BEG airport status
Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu Šesto učešće Vojske Srbije na gađanjima u Bugarskoj, piloti RV i PVO treći put iznad Šable / Foto: Facebook stranica RV Bugarske

Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

Kako prenosi internet stranica Ratnog vazduhoplovstva Bugarske, u bugarsku vojnu vazduhoplovnu bazu Graf Ignjatijevo danas su sletela tri lovačka aviona MiG-29 iz sastava RV i PVO Vojske Srbije radi pripreme i učešća na zajedničkim gađanjima na poligonu Šabla.

Pre MiG-ova na isti aerodrom su stigli transportni avion An-26 kao i transportni helikopter Mi-17V-5 koji su prevezli srpsko osoblje i opremu radi obezbeđivanja trećeg učešća srpskih pilota lovaca na gađanjima iznad bugarskog poligona.
 

Opremu i pripadnike Vojske Srbije transportovali su helikopter Mi-17V-5 i avion An-26 / Foto: Facebook stranica RV Bugarske

Navedeno je da će bugarski i srpski piloti u periodu od 7. do 11. juna izvesti borbena gađanja i raketiranja svetlećih padobranskih meta, a avioni će poletati i sletati sa aerodroma Graf Ignjatijevo. U međuvremenu, inženjersko-tehnički sastav intenzivno vrši pripreme vazduhoplovne tehnike za dejstvo topovskim, bombarderskim i raketnim naoružanjem.

Zvanično, vežba će biti otvorena 7. juna i na njoj će učestvovati oko 1500 pripadnika PVO bugarske vojske, oružanih snaga SAD stacioniranih u Evropi i Vojske Srbije. Dan za medije kome će prisustvovati i visoke zvanice biće održan 10. juna na poligonu Šabla.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Komentari

m

Da li su otišle modernizovane 29ke,ili mi mislimo da oni ne znaju stepen modernizacije, pa šaljemo one već poznate.

Odgovori
I

Avioni koji su poslati nisu modernizovani.

Odgovori
M

Modernizacije i testiranja/trening su jos u toku.
Sledeće godine 🤟

T

Svetlece padobranske mete . Sa IR raketaman onda.
Ta 3 MIG-29 mora das su onda dvosedi.
Po meni nebi se trebalo Mig-29 UB nazivati lovackim avionom.

Dve pakistanske F-16 nisu uspeli na granici prema Afghanistanu
da obore sowjetski SU-25. Navodno nisu imali radare.

Ž

T. H.

На фотографијама се лепо види да су у Бугарску послата два 9.13 и један УБ.

Сви Ф-16 наравно да имају радаре, па и двоседи.

B

@T.H.

Kod F-16 i dvosedi imaju radare!

T

@Beli
Nisam rekao das su to bili dvosedi. Moguce da su im uvalili avione
bez radara ili su bili pokvareni. Amerikanciman ne mozes verovat.

Ona dva UH-60 M iz donacije za Hrvatsku su bez motora.
Oni se placaju. Nekim cudom nisu vojni otpad. Potpuno
novi sa proizvodne trake. Mora da nisu nasli otpisane
u skladistu,

B

@T.H.

Razumeo sam sad šta si hteo reći.

T

@Zivojin Bankovic
Ko salje dvosede u patrolu sem VS ?
Postoji mogucnost da su im uspeli prodat avione bes radara.
Ipak su to amerikanci. Ja bi pre rekao da su bili pokvareni.

Zasto su dvosedni Mig-29 (Mig-21) bez radara ?
Nema mesta za radar ? Da smanje cenu ?

Ž

UH-60M је верзија која се производи од 2006. године, тешко да има отписаних хеликоптера у складиштима.

Хрватска је два хеликоптера добила као донацију, а још два је за сада купила.

T

@Zivojin Bankovic
Mislio sam na koristene UH-60 L .
Neke koji su povucene sa ratista. Sa poskidanim deloviman (sensori).

M

TH
dva UH-60M iz donacije su od strane SAD plaćeni kompletni bez dodatnih troškova ili kupnji. HV na to plaća PDV.
S druge strane, Hrvatska je kupila također dva nova UH-60M, uz rezervne motore, obuku pilota i tehničara itd, itd.
Isti su na obuci u SAD još od kraja prošle godine (btw).

I usput, slabo poznaješ materiju.
„uvallili avione bez radara“????
Tko bi prodao F-16 bez radara, a i tko bi uopće kupio isti bez radara?
Daj malo…

G

Јел могуће да су све 17ице у Бугарској, па да пожар у Чачку гасе 8ице?

Odgovori
П

Ако погледаш, снимак гашења пожара видећеш да Ми-17 гаси пожар…..

G

На оним првим сликама су биле само Ми 8ице. Тек сам касније видео да има и једна Ми 17ица.

B

Samo jedan je u Bugarskoj. Ostala 4 komada su ostala u Srbiji, i 2 ucestvuju u gasenju pozara.

T

U textu pise helikopter. Ne helikopteri.

M

Bob@ A što ne gase braća s Niškog aerodroma,pa tamo je baza za takve akcije….ili nije?

д

Браћа гасе само озбиљне пожаре.

S

Bilo bi dobro da i Pancir ode da opale po koju metu u vazduhu sta raketom sta topovima.

Odgovori
b

Gadjanje padobrančića je glupost…
Dokle više?

B

branislav
A sta bi ti da gadju prave avione? Pa tako se radi svuda u svetu. Jeftinije je.

a

tema za razmisliti

The average age of a US Navy Pilot who actively flies is around low 30’s/upper 20’s.

svjetski prosjek
Interestingly enough, the average age of fighter pilots is 40+ years old, which represents 60% of the population.30.04.2021

Odgovori
N

Umesto vojske, trebalo bi Srbija da pošalje političare na obuku u Bugarsku pa da nauče kako se radi posao i kako se štite interesi svog naroda.

Odgovori
S

Bas su ga zastitili. Nit ratova nit sankcija i posle toliko godina imaju najslabij prosek standarda u EU. Kako stoji imaju njihovi politicari sta da nauce od nasih, svezi primer su ti vakcine, sledece sta dolazi je prosek plata po Evrostatu.

M

Ništa bez treninga na svom ali i tudjem terenu/nebu. Napred naši! Srećno!!

Odgovori
M

Nastavlja se obuka što je za svaku pohvalu.
R 60mk ima prioritet jer tim raketama prvo ističe vremenski rok i treba da se potroše a bojevo gađanje je kruna postojanja lovačkog personal.
Za one koji ne znaju meta ovakvog tipa se koristi i u drugim vazduhoplovstvima .inače prave mete odnosno gađanje drugih vazduhoplova su do sada koristile uk.usa.i ussr.
Imao sam prilike da 99.god budem iznenađen u razgovoru sa pilotima lovcima
Da su ceo radni vek leteli na lovačkim avionima a nikada od 60 tih god pa do rata 99 nisu imali bojevo gađanje u VOP u….
Neka ovo bude rutina našeg vazduhoplovstva i ako mogućnosti budu dozvoljavale i gađanje sa radarski m naoružanjem u rusiji …sto da ne
Malo vojnih pilota osim 3.4 države u svetu imaju mogućnost za ovakvim dejstvom.

T

Sta je uloga amerikanaca ? Promatraci ?

Odgovori
Ž

T. H.

САД такође учествују на вежби, 2019. су гађали системом Avenger.

https://tangosix.rs/2019/14/06/sabla-2019-srpske-rakete-pogodile-i-unistile-sve-lansirane-mete-prva-zena-izvrsila-gadjanje-strelom-2m/

T

@ Z. B.
Jesu li nesto pogodili ?
Nije valjda da se koriste minobacacke granate za osvetlavanje
kao mete (svetlece padobranske mete).

Ž

Све погођено, а за остале информације прочитајте текст са линка који сам поставио.

T

Pos sliki gore dva jednoseda i jedan dvosed.
Pitanje je samo iz koje godine je ta slika.

Odgovori
Ž

T. H.

Фотографије су од јуче.

https://mod.bg/bg/news.php#!lightbox%5B1099117872%5D/0/

M

Šugajev izjavio da Srbija pregovara za nabavku novih helikoptera i PVO sistema od Rusije. Bilo bi lepo da nabave barem 3-4 vozila TORM2 :-) osim jos pancira naravno

Odgovori
S

Sto ne poslase i Pantsir na vezbu? To im je buila idealna prilika da isprobaju i gadjanje sa raketama!
Ili je bilo mozda no-no Ameri su tamo!

Odgovori
B

Ima puno ravnog puta do Šable, pa bi mogli da se prevrnu.

N

Mozda nemamo dozvolu Rusa da saljemo Pancir negde gde bi ga sigurno malo pregledali, a mozda i nasi kriju mogicnosti ili sklopove ili sta znam, shvatate poentu.
Uostalom ako hocemo da gadjamo Pancirom odemo u Rusiju i gadjamo tamo, a i posade su imale bojevo gadjanje u Rusiji kada je kupljen sistem, to je relativno skoro (u odnosu na posade Neve i Kuba)

T

@ Z. B.
Jesu li nesto pogodili ?
Nije valjda da se koriste minobacacke granate za osvetlavanje
kao mete (svetlece padobranske mete).
Mislio sam da su nove rakete otporne na ometanje.

Za pakistanske F-16 nisam pisao da su dvosedi.

Odgovori
Ž

T. H.

Никада нисам чуо да су некоме испоручени Ф-16 без радара. И питање да ли би неко тако нешто набавио, то једноставно нема смисла.

Ево информација о пакистанским Ф-16.

https://www.f-16.net/f-16_users_article14.html

L

Никада нисам чуо да су некоме испоручени Ф-16 без радара.

Naravno nije to mig 29 niti USA tretira svoje saveznike kao SSSR okupirane zemlje da im isporucuje vazduhoplove bez radara! Surotinjo i bogu si teska.

S

@Zivojin Bankovic
Bila je neka prica da su Pakistancima prvobitno isporucene F-16ke sa degradiranim radarom bez lock down shot down opcije i da nisu imali RWR, pa mozda odatle zakljuci. Kasnije je isto bilo prica da im nisu hteli prodati AIM-120C-7 nego samo C-5 zbog pariteta sa Indijom….

N

Slicno nesto se pominje u filmu
„Charlie Wilson’s War“ o pomoci SAD, Avganistancima protiv SSSR -a tokom intervencije u Avganistanu. Vojna pomoc se odnosila i na Pakistan i navodno su SAD ponudile F16 Pakistanu, ali bez radara, sto su ovi odbili (nisam trazio pisane izvore o tome). Posle su dobili par F16 blok 15 ali valjda bez aktivno radarski vodjenih raketa.
Sad koliko je to sve tacno a koliko Holivud…

B

Prica s Pakistanskim F16 onomad jest da nisu imali opciju lockdown shootdown.

Radare su imali, no ne i spomenutu mogucnost 80’ih prosla stoljeca.

Ž

Srbofil

То ипак није исто као да немају радар.

Чињеница јесте да Пакистан на Ф-16 дуго није имао ракете ваздух-ваздух средњег домета.

О томе смо већ писали.

https://tangosix.rs/2019/09/05/analiza-borbene-mogucnosti-vazduhoplovnih-snaga-i-pvo-pakistana/

Ž

Liegestuhl Klappbar

Не може се то поредити, јер МиГ-29УБ од како је конструисан нема радар. Дакле ко је куповао МиГ-29 знао је шта купује.

S

@Liegestuhl Klappbar
SSSR je imao 50% veci vojni budzet od SAD. Nije stvar „sirotinje“ nego im je tako bilo „brze“. Sto se cene tice, skuplje je zapravo, jer razmislite, bez radara imate avione koji malte ne kostaju operativno skoro isto, a borbeno ih ne mozete koristiti u istoj meri. Ali ko je tada mislio o operativnim troskovima?

L

Gledajte, zasto bi neko pravio i prodavao avion dvosed bez radara (Mig-29) osim ako novac nije bio u pitanju i htelo da se ustedi na skupoj elektronici?

S

Pa i danas je greska sto se razmislja o „operativnim troskovima“. Kad dodje vrijeme i ta tehnika zatreba niko nece pitati koliko kosta. Tada prestaje ikakva prica o novcu. A tako treba da bude i u kratkim periodima izmedju ratova. Odluci se sta je neophodno i to je, pa koliko god da kosta. Koliko kosta srusen Beograd? Neke stvari nemaju cijenu. Tako da su ti operativni troskovi i slicne besmislice
suvisne, nepotrebne i beznacajne. A drzavni aparat mora da ucini sve da vojska bude sposobna, ako zeli vojsku, ako ne, doci ce druga, sposobnija vojska, koja se nece mnogo baviti operativnim troskovima.

S

@Liegestuhl Klappbar
Usteda je bila u vremenu. Lakse je bilo izvaditi radar i umesto njega staviti sediste, nego prepravljati zmaj, onda sve to sertifikovati ponovo itd. Brze su ih doveli u jedinice tako, al skuplje je bilo na duze staze.

Da su hteli da ustede u novcu i to ozbiljno, ne bi razvijali dvomotornu platformu sa potpuno novim motorima i to sve od nule, nego bi kao Amerikanci, uzeli razvijenu pogonsku grupu iz dvomotorca i oko nje napravili jednomotorca. Da su to uradili, mozda Mig-29 ne bi bio „pred izumiranje“ par decenija vec.

M

@Liegestuhl Klappbar
Zato što je takva praksa bila normalna kod nekih trenažera. Isto kao i u slučaju trenažnog MiG-25PU i MiG-21UB.

Da se podsetimo,
MiG-29 je još 80tih imao dvised verziju (prototip budućih M\K) sa radarom koja je kasnije Devedesetih sazrela u Mornaričku varijantu K, i današnjeg MiG-29M2 i 35. Problem je bio kolaps Sovjetskog saveza i vece interesovanje kupaca za Suhoje.
Indija je pazarila dosta MiG-29 dvosed verzija sa radarima. Danas to isto radi Egipat.

Ž

Miloš77

80-тих није постојала двоседа верзија са радаром.

Прототип МиГ-29М2 MRCA (9.15Д, касније демонстратор МиГ-35Д) полетео је тек 2002. године. Настао је прерадом једноседа МиГ-29М 9.15 и из њега је настала фамилија МиГ-29К, КУБ, М, М2, 35С и 35УБ.

Ž

Liegestuhl Klappbar

Само да знате да је МиГ-29УБ био скупљи од једноседа.

L

Само да знате да је МиГ-29УБ био скупљи од једноседа.

Ako vi tako kazete ali meni to zvuci potpuno nerealno.

S

@Sasa
Pa i ne bas. Nizi operativni troskovi znace da cete u vreme mira za isti budzet, moci vise vremena da uvezbavate i pobosljavate svoje sposobnosti, sto ce u vreme rata najvise znaciti i najvise se isplatiti! Takodje, nizi operativni troskovi ne moraju nuzno da znace da neki delovi ili aparati „manje kostaju“, nego da je prosto sve ukupno lakse, odnosno jeftinije drzati neki avion u vazduhu, sto je tehnicki najbitnije. To je cela poenta.

Mig tvrdi da novi 29M imaju za cetvrtinu manje operativne troskove u odnosu na stare, a u svemu su daleko bolji.

P

@Liegestuhl Klappbar

Zanimljiv mi je podatak do kog ste došli u prepisci sa Živojinom…
Kad se malo razmisli ima smisla da je UB verzija skuplja od jednoseda jer uprkos tome što nema radar ima duple sve komande i instrumentaciju (ili barem većinu), dva izbaciva sedišta, dva kompleta sa O2, veći poklopac kabine i da ne zaboravimo periskop ; )
Pozdrav

L

Periskop, neki mehanicki satovi (zavod za preciznu mehaniku vologorsk iz chelabinska) i duple komande sumnjam da su nesto preskupe ali izbacivo sediste moguce da pravi razliku! Cena radara je enormna i ne zaboravite da kada nemate radar nemate ni racunar za kontrolu vatre, otpada upotreba svih raketa osim IC pa nemate ni elektroniku i mehaniku koja im je potrebna. Recimo ne treba vam mic dourse correction link za R-77. Dakle pre nego sto pocente sa ironisanjem, sagledajte celu sliku.

P

@Liegestuhl Klappbar

Izneo sam mišljenje bez krajnje namere da ikog uvredim…
Prosto nisam razmišljao o razlici u ceni između jednosedih-dvosedih varijanti do sada i naveo sam šta mi je prvo palo na um a da bi to moglo da ide u prilog UM-varijanti.
Ironičnost je bila namenjena uglavnom periskopu ; )
Stoji da je radar i mid course… skupa oprema, ali isto tako smatram da nisu i ,,neki mehanički satovi“ čupani iz Lade i Volge pa stavljani u lovce već da su malo ozbiljnije razvijani/testirani/produkovani i da košta i to neke ne baš zanemarive novce.

L

Ma gde, naravno da nisam uvredjen, bar ja, a za druge ne znam. Periskop verovatno kosta 100 ondasnjih DM, moguce da je sediste, katapult veoma skupo, ipak se radi o raketi koja mozda takodje mora da se nekadamenja i/ili servisira, ali i radar mora da se promeni posle odredjenog broja sati. Periskop iziskuje servis (brisanje originalnom mikrofazer krpicom) svakih 10 sati i promenu na svakih 100 sati naleta (ili 10 sati ronjenja zbog gustine vode) ako se koristi.

S

@Liegestuhl Klappbar
@Zivojin
Mozda su dvosedi bili skuplji zato sto je kupac prosto „morao“ da ih uzme uz jednosede?

M

@Živojin Banković
Sećam se dobro slika iz magazina sredinom devedesetih MiG-29K sa krilima na sklapanje za nosače aviona. AirInternacional ili AirForces. Da li su to sve bili jednosedi? Taj palubni K je poleteo jos 1988 ili 89te.

p.s.
Hvala na ispravci.

Odgovori
Ž

Miloš77

То је био једносед МиГ-29К 9.31, била су два прототипа од којих је први полетео 1988.

9.31 је уствари био палубна верзија МиГ-а 29М (9.15) који је полетео 1986. (било је 6 прототипова).

L

То је био једносед МиГ-29К 9.31, била су два прототипа од којих је први полетео 1988.

Znaci gosp. Zivojin poznaje sudbinu svakog od sta znam 1500 komada Mig-29 koji su do sada proizvedeni. Ja da sam Mikojan (ili Gurevich) pozvao bi vas u posetu fabrici da ucestvujete u proizvodnji jednog primerka…

V

Liegestuhl Klappbar,
Pobogu, pa to je gospodinu Živojinu posao…
Kritikujete nekoga zato što dobro poznaje i radi svoj posao????

N

Liegestuhl Klappbar,

Ti da si Mikoyan ili Gurevich ne bi mogao da pozoves nikoga nigde jer lezis pod zemljom vec 40 god. Ali bitno je napisati ironican komentar.

L

NIsam hteo ni najmanje da budem ironican, izvinjevam se Zivojinu ako ovo nije primljeno dobronamerno a vas dvojica ste prosto dosadnjakovici i na ignore ste zbog nedostatka smisla za humor!

M

Upravu ste, bili su jednosedi sve do MRCA M2 kako reče Żivojin.
Bio sam pod pogresnim utiskom da su novi dvosedi M2 i indijski KUB poleteli ranije (u slicno vreme kad i prve varijante palubnih verzija K)
Moram ponoviti gradivo malo češće :-)

U svakom slucaju, dvosedi trenažeri iz biroa MiG jesu bili bez radara i pre MiG-29. Sto se cene tice, verovatno je dodatna cela kabina skuplja od jednog radara barem onomad bila.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

NRZ su izuzetno ubojita protiv vojske i oklopnjaka, ali samo ako neprijatelj nema skoro nikakav PVO veci od 12,7mm. NRZ ipak nema smisla na MiG-29

11. Jun 2021.Pogledaj

Liegestuhl Klappbar na: Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

Kul ili ne, ne postoji danas use case scenario za upotrebu NRZ osim mozda terorisanja civilnog stanovnistva. A da je pilotima zabavno da ih ispaljuju siguran sam da jeste...

11. Jun 2021.Pogledaj

Pavle na: Održana svečanost povodom prijema lovačkih aviona MiG-29 koje je Belorusija donirala Srbiji

LK Apsolutno kupljeni....a odakle ti to? HOTAS je sta? Neko merilo, kao i domet radara jel? Kao i domet raketa koje bi taj radar mogao da navodi? Zaista sve sem kabinskog sirokougaonog MFD, glasovnih komandi, supercruisa, meteora, beskonacno trajucih motora je malo....

11. Jun 2021.Pogledaj

Bob na: Slovenija prikazala vozila JLTV, objavljeni planovi daljeg opremanja vazduhoplovstva

Vozilo je slicnih gabarita, kao Milos, pri tom manje vojnika prevozi, a stepen zastite je za ceo stanag slabiji od Milosa. Da ne govorim da je duplo, pa i vise skuplje.

11. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend