BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Federacija Bosne i Hercegovine kupuje 2 protivpožarna aviona AT-802A Fire Boss i dva Belova helikoptera Crnogorski dvosed AT-802 "4O-EAD" / Foto: Air Tractor Europe

[EKSKLUZIVNO] Federacija Bosne i Hercegovine kupuje 2 protivpožarna aviona AT-802A Fire Boss i dva Belova helikoptera

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine usvojila je informaciju o „potrebi nabavke letelica za zaštitu i spašavanje ljudi i materijalnih dobara u Federaciji BiH“, koju je sačinila Federalna uprava civilne zaštite po zaključku Vlade od 15.8.2021. godine, saopšteno je danas iz ove institucije.

Kako je navedeno (doduše skoro sakriveno u samom dnu saopštenja), Bosna i Hercegovina će kupiti „dva aviona Air Tractor i dva helikoptera“. Kako Tango Six saznaje, to će biti AT-802A Fire Boss (jedan jednosed i jedan dvosed) kao i dva Bela, jedan 412 i jedan 505.

Današnja vest nastavlja se na već objavljenu o nameri Kantona Sarajevo da sebi kupi jedu letelicu koja će, kako saznajemo, najverovatnije biti Bel 412.

Uprava civilne zaštite BiH zadužena je da Vladi predloži rešenje o imenovanju radne grupe koja će izraditi Elaborat o nabavci letelica:

– Letjelica za zaštitu i spašavanje, neophodnim uslovima za logističku podršku, organizaciju, finansiranje i druga pitanja značajna za uspostavljanje, funkcionisanje i upotrebu zračnih snaga za gašenje požara i druge zadatke zaštite i spašavanja.

BiH će u prvoj fazi kupiti dva Fire Bossa (nosivost od 6.100 litara vode uz mogućnost upotrebe pene i retardanta). Za očekivati je da je jedna od letelica dvosed kako bi se osigurala platforma za obuku pilota i formiranje pilotskog kadra. Dvosed se takođe može koristiti i kao letelica za izviđanje i komandovanje operacija gašenja požara / Foto: Air Tractor Europe

Cilj Elaborata je omogućiti Vladi FBiH konačno opredjeljenje o izboru i optimalnom broju letjelica, logističkoj podršci, načinu organizacije i finansiranja te uspostavljanju, funkcionisanju i upotrebi zračnih snaga za gašenje požara i provođenje drugih zadataka zaštite i spašavanja.

Federalna uprava civilne zaštite je, također, dužna predložiti način organizacije i funkcionisanja zračnih snaga za gašenje požara i druge zadatke zaštite i spašavanja u FBiH, a u okviru strukture FUZC. Vlada je zadužila Federalno ministarstvo finansija da u Budžetu FBiH za 2022. godinu osigura dodatna sredstva Federalnoj upravi civilne zaštite za realizaciju ovih aktivnosti.

Vlada se opredijelila da u okviru prve faze nabavi letjelice za gašenje požara i druge zadatke zaštite i spašavanja (dva aviona air traktora i dva helikoptera), za šta će u budžetu FBiH biti osigurana finansijska sredstva u godišnjim iznosima definisanim u Elaboratu o nabavci letjelica za zaštitu i spašavanje. – stoji u saopštenju Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Odmah kupiti i za nas. Voleo bih da vidim makar četri traktora mada bi bilo optimalno dvanaest zbog veličine teritorije u pošumljenosti Srbije kao najveće zemlje zapadnog Balkana. Valjda će vrhovni komandant kao i uvek da sada uočiti značaj ovog tipa aviona za jačanje borbene gotovosti vojske u njenoj drugoj misiji.

Odgovori
A

@Mizosrb Botić

Kada se reke i jezera dovoljno očiste, onda što da ne. Do tada možemo samo da sanjamo.

P

Mr. Botic…piloti nece Air Traktor, kazu da nisu prikladne vodene povrsine za zahvat, zbog grana i panjeva koji plutaju a mogu biti ‘fatalni’..Zato se kupuje ka-32!

B

Za nas je najbolji izbor kupovina helikoptera KA 32. Moze se napuniti vodom i iz bazena i bunara, a moze gasiti na isti nacin kao i avioni, otvaranjem rezervoara na dnu, kao i crevom na donjoj strani, kao i brizgaljkom kojom upravlja vatrogasac na prednjoj strani, a moze i koristiti vedro vode. Prednost helikoptera u odnosu na avion sto moze gasiti pozar i uburbanim sredinama, i sto moze usmeriti mlaz precizno na odredjenu zonu. Resurs im je ogroman, a mogu se koristiti, zbog svoje velike nosivosti i za prenosenje teskih tereta na nepristupacnim mestima.
U svakom slucaju dobra kupovina za BiH.

Odgovori
B

Ajmo malo razuma.
Pozari u urbanim sredinama…..ako se ne radi o neboderima tipa Burj Khalifa, koji ce ti djav’o helikopter?

A

@Beduin

S obzirom na raznovrsni miks opreme, gašenje viših zgrada u Bg sa helikopterom ne bi bilo toliko nerealno.

Q

Vjerovali ili ne prije otprilike 2 mjeseca, požar u drvenoj baraci u BL je gasio i helikopter. Potreba ili reklama koja treba da opravda kupovinu, procijenite sami.

B

Ajd…..kad se zadnji put zapalio neki neboder u BG?

r

Koliko je stvarno učinkovito gašenje vatre sa tom brizgaljkom kad helikopter svojim elisama upumpa toliku količinu svežeg vazduha u plamen, maltene kao da raspiruje ventlatorom roštilj. :)

V

Beduin,
Nije tu samo u pitanju potencijalni problem pristupačnosti visokih zgrada u Beogradu. Postoje i velika industrijska postrojenja gde se u slučaju akcidenta upotreba ovakvog helikoptera promoviše kao vrlo opravdana.
I da, većina nas bi volela da Srbija kupi par vazdušnih traktora. Ali, postavlja se pitanje opravdanosti takve kupovine. Imamo poljoprivrednu avijaciju koja se ne koristi u svrhe gašenja požara (nije korišćena od požara u Grčkoj od pre par godina). Uz sve to, naše reke i jezera su procenjene kao opasne za kanadere i vazdušne traktore.
A evo i linka na video u kojem je prikazana upotreba Ka 32 kao vazdušnog krana:
https://www.youtube.com/watch?v=pN2cMdi3qv8
Dakle, vrlo svestrana letilica…

B

Vlad, uf….tada ni pod razno.
Vec oprobano u Aramcu i nije pametno.

Ne, helikopter nikako koristiti u industrijskim postrojjenjima, posebno ne u rafinerijama i petrokemijskim postrojenjima.

B

Beduin
Urbana sredina ne odnosi se samo na nebodere. Jel se zapalio Kineski trzni centar, jel se zapalila fabrika kartona? Koliko je autobusa na autoputu izgorelo u zadnjih par godina? Urbana znace i fabrike i plovila, i sva prevozna sretstva, a ne samo neboderi.

l

@Q
Ta drvena baraka je bila otkup papira i okružena je kućama sa svih strana, tako da kamion nije mogao prići osim uskim putem. Uglavnom, sreća pa je bio helikopter na raspolaganju inače bi se susjedne kuće veoma loše provele pokraj goruće gomile papira.

J

To im je dobra stvar trebali su malo ranije da to urade kao Crna Gora koja vec poseduje 4-5 komada,sto se Srbije tice mi se jos nismo opredelili za koju smo varijantu,dva kamova 32 koja su narucena kako sam vec upoznat nece nam mlogo pomoci ako nemamo i krilatu komponentu za koju vec imamo itekako dobrie uslove .

Odgovori
B

Jale
Kod aviona za nas je problem punjenje. Ne mozes ni na jednoj nasoj reci izvrsiti bezbedno punjenje aviona. Zbog necistih reka, raznih debala koje neka plivaju na povrsini a neka ispod povrsine, zbog velikih kolicina camaca, glisera, brodova,… Ostalo bi nam punjenje jedino na hidrantima aerodroma. Avion bi trebao leteti sat vremena do aerodroma, napuniti i toliko leteti nazad da gasi. Helikopter koji nosi malo manje vode ce za to vreme, na nekom bunaru, bazenu, jezeru reci, pa i potoku napuniti i isprazniti tovar po nekoliko puta. A da ne govorimo sto moze gasiti pozar zapaljenog vozila, kamiona, na autoputu, ili neke fabrike, sto avion nikako ne moze. A to sto taj helikopter moze da se koristi i u druge svrhe, za prenos teskih tereta, za traganje i spasavanje, je jedan veliki plus za njega.

d

Objasni podrobnije zasto nam Ka-32 nece pomoci i zasto nam je potrebna i krilata komponenta pored njih.

B

Bobane,
Srbija i sad ima toliko helikoptera koji mogu raditi bas to.

Bambi bucket i trpaj.

U cemu je problem?

J

darkangel zato sto dva ka-32 nisu dovoljna a leta kao sto vidimo sve su toplija pogledaj primer Grcke i sve ce ti biti jasno,to moze i nama da se desi nikad se nezna.

B

Beduin
jedan MI17 moze poneti vedro sa vodom od 3000 litara, dok KA 32 nosi vedro sa vodom od 5000 litara. A kao sto sam rekao moze gasiti i brizgaljkom na prednjoj strani, moze crevom na donjoj strani, ili otvaranjem rezervoara na donjoj strani kao avio Traktor. Evo linka da se uveris: https://youtu.be/cVxYDlOJO_o
A zbog svoje dve elise Helikopter Ka 32 moze leteti i u uslovima jakog vetra, kada mnogi drugi helikopteri ne mogu. Jednostavno svestraniji, upotrebljiviji, i jeftiniji od Traktora.

d

@Jale
A sta cemo sa dve Pume koje nose vedra od po 4 tone vode (treca je VIP pa da je ne racunamo)? Sta cemo sa cetiri H 145 sa vedrima od 800 litara? Ako je tolika nuzda sta cemo sa vojnim sredtvima u vidu Mi 17 i njihovim vedrima sa 3 tone vode?
Na kraju dana postoji i Guardian System koji bi se i na An 26 mogao koristiti a da ne pominjem u buducnosti na C295 bez ikakvih promena na avionima, a C295 nudi i PP varijantu aviona sa dodatnom opremom ?

Zasto nam je potreban PP avion koji u nasim uslovima ne moze da kupi vodu vec mora da je dopunjuje na aerodromu?

J

@Beduin Nisam siguran u cifru , čini mi se da naše vatrogasne jedinice mogu da gase do visine4. sprata pomoću vatrogasnih merdevina. Tako da , ako taj KA sve to može treba razmišljati i o tome .

Odgovori
B

Svatko tko je ikad zasao u neku stambenu zgradu ili poslovnu, zasigurno je primjetio one crvene kvadrate na zidovima oznacene slovom H.
To su hidranti.
Sluze za gasenje pozara.

B

Beduin
A dali si razmisljao o gasenju cisterne, autobusa, automobila na autoputu? Da li si razmisljao o gasenju nekog pogona u fabrici. Seti se kad je bio zapaljen Kineski trzni centar na Novom Beogradu? Seti se kad je bila zapaljena fabrika katrona u Beogradu. Sve je to mogao da gasi KA 32, a Traktor to ne moze. Ukratko sve sto moze Traktor moze i KA32, a skoro nista ne moze obrnuto.

Odgovori
B

Bob, vidjeno vec nebrojeno puta.
Kakav pozar cisterne ili autobusa na autoputu???
Dok informacija dodje do mjesta baziranja helikoptera, tamo gdje je gorilo se vise ni ne dimi.

S

Beduin ili se pravi blesav ili onako komtrira bez osnove.

Prva glupost; Kad se nazadnje zapalijo neki neboder?
Pa jel treba da se zapali, da izgori pa onda bidi dal treba helikopter ili ne?

Druga glupost; Hidrant u zgradi. Pa valjda je jasno, kad je požar u zgradi, da nema koriščenja liftova, elektrike generalno se izklaplja, pa češ ti da juriš recimo po stepenicama sutra preko sutra u Skylina, Kula Beograd, ova nova na NB itd. pa i Geneks!?

Pa nisu to 60′ pa da zgrada ima cetri sprata.

Inač nama, če trebati i specialna vozila za gašenje požara po tunelima jel sad jih beč imamo podosta koji su dugački. Ta bozila treba da budu po brigadama bliže tunelima.

Helikopter Kamov nosi ako ne i više od ovog traktora, mogučnost korištenja ide u korist helikoptera.
Za veče površine se raz,išlja o kupovini aviona Iljušina za cargo sa mogučnošču punjenja rezervoara za gašenje natovorenom u teretnom delu.

Ali bezobzira na sve po neki Fire Boss bi bijo dobrodoso i kod nas.

B

Strela, jidini ko prica gluposti si upravo ti.

Ajmo redom.
Hidrant, izvor vode…..prva linija obrane su oni koji 1.uoce opasnost. Ako su dovoljno odgovorni, to se rijesi u 3 minuta bez hidranta
Liftovi…da, istina, gasis struju. No, cemu stepenista sluze?

Helikoptera imate dovoljno.
U cemu je problem okaciti vjedra ispod njih i gasiti pozare.

Ne kuzim,
prosvijetli me.

B

Momcovi, bojim se da se ne razumjemo.

Mislim da vas je opceprihvacen pojam borbe protiv pozara znan kao “gasenje pozara“ zavarao.

Pozari se ne gase, oni se semo obuzdavaju dok se sami ne ugase.

Za razumjevanje gore napisanog, morate znati sto tvori pozar.
Pozar tvori tzv vatreni trokut koji se sastoji od izvora topline, gorive tvari i kisika.

Odstranite samo jedan od ta 3 elementa i pozar je obuzdan, ne ugasen vec obuzdan.

Odgovori
B

Beduin
Odstranite samo jedan od ta 3 elementa i pozar je obuzdan, ne ugasen vec obuzdan.
Jos jedna neistina. Odstrani 1 elemenat i pozar je ugasen, a ne obuzdan. I dalje ne shvatas zasto je za Srbiju bolji helikopter KA32 od aviona Traktor. Evo ponovicu ti jos jednom:
1. Manja cena
2. Veliki resurs
3. Mogucnost gasenja na 4 razlicita nacina u odnosu na samo jedan kod traktora
4. Lakse punjenje vodom
5. Usmereniji mlaz na samo jedan izolovani deo
6. U slucaju potrebe moze sleteti bilo gde
7. Moze se koristiti i za druge stvari, sto sa avionom Traktorom ne mozes.

@Bob
1. Air tractor je jeftiniji od Ka-32 značajno.
2. Resurs mu nije veći.
3-6. Ne može se ovako generalizovati. Oba imaju svojih prednosti i mana.
7. Air tractor ima i druge uloge, recimo u poljoprivredi.

V

Posle 28 godina sluzbe,saznam da sam obuzdavač

B

Page
Air traktor je skuplji od KA32. Resurs je mnogo veci na KA32 i to 36000 sati. Moze se generalizovati, jer traktor moze da gasi samo na jedan nacin, a KA32 na 4. Te uloge u poljoprivredi odavno Srbija vise ne koristi, a mnogo veca je uloga traganje i spasavanje, kao i prevoz velikih tereta, pa i putnika. Nista od toga traktor ne moze. Jednostavno daleko bolji izbor za Srbiju je KA32.

@Bob
Ne znam odakle Vam to da je Air tractor skuplji od Ka-32. Air tractor za gašenje požara model AT-802F Fire Boss košta od 1,5 miliona evra pa na gore. Cena opremljenog Ka-32 se piše sa još jednom nulom u evrima.
Možda ste mislili na Canadair za gašenje požara recimo model CL-415. On je skuplji od Kamova. Kanader i AT nisu isto.
To što mi ne koristimo poljoprivrednu avijaciju govori više o nama nego o poljoprivrednim avionima.
Kao neko ko se recimo bavi poslom koji uključuje i gašenje požara iz vazduha mogu da Vam kažem da ono što piše u brošurama proizvođača ne mora biti tačno. Ka-32 može nositi vedro sa 5 tona vode međutim ne piše koliko vremena sa takvim vedrom može leteti i gasiti požar. A to vreme je oko sat vremena sa sve dolaskom do mesta gde će se gasiti. Kupovinom standardnog Bambi baket vedra tog kapaciteta traži vodotok sa dubinom od 3metra što isključuje veći deo vodotokova. Ovo se može zaobići modernijim bambi baket vedrima koji se pune iz plićih vodotokova. Ako gasi sa vodom iz onog spremnika ispod trupa može nositi manje vode a onda dolazimo u situaciju da nosi sličnu količinu vode kao i Mi-17 koji nosi 3500 litara vode u vedru.
Prilikom transporta putnika može nositi samo 13 putnika (manje od Mi-17 koji nosi 24-36) ili 3,7 tone tereta u kabini (manje od Mi-17 koji nosi 4tone) ali mu ne oduzima tu mogućnost u doduše i gabaritima značajno manjoj teretnoj kabini. Zbog mnogo boljeg autopilota nenadmašan je u spoljnjem nošenju tereta u odnosu na ostale helikoptere ali i tu se uglavnom misli na kratkotrajna nošenja tereta (postavljanje dalekovoda, stubova, kontejnera…). Resurs od 32000 sati…Moguć uz kupovinu recimo 32 motora, 16 reduktora, međureduktora, mnogo lopatica…ovo se najbolje može opisati kao ona scena iz Mućki kada Triger opisuje da koristi istu metlu već 15 godina uz zamenu 10 drški i 11 metlica.
Pored svega mislim da je odličan i kvalitetan helikopter i da nam treba baš za gašenje požara i nošenje večih tereta, međutim ima svojih i prednosti i mana.

l

Bob, ova cifra što je iznosiš odnosi se na vijeka trajanja letjelice. A pod resurs se podrazumeva međuremontni resurs na primjer 3600 sati ili 12 godina (šta prije istekne) uz uslov inspekcije vrućeg dijela motora na 1800 sati… Ovo je primjer za motor a tako svaki dio ima svoje rokove u satima rada i u vremenu. Na ovo treba dodati redovne servise. Uglavnom imati helikopter to znači stalnu trku sa servisima na određene radne sate ili klaendarski. Slično je i sa avionima ali ipak jeftinije.

E sad šta je bolje, zavisi od đnogo stvari a najviše od finansija…

@Bob
Još par podataka da vidite neka ograničenja koja se retko pominju.
Ako nosi Bambi baket sa 5000 litara vode Ka-32 može nositi po podacima proizvođača samo 264kg (oko 340litara) goriva (ukupno pola sata leta ukupno a ne za gašenje požara uzevši u obzir potrošnju 2 motora TV3-117VMA). Ako nosi rusko vedro VSU-5 istog kapaciteta nosi 358kg goriva. Tek sa onom Simplex opremom kapaciteta ovaj put značajno manjih 3000 litara vode može nositi malo više goriva.

Odgovori
d

Znam odakle si uzeo te podatke ali oni nisu moguci jer ako postuju MTOW zasto onda ne postuju spoljnu nosivost?

Zato se u praksi VSU-5 puni do 4.5 m3 i tada dobijes jos 500 kg goriva sto drasticno menja racunicu. Medjutim jedini smisleni razlog nabavke ovakvog helikoptera pored H215 i Mi-17 je to sto je vatrogasni univerzalac a to ova dva kod nas nisu (mogli su biti ali hajde) ili drugim recima ne vedro nego Simplex ili jos bolje SP-32.

B

Page
I da sve ostavimo na stranu, gde bi se punio vodom u Srbiji? Samo na aerodromima i nigde vise. Gde bi gasio pozare? Samo na cistim terenima, sumama i poljima, i nigde vise. Gde mozes napuniti KA32? U reci, jezeru, bunaru, bazenu, aerodromu. Gde mozes gasiti? I na otvorenom i u urbanim sredinama. Kako? Vedrom vode, crevom ispod helikoptera, brizgaljkom na prednjem delu, i otvaranjem rezervoara helikoptera. Evo primera? Kako bi traktorom gasio pozar u Kineskom trznom centru? Nikako, A Helikopterom? Mozes na vise nacina. Zato je bolji izbor za nas.

@Bob
Iz vaših odgovora vidim da se nikada niste bavili ovom materijom i da niste svesni ograničenja upotrebe vazduhoplova u borbi protiv požara pa Vam ne bih dalje odgovarao.
@Darkangel
Podaci su dostupni javno ali sam ih dobio i iz kontakata sa Rusima. Oni čak i izbegavaju upotrebu u MČS vedra VSU-5 i preporučuju Bambi Bucket HL-5000. To vedro koje i mi koristimo na Mi-17 i koje se podešava od 3500 do 5000 litara omogućava fleksibilnost u proračunu težina i Rusi ga preporučuju pri prodaji helikoptera. Moje pisanje je bilo više vezano na hvalospeve posetioca da nickom Bob da nije tako jednostavno tvrditi da je nešto apsolutno bolje rešenje iako ima i prednosti i mana. Takođe sam mišljenja da je Ka-32 odlučan izbor za nas.

M

Pa i Bob isto zeli da kaze da je Ka-32 odličan izbor za nas po njegovom misljenju za razliku od Fire Boss aviona. Ja ne znam da li je FireBoss praktičan za Srbiju. Znam da ne mogu da zamislim bilo koji avion da tek tako slece na Dunav recimo. ne znam za druge reke i „bazene“.Pitanje za eksperte.
Dakle Ka-32 kao najbolja letelica za Srbiju u borbama protiv vatrenih stihija? Meni se čini da jeste. Naravno da brošure skrivaku ograničenja, ALI u poredjenju sa ostalim helikopterima, i druge sposobnosti koje donosi u kojima bi takodje bio najbolji ima smisla da se plati kolko košta.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Steppenwolf na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Naravno bolje i pametnije 4 nova i ista (kao prethodna) nego gomila krsa za ciju samo reaktivaciju (ne modernizaciju) treba 100 miliona...tj kao 4 nova. Ako vec hoce da se kupuje polovna oprema, bolje da su to tenkovi i slicno.

17. Oct 2021.Pogledaj

Fishbed na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Srbija nabavlja još Erbasovih H145M helikoptera, svi se dižu na HForce 3 nivo, potvrđena nabavka transportnih aviona, ulazi se u viši nivo industrijske saradnje

@ Drina Po običaju pišeš nešto što nije istina. Ne mogu se izjednačavati kojekakvi youtuberi i dokoličari koji komentiraju na facebooku s medjima koji izravno utječu na kreiranje javnog mnijenja. Evo recimo ovako nešto na ovoj razini ne možeš vidjet nigdje izvan Srbije: https://www.kurir.rs/vesti/politika/3786655/region-prokljucao-zbog-mocnog-lazanskog Na žalost ovo nije incident kod njih, nego pravilo. I na…

16. Oct 2021.Pogledaj

Živojin Banković na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

VS S4 Како знате да наши хеликоптери Ми-35М неће добити бољу електронску заштиту? Или да то неће имати евентуално додатни примерци? На кипарским хеликоптерима су ти системи застарели. Кипар на својим Ми-35П нема ПОВР Вихр, већ Штурм-В и Атаке.

16. Oct 2021.Pogledaj

VS S4 na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Naravno da je bolje uzeti nove MI-35 helikoptere ,to uopste nije sporno .Kada je rec o kipariskim MI-24P ne vidim da je neko primetio da imaju bolju elektronsku zastitu helikoptera ,od nasih MI-35M,generalno gledano ukupno bolju zastitu . Takodje pored svojih limita top 30mm ima mnogo bolji ucinak na cilju od topa 23mm na MI-35M.Takodje…

16. Oct 2021.Pogledaj

Send this to a friend