BEG airport status
Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi "Avio-saobraćaj je najbezbedniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta. To je način kako se povezujemo, poslujemo, posećujemo porodicu i putujemo svetom. Sve to ća nam biti podjednako neophodno i kada se proglasi kraj pandemije." / Foto: Jat Tehnika

Avia Prime: Jat Tehnika posluje redovno uprkos krizi

Prema procenama evropskog konzorcijuma koji se bavi održavanjem putničkih aviona a koji je u novembru prošle godine kupio i srpsku Jat Tehniku pad potražnje za njihovim uslugama „neće biti značajan i brz“. Kako navode u današnjem saopštenju za medije, avio-kompanijama je potrebno redovno održavanje kako bi bile sertifikovane da mogu leteti u vazdušnom saobraćaju.

– Pozivamo javnost i vlade država da preduzmu značajne mere kako bi pomogli avio-kompanijama koje su pogođene koronavirusom. Avio-kompanije su kritičan deo moderne ekonomije. – stoji u saopštenju, uz naglasak na činjenicu da su kao kompanija uvek ulagali u mlade kadrove i da se zbog toga osećaju pozvanim da javnosti predlože načine kako pomoći vazduhoplovnoj industriji i kako sačuvati radna mesta.

„Očuvanje radnih mesta je jedan od najbitnijih ciljeva“ / Foto: Jat Tehnika

– Važno je istaći da su avio-kompanije izgradile nešto što možemo nazvati „ekosistemom“. Prema IATA-i, u Evropi i Rusiji, samo vazduhoplovni sektor omogućava 12 miliona radnih mesta i stvara bruto domaći proizvod u iznosu od skoro 900 milijardi dolara. On omogućava lance snabdevanja, proizvodnju i putovanja. Da bi ilustrovali obim ove simbioze ne moramo ići dalje od skorašnjeg problema sa Boingovim avionom 737MAX, čije je globalno prizemljenje dramatično smanjilo potražnju za njegovim delovima, što je zauzvrat dovelo do otpuštanja ljudi u sektoru koji je proizvodio te delove.

Celokupna vazduhoplovna industrija osetila je zabranu putovanja usled koronavirusa u trenu. Za samo tri dana, kriza sa kojom se suočavamo je već veća od 11. septembra i svetske ekonomske krize iz 2008. godine zajedno. Prema CAPA-i, ako virus nastavi da se širi sadašnjim tempom, u maju će 80% avio-kompanija bankrotirati. Ukoliko putnička avijacija bankrotira to će smanjiti potražnju za novim putničkim avionima, neki nikada neće biti ni isporučeni svojim naručiocima i sve to će uticati na proizvodni sektor. Gubici će takođe uticati i na cene avionskih karata, što sve potencijalno može usporiti svetsku ekonomiju na duže vreme. – kažu iz Avia Primea uz predlog konkretnih mera:

Jat Tehnika je deo kompanije Avia Prime od novembra 2019. godine / Foto: Jat Tehnika

– Odložite umesto da otkazujete putovanja kako bi makar na taj način pomogli avio-kompanijama.
– Ne bojte se putničkih aviona nakon proglašenja kraja pandemije. Avio-kompanije i kompanije kao što je naša redovno obavljaju dubinsko čišćenje i dezinfekciju putničke kabine. Putničke kabine će biti bezbedne za putnike.
– Ohrabrujemo sve činioce u industriji da što pre pokrenu temu pomoći avio-kompanijama od strane država. Sjedinjene Američke Države ozbiljno razmišljaju kako da pomognu svojim avio-kompanijama, dok IATA kaže da će ukupna vrednost potrebnih kompenzacija za gubitke na globalnom nivou biti veća od 220 milijardi dolara.

Avio-saobraćaj je najbezbedniji, najbrži i najpraktičniji vid transporta. To je način kako se povezujemo, poslujemo, posećujemo porodicu i putujemo svetom. Sve to će nam biti podjednako neophodno i kada se proglasi kraj pandemije. – stoji u apelu kompanije Avia Prime, novog vlasnika Jat Tehnike. 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Vrlo zanimljiv text. Ovo je slično onome kada su Banke tražile podporu Država za vreme krize 2008. i opet će da zalegne običan radnik , to nije korektno.
Mislim da je potez koji je učinila Srbija ispravan u smislu upošljavanja kapaciteta Air Srbije po pitanju pomoći iz Kine i vraćanju naših Državljana u Srbiju.

Odgovori
N

Drzava iskljucivo treba da pomogne firmama kroz direktnu pomoc radnicima kroz subvencionisanje dela zarade i doprinosa. Da se ocuvaju radna mesta, ostalo sve moze biti u domenu kredita koje firma mora da vrati kad sve ovo prodje.

A

Tih par aviona se moglo iznajmiti za mnogo manje novca od desetina, ako ne vec i stotina miliona evra koje su otisle u taj glupi JAT(koji je pride 30 godina u minusu)
Ako vec zelimo nase avione, mogli smo kupiti vojsci.

D

@Alf mislim da grešite , ovo nije „Par Aviona“ za ovih zadnjih pola godine „Air Serbia“ je leasovala još dva A 319 i jedan CRJ600 kao i jedan ATR !
A vi , cenjeni Gospodine piśete o nekakvom jeftinijem prevozu , kada čujem kakva je navala na Respiratore kako se ne poštuje kupac mogu da zamislim tek kako bi Srbija prošla sa Avionskim prevozom Građana koje je vratila i koje još planira da vrati sa raznih destinacija u Svetu a o Cargou neću ni da pišem !

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Jel se zna da li su Orbiteri jos uvek u upotrebi, nabavljeni su jos 2008. a nismo ih videli ni na jednoj vojnoj vezbi

17. Sep 2021.Pogledaj

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend