Kako Tango Six saznaje, srpska nacionalna avio-kompanija iznajmila je svoj drugi A330.
Avion će u srpskom registru vazduhoplova biti upisan kao YU-ARB i u pitanju je A330-243. Novi avion je godinu dana mlađi od prvog A330 u floti kompanije (proizveden je 2008. godine, serijski broj 973) a njegov prvi i jedini operater do danas bila je ruska nacionalna avio-kompanija Aeroflot (vlasnik letelice je AerCap).
Letelica je u Aeroflotovoj službi bila konfigurisana sa 34 sedišta u biznis i 207 sedišta u ekonomskoj klasi. Za razliku od prvog Er Srbijinog A330, YU-ARA, „Romeo Bravo“ će imati Rols-Rojs motore.
Prvi Er Srbijin A330, YU-ARA, biće vraćen Etihad ervejzu.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Sunny Boy
Jel to polako AS izlazi iz zagrljaja Etihada?
Stojko
„Na samom kraju 2020. godine, Vlada Srbije je donela odluku o dokapitalizaciji nacionalne avio-kompanije Er Srbija tako da je državno vlasništvo povećano sa 51 na 82 odsto, dok je udeo Etihad ervejza umanjen sa 49 na 18 odsto.“
Sunny Boy
Procenat ucesca u vlasnistvu je jasan, oa i u menadzmentu.
Mislio sam na funkcionisanje, poput iznajmljivanja aviona, usaglasenost letova i slicno, Dosta dugo je AS funkcionisala prilagodjena Etihadu i za racun Etihada. Pitanje je da li sada orecu ledja Etigadu kao strateskom partneru i traze neog novog partnera, ili ce cak pokusati da plivaju samostalno.
Mladjo
Koji je ekonomicniji, mislim prvenstveno na turbine?
Agricultural pilot
Koji je ekonomicniji ne znam, zavisi u kakvom su stanju motori, kada je radjen overhaul itd, ali mogu da pretpostavim da je RR ekonomicniji, s obzirom da je kao nov duplo skuplji od CF sestice koju je imao ARA. Ono sto sigurno znam je da se CF 6-ice dosta manje kvare.
Ketendži Kaptan
Ako znamo da je lizing prvog A330 bio 500.000 usd mesecno, kakve veze ima ekonomicnost kada je lizing ruskog tacno duplo menje?
AS ocigledno nije mogla da dodje na zelenu granu, sto se i znalo od pocetka, sa tom cenom najma i letom za NYC, ma kako punjenje bilo dobro.
Konacno je proradio mozak.
Bojim se da je zakasnela pamet i da je “rezanje” doslo kasno. 2 kom Busa se vracaju u aprilu, 2 kom B737 su grundirana, 2 kom Busa iznajmljena od Adrije leze negde a to nije BEG, 3 kom ATR nisu u sjajnom stanju, vec je 11 linija stornirano.
Cini mi se (mozda ovde nisam u pravu), da je ovo najava neke nove sece pilota, i ovaj potez bi dosao kasno. Nalet je nikakav, a vecina kompanija koje mnogo bolje stoje od AS su svoje letace od pocetka pandemije poslale na unpaid leave i/ili su drasticno redukovale primanja.
Agricultural pilot
Ovo je za mene, iako ce mnogima izgledati cudno, veliki emotivni udar!
Ja sam mladja generacija pilota kojoj, za razliku od ranijih, prvi susret sa avionom nije bio na Boingu 737 ili DC9-ki, nego bas sa ovim, sa „mojom“ ARA-om. Naime, jos od detinjstva, zbog lose finansijske situacije u porodici, nisam uopste leteo avionom niti imao kontakt sa njim, jednostavno sam vreme provodio mastajuci.
Kada sam krenuo konacno na obuku za pilota, dolazi taj dan, zdravstveni kritetrijum klase 1. Gde cu, sta cu, naravno Er Srbija.
Kada sam ga konacno odradio, krenuo sam u setnju ka JAT-ovom hangaru i sa desne strane, kroz neko drvece, ugledao usisnik motora. Tada, sam osetio najvece uzbudjenje u svom zivotu. Pomislio sam, „on je“! Kada sam mu prisao ostao sam zabezeknut koliko je to avion. Stvarno sila! Znate kako je, ceo zivot ga sanjate, a onda neocekivano , eto vas pored njega. Neopisiv i neverovatan osecaj koji nisam ponoovo doziveo ni na jednom(osim na prvom) letu na obuci. Od srece doslo mi da skakucem oko njega ko malo dete. Nakon prvobitnoh soka, prisigose neki mehanicari, sta li su bili. Priblizise pokretne stepenice i udjose da rade na enterijeru. Ja sta cu, pridjem dvojici na zemlji i pod onim, nemam sta da izgubim, pitam jel bih mogao nekako da udjem u kokpit? Ispostavilo se da su to dva inzenjera Er Srbije i jedan od njih je rekao ono cuveno „naravno, samo nista ne diraj!“. Ja ne mogu da opisem. Svaki stepenik dok sam se penjao mi je ostao u secanju. Na kraju, kada sam dosao do kokpita, malo je falilo da se onesvestim od srece. Pa brate, evo ga konacno!!!!! Potpuno drugacija perspektiva nego na hiljadama snimaka i slika na internetu koje sam do tad pregledao. Nekako, raspored instrumenata je isti, ali je osecaj da sedite u njemu, letelici dugackoj 58 metara i rasponom krila od 60 zaista neverovatan. Sedeti na 6 metara visine u takvoj masini vas cini da se zaista osecate mocnim. Naravno nakon 10-ak minuta morao sam da izadjem i da prekinem lavinu emocija . Setao sam se pored njega sve dok ga nisu izgurali i odveli na platformu preko puta. Posle gledam, doktor me je zvao 4 puta da je zdravstveni kriterijum izradjen i da dodjem po njega.
Sve u svemu, izuzetno mi je zao zbog odlaska moje ARA-e. Svake dve nedelje sam ga ispracao u 13:15 za JFK i nikad mi nije dosadilo da ga gledam i svaki sledeci put, nove emocije.!
Ovom prilikom zelim da se zahvalim i inzenjeru Banetu sto me je tom prilikom pustio u kokpit, uz sve moguce mere bezbednosti(poslao je dvojicu mehanicara sa mnom)!
Mozda se nekad i nadjem negde za njegovim komandama.
Do tada, mirno nebo ARA!!!
Bojan
Svaka cast na komentaru! Kamo srece da vise ovakvih ljudi ima u avijaciji.
Dejan K.
Hvala Vam za ovaj text.
Tako ja zamisljam zivot pilota.
Na zalost za mene su to ostali samo snovi, ali indoktriniram dvojicu klinaca redovnim posetama Muzeju avijacije. Ko zna mozda upali.
@Agricultural pilot – navicicete se Vi i na ARB. Airbusovi su kao deca, svaki je poseban i da se lako voleti.
Branislav
Pozdrav od Baneta i drago mi je što sam učestvovao u tom bitnom i tebi dragom trebutku koji ćeš pamtiti. Puno sreće!
Bozafly
Dobro je kad si se „penjao“ u to avion 😂
Agricultural pilot
Branislav Ne mogu Vam opisati koliko mi je drago sto ste bas Vi procitali moj kometar i ostavili Vas . Vi se toga tj. mene verovatno i ne secate, bila je 2017. 24. april , jedan od najlepsih dana u mom zivotu.
Hvala Vam do neba jos jednom!
Puno zdravlja i srece u zivotu Vam zelim!
Vlada
Ko ume da dočara ljubav prema profesiji kao ti u svom komentaru, taj je uspeo u životu.
Želim ti sve najbolje kako na poslovom tako i na privatnom planu i održavaj taj žar u srcu.
Lep pozdrav
Agricultural pilot
Vlada Hvala Vlado, i ja takodje zelim sve najbolje Vama i Vasoj porodici!
Mali Radojica
Izuzetno lep i vrlo emotivan komentar. I meni je nažalost „biti pilot“ ostao samo puki san. Teško je nama, koji „obožavamo“ avione (a nismo piloti)da objasnimo ostatku sveta kakav je to osećaj kada gledamo poletanje ili sletanje aviona ili kada smo prisutni u samom avionu kao putnici. Sada, kada nas je sve za zemlju prikovala ova nesretna pandemija odlazak na aerodrom zamenio sam internet posetama aerodromima koji imaju “live” kamere kao na primer miamiairportcam.com ili Youtube kanalima sa ovom tematikom (Big Jet tv, Flying Matters)kao i koriscenje flightradar24 aplikacije.U svakom slucaju nadajmo se skorašnjem povratku u normalno stanje. Što se tiče tematike širokotrupnog aviona, mislim, da imajući u vidu iskustvo naših pilota ali i tradiciju interkontinentalnih letova JAT-a, mi jednostavno moramo da imamo ne jedan, vec najmanje dva ili tri takva aviona u floti. Ceo svet kuka da su to gubitaši(što jeste tačno) ali ako se pogleda celokupna dijaspora Balkana kako u Sev.Americi tako i u Australiji i Juznoj Americi i ako se zna da nijedna zemlja ne samo ex Yu već i šire (Bugarska Grčka,Rumunija)nema direktne letove ka ovim destinacijama,prosto je neverovatno da menadžment AS nije sposoban da se “ubaci” na te iste destinacije jer to je tržište od neverovatnih 62 miliona stanovnika.
Teksaski ljubitelj aviona
Pa dakle dragi poljoprivredni pilotu, meni su suze krenule od tvoje srece… svaka cast tebi i zadovoljstvo je ovo procitati. Lepo je kada neko sa toliko emocija i ljubavi prilazi poslu kojim tako zarko zeli da se bavi, tu dodje i uspeh. Neka je sa srecom ambicija i samo naperd a ARI mirno nebo.
Borac u penziji
Hoce li sada Air Serbia ispostovati male akcionare (20% akcija pripada malim akcionarima), radnike Jata koji nisu dobili nikakve akcije jer su se opredelili za Jatove akcije???? Ili cekaju da odustanemo ..ali to se nece desiti, boricemo se za ono sto nam pripada.
ID
LInija za New York je potpuni finansijski gubitak.
I tako će biti i dalje. Zašto uopšte AS ima širokotrupne evione, kada se ne isplati?
Prosto otkažite liniju, dosta je ostvarivanja ličnih snova državnim parama. Air Serbia treba da prestane biti rupa bez dna.
La.J.
Ljubomorni komsija ili neko ko se ne razume u finansije? Linija je na pocetku pravila gubitak kao sto je bilo ocekivano ali je od 2019 u plusu. Sada kad je lizing aviona prepolovljen bice jos isplativija.
ID
A, od 2020. razvaljuje?
Od početka je bila minus i ostala.Kao i poslovanje AS od starta.
Ketendži Kaptan
Troskovi su fiksni i varijabilni. Da ne ulazimo preterano u nauku, sta ulazi u jedne a sta u druge – jedna brzinska racunica. Cena goriva je varijabilna i trenutno je 440 USD po toni (znala je da bude i niza tokom pocetka pandemije). U proseku let traje 10h. Nesto duze ka Zapadu, i nesto krace ka Istoku. Ako je trip fuel 60 tona, troskovi goriva su 26000 USD. Ako gledamo vreme proslo, sa 19 letova mesecno. i najmom od pola miliona dolara, fiksni trosak dry lease po letu je takodje 26000 USD. Neka su prodata sva sedista (a nisu) po ceni od 450 USD, to je 112.000 USD.
U kalkulaciju nisu usle cene ulja, odrzavanja aviona (redovnog i vanrednog), plate posada, handling i landing, preleta, osiguranja, troskovi posade na smeni u NYC, i dr. Pomenimo samo neke…
A 330-200 je u najmu vec 4,5 godine.
Da li neko misli da je sa ovim letom, optimisticki racunatim, AS na zelenoj grani?
profa
U dobrom delu godine se sigurno isplati. Cene u letnjoj sezoni su vise. Tokom letnje sezone leti se 6 puta nedeljno, to je mozda 25-26 dana povratnih letova mesecno sto je vise nego sto si racunao. Postoji i biznis klasa i njihove cene su mnogo vece. Postoje dodatni prihodi koje nisi racunao: dodatni prtljag, izbor sedista, mesta sa vise prostora za noge, upgrade za biznis klasu, wifi itd. Postoji i kargo koji donosi lepe pare. Dodaj na to onda feeder letove, recimo A319 koji nekad ide za Tiranu ne bi isao da nema toliko transfera. A ako sada budu placali samo pola od onog sto su placali ranije onda je kalkulacija jos bolja.
Ketendži Kaptan
6 puta nedeljno i 26 povratnih letova mesecno idu jedino u snovima i lete warp brzinom. Nisam ja tu uracunao mnogo toga (nesto sam napomenuo, a nesto ne). Da ne cepamo dlaku na dva dela….
Pera
@Ketendži Kaptan, zaboravljaš jednu „sitnicu“ a to je da biznis klasa prihoduje više nego cela ekonomska, tako da ta tvoja odokativna računica 450 dolara po sedištu x broj sedišta nema veze sa realnošću.
Dax
Да ли је постојала опција да узму 1-2 А320 ХLR? Има ли тога уопште на тржишту?
Да ли би са таквим авионима боље покрили САД? А могли би и са другим циљевима да комбинују.
Од свих сам чуо да је А330 пречесто био полупразан.
ID
ARA je još na aerodormu, kabina zabijena u granje. Danas sam je video.
Vrag
Farewell YU-ARA. Good job all these years. Currently heading to AUH