„Prince Aviation“ postaje prvi „Pratt & Whitney“ centar u Evropi za post rental inspekcije turboelisinih motora PW100 serije

6. dec 2024

Konferencija u Nišu posvećena većem učešću žena u inženjerstvu: „Menzies Aviation“ održao radionicu u okviru projekta

4. dec 2024

Direktor MTU-a Lars Vagner preuzima Erbas: Od Nove Pazove do rekordne profitabilnosti

4. dec 2024

Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

3. dec 2024

[ANALIZA] Najbitnije i najinteresantnije stavke u Izmenama zakona o vazdušnom saobraćaju

2. dec 2024

Američki magazin „Global Traveler“ proglasio Er Srbiju za „Najbolju avio-kompaniju u Istočnoj Evropi“ u 2024. godini

1. dec 2024

Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

28. nov 2024

[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji

28. nov 2024

[CAPA konferencija u Beogradu] Podaci o vazduhoplovnoj industriji u 2024: Složena slika oporavka, izazova i transformacije

27. nov 2024

San Dijego, Džordžtaun i Hajderabad nove destinacije KLM-a

26. nov 2024

Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

25. nov 2024

Vučić o štrajku dela zaposlenih u SMATSA-i: „Oblasna kontrola nečega se pobunila pa hoće veće pare, imaju 7000 evra platu pa štrajkuju“

26. okt 2024

[POSLEDNJA VEST] Deo zaposlenih Kontrole letenja Srbije i Crne Gore sutra ipak štrajkuje na sat vremena

25. okt 2024

[EKSKLUZIVNO] Jedan dan sa timom Jat Tehnike, unutar i oko Boinga 767: Kako izgleda konverzija putničkog u kargo avion

23. okt 2024

Valjevac opitni inženjer letač u Flajt Radar obilasku proizvodnog pogona kompanije Erbas u Mirabelu

18. okt 2024

60 tona robe nedeljno preko Atlantika: Er Srbija i „Globe Air Cargo“ sklopili strateško partnerstvo

17. okt 2024

SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

16. okt 2024

Odgovor SMATSA-e jednom od sindikata agencije: „Netačno je da smo odbili da pregovaramo o novom kolektivnom ugovoru“

15. okt 2024

Sindikat Kontrole letenja Srbije i Crne Gore preti štrajkom

15. okt 2024

KLM zimski red letenja: Dva dnevna leta na liniji Beograd-Amsterdam

2. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije novog izgleda aerodroma „Nikola Tesla“
Novi izgled beogradskog aerodroma / Foto: Belgrade airport

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije novog izgleda aerodroma „Nikola Tesla“

Aerodrom „Nikola Tesla“ dobija proširenje terminala, novu, umetnutu poletno-sletnu stazu i dodatne rulne staze, dodatne pozicije za parkiranje aviona, novu platformu za odleđivanje i sprečavanje aviona od zaleđivanja, dodatna parking mesta za automobile kao i nove pristupne puteve. – saopšteno je danas iz kompanije „Belgrade airport“.

– Kroz planirana proširenja kapaciteta, aerodrom, koji je prošle godine opslužio oko 6,2 miliona putnika, biće u mogućnosti da opsluži projektovanih 15 miliona putnika do kraja koncesionog perioda. Naš cilj je da značajno poboljšamo nivo usluge, komfor i raznovrsnost komercijalne ponude na beogradskom aerodromu Nikola Tesla.

Lokacija „umetnute piste“ / Foto: Uroš Mitrović, Belgrade airport
Radovi na prosirenju terminala / Foto: Uroš Mitrović, Belgrade airport

U ovom trenutku, na beogradskom aerodromu odvijaju se obimni radovi na nekoliko lokacija. Proširenje postojeće zgrade terminala (fingerskog hodnika C) povećaće kapacitet aerodroma koji će postati fukcionalniji i komforniji za putnike i avio-kompanije. Dodatno, u toku su radovi na proširenju platforme što će značajno povećati kapacitet da se parkira veći broj aviona istovremeno. Procenjena vrednost ovih radova je skoro 5 milijardi dinara. Pored toga, pre nekoliko dana započeli su pripremni radovi za izgradnju nove, umetnute poletno-sletne staze. Svi ovi radovi organizovani su tako da imaju minimalan uticaj na redovno odvijanje avio-saobraćaja.

Naredne faze projekta podrazumevaju snažan fokus na ekološki održivom poslovanju kako bi se smanjio uticaj na životnu sredinu u pogledu emisije štetnih gasova, vode i otpada. U planu je izgradnja novog energetskog postrojenja za proizvodnju i distribuciju toplotne i električne energije, čime će se sa teških goriva preći na ekološki efikasnije izvore energije i smanjiti emisija štetnih gasova. Planirana je izradnja solarnog postrojenja za električnu energiju, kao i postrojenja za tretman čvrstog otpada i otpadnih voda. – kazao je Fransoa Berizo, direktor kompanije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Og

Ova zelena površina sa drvećem i eksponatima, to je deo muzejske postavke, zar ne?

Odgovori
Д

Пешачење од Ц20 до пасошке ће трајати више од самог лета из ближег окружења, али добро важно да се гради.

Odgovori
Mi

Otkud znas da nece biti pokretnih traka? Jer jedno je znati, a drugo je, kako se ono kaze, ne znati.

Ko

U Hong Kongu se pesaci krace haha Samo da se kritikuje.

Al

Ma važno je da se kritikuje, koliko god ta kritika u datom trenutku sa 0 prikupljenih informacija bila besmislena.

Mi

Nema veze. U Torontu se pešači jako dugo i meni ne smeta. Taman da se protegnu noge nakon leta. A ko neće da pešači ima pokretne trake. U Amsterdamu takođe. Sve je ok. Samo neka prave.

Ovo izgleda bolje nego sto sam ocekivao. Ovaj park je neka novina, nadam se da ce se i on zaista dogoditi, ima dosta starih Jatovih aviona koji trenutno samo trunu pored tehnike, npr 727.

Odgovori
Bo

Treba izurgirati pod obaevezno da se ovde nadje i YU-AND, naravno, kada se povuce iz upotrebe

sl

Ovo i ne izgleda tako lose.
Posebno ako zadrze park po idejnom resenju i postave deo sa muzejskim eksponatima iza samog terminala u okviru samog parka.
Medjutim, planiran je i hotel, a njega za sada nema…

Odgovori
Mi

Rok izgradnje 5 godina i detalji o radovima sa sajta izvodjaca, Terna
http://www.terna.gr/en/activities/infrastructure/project-aerodomio-beligradioy-nikola-tesla

Odgovori
Ma

Dali je u tom prosirenju i terasa planirana?

Odgovori
Mi

Nekima neće biti dobro kad vide sve ovo. Sad će početi pitanja tipa: Da li je Beogradu zaista potrebno 27 avio mostova?

Odgovori
gl

5 milijardi zvuci jao puno
ali, kad to pretvoris u evre…..
ostane za dobru predizbornu maketu

Ga

Zamislite da deo ovog parka bude dostupan putnicima koji su na Tesli samo radi transfera, i mogu da udju u taj deo parka bez prolazka pasoske kontrole :) bilo bi super za ljude koji imaju presedanje od par sati.

Odgovori
BB

Da, to bi bio odličan „presedan“ 😂😂🤣🤣

de

Sve je ovo prelijepo. Samo još da shvatim zašto i čemu „umetnuta“ pista. Da li tako nešto imaju aerodromi veličine Nikole Tesle?
Zar ne bi bilo bolje napraviti još jednu „normalnu“ pistu?

Odgovori
Ac

Koliko mi je poznato, ovo je samo prva faza proširenja i modernizacije aerodroma, a izgradnja sasvim nove piste je u planu u nekoj od kasnijih faza. Ova umetnuta pista bi trebala da se koristi samo kada postojeća pista nije u funkciji zbog održavanja ili nekog drugog razloga…

mi

Nisi mnogo leteo ocigledno. pozdrav

de

Koliko zemljišta ima aerodrom u svom vlasništvu ili na koliko površine imaju pravo korištenja.

Odgovori
mi

Zamisli, drzava otkupljuje ostale private parcele u okolini, da bi ih koristio koncesionar.

С

Добро је да је почела градња. Волео бих да видим и 20 милиона путника годишње али… О спољашњем изгледу не могу да говорим али не знам да ли ће се унутрашњост постојећег терминала Ц надоградити или ће остати иста? Ово што је до сада урађено је благо речено проблематично. Ширина терминала је недовољна, тако да је ходник којим се крећу путници преузак и сада се стварају гужве и застоји. Када путник дође до безбедносне контроле са скенерима, простор је премали. Ако треба да оде до дјути фри шопа и да дође до гејта, није шала кад се створи застој у ходнику. О простору за покретне траке на садашњем терминалу (делу терминала у будућности) нема говора. Ширина простора поред стазе је такође мала, па је чекаоница за укрцавање у велике авионе (за више од 250 путника) премала и нема довољно столица. Повећањем ширине терминала добио би се простор где би се путници осећали много пријатније, а то би омогућило много бољу и разноврснију понуду нових продавница, ресторана, кафеа, бутика… И остаје стара и највећа бољка на АНТ, само четири мале конвејер-траке за преузимање пртљага. О томе још увек нема ни речи?!?

Odgovori
JS

Kaze na stranici izvodjaca da je procijenjena vrijednost radova 260 mil €. Nije to baš mala cifra, pogotovo u ovo vrijeme, ali u slučaju da se sve izgradi kako je planirano, fino će izgledati aerodrom u Beogradu.

Samo me zanima, ova nova zgrada će biti proširenje Terminala 2 ili novi Terminal?

Odgovori
Iv

Na renderu je Constellation , steta Jat ih nikad nije imao tako da se tamo nece parkirati a ni jedan DC-6 nije ostao za muzej.

Odgovori

Na zalost u muzeju je jedini karavela koja nije bas u najboljem stanju

lj

Ali ima jedan Konver.

iv

Ali jedan Jat-ov Dc-6 jos i sad leti i to u bojama Red Bulla ! Sve u svemu nesto ne verujem da ce tamo biti ikakvog parka, nema nikakvu svrhu pre ce biti hotel kao sto je neko spomenu.

Ma

Sta se desava sa njima. Zar nisu trebali da budu prebaceni u muzej. Bila je aktivna prica oko prebacivanja aviona u muzej prije neku godinu

Odgovori
Mi

Da li se ovim planom predvidja rekonstrukcija i prosirenje Surcinske i Vojvodjanske ulice, kao pristupnih saobracajnica aerodromu?

Odgovori
Pe

Po planovima, ide brza saibracajnica sa 4 trakre, koja ce da spaja novi autoput Milos Veliki sa aerodromom, negde kid JAT tehnike. Saobracajnica koja spaja aerodrom i surcinsku se takodje prosiruje. Imate regulacioni plan na netu.

De

Koncesionar ne proširuje ulice jer one nisu predmer koncesije to bi valjda trebalo da bude jasno. Pristupna saobraćajnica sa strane auto-puta je nedavno renovirana a pristuni put sa „surčinske“ strane bi trebalo da bude stvar države.

z

Ambiciozan plan. Jos lepse da je vec poceo sa izvedbom, sto ga cini realnijim. Stratesko prosirivanje se sleze i na okolinu gde ce se poceti sa izradbom poslovnih cetvrti, moguce i hotela (4-5 zvezdica). Ovo je trebalo vec davno, davno uraditi. Sledecih 20 godina je ovim poslovanje u Srbiji perspetivna.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs