgradile nešto što možemo nazvati „ekosistemom“. Prema IATA-i, u Evropi i Rusiji, samo vazduhoplovni sektor omogućava 12 miliona radnih mesta i stvara bruto domaći proizvod u iznosu od skoro 900 milijardi dolara. On omogućava lance snabdevanja, proizvodnju i putovanja. Da bi ilustrovali obim ove simbioze ne moramo ići dalje od skorašnjeg problema sa Boingovim avionom 737MAX, čije je globalno prizemljenje dramatično smanjilo potražnju za njegovim delovima, što je zauzvrat dovelo do otpuštanja ljudi u sektoru koji je proizvodio te delove.

Celokupna vazduhoplovna industrija osetila je zabranu putovanja usled koronavirusa u trenu. Za samo tri dana, kriza sa kojom se suočavamo je već veća od 11. septembra i svetske ekonomske krize iz 2008. godine zajedno. Prema CAPA-i, ako virus nastavi da se širi sadašnjim tempom, u maju će 80% avio-kompanija bankrotirati. Ukoliko putnička avijacija bankrotira to će smanjiti potražnju za novim putničkim avionima, neki nikada neće biti ni isporučeni svojim naručiocima i sve to će uticati na proizvodni sektor. Gubici će takođe uticati i na cene avionskih karata, što sve potencijalno može usporiti svetsku ekonomiju na duže vreme. – kažu iz Avia Primea uz predlog konkretnih mera:

Jat Tehnika je deo kompanije Avia Prime od novembra 2019. godine / Foto: Jat Tehnika

– Odložite umesto da otkazujete putovanja kako bi makar na taj način pomogli avio-kompanijama.
– Ne bojte se putničkih aviona nakon proglašenja kraja pandemije. Avio-kompanije i kompanije kao što je naša redovno obavljaju dubinsko čišćenje i dezinfekciju putničke kabine. Putničke kabine će biti bezbedne za putnike.
– Ohrabrujemo sve činioce u industriji da što pre pokrenu temu pomoći avio-kompanijama od strane država. Sjedinjene Američke Države ozbiljno razmišljaju kako da pomognu svojim avio-kompanijama, dok IATA kaže da će ukupna vrednost potrebnih kompenzacija za gubitke na globalnom nivou biti veća od 220 milijardi dolara.

Avio-saobraćaj je najbezbedniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta. To je način kako se povezujemo, poslujemo, posećujemo porodicu i putujemo svetom. Sve to će nam biti podjednako neophodno i kada se proglasi kraj pandemije. – stoji u apelu kompanije Avia Prime, novog vlasnika Jat Tehnike. 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Vrlo zanimljiv text. Ovo je slično onome kada su Banke tražile podporu Država za vreme krize 2008. i opet će da zalegne običan radnik , to nije korektno.
Mislim da je potez koji je učinila Srbija ispravan u smislu upošljavanja kapaciteta Air Srbije po pitanju pomoći iz Kine i vraćanju naših Državljana u Srbiju.

Odgovori
N

Drzava iskljucivo treba da pomogne firmama kroz direktnu pomoc radnicima kroz subvencionisanje dela zarade i doprinosa. Da se ocuvaju radna mesta, ostalo sve moze biti u domenu kredita koje firma mora da vrati kad sve ovo prodje.

A

Tih par aviona se moglo iznajmiti za mnogo manje novca od desetina, ako ne vec i stotina miliona evra koje su otisle u taj glupi JAT(koji je pride 30 godina u minusu)
Ako vec zelimo nase avione, mogli smo kupiti vojsci.

D

@Alf mislim da grešite , ovo nije „Par Aviona“ za ovih zadnjih pola godine „Air Serbia“ je leasovala još dva A 319 i jedan CRJ600 kao i jedan ATR !
A vi , cenjeni Gospodine piśete o nekakvom jeftinijem prevozu , kada čujem kakva je navala na Respiratore kako se ne poštuje kupac mogu da zamislim tek kako bi Srbija prošla sa Avionskim prevozom Građana koje je vratila i koje još planira da vrati sa raznih destinacija u Svetu a o Cargou neću ni da pišem !

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

To bi bio odličan potez, dovoljno je vidjeti 15 Adrijinih SSJa kako krstare nebom i donose profit. Također, uz Ljubljanski regionalni centar održavanje neće biti ni problema sa rezervnim dijelova koje imaju drugi.

07. Jun 2021.Pogledaj

Liegestuhl Klappbar na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

"Borisov je rekao da Moskva i Beograd planiraju da se na leto, kada se u Srbiji formira nova vlada, vrate raspravama o isporuci aviona " Ovo je tek smehotresno, kao da se vlada pita bilo sta i kao da ce na to leto nesto da se promeni, ali eto, moramo da glumimo normalu u kojoj…

07. Jun 2021.Pogledaj

Jordan na: SAAB: Naša ponuda je delotvornija za Hrvatsku

Ne znam kome bi legli, ali Srbiji sigurno ne bi. Orao je prilika da se nešto nauči i reši problem jurišne avijacije za sledećih 10-15 godina. U međuvremenu će se videti u kojem pravcu će se stvari razvijati. Verovatno će se tražiti novi školsko-borbeni avio koji će zameniti G-4, a napadi na ciljeve na zemlji…

07. Jun 2021.Pogledaj

Bob na: Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

branislav A sta bi ti da gadju prave avione? Pa tako se radi svuda u svetu. Jeftinije je.

07. Jun 2021.Pogledaj

Marko Ivankovic na: Marko Ivanković: Zbog čega sam protiv ovako organizovane nabavke MiG-a 29M/M2?

Proslo je 8 godina od clanka, i dalje je nekompletno i sada vec potpuno zastarelo resenje totalno van svih tokova taktike i eksploatacije... Plava neba!

07. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend