BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd Rusi ipak dolaze / Foto: Ministarstvo odbrane

[POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Najveći serijski proizveden transportni avion na svetu An-124 „Ruslan“ sleteće u Beograd sa teretom koji je najverovatnije medicinska pomoć iz Kine ili Rusije.

Sletanje leta VI3020 originalno je bilo najavljeno za danas u 18:00 na aerodrom „Nikola Tesla“.

An-124 kargo kompanije Volga-Dnepr RA-82047 leteo je 25. marta na ruti Uljanovsk – Gvanžou (CAN), ka jednoj od destinacija sa koje je Er Srbijin Erbas A330 pre neki dan takođe preuzeo medicinski materijal kao pomoć Kine.

Isti Ruslan se potom juče vratio u Ulan-Ude sa kojeg će, prema sajtu za praćenje letova Flightradar24, poleteti za Beograd. Na sajtu „Nikole Tesle“ u sekciji dolazaka stoji let VI3020 ali se kao polazni aerodrom navodi Gvanžou (CAN).

Volga-Dnepr An-124-100 prilikom isporuke lovaca MiG-29 na batajničkom aerodromu / Foto: Ministarstvo odbrane

Kako je juče preneo Sputnjik, Vlada Srbije je tražila konkretnu pomoć od Rusije u okviru sporazuma o saradnji ove dve zemlje u vanrednim situacijama. Zvaničan predlog je podnelo Ministarstvo unutrašnjih poslova a Sputnjik podseća da je ministar spoljnih poslova Rusije Sergej Lavrov obećao u telefonskom razgovoru ministru spoljnih poslova Srbije Ivici Dačiću da će Rusija: „kao i uvek, pomoći Srbiji u nabavci dodatne medicinske opreme koja bi bila neophodna u slučaju naglog porasta broja obolelih“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

en

Hvala svima na pomoci…

Odgovori
AL

Rusija nije u problemu kao Italija ili Srbija zbog pravovremenog reagovanja vlasti.

Italijanska stampa nek ne lupeta, do guse zaglavinjalii zbog svoje gluposti, sve im znaci.

Odgovori
ma

Hvala nasoj braci rusima!
Veliko hvala i nasim prijateljima kinezima!
An124 je izvanredan i sjajan transportni avion.

Odgovori
Ma

Hvala EU koja je dala 7 miliona dolara pomoci u zadnjih nedelju dve. Bar koliko je meni poznato.

An

AN 124 jeste sjajan avion napravljen u Ukraini

Odgovori
Yr

Ako baš teramo mak na konac, napravljen je u SSSR-u. Današnja Ukrajina, sa svojim pametnim političarima jedva je u stanju i da remontuje iste nažalost. Prosto neverovatno kako plejada kretena uspe da uništi državu sa takvim industrijskim potencijalima. Rusija i danas ubira plodove masovnog ulaganja SSSR-a u naučno-istraživački sektor i neke grane industrije a Ukrajina kao da radi protiv same sebe još od raspada saveza. Ali slažemo se, vrhunska mašina, a tek An-225.

Ne

Dizajniran od strane viktora tolmaceva rusa.

ve

Ovaj avion je ukrajinski koliko je i Fiat 500L srpski automobil ili koliko se za Suzuki koji se sklapa u Madjarskoj moze reci da nije japanski automobil.

Gu

U vrijeme SSSR i koji Ukrajinci sami vise nisu u stanju da naprave.

mi

Istini za volju, ovaj primerak An 124 je u vlasništvu Ruske Federacije, nebitno gde je proizveden (a proizveden je u SSSR). Kao što kad USAF-ov Spartan negde sleti svi kažu američki avion, niko ne kaže italijanski avion.

Pe

@ Andjelino
To, sto je Antonov posle raspada SSSR, ostao na teritoriji nove drzave Ukrajine, ne znaci da je Antonov-124″ ukrajinski“ projekat.
Nijedan od ovih legendarnih aviona nije napravljen posle odvajanje Ukrajine od SSSR, vec daleko pre.A u projektovanju su ucestvovali najbolji inzenjeri iz svih delova SSSR, pre svega Rusi.

D

SSSR-u

Vo

Da te ispravim. An-124 je konstruisan u Ukrajini, a pravljen je u Uljanovsku (Rusija) i Kijevu (Ukrajina).

Ve

I šta sad što je napravljen u delu SSSRa, Ukrajini?

PO

Andjelino:uporno ponavljate ovaj Vaš komentar.Možete li da nam kažete malo detaljnije,u čemu je poenta Vašeg komentara?Da li to menja činjenicu da je avion vlasništvo Rusije?Ovaj avion je ušao u operativnu upotrebu u bivšem SSSR-u,osamdesetih godina prošlog veka.Od raspada SSSR-a prošlo je nekoliko decenija.Nisam siguran da još neka država osim Rusije poseduje ovaj tip aviona.Mislite možda da se redovan remont obavezno obavlja u Ukraini,jer je tamo prizveden?U čemu je stvar ?Jedino što sam shvatio da ističete da je ovaj avion nekad proizveden u današnjoj Ukraini,sopstvenim snagama i pameću.Hm…

Ru

Da, dok je to bila jedna država SSSR, sada Ukrajina nije u stanju da održava takve avione, a kamo li da pravi!!!🤣

Da

Antonov An-124 plane
Viktor Tolmachev (11 August 1934 – 7 June 2018) was a Russian engineer. He was a member of the Russian Academy of Natural Sciences and chief designer of the Antonov An-124 Ruslan and An-225 Mriya transport aircraft.[1]

Og

Pravio se i u Rusiji. Zapravo fabrika Aviastar SP jedina i može danas da ga proizvede, ali problem je sertifikacija koju obavlja Ukrajina.

Ce

Pa ako bas teramo mak na konac, napravljen je u SSSR pa nije ni ruski ni ukrajinski.

Ф

Је направљен у Украјини направили га Руски инжињери иначе фирму Антонов је Хрушчов пребацио из Москве у Украјину као и многе друге.

Bo

Stigao kao što znate juče i Transavijin B747 EW-465TQ sa kineskom donacjiom, nekom našom kupovinom i gorivom za transport koju je donroala EU.

Nadam se da će ovim letom biti sve dopremljeno što nam treba, kako ne bi maltretirali YU-ARA na još dva-tri ili više letova.

@Andjelino: Jesi poentirao. Ne može normalan čovek da ne primeti malicioznost koemntara. Čak ni Ameri ne govore da je napravljen u Ukrajini već SSSR-u, poštuju svog globalnog „suparnika“!
A posle toga znaš da Antonov danas gotovo ne postoji i da će samo Rusija moći dalje da napravi takve avione…a ona ih najviše ima, koristi, održava…i opet će ih zvati Antonov. Antonov nije ukrajinac, već rus, a AN-124 ima nadimak po džinu iz ruske bajke „Ruslan“…ali napravljen u Ukrajini ;)

Odgovori
ma

sto maltretirali? pa valja je napravljen da leti, a ne da stoji na bg aerodromu?

ma

Koliko me secanje sluzi An124 je konstruisan i proizveden u SSSR bez obzira gde se fabrika nalazi. Ukraina je bila samo njegov sastavni deo. Na tom avionu su pored ukrainskih ucestvovali i ruski strucnjaci. Nisu samo ukrainci radili u Antonovu u to vreme. Zasto danas Ukraina ne proizvede neki avion?
Danas je rizicno dati ukraincima da remontuju neku letecu platformu a za gotov proizvod da ne govorim. Bilo je dobro dok je ceo SSSR to jest Rusija finansirala (veliki deo) takve projekte. Danas toga vise nema. Ne mislis valjda da su to sami ukrainci realizovali taj projekat bez pomoci drugih republika exSSSR?

Odgovori
Ma

>> Zasto danas Ukraina ne proizvede neki avion?

Antonov AN-178

AL

@Mayer
Tehnicki gledano, zar nisu 148 i 178 derivati 72/4ke iz doba SSSR?

SAD i SSSR su 70ih i 80ih nenormalno velike novce izdvajali za razvoj vojske, otuda danas imamo i internet izmedju ostalog, pa i vecinu aviona koji se nude na trzistu. Zapravo, vecinu vojne tehnike generalno.

Zanimljivo da je SSSR trosio 50% vise od SAD na vojsku, cak 15% BDP-a, a da je Regan javno govorio kako nece balansirati budzet nego ce stizati SSSR po izvdajanju za vojsku. Krajnje izopacena situacija.

Pe

A u koliko komada je napravljen AN-178?

д

Направљен у СССР-у , то што се зове украјина не може ништа да направи

Odgovori
Ma

AN-132

Pe

A u koliko komada je napravljen AN-132?
(šala)

Д

Господо да се не мучите. Русија поседује комплетну пројектну документацију авиона АН124 Руслан и у могућности је направи овај авион самостално. Тренутно се авиони одржавају без икаквог учешћа украјинаца било у ремонту или испоруци делова, Русија све ради сама. Овај тип авиона у Русији лете компанија Волга-Дњепар и ВКС. Украјинци држе сертификат па ту могу делимично да компликују ствар Русима (рецимо да их прогласе небезбедним зато што се не одржавају у Украјни-Антонову). Међутим како је авион настао у време СССР-а фактички као продукт те државе, негде 2014 године МАК (Међудржавни Авиациони Комитет) чији је члан и Украјина где су потписали да измене у конструкцији авиона могу вршити како сам произвођач тако и компетентне организације на територијама земаља наследница. У Русији то може да ради КБ Иљушин, КБ Мјасишћев, а Волга-Дњепар има свој конструкциони биро који је сарађивао са украјинцима на одржавању њихових Ан 124-100. Модернизација која је најављена прошле године би требало да иде преко Иљушина који је закључио 15 уговора за разраду пројекта модернизације. ЕМЗ Мјасишћев је такође укључен у причу са уговором вредним 830 милиона рубаља. Направљено је укупно 55 комада, последњи 2004.

Odgovori
Pe

@Дејан Delimicno je tacno – da ,Rusija poseduje svu tehnicku dokumentaciju iz prostog razloga sto je Moskva bila glavni grad SSSR i rtamo je bila cela administracija.
Moze li da danasnja Rusija napravi AN-124 ili AN 225? Malo verovatno.
Na primer, Rusi pokusavaju da naprave ponovo TU-160, koji se pravio ne u Ukrajini,nego u Rusiji.Za sad su jedan airframe TU-160 koji je ostao nedovrsen u SSSR dovrsili,a drugi TU-160 su blago modernizovali (bez novog motora itd).
Fabrika u Kazanu ima milion problema,i do sada nije napravljen ni jedan jedini sasvim novi TU-160 o cemu vise mozete procitati na ruskom vbojnom blogu bmpd : https://bmpd.livejournal.com/3909470.html (januar 2020)
Sa pocetkom nove ekonomske krize i padom cene nafte na nivo 1999, tesko ce i Tu-160 napraviti,a kamoli Antonov.Za sada imaju dovoljan broj starih aviona iz SSSR koji zadovoljavaju sve potrebe armije Rusije.

AL

@Petrovic Dusan
Rusija moze bez ikakvih problema da napravi AN-124, sta vise, komercijalno je jako isplativo, otuda i interes. Jedini je problem licenca, tj. da li bi firma koja je nosioc projekta mogla to uopste legalno da proda, ako je sam projekat intelektualna svojina kompanije Antonov.

TU-160 je ekstremno komplesan avion, jedan od najkompleksnijih na trzistu ikada. Promenjiva geometrija krila, brzina od preko 2 maha, na platrofmi teskoj 100 tona i dugackoj 50 metara!

Porediti TU-160 i 124 je kao da poredite FA-50 i Galeb G-4.

Д

Петровићу сви подаци које сам изнео су апсолутно тачни и врло лако проверљиви. Данашња Русија је способна да направи АН 124 Руслан. Оно што сами Руси признају је да им је потребно око две године да направе аналог мотора Лотарев Д18Т које користи Ан124 Руслан – 4 комада а исте моторе користи и Ан225 Мрија – 6 комада. Питање је сврсисходности прављења Ан 225 за Русију? Колико јој тај авион треба? У Руслан сам лично улазио и подизао робу која је била допремљена њиме и то не у један већ у два авиона која су нам долетела у буквално 15 минута. Прва идеја са модернизацијом је комплетно нова авионика, а потом и замена мотора. Па поступно увођење нових јер садашњих 55 апсолутно задовољава потребе РФ и ВКС РФ. Русија је извршила модернизацију ВВС и МФ тако да је тотално избацила све компонете које су се производиле у Украјини ту пре свега мислим на хеликоптерске моторе а потом и бродске агрегате – НПО Сатурн и ОАО Климов су финално завршиле ту причу.
Што се тиче Ту 160 за сада је приоритет модернизација постојећих летелица на ниво М. Нове ће се радити на нивоу М2. Проблем модернизације је што су се појавили нови видови наоружања који нису била у плану за имплементацију на Ту 160 а сада су постављени захтеви да се и она уврсте у арсенал наоружања Ту 160М ту пре свега мислим на Х101 а потом и Кинжал. „Петар Деникин“ први модернизовани Ту 160 је полетео пре две године. У фебруару ове године је полетео и други “ Игор Сикорски“. Узимајући у обзир обим модернизације (фактички авион се дигитализује и снабдева потпуно новим системима које до тада није имао а од старих фактички не остаје ништа) ово и није тако лоше а према плановима од 2021 треба више летелица да излази модернизованих. Производња нових ће кренути тек после модернизације свих постојећих летелица на ниво М.

Pe

@Дејан @AL-41F1
Naravno da nisam poredio TU-160 i AN-124. Obe letelice su izuzetno kompleksne,na drugi nacin, a u momentu njihovog pojavljivanja su postavile, i jos drze, mnoge aviacione rekorde.
Poredio sam ekonomsku i tehnicku strukturu vojne industrije SSSR 1980-ih, sa danasnjom situacijom u Ruskoj Federacij.
U clanku koji sam naveo se izlazu problemi u razvoju projekta TU-160, koji su vezani za neefikasan proces upravljanja proizvodnjom.
Razlog zasto Tu-160 jos nije napravljen,nije,kao sto navodite,plan da prvo modernizuju stare.Zapravo, sam predsednik je izjavio da ce praviti po jedan do dva godisnje novih TU-160M,kao i duboku modernizaciju starih sa novim motorima, i dovodjenjem ove zaista prelepe letelice na nivo 21 veka,
U ovom trenutku, 2020, posle pada cene nafte na nivo od 1999, pracene devalvacijom rublja za 26%, pa epidemijom i karantinom u Rusiji, vojni projekti, koji nisu od sustinske vaznosti za bezbednost Rusije (SU-57, Armata, MiG-35 , TU-160 itd), ostaju bez finansiranja.
Dakle – mada Rusiaj ima planove AN-124, projekat koji je kasni SSSR mogao da napravi, sa ogromnim vojnim budzetom, i strucnjacima koji nisu mogli da odu da rade u Ameriku, danasnja Rusija ne moze, pre svega iz nedostatka novca i strucnih kadrova.

Ma

Izvesno je da za sve postoji dokumentacija negde u Moskvi ali tu se radi o takoreci papirnim „analognim“ blueprint-ovima verovatno smestenim u par desetina prasnjavih kutija u podrumu nekog ministarstva. Dakle to bi prvo morali sve digitalizovati. Pre par godina se recimo moglo citati kako dokumentacija za Angaru jos uvek nije konsolidovana digitalno i da se na tome intenzivno radi a to je state of the art projekt ruske space industry koji se doduse vuce od devedesetih ali to je ziv posao. Iluzija je verovanje da ce bilo koji od tih sovjetskih projekata ikada biti ozivljen na industrijskom nivou.

BB

Koliko sam ja pratio, Rusija planira da izgradi potpuno novi avion te klase SLON. Pre neki dan su završena osnovna aerodinamička istraživanja metalnog modela. Motore planiraju PD-35, međutim to je par godina (6-7)… Biće i veće nosivosti nego Ruslan. A u međuvremenu, Ruslan će se modernizovati u ruskim preduzećima. Jedan od razloga je što Ukrajina kaže da je istekao resurs aviona koji je predviđen određen broj godina. Sa modernizacijom to se rješava jer STC drže druge firme a ne Antonov. Čak je Volga Dnjepr imao problema u inostranstvu zbog takve odluke Ukrajine pa je došlo do zarobljavanja aviona na Evropskim aerodromima.

Д

Петровићу ја не знам да ли заиста пишем неким неразумљивим језиком али уговори за модернизацију Ан 124 су потписани и новац развојним бироима уплаћен пре ове ситуације са вирусом Ковид19. Чињеница је да је садашње стање нанело озбиљан ударац свим економијама не само руској што може пролонгирати рад на пројектима за неко време али не и да их заустави. Русија одавно свој буџет планира са ценама нафте испод 40 долара управо из оних разлога када је мислим 2007 такође цена нафте пала испод 30 долара за барел. Наравно да ни једна држава тренутно не улаже новац нигде осим у здравство како би спречила апокалиптично деловање Ковид 19. Видите ли да се здравствени системи у западним економијама просто распадају ту пре свега мислим на Италију, САД, Шпанију, итд. И ко паметан би сад размишљао о било каквим другим улагањима осим оних за спас нације?

Pe

@Дејан @Mayer @BB
potpisan je ugovor za modernizaciju postojecih An-124 na nivo AN-124-100M , koji treba da bude zavrsen do 2022, bez izmene tehnickih karakteristika aviona.
Ne postoji ugovor o izgradnji novog An-124, o cemu mozete procitati u ovom clanku sa najpoznatijeg ruskog vojnog foruma: https://bmpd.livejournal.com/3902588.html

Proizvodnja nekog „novog“ aviona SLON je isto moguca kao proizvodnja novog Ruskog nosaca aviona na atomski pogon.
Ono sto je sigurno je, nazalost, da ce i projekti koji su skoro dovedeni do nivoa za proizvodnju, kao SU-57, MiG-35, Armata- sada dodatno kasniti i to, ne jednu godinu.

Rusija planira budzet sa nivoom nafte od preko 40$,i oni su zbog toga u teskom problemu.Zaista, situacija ce biti katastrofalna u Rusiji,jer imaju mnogo slabije zdravstvo nego u Americi, Italiji ili Spaniji…

Ma

>> Jedini je problem licenca, tj. da li bi firma koja je nosioc projekta mogla to uopste legalno da proda, ako je sam projekat intelektualna svojina kompanije Antonov.

Kako mislite, kada bi neka ruska kompanija reaktivirala (ili usvojila) proizvodnju da bi letelice morale ponovo da se certificiraju u Evropi i USA?

AL

@Mayer
Ne mislim na bezbednosne sertifikate, nego mislim na samu proizvodnju tj. licencu. Prosto AN-124 pripada kompaniji Antonov i nikom vise. Rusi se nesto natezu, jer je po njihovom to bio „sovjetski“ avion, pa kao i oni imaju prava….Verovatno nista nece biti na kraju.
U realnosti, Ukrajinci ga proizvesti ne mogu ni za 3 veka, niti kome mogu da prodaju licencu osim Rusima, a nece iz inata.

Ma

@AL-41F1

To zvuci rezonski ali ja ovako subjektivno ne mogu da verujem da Rusiju od reaktiviranja proizvodnje tog aviona zadrzava licenca, mislim kad se uzmu odnosi dve drzave to mi se cini ubedljivo kao najmanji problem. Pa Rusija nije ispostovala teritorijalni integritet Ukrajine a postovace intelektualnu svojinu Antonova? Ako bi neko mogao da reaktivira proizvodnju onda bi to bili Kinezi. Cak je pre par godina bila neka prica o tome po netu ali je isto tako brzo sve utihnulo.

AL

@Mayer
Njima taj avion trenutno ne treba, jer ih imaju dosta. Hteli bi da ga izvoze, to je problem. Strani kupac, recimo Kina ili Indija onda sa tim avionom ne bi mogao da leti u EU, SAD, Australiju itd. Ne isplati se, nadam se da sam sad jasniji?
Kinezi nemaju jos uvek tehnologiju za takve stvari, ni pogone. Mogli bi napraviti sve potrebo naravno, ali uz veliku pomoc Rusije.

Д

@Петровић
Петровићу Русија је кренула једним сасвим (по мени и јединим) логичним путем како би пројекат СЛОН био успешан. Прво прва аеродинамичка испитивања модела СЛОН-а су већ обављена у ЦАГИ-ју. Даље модернизација Ан 124 (о којој сам писао у предходна два поста) није уствари ништа друго до прелазак на домаћу (руску) унапређену авионику и домаће (руске) моторе (планиран мотор ПД35 -ово ПД значи Перспективный Двигатель). А и једно и друго је предвиђено да се уграђује на пројекат СЛОН. Што значи да ће сва авионика и мотори за СЛОН-а бити испитани на Руслану, те евентуалне мањкавости отклоњене током испитивања и фактички готов производ уграђен у СЛОН-а. Сертификација ПД 35 је планирана за 2027 а улазак у серијску производњу 2028. Модернизовани Руслан ће имати са ПД 35 нешто боље летне карактеристике обзиром да мотори Лотарев Д18Т имају потисак 23.5 тона наспрам ПД 35 који је планиран са 35 тона потиска. ПД 35 је планиран не само за пројекат СЛОН већ и за ИЛ 476 , ИЛ 478, ИЛ 96-400. Да где има дима има и ватре поред већ унапређених Д18Т (Серије 3 и 4) украјинци крећу са пројектом АИ 38 заједно са кинезима (планирани потисак 27,8 -32 тоне) и овај мотор би требао да се производи у Чунцину (Кина) у заједничкој кинеско-украјинској фабрици.

AL

Covek se nije samo dobro izrazio. Antonov iz Ukrajine je bio konstruktorski biro i eventualno sistem integrator. Sklopljen u Ukrajini bi bilo pravilnije reci.
Ne moze jedna firma da napravi avion, to je valjda svima jasno?
Boeing 787 koristi kljucne delove iz Indije, Japana, Koreje, Francuske, Italije, pa cak i iz Rusije. Normalna stvar.

Odgovori
Ma

>> A u koliko komada je napravljen AN-178?

1 komad dok je 148/158 proizveden u par desetina. Takodje su i motori ukrajinski.

Odgovori
Pe

>> 1 komad dok je 148/158 proizveden u par desetina. Takodje su i motori ukrajinski.

U par destina, ali u Voronježu, za (uglavnom) ruske korisnike. Od kada je u Voronježu rečeno da se više neće proizvoditi kod njih, više se i ne prave.

Д

Ан148 је прилично проблематичан авион имао је у релативно кратком периоду 2 пада. Један 2011 и један 2018. Овај први је био на предаји летелице РВ Мјанмара а други на лету Саратовских авиолинија из Москве у Орск када су свих 71 путника и чланова посаде настрадали. То му је и запечатило судбину што се тиче даље производње на територији РФ.

Cr

Hm rusi ne mogu ni sebi pomoći a kamo li kome drugom.. ovi letovi spadaju vise u EPP nego li ozbiljnu pomoč

Odgovori
Ma

Ti letovi sluze doticnim zamljama da se pozicioniraju na jos uvek slobodnoj teritoriji tzv. Zap. Balkana. Tu se prezentuje kako EU ne cini nista a eto Kina, Rusija, Turska (you name it) se polomise od pomoci. Lokalna politika ekstremno gura taj narativ po medijima, sa Kinom smo, neverovatno ali istinito, braca a pomoc EU se tendenciozno precutkuje i bagatelizuje.

Dr

@Mayer

Sto vama toliko smeta poziciranja Rusije i Kine na ‘trenutno slobodnoj teritoriji Balkana’ koja ce takva i ostati?
Tursku necu komentarisati i vi i oni ste u istom vojnom savezu.

Neosporna je cinjenica da je Kina prva pritekla u pomoc Srbiji. U isto to vreme EU zabranjuje izvoz medicinske opreme vam Unije. I ne samo da je EU okrenula ledja Srbiji i drugim clanicama kandidatima za ulazak u EU, nego nije pokazala solidarnost ni sa clanicama EU.
Juce je predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen uputila izvinjenje Italiji zbog nedostatka solidarnosti Evrope u borbi protiv pandemije koronavirusa. Eto vam primer vase Hrvatske, drzava clanica EU a ocekuju pomoc iz Kine. Nigde ‘strateskih parnera’, nigde EU da pomognu nego se ceka pomoc iz komunisticke Kine.

I vi sad ovde pisete kako se pomoc EU Srbiji precutkuje, a necete da kazete da Srbija od EU nije dobila pomoc koja joj je najpotrebnija u ovom trenutku, i ne samo da nije dobila pomoc nego joj je zabranjeno da za sopstveni novac kupi neophodnu medicinsku opremu u dzavama EU.
Jedino sto je Srbija dobila od EU je novac i to novac iz predpritupnih fondova koji je Srbiji vec bio namenjen za neke druge projekte, ali je usled pandemije koronavirusa taj novac prusmeren za podrsku zdravstvenom sistmu.
Znaci, novac koji bi Srbija i ovako i onako dobila np. za infrastrukturne projeke samo je prenamenjen za borbu protiv koronavirusa.

AL

@Drina
Nije bas tako.
Kina je u pocetku(kada je bilo najgore stanje) dobavljacima medicinske opreme zabranila izvoz svojim kupcima u inostranstvu.
Sada kada situacija kod njih nije vise kriticna, onda pomazu.
U principu, mogli su pomoci na pocetku prostim cinom obavestavanja na vreme da im zarazeni gradjani putuju po svetu!
U principu Cernobil 2.0 Znali su i cutali su. Nasa je krivica sto im nismo uveli zabranu ulaska u zemlju i sto na vreme nismo reagovali, ne samo Kinezima, nego sto nismo uveli karantin za nase gradjane koji borave u zemljama gde je bilo virsa. Setite se „idite u Milanu u soping; vise ljudi umre od komarca“….eno ga taj isti saljivdzija sada kuka i pravi se pametan(a nije).

Nemojte ocekivati od velikih drzava ili zajednica, kakava god vlast bila u njima, da imaju neku iskrenu solidarnost prema malima. Mozda u retkim situacijama, kao npr. SAD posle 1918(ali i to je bilo zbog Pupina).

Ma

@Drina

Vas post obiluje neistinama. EU je upravo ovih dana mnogo donirala, zar nije time izmedju ostalog omogucen avionski transport kupljene opreme? One koju je RS uzgred budi receno kupila a ne dobila. Ove nedelje EU je najavila paket od 93 miliona evra za Srbiju kao pomoć u borbi protiv COVID19. U izgradnju i opremanje Referentne laboratorije u Batajnici, Evropska unija je upravo uložila 7.5 miliona evra. EU niti je niti moze da zabrani bilo kojoj zemlji clanici izvoz medicinske opreme kao sto ne moze da natera clanice da istu prodaju. EU nije drzava a pogotovo ne autoritarna diktatura azijskog tipa sa veoma kratkim procesom odlucivanja. EU godisnje pruza pomoci RS od oko 200 miliona evra i tako vec godinama. Kina Srbiji u direktnoj pogodbi dve autoritarne vlasti daje kredite kojima se onda placaju poslovi koje odradjuju kineske firme. 100% netransparentno. EU se nalazi svuda oko RS a Kina je 10K kilometara daleko. Smeta mi odnos prema EU i Kini koji je potpuno nerealan i trenutno je takav jer sluzi promociji i tastini jednog coveka.

Mi

@Mayer
Mislite na pomoć EU u zabrani izvoza medicinske opreme? Ne prećutkuje se, mnogo se o tome govori. I puno se priča kako je EU i SAD pritekla Italiji i Španiji u pomoć. A eto ovi iz diktatorskih zemalja tipa, Rusija, Kuba, Kina, ma šta o njima pričati, diktatori i to ti je

Ma

>> U principu Cernobil 2.0 Znali su i cutali su.

Znali su i cutali ali posto je danasnja Kina kao neki SSSR na stereoidima pokusali zataskati sve sa maltretiranjem lekara pa kad vise nije moglo jer se rasirilo onda su okrenuli list pa sad ispali carevi u borbi protiv „posasti“. A kod nas to ovako ide: Srbija kupi neku opremu, UNDP nadje avione da to doveze, a EU plati za transport… Onda rezimski mediji objave: Stigla pomoc iz Kine!

AL

@Mayer
Ma naravno. Svasta se treba korigovati u odnosima sa javnoscu u Srbiji, samo znajte, nije bas ni sa EU sve „bajno“.
Politiku na stranu, treba iskoristiti investicioni potencijal Kine, ali treba biti i oprezan. There’s no such thing as a free lunch, sto bi rekli Ameri.

De

Millers, misli kako je i napisao 93 miliona eura pomoći u novcu. Za taj iznos može da se naruči na desetine ovakvih letova nakrcanih opremom koja je upravo stigla. Pa što ako države proizvođači gledaju da prvo sebe opskrbe deficitarnom robom. Mnogima su respiratori i druga oprema u EU daleko potrebniji nego Srbiji. Srbija ni blizu nije hvala Bogu u Situaciji kao Italija, Španija, Francuska. Za donirani novac Srbiji 93 miliona eura (koji uzgred u srpskim medijima ovaj podatak je praktično nemoguće pronaći jer se očito s namjerom prećutkuje što je vrlo nezahvalno i licemjerno) može da se kupi oprema na svjetskom tržištu od bilo koga pa i Kine i Rusije. Sredstva su nepovratna i sva pomoć koja je stigla od Kine i Rusije ne vrijedi finansijski niti blizu doniranog novca! Ipak hvala Kini i Rusiji i na tome koliko mogu. Ne mogu poslati pomoći kao EU ali svejedno hvala im.

De

EU kao ujka koji ti dođe na svadbu i ćušne ti koverat sa 1000 € u džep da niko ne vidi. Ruje, kao ona neka rodbina bzv. Dođu, kupe ti toster i spakuju ga u kutiju od televizora, a onda za crvenu poruče 26 pesama i traže da se u svakom foršpilu ponavlja od koga je.“

Mi

@Deki
Iz Kine i Rusije su došli ljudi, doktori i drugi specijalisti da nam pomognu i u Italiju takođe, interesantno koliko eura to košta po vama, više od 93 miliona ili manje!? Na kraju krajeva da li imate informaciju koliko smo dobili od tih 93 miliona?
„EU kao ujka koji ti dođe na svadbu i ćušne ti koverat sa 1000 € u džep da niko ne vidi.“
Taj ujka ti je prije 20 godina slao avione da ti ćušnu bombu sa osiromašenim uranijumom u koverti i uništio ti industriju, dobar vam taj ujak.

Mi

@Deki
Imate li neki primjer kako je EU pomogla Italiji? Zašto su Italijani ogorčeni na EU? Da nisu bili zauzeti pomažući Srbiji? Ja ovde nikoga ne idealiziram jasno mi je kao dan da nama života normalnog nema bez saradnje sa EU ali ne treba omalovažavati ni Ruse ni Kineze i nikog drugog. Ali fakt je da je EU dobrano kiksala na prvom ozbiljnijem testu i pokazala da je to mlitav savez.

Ma

>> Imate li neki primjer kako je EU pomogla Italiji?

Par stotina (ne znam tacan broj) tesko bolesnih Italijana leze u nemackim bolnicama!

de

Niko ne omalovazava Ruse i Kineze ali mnogi zato preuvelicavaju njihovu pomoc istovremeno presutkujuci pomoc EU.
Unateblu vi primjer zastobsu Italijani ogorceni na EU. EU je spremila paket pomoci za svoje clanice u vrijednosti 100 mlrd. Eura. Samo mala Hrvatska ce dobiti preko milijarde. Italijani daleko vise. I Srbija bibdobila mnogo vise od 93 miliona da je clanica. Imate li vi podatak koliko kosta pomoc poslana avionima iz Rusije. Pronadjite pa usporedite sa 93 miliona dolara. EU slala avione pa jebtakav ujak. Ne, taj ujak te klepi po usima kad se na toj svadbi napijes i kvaris veselje svima oko sebe.

Mi

@Deki
Uporno spominjete 93 miliona koji su uglavnom još na papiru a ruska i kineska pomoć su na djelu, ljudstvom i tehnikom, razlika ogromna jer ne vidim ni jednog jedinog stručnjaka iz Evrope da nam je došao!? Pomoć iz Rusije i Kine nema cijenu jer ne znam koliko košta jedan čovjek, možda vi znate? A to što je neko kvario svadbu je razlog za bacanje bombi sa osiromašenim uranijumom? Nema šta, evropska humanost na djelu, sve čestitke!
@Mayer
Nekoliko stotina Italijana u nemačkim bolnicama, vauuuu, više ljudstva su im u pomoć poslali „diktatorski režimi“ nego što su Njemci u bolnice primili! Nekoliko stotina!!!

ma

Crni Grujo
Jel to neki stos?
Bezobrazluk.
Ceo svet vidi ko je kome priskocio u pomoc samo Crni Grujo to ne vidi.
Vidim da najmocnija i najbogatija drzava na svetu zaista i sebi ne moze da pomogne, drzava koja ima svu moc na ovom svetu, koja ima neogranicene resurse, koja radi sta hoce, danas je postala manja od makovog zrna. Pentagon je objavio da su oboleli cak i mornari na dva nosaca aviona.
Mnogo je bitnije ko ce ti pomoci u nevolji ma kolika ta pomoc bila s mogucnostima koje raspolaze dobrotvor.
Vidim da mnogo bogatije drzave ne uputise pomoc ni svojim najblizim saveznicima. Najmocnija sila na planeti umesto da pomogne Italiji ona joj jos bukvalno otela medicinsku opremu koja je prevezena u USA.
Rusija nema tolika finansijska sredstva na raspolaganju kao USA ali je pokazala da ima dobre namere i da ne zeli nikakve sukobe za razliku od onih koji gomilaju vojnu tehniku ka njenim granicama.
Ma ko sta rekao vidim da su italijani odusevljeni ruskim prisustvom u ovoj nesreci. Veliko interesovanje zapada privukla su ruska sredstva za ABHO. Ocigledno to do sada nisu videli. Rusija ipak nije sedela skrstenih ruku u zadnjih 20 godina vec je ulagala u ono sto se mora, a to je zastita svoje otadzbine i svoje armije.
Sada se jasno vidi zasto je USA potpuno nespremna usla u borbu protiv kovid19?
Zato sto su sva kola upregnuta u njihovo mastanje o apsolutnoj dominaciji nad drugima.
Kao sto ceo svet vidi amerikanci ni taj EPP vise ne mogu da izvedu. Kome oni pomogose u nesreci od drugog svetskog rata do danas?
Trebalo bi da USA umesto proizvodnje F35, B21, Tomahawk raketa pocnu proizvodnju respiratora, maski i ostale medicinske opreme to im je danas preko potrebno. I da daju ljudima mogucnost na ravnopravno lecenje.
Uporno se neki trude da predstave Ukrainu kao vojno i ekonomski mocnu zemlju ali to im je uzaludan posao. Da im nije bio SSSR sa Rusijom kao najrazvijenijom i najmnogoljudnijom drzavom koja je najvise izdvajala i finansirala i ulagala u industriju za ceo SSSR danas Ukraina ne bi imala ni ovo sto danas ima. Rusija je i tada imala najvise naucnika u svim sferama drustva od svih bivsih SSSR republika svidelo se to nekom ili ne. Koliko je Rusija ojacala bez obzira na sankcije ovo sto se danas desava je najbolji primer. To pre 10tak godina je bilo nezamislivo. Jos je to daleko od apsolutne moci ali se stvari krecu u dobrom pravcu. I pored svojih ogromnih problema ona pronalazi nacin da pomaze drugima u okviru svojih mogucnosti. Isti je slucaj i sa prijateljskom Kinom.

Odgovori
PO

Mateus,svaka Vam je na mestu!Da ne zalazimo u još detalja,najlepša Vam Dala,jer ste mi uštedeli vreme i trud.Pozdravljam Vas iz Slovenije.

ma

Zna li doticni sta je ta EU trebala i morala da uradi sa svim svojim finansijskim i drugim mocima ako se predstavlja kao neka unija a ucinila je vrlo malo s obzirom na moci koje ima. Ne mora nama da pomaze neka pomaze sama sebi nas neka ostavi na miru.. Lako je otimati teritorije slabim drzavama i drzati ih na aparatima za disanje dok su im takve drzavice jos sluze necemu do prve ozbiljne katastrofe svetskih razmera.
Kako se to doticne zemlje pozicioniraju na Balkanu. Zar ta EU ne radi isti posao?
Ta EU je sama kriva sto ima ovakvu poziciju kod naseg naroda, ne drugi. Svojom naopakom politikom prema nama je dovela sebe u takvu situaciju. Kome treba vise takva EU?
Ili ce drasticno da promeni ceo taj korumpirani sistem i celokupnu politiku ili vise nece postojati. Ona sada postoji samo na papiru. Salvini je izjavio da ostavlja mogucnost da Italija izadje iz EU. Veliki sukob sa EU ima i Viktor Orban kome se preti da ce Madjarska biti iskljucena iz nekih institucija u takvoj nakaradnoj EU.
Niko se nije polomio u slanju pomoci vec pomaze ko je u kakvoj mogucnosti.
Velika je SRAMOTA za covecanstvo da DRZAVE POD SANKCIJAMA i daleko slabijom ekonomijom pomazu drzavama sa enormnim bogatstvom umesto da bude obrnuto. Jedna slaba DRZAVA i iznurena sankcijama KUBA pomaze te iste bogate sebicne drzave sto je neverovatno.
@
Fon unger

Samo da dodam da je Hruscov pored ovog sto si naveo poklonio Ukraini i Krim.
Neki iz krajnje zlobe prema Rusiji danas ne zele da cuju da je Krim ruski. USA i nato ponadali se da im to bude nova pomorska i avio baza ali su se preracunali.

Tu160 je toliko mocan aparat da ce predstavljati veliku pretnju za svakog potencionalnog agresora jos dugo vremena.
I ako je taj strateski bombarder radjen u SSSR zna se ko je imao glavnu rec na tom projektu. Dakle moze se reci da je to ruski proizvod.
Rusiji u buduce nece odgovarati manji transportni avioni za prevoz opreme i trupa na velike daljine zato ce krenuti sa novim velikim projektom transportnog aviona velikih gabarita. To ce ujedno biti i nova doktrina upotrebe vazdusnih snaga RF. Zastita svojih interesa i saveznickih drzava sirom planete u veoma kratkom roku. Takav avion bi imao mogucnost prebacivanja velikog broja oklopnih vozila i ljudstva u bilo kojem delu sveta pre nego sto agresor potpuno ovlada tom teritorijom. Sigurno ce ova sadasnja situacija dodatno usporiti planirane vojne projekte ali ne i potpuno zaustaviti.

Odgovori
Bo

Tri Iljušina IL-76 se vraćaju u RU sa Batajnice, nakon što su doterali pomoć za #covid19 @flightradar24
https://www.flightradar24.com/TTF9076/2450f9ca
https://www.flightradar24.com/AZAZ0909/2450fe75
https://www.flightradar24.com/RFF78817/2450ffb4

Odgovori
Vl

Moje kolege iz karga ANT istovarise Ruslana za 3 sata (sa sve utovarom robe u kamione). Pitali smo posadu, kazu utovar je trajao oko 10 sati :)

Odgovori
ID

Onda bi morao znati da je utovar sporiji jer ne oze da se stavlja kako hoćeš u avion.Posebno sto su tereti razlicitih težina. Istovar ide redom i cepaj.

Vl

Naravno da je utovar sporiji, ali bas tri puta ne bi trebalo. Ovde je roba bila jednoobrazna,pojedinacno lagana i sloziva,pa i za prosecnog balansera izrada plana utovara i balansa ne bi trebalo da bude problem. Balans i LIR u ovom slucaju radi posada aviona, dok utovar/istovar radi aerdoromsko osoblje.
Istina bilo je i drugh predloga na licu mesta kako da ide, pa su nakon generalne probe zakljucili da bi to potrajalo do zore u najbojem slucaju.

De

Millers, misli kako je i napisao 93 miliona eura pomoći u novcu. Za taj iznos može da se naruči na desetine ovakvih letova nakrcanih opremom koja je upravo stigla. Pa što ako države proizvođači gledaju da prvo sebe opskrbe deficitarnom robom. Mnogima su respiratori i druga oprema u EU daleko potrebniji nego Srbiji. Srbija ni blizu nije hvala Bogu u Situaciji kao Italija, Španija, Francuska. Za donirani novac Srbiji 93 miliona eura (koji uzgred u srpskim medijima ovaj podatak je praktično nemoguće pronaći jer se očito s namjerom prećutkuje što je vrlo nezahvalno i licemjerno) može da se kupi oprema na svjetskom tržištu od bilo koga pa i Kine i Rusije. Sredstva su nepovratna i sva pomoć koja je stigla od Kine i Rusije ne vrijedi finansijski niti blizu doniranog novca! Ipak hvala Kini i Rusiji i na tome koliko mogu. Ne mogu poslati pomoći kao EU ali svejedno hvala im.

Odgovori
Ma

>> koji uzgred u srpskim medijima ovaj podatak je praktično nemoguće pronaći jer se očito s namjerom prećutkuje što je vrlo nezahvalno i licemjerno

europa.rs je mesto gde postoje sve informacije. Najveci deo tih 93 miliona je namenjen kao podrska privredi (nekada ce uskoro i to doci na red). 15 miliona su odvojeni odmah za najnuznije. Slazem se sa vasom ocenom da situacija u Srbiji nije toliko kriticna i da ima mnogo zemalja gde dnevno umire skoro pa vise ljudi nego sto je u Srbiji ukupno zarazenih. Naravno to sad ne sme glasno da se kaze jer je sve ekstremno emocionalizovano pa se ne uklapa u taj neki mucenicki narativ koji se forsira u vecini medija. A forsira se znamo zbog cega, da bi „vrhovni mucenik“ na kraju iz svega izasao kao heroj.

De

verovatno u avionima i vojna sredstva i oprema, …

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj

M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

07. Feb 2025.Pogledaj

Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

@Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

07. Feb 2025.Pogledaj