BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Najnoviji satelitski snimci napretka radova kompanije Vansi na aerodromu „Nikola Tesla“ Radovi na "Tesli" fotografisani iz aviona / Foto: Uroš Mitrović, Belgrade Airport

[EKSKLUZIVNO] Najnoviji satelitski snimci napretka radova kompanije Vansi na aerodromu „Nikola Tesla“

Kompanija Vansi, koncesionar beogradskog aerodroma, započela je opsežne građevinske radove na proširenju „airside“ i „landside“ segmenata „Tesle“ još u januaru. Iznenadni i dramatični pad saobraćaja iskorišćen je da se radovi sprovedu i na lokacijama gde to možda ne bi bilo moguće ni brzo u redovnim okolnostima.

Tango Six, u saradnji sa kompanijom Planet iz San Franciska, danas ekskluzivno donosi najnovije snimke ovih radova iz svemira.

Budući da su jedini javno dostupni satelitski snimci beogradskog aerodroma na servisu Google Earth stari i po dve godine (na poslednjem snmku vidljiv je parkirani avion avio-kompanije Hainan koja je prestala da leti za Beograd krajem 2018. godine), osim truda naših saradnika koji su fotografisali radove iz aviona, do sada nismo imali najskoriji mogući snimak načinjen van zemljine atmosfere.

Ljubaznošću kompanije Planet, danas ekskluzivno objavljujemo fotografije njihove srednje „PlanetScope“ rezolucije. Izabrali smo lokaciju, trenutno putnicima najinteresantnijih, radova na produžavanju „C“ kraka glavne zgrade. Druga, po obimu, najinteresantnija grupa radova svakako je izgradnja takozvane „umetnute piste“.

Za efektniju „pre i posle“ ilustraciju izabrali smo po jedan snimak iz oktobra 2019. godine kada radovi još nisu počeli i snmike iz januara, februara, marta, aprila, maja, juna i jula 2020. godine kada radovi uveliko traju.

Kompanija Planet unela je revoluciju u oblasti komercijalnog nadziranja površine Zemljine kugle. Koriste dve glavne konstelacije satelita. „SkySat“ koji se sastoji od 18 satelita visoke rezolucije (50 cm) koji se namenski taskuju za osmatranje željenih konkretnih geografskih lokacija i „PlanetScope“ roja od 130 „Dove“ nano-satelita koji prekrivaju celu planetu na dnevnom nivou.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

Kad se setim komentara, kako se neće ništa ili nešto malo izgraditi i da je sve prevara itd. …

A pogotovo radi Korone, mislim da je aerodrom u pravom momentu predat u koncesiju.
Ogroman novac (oko 520mil €) je uzet od koncesionara plus svakog meseca ili godine odredjena suma.

Valjda će sad neki uvideti koliko nisu bili u pravu!?

Odgovori
J

Ako je ugovor o koncesiji prikazan u potpunosti na uvid javnosti,
ako je o njemu vođena i javna i stručna rasprava,
ako su svi troškovi i prihodi objavljeni ,
ako Vlada Srbije nema iza sebe istoriju afera i skrivanja podataka ja , ole potpisani se izvinjavam zbog lične neverice u projekt i Vladi i koncesionaru.

B

@Jovan Munitlak

…ako baba ima m… onda je deda.

Hajde nebudite neozbiljni.

Činjenica je da smo kasirali 520 miliona € i da kasiramo sledećih godina dodatan novac. Činjenica je da Vinci radi i gradi.
I činjenica je da bi drzava morala pomagati aerodromu radi KORONE, da nije dala aerodrom u koncesiju.

Ali ima i ljudi koji tvrde da KORONA ne postoji i ima ljudi zlonamerni koji misle da znaju sve i da su drugi glupi ili misle da drugi kradu samo zato što bi oni krali da su na tom mestu.

I

Sve izgleda ok kao setup i koncesija osim „umetnute piste“.

Uopste nisam u stanju da razumem tu nebulozu i takvo trosenje para na nesvrsishodno i krajnje „neobicno“ resenje.

Odgovori
B

@Inzenjer

Valjda koncesionar zna ušta i zašto ulaze. A na kraju će, šta god uradi, infrastruktura ostati nama.

N

Umetnuta pista je izuzetno loše rešenje. Generalno koncesionar ima veliki problem da nadje stručnjake koji će odobriti (čitaj potpisati) ovakvo rešenje. Rešenje sa umetnutom pistom je čak neuskladjeno sa nekim od propisa u vezi sa širinom zaštitnog pojasa oko piste. Umesto da je izgradjena nova, druga pista, kako je i bilo predvidjeno po nekih planovima dok je „bog hodao po zemlji“, ovakvo rešenje će ostaviti trajne posledice, te nažalost Beogradski aerodrom nikada neće biti hub za ovaj deo Evrope. Kratkovidim gledanjem sadašnje vlasti mi smo hendikepirani za narednih 50 godina.

Odgovori
R

Stvarno, jel može neko da objasni ovu „umetnutu“ pistu? Koja je razlika da ne grade normalnu drugu pistu sa druge strane, osim što treba otkupiti zemljište, al na celu tu investiciju, koliko to izađe?

Odgovori
B

@Beli činjenica da Francuzi mogu da upravljaju aerodromom, proširuju ga, isplaćuju nama pare za koncesiju i verovatno nešto zarade i za sebe, govori o tome da je to jako profitibilan posao. Pitam se zašto mi to nismo mogli sami. Zar u ovoj zemlji nema sposobnih ljudi koji bi vodili aerodrom. Vladajuća partija je prepuna likova sa titulama doktora ili uspešnih poslovnih ljudi (Orlić, Mali, Martinović, Šarčević, Mihajlović) koji svakodnevno pametuju sa TV ekrana. Ogromno bogatstvo se stiče na nameštenim tenderima ili muljanjem preko Off Shore firmi. A kad se treba uhvatiti u koštac sa svetskom ili evropskom konkurencijom, onda ćemo da damo na koncesiju da drugi ostvaruju profit. Po meni je to priznanje da smo nesposobni.

B

@Boris

Tvoje ključno pitanje je „zašto mi to nismo mogli sami“.

Pa nismo mi najsposobniji na svetu. Vinci ima 100x veće iskustvo, ima kontakte, ima kapital i u mogućnosti je da unapredi i digne razvoj aerodroma Surčin na veći nivo.

D

Više puta je objašnjavano. Beogradu ne trebaju dve piste. Postoje i veći aerodromi sa jednom pistom. Umetnuta pista poslužiće kao prelazno rešenje dok se glavna rekonstruiše a treba da se uradi ozbiljna rekonstrukcija ne samo zamena habajućeg sloja. Nakon završetka radova na glavnoj, umetnuta pista će služiti kao taxiway.

Odgovori
P

Evo strucnjaka koji verovatno nikad u avion nisu ni seli ali se nasli pozvani da komentarisu sta to lose radi kompanija koja upravlja desetinama aerodroma sirom sveta.

Odgovori
M

Sta se desava sa avionima koji su na aerodrom koji trebaju da se prebace u muzej.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

@Navy "Malo bolji"? Gresite, Orao i njegove borbene sposobnosti ne mogu se porediti sa novim avionima cak i skolsko-borbenim. Realna nosivost, paleta naoruzanja, sposobnost da uopste pogoti to sto gadja je sve slabo kod Orla u modernim uslovima. Problem je sto vecina tih pod-sistema i sistema naoruzanja prikazanim na Orlu nije zavrseno niti radi, niti…

10. Aug 2020.Pogledaj

Deki na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Zanimljiv članak, samo nisam primetio da je pisac teksta promenio profesiju. A, nekako mi se čini da bi to bilo logično s obzirom na kritike koje je predočio.

10. Aug 2020.Pogledaj

Mladen na: [ANALIZA] Rafali za Hrvatsku: realnost ili utopija?

Plenkovic i Macron su dobri prijatelji...Hrvatska je igrala s Francuskom u finalu svijetsko Nogometsko Prvenstvo.....Hrvatska će do 2027 dobivati 22 miljardi EURA pomoći od EU-a zbog krize vezana uz Koronavirus...10 miljardi ili više od toga je bespovratno.....Hrvatska će to platiti na Pretplati od 10 ili više godina....tko zna možda će Hrvatska to isplatiti vrlo brzo…

10. Aug 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Concorde!

Da, da... istinski prelijep. Ali vjerujte mi u letu još ljepši!

10. Aug 2020.Pogledaj

Bob na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

Al Ponavljam od Amerikanaca nista. Ponavljam, bombardvanjem nacinili stetu od nekoliko milijardi, a doniraju 100 miliona. Neka hvala.

10. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend