BEG airport status
„7500“ – najrealističniji film o otmici putničkog aviona koji ćete ikada pogledati "7500" verovatno je najbolji film o otmici putničkog aviona ikad

„7500“ – najrealističniji film o otmici putničkog aviona koji ćete ikada pogledati

Dok čekamo omiljenu letačku fikciju, film „Top Gan 2“, (odložen po drugi put za 2. jul ove godine) prošlog meseca u nemačko-američkoj koprodukciji stigao nam je jedan od najuzbudljivijih filmova u vazduhoplovnoj tematici i verovatno najbolji film o otmici putničkog aviona ikad.

„7500“ je debitantski dugometražni film nemačkog reditelja Patrika Volrata u kojem glavnu ulogu igra Džosef Gordon Levit. Film predstavlja izuzetno napeto remek-delo beskompromisnog realizma u situaciji kada osobe iz putničke kabine pokušavaju da otmu avion. „7500“ je ceo snimljen u kokpitu pravog Erbasa A320, predstavljen kroz dinamiku dešavanja u realnom vremenu iz vizure kopilota.

 
Pored same otmice film indirektno prikazuje upotrebu ojačanih vrata kokpita (pročitajte Tango Six analizu o ovom tehničkom rešenju i procedurama nastalu nakon Germanwings nesreće) i kontroverze air policinga u ovakvim situacijama.

Iako fikcija, film je urađen besprekorno realno i kada se poredi sa istinitim događajem po kojem je napravljen „Flight 93“ , „7500“ nudi minimum pozadinske priče, u potpunosti je snimljen u kokpitu aviona i verovatno je nešto najnapetije što ćete skoro gledati (uprkos očigledno neadekvatnim IMDB i Rotten Tomatoes ocenama).

Produkcija je kupila pravi A320 sa sečenja, isekli su sekciju kokpita sa prvih šest redova sedišta i postavili to na hidrauličnu platformu ispred koje se nalazi veliki green screen za kompjuterske efekte. Scenario u klasičnom smislu gotovo da nije postojao zbog izuzetno dugih „tejkova“ (sekvenci u kojima kamera neprekidno snima planiranu scenu) koji su trajali i po 40 minuta.

Film možete gledati na Amazon Prajmu ili na onaj drugi način koji sam pomenuo na kraju ove recenzije.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

r

Pogledao prije dva meseca i delim mišljenje autora. Nisam pilot, kontrolor sam, ali iz moje perspektive i onoga što znam o tom poslu, a nije malo, sjajno odrađeno. Ima malo nedoslednosti, ali ne previše, ipak je to film i moramo biti svesni da široka publika ne može shvatiti usko specijalizovan film, pa se kompromis mora praviti, ovdje je, po meni, dobro odmeren.

Odgovori
E

Pilot u filmu je (bio) pilot i u privatnom životu (u Lufthanzi ako se ne varam) tako da je imao jako puno izmjena u scenariju ;)

Odgovori
V

Za pojasnjenje. “7500” je SSR kod koji se ukucava u transponder za otmicu vazduhoplova, ako pilot to uspe da uradi. Tako stavlja do znanja kontrolorima (civilnim i vojnim) da je vazduhoplov otet.

Odgovori
С

Хвала за препоруку, добар, одличан филм, одгледао у даху. Вероватно нема високе оцене јер је реалистичан са релативним срећим крајем. Људи данас воле илузије.

Odgovori
M

Dobra preporuka. Odgledah pre neko veče. Iz mog laičkog ugla jako realističan film.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zvonko na: [NAGRADNA IGRA] Poklanjamo Gripen kalendare za 2021. godinu

Upravo to, fa 50 premda nije VBA bi bio sasvim dovoljan. Nabaviti dobar protuzračni štit i jurišni helić tipa ah64 . Padaju mi na pamet i bespilotne letjelice. Hrvatska je pomorska zemlja i prema tome trebala bi razviti solidnu mornaricu. Gripen je ispao iz utrke.Švedi nisu ponudili najnoviju verziju svoga aviona i time su si…

17. Jan 2021.Pogledaj

Vazduhoplovac na: Novosti: MiG-ovi 29 iz Belorusije uskoro u Srbiji

Nisam bukvalno mislio 1 na 11 ali jedno odeljenje F16 B70 ili Rafal F3R je dovoljno da nas pocisti. R77-1 110km protiv AIM-120C7 120km i nekako, ali Meteor sa svojih 200 km nam je najveca pretnja. Mogu van nasih granica da je ispaljuju. Nama je jedini spas PVO i to S-350 ili S-400 sa Nebo-M…

17. Jan 2021.Pogledaj

Pero na: FACC nastavlja svoju kompozitnu priču u Hrvatskoj, Srbija sličnu priliku propustila 2014. godine

@Strela tvrdnje o postizanju prosječnih plaća je igrokaz za maloumne, a takvih nažalost ima popriličan broj u svim zemljama svijeta. Jedino komunistički i diktatorski sustavi mogu određivati prosječne plaće, dok u demokratskim sustavima plaće određuje tržište (privatni sektor), država može jedino utjecati na minimalnu plaću, a dobar dio zapadnih sustava ni nema zakonski utvrđenu minimalnu…

17. Jan 2021.Pogledaj

677.trae na: [ANALIZA] Kakva je budućnost transportne avijacije RV i PVO Vojske Srbije: Da li je vreme za nabavku nove tehnike?

Srbofil Niko ne spori da treba novo u nekom buducem trenutku ali trenutno jos ne treba pored resursa i iskustva koji imamo sa An-om. Mislim da se sada razumemo. I kada sam leteo isao sam na to da potrosim sto manje goriva, u proseku relacija Batajnica - Podgorica sam stedeo oko 500 litara goriva u…

17. Jan 2021.Pogledaj

Srbofil na: Novosti: MiG-ovi 29 iz Belorusije uskoro u Srbiji

@Bob Ipak je razlika. Radari za pocetak su totalno drugacije konstrukcije i rade na drugacijem principu, kao sto sam rekao u klasi Zuka. Rumunski avioni su takodje data-linkovani sa najnovnijim standardom Link-16 i svi ce biti modernizovani na nivo tape 6.5, takodje tu su i nisanski kontejneri i mogucnost nosenja AIM-120C-7 koja daleko prevazilazi R-77.…

17. Jan 2021.Pogledaj

Send this to a friend