BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Najnoviji satelitski snimci napretka radova kompanije Vansi na aerodromu „Nikola Tesla“ Radovi na "Tesli" fotografisani iz aviona / Foto: Uroš Mitrović, Belgrade Airport

[EKSKLUZIVNO] Najnoviji satelitski snimci napretka radova kompanije Vansi na aerodromu „Nikola Tesla“

Kompanija Vansi, koncesionar beogradskog aerodroma, započela je opsežne građevinske radove na proširenju „airside“ i „landside“ segmenata „Tesle“ još u januaru. Iznenadni i dramatični pad saobraćaja iskorišćen je da se radovi sprovedu i na lokacijama gde to možda ne bi bilo moguće ni brzo u redovnim okolnostima.

Tango Six, u saradnji sa kompanijom Planet iz San Franciska, danas ekskluzivno donosi najnovije snimke ovih radova iz svemira.

Budući da su jedini javno dostupni satelitski snimci beogradskog aerodroma na servisu Google Earth stari i po dve godine (na poslednjem snmku vidljiv je parkirani avion avio-kompanije Hainan koja je prestala da leti za Beograd krajem 2018. godine), osim truda naših saradnika koji su fotografisali radove iz aviona, do sada nismo imali najskoriji mogući snimak načinjen van zemljine atmosfere.

Ljubaznošću kompanije Planet, danas ekskluzivno objavljujemo fotografije njihove srednje „PlanetScope“ rezolucije. Izabrali smo lokaciju, trenutno putnicima najinteresantnijih, radova na produžavanju „C“ kraka glavne zgrade. Druga, po obimu, najinteresantnija grupa radova svakako je izgradnja takozvane „umetnute piste“.

Za efektniju „pre i posle“ ilustraciju izabrali smo po jedan snimak iz oktobra 2019. godine kada radovi još nisu počeli i snmike iz januara, februara, marta, aprila, maja, juna i jula 2020. godine kada radovi uveliko traju.

 

 
Kompanija Planet unela je revoluciju u oblasti komercijalnog nadziranja površine Zemljine kugle. Koriste dve glavne konstelacije satelita. „SkySat“ koji se sastoji od 18 satelita visoke rezolucije (50 cm) koji se namenski taskuju za osmatranje željenih konkretnih geografskih lokacija i „PlanetScope“ roja od 130 „Dove“ nano-satelita koji prekrivaju celu planetu na dnevnom nivou.
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

Kad se setim komentara, kako se neće ništa ili nešto malo izgraditi i da je sve prevara itd. …

A pogotovo radi Korone, mislim da je aerodrom u pravom momentu predat u koncesiju.
Ogroman novac (oko 520mil €) je uzet od koncesionara plus svakog meseca ili godine odredjena suma.

Valjda će sad neki uvideti koliko nisu bili u pravu!?

Odgovori
J

Ako je ugovor o koncesiji prikazan u potpunosti na uvid javnosti,
ako je o njemu vođena i javna i stručna rasprava,
ako su svi troškovi i prihodi objavljeni ,
ako Vlada Srbije nema iza sebe istoriju afera i skrivanja podataka ja , ole potpisani se izvinjavam zbog lične neverice u projekt i Vladi i koncesionaru.

B

@Jovan Munitlak

…ako baba ima m… onda je deda.

Hajde nebudite neozbiljni.

Činjenica je da smo kasirali 520 miliona € i da kasiramo sledećih godina dodatan novac. Činjenica je da Vinci radi i gradi.
I činjenica je da bi drzava morala pomagati aerodromu radi KORONE, da nije dala aerodrom u koncesiju.

Ali ima i ljudi koji tvrde da KORONA ne postoji i ima ljudi zlonamerni koji misle da znaju sve i da su drugi glupi ili misle da drugi kradu samo zato što bi oni krali da su na tom mestu.

I

Sve izgleda ok kao setup i koncesija osim „umetnute piste“.

Uopste nisam u stanju da razumem tu nebulozu i takvo trosenje para na nesvrsishodno i krajnje „neobicno“ resenje.

Odgovori
B

@Inzenjer

Valjda koncesionar zna ušta i zašto ulaze. A na kraju će, šta god uradi, infrastruktura ostati nama.

N

Umetnuta pista je izuzetno loše rešenje. Generalno koncesionar ima veliki problem da nadje stručnjake koji će odobriti (čitaj potpisati) ovakvo rešenje. Rešenje sa umetnutom pistom je čak neuskladjeno sa nekim od propisa u vezi sa širinom zaštitnog pojasa oko piste. Umesto da je izgradjena nova, druga pista, kako je i bilo predvidjeno po nekih planovima dok je „bog hodao po zemlji“, ovakvo rešenje će ostaviti trajne posledice, te nažalost Beogradski aerodrom nikada neće biti hub za ovaj deo Evrope. Kratkovidim gledanjem sadašnje vlasti mi smo hendikepirani za narednih 50 godina.

Odgovori
R

Stvarno, jel može neko da objasni ovu „umetnutu“ pistu? Koja je razlika da ne grade normalnu drugu pistu sa druge strane, osim što treba otkupiti zemljište, al na celu tu investiciju, koliko to izađe?

Odgovori
B

@Beli činjenica da Francuzi mogu da upravljaju aerodromom, proširuju ga, isplaćuju nama pare za koncesiju i verovatno nešto zarade i za sebe, govori o tome da je to jako profitibilan posao. Pitam se zašto mi to nismo mogli sami. Zar u ovoj zemlji nema sposobnih ljudi koji bi vodili aerodrom. Vladajuća partija je prepuna likova sa titulama doktora ili uspešnih poslovnih ljudi (Orlić, Mali, Martinović, Šarčević, Mihajlović) koji svakodnevno pametuju sa TV ekrana. Ogromno bogatstvo se stiče na nameštenim tenderima ili muljanjem preko Off Shore firmi. A kad se treba uhvatiti u koštac sa svetskom ili evropskom konkurencijom, onda ćemo da damo na koncesiju da drugi ostvaruju profit. Po meni je to priznanje da smo nesposobni.

B

@Boris

Tvoje ključno pitanje je „zašto mi to nismo mogli sami“.

Pa nismo mi najsposobniji na svetu. Vinci ima 100x veće iskustvo, ima kontakte, ima kapital i u mogućnosti je da unapredi i digne razvoj aerodroma Surčin na veći nivo.

D

Više puta je objašnjavano. Beogradu ne trebaju dve piste. Postoje i veći aerodromi sa jednom pistom. Umetnuta pista poslužiće kao prelazno rešenje dok se glavna rekonstruiše a treba da se uradi ozbiljna rekonstrukcija ne samo zamena habajućeg sloja. Nakon završetka radova na glavnoj, umetnuta pista će služiti kao taxiway.

Odgovori
P

Evo strucnjaka koji verovatno nikad u avion nisu ni seli ali se nasli pozvani da komentarisu sta to lose radi kompanija koja upravlja desetinama aerodroma sirom sveta.

Odgovori
M

Sta se desava sa avionima koji su na aerodrom koji trebaju da se prebace u muzej.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

aleksa Можете ли да нам објасните шта је то ''Бофорс на Праги''?

21. Sep 2020.Pogledaj

Živojin Banković na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

Jordan За подршку против циљева на земљи враћене су Праге. Сумњам да је то ситуација са ПАСАРС-ом јер ће имати и ракете земља-ваздух.

21. Sep 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

@aleksa Ozbiljna optužba, sad bi bilo lepo dokazati? Ja shvatam da neko ne zna ili ne razume (ili neće da razume), sasvim je to uredu, niko se naučen nije rodio, ali ne shvatam potrebu ljudi da pljuju po tuđem radu iz čistog ne znanja. Znači, korišćenje Boforsa na brodovima je od strane mnogih zemalja čisti…

20. Sep 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

@Jordan U računici zaboravljaš da smo mi na brdovitom Balkanu, tako da 11km praktično ne moguće za ostvariti u ovim krajevima, gde treba prvo uočiti metu, a potom je i napasti. Tako da će Kiowa morati da uđe unutar tih 6/7 km, ako bi želela da napadne neku metu.

20. Sep 2020.Pogledaj

aleksa na: [VIDEO] Gađanja artiljerijsko-raketnim sistemima PASARS i Pancir

Aleksa Radojičić Сигурно немају Бофорс на Праги.Дајте људи уозбиљите се.Чист политички пројекат.Само да рата не буде да нечија деца не гину у овим скаламеријама без везе.

20. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend