Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

30. jul 2021

MAKS-2021: Laki višenamenski avion LMS-901 “Bajkal“, zamena za legendarni An-2

29. jul 2021

MAKS-2021: Najnovija verzija čuvene “Osmice“: Helikopter Mi-171A3

28. jul 2021

U Francuskoj izvršena primopredaja prvog borbenog aviona Rafale za grčko Ratno vazduhoplovstvo

23. jul 2021

Novi podaci o mogućnostima raketnog sistema PVO S-350 Vitez

22. jul 2021

Škola „Eagle Express“ upisuje nove polaznike: Postanite Flajt Dispečer!

21. jul 2021

MAKS 2021: Prikazan prvi ruski savremeni jednomotorni višenamenski borbeni avion, Suhojev projekat LTS

20. jul 2021

Rusija testirala raketni sistem PVO S-500 “Triumfator-M“

20. jul 2021

Publikacija posvećena Galebu G-2 u prodaji: Do sada neobjavljene fotografije i priča o prvom jugoslovenskom školskom mlaznom avionu

20. jul 2021

Objavljen izveštaj o udesu lovačkog aviona MiG-29 Ratnog vazduhoplovstva Bugarske, najverovatniji uzrok nesreće gubitak prostorne orijentacije

19. jul 2021

Novi život za jedini makedonski 43 godine “mladi“ helikopter Bell 212

19. jul 2021

Sajam naoružanja DEFEA 2021: Srpska kompanija prodala rakete Grčkoj

15. jul 2021

Kako sam leteo jedan od najbržih aviona na ovim prostorima: Pilotska profesija me je izabrala, ali prepreka ka MiG-u 21 ima mnogo

15. jul 2021

Rusija će na MAKS-u prikazati potpuno novi tip višenamenskog borbenog aviona

14. jul 2021

Raketni sistem S-350 Vitez: Avangarda među raketnim sistemima PVO

12. jul 2021

U oktobru zajednička rusko-srpska PVO vežba “Slovenski štit“: Rusi u Srbiju dolaze sa Pancirima

9. jul 2021

Kfirovi ponovo na nebu Šri Lanke, potpisan ugovor o remontu i modernizaciji

7. jul 2021

[PREMIJERA] Nove Eskadrila majice posvećene Galebu G-2: 60 godina nikad nije izgledalo ovako dobro – nedelju dana popusta!

5. jul 2021

[REPORTAŽA] 60 godina od prvog leta Galeba G-2: Rođendan, druženje, letenje i vanredna posećenost

5. jul 2021

Najavljen aero-miting u Kečkemetu: Srbija učestvuje, aero-klub Galeb prikazuje Galeba i Kraguja

2. jul 2021
[POSAO] Otvoren konkurs za prijem podoficira u RV i PVO
"Кandidati i kandidatkinje koji, na osnovu definisanih kriterijuma budu imali najviše uspeha tokom selekcije, biće upućeni na šestomesečni kurs za podoficire u centre za obuku Vojske Srbije" / Foto: Ministarstvo odbrane

[POSAO] Otvoren konkurs za prijem podoficira u RV i PVO

Кomanda Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije raspisala je konkurs za prijem 102 podoficira u 204. i 98. vazduhoplovnu brigadu, 250. raketnu brigadu za protivvazduhoplovna dejstva i 126. brigadu vazdušnog osmatranja javljanja i navođenja. Priliku da steknu prve podoficirske činove dobiće mladići i devojke do 26 godina starosti, koji ispunjavaju uslove konkursa i ostvare najbolje rezultate na selekciji, sopštilo je danas Ministarstvo odbrane.

Buduće mlade starešine Vojske Srbije će, u zavisnosti od formacijskog mesta i specijalnosti za koju se prijave, raditi na vojnim aerodromima u Batajnici, Lađevcima i Nišu, te vojnim objektima u Beogradu, Novom Sadu, Jakovu, Pančevu, Zucama i Starim Banovcima gde su razmeštene jedinice RV i PVO.

– Među otvorenim pozicijama najveći je broj onih koje zahtevaju tehnička usmerenja stečena tokom četvorogodišnjih srednjih škola, a za pojedina formacijska mesta traži se i vozačka dozvola „C“ kategorije. Mladim ljudima koji su maštali o profesionalnoj vojnoj karijeri, a posebno onima kojima je naročito draga plava uniforma, nudi se lepeza formacijskih dužnosti i šansa da rade na najsavremenijim vazduhoplovima, raketnim i radarskim sistemima koje naša Vojska poseduje. Uz to, očekuje ih mnoštvo prilika za usavršavanje i napredovanje u karijeri uz benificije koje u vidu stabilnih i redovnih primanja, rešavanja stambenog pitanja i vrhunske zdravstvene zaštite nudi profesionalna vojna služba.

Konkurs je otvoren do 30. maja / Foto: Ministarstvo odbrane

Кandidati i kandidatkinje koji, na osnovu definisanih kriterijuma budu imali najviše uspeha tokom selekcije, biće upućeni na šestomesečni kurs za podoficire u centre za obuku Vojske Srbije gde će sticati neophodna stručna znanja za poslove koji ih očekuju. Tokom tog perioda biće im obezbeđen smeštaj, ishrana, uniforma, udžbenici, školski pribor, odlična zdravstvena zaštita kao i novčana primanja. Posle uspešno završenog Кursa za podoficire RV i PVO, oni će biti proizvedeni u činove vodnika i biće postavljeni na odgovarajuća formacijska mesta.

Pozivamo sve zainteresovane da se najkasnije do 30. maja prijave na konkurs i stupe u ponosni stroj branilaca neba Republike Srbije. – stoji u saopštenju.

Više informacija nađite na linku – http://www.mod.gov.rs/cir/17353/javni-konkurs-za-prijem-u-profesionalnu-vojnu-sluzbu-na-neodredjeno-vreme-u-svojstvu-podoficira-na-neodredjeno-vreme-u-rv-i-pvo-17353

Komentari

M

Mislim da VS treba malo da ublazi te rigidne JNA standarde kada su godine u pitanju, kada im vec fali ljudi limit od 26 godina je nizak. 30 godina danas nisu nikakve godine i ono sta su ljudi ranije bili sa 20 sada su sa 30 pa i kasnije.

Odgovori
M

Slazem se, a posebno zato sto se traze malo sofisticiraniji profili i svako radno iskustvo iz srodnih oblasti a i zivotna zrelost je cak i prednost. Pa ne traze se ljudi da iskacu sa padobranom ili forsiraju reku pod punom ratnom opremom. Sta je problem da se zaposli covek sa 30 -35 godiina, pa cak i 40 ako ima motiv i potrebne predispozicije da brzo uci?

П

Не слажем се за померање границе у годинама. Младић од 20 година је физички спремнији, може више да допринесе и лакше усваја знања од оног који има 30 година. . Други разлог је економски јер за исти уложени новац „дуже“ имаш подофицира. Можда је некад 20 и сад 30 исто, али није исто 40 и 50 година
Е, сад, трећа ствар је ако је неко безуспешно студирао и зај**авао се па би сад у 35ој да буде водник.

e

Ipak su potrebni mladi.Akrobacije koje se izvode pri održavanju avijacije,razno-razne joga poze i uvrtanje zglobova nisu pogodne sa matore.

В

@ПОф
Не слажем се са коментаром, пошто исти представља генерализацију. Знам велики број људи од 40-45 година, који су физички спремнији од доброг дијела данашње омладине од 20-ак година, који, често, нису способни (ни заинтересовани) за било шта, осим за кориштење паметног телефона и интеракцију на друштвеним мрежама. Што се тиче другог дијела коментара, неко ко би са 30-35 година желио да постане подофицир не мора бити неко ко није успио да дипломира или није радио ништа – постоји велики број људи који са факултетском дипломом (са високим просјеком оцјена) нису успјели да пронађу запослење или су радили хонорарне, физичке или неке друге послове. Ружна је склоност људи на нашим просторима да људе са мање среће или познанстава од себе проглашавају за нераднике или неспособне, док су они лично имали од почетка бољу полазну основу, коју су им обезбиједили родитељи или средина у којој живе. Само Свевишњи може и треба да суди.

Odgovori
M

@ Vladimir BL Bravo za komentar, svaka Vam je na mestu. Srdačan pozdrav

П

Срећа и познансва немају везе са мојим запослењем и мишљењем. И сам сам заршио факултет и то из радног односа и о свом трошку.
И ја знам људе који су у 45 години физички спремни али ма колико физички спреман био неке радње захтевају боравак у неприродном положају, који мало који 45огодишњак може дуго да издржи.
Да се разумемо, физичка спремност није пресудни фактор за посао ваздухопловног техничара већ воља и могућност појединца да усвоји и примени стечена знања и вештине као део тима за одржавање ваздухоплова.

В

@ПОф
У тексту који сам написао нисам мислио на било кога понаособ, већ сам говорио уопштено. Зашто сте се осјетили прозваним, не знам, а, уосталом, није ни битно, само размјењујемо мишљења. Суштина је да људе, који имају одређена знања и способности или су вољни да се усавршавају, не би требало ограничавати неком прениском старосном границом, поготово када се узме у обзир велики одлив становништва са наших простора, који се (дјелимично) догађа и због тога што наша средина не пружа неке велике могућности за запослење. Такође, нису сви ни вољни да раде посао који (по данашњим мјерилима, наметнутим од стране мас-медија) није привлачан, награђен друштвеним признањем (уз финансијску компензацију, наравно), уз то је физички напоран и прљав. Ради тога би друштво требало дати могућност онима који могу и желе, да раде те послове, пошто их је све мање.

В

@ Markus 1463
Хвала, само сам рекао оно за шта вјерујем да је исправно. Поздрав и вама. Свако добро.

Y

Starosna granica je sasvim na mestu jer se niko u 4-oj ili 5-oj deceniji neće podmlađivati ma koliko bio psihofizički spreman jer je ta sposobnost u tim godinama ipak izuzetak od pravila, za razliku od traženog uzrasta…
Taj iskusni a spreman udeo u vojsci valja tražiti među već aktivnim vojnicima, a ne sada ga mobilisati iz civilstva…
Moguće je i to kada se npr. radi o nekim instruktorima sa vanrednim znanjima i veštinama, ali se tu radi o promilima…

d

Odlicna prilika za mlade osobe koje vole vojno vazduhoplovstvo i zele da se ostvare u njemu.

Odgovori
M

Zaista je starosna granica trebalo da bude višlje postavljena, u današnjoj situaciji u Srbiji.

Odgovori
V

U moje vreme ove poslove su radili obicni vojnici i poneki ugovorac. Stavljanje uzemeljenje, podloski, rad sa antenom na 4.5 metra, maskiranje, razvlačenje kablova itd izgleda lako. Meni, tada sa 26 godina i 6 meseci utreniran nije bilo tesko sve dok se ne ukljuci stoperica. Kada to treba uraditi za 5 minuta svaka kost vas posle toga boli. To nisu poslovi za starije od 30 godina. 6 meseci obuka 4 godine službe, eventualno jos 4, komandir, prekomanda ili raskid ugovora.

Odgovori
Č

Prijem kandidata za podoficire u RV i PVO pod ovim uslovima je već uradjen pre nekoliko meseci i bolje da nije ni uradjen. Primani su kandidati sa završenim srednjim školama koje nemaju nikakve dodirne tačke sa vazduhoplovstvom. Za rad na avijaciji ne mogu biti primljeni poljoprivredni, prehrambeni tehničari i slično. Govorim kao neko ko se razumeme u probleme u vazduhoplovstvu. Voleo bih da je moja procena pogrešna.

Odgovori
G

Mislim da se aspekt starosti (zrelosti) ne može meriti samo kroz psihofizičko stanje osobe, već i kroz obuku. Da bi se dobio kvalitetan, samostalan i pouzdan vazduhopovni tehničar svih specijalnosti, treba da posle osnovne obuke prođe još najmanje 5 godina svakodnevnog rada i razvoja sa visokim nivoom interesovanja. Za zvanje letača dodajte još toliko. A i zdravstveni kriterijumi su viši za letačka zvanja. #Čeda je nažalost u pravu – prvi pilot-program neće dati baš dobre rezultate.
Moj predlog je otvaranje vazduhoplovnih smerova u srednjim tehničkim školama u Nišu, Kraljevu i Beogradu, gde će stručne predmete predavati penzionisani iskusni inženjeri, praksu izvoditi iskusni penzionisani tehničari na aerodromima, a da sve đake 3. i 4. godine stipendira MO.
Nažalost, nema želje da se vrati kvalitetna škola kao što je bila SVŠ RV i PVO u Rajlovcu.
Rajlovac je mrtav – Živeo Rajlovac!!!

Odgovori

@Gama u srcu
Završile su već 46. i 47. klasa po programu SVŠ RV i PVO. Momci i poneka devojka već rade u jedinicama.

П

@Paqe
14-15 svršenih pitomaca godišnje ne može da nadomesti 40-50 (ili koliko više) podoficira koji odu u penziju ili za boljim uslovima života i rada. Gama je u pravu. Beograd ima Vazduhoplovnu akademiju tj bivši Petar Drapšin koja školuje vazduhoplovni kadar. Mislim da se vazduhoplovni tehničari školuju i u Vršcu. Potrebno je otvoriti (bar eksperimentalno) vazduhoplovna odeljenja u tehničkim školama u Kraljevu i Nišu i približiti vazduhoplovstvo omladini.

@ПОф
Moj komentar je bio usmeren na na deo komentara da nema želje da se vrati SVŠ. Vraćena je. Potrebno joj je povećati kapacitet svakako. Nisam siguran da su potrebna nova odeljenja u mestima gde ste rekli jer kandidata nije bilo dovoljno ni za novoformiranu školu.

G

@Paqe
Zato je i uloga VS sa stipendijama bitna – to daje zainteresovanima mogucnost zaposlenja, a vazduhoplovstvu neophodan i dovoljan kadar. Samo, ne zaboravite, penzionisanje se nastavlja. I ubuduce ce trebati kadar. Sa stalnim prilivom, nece biti u problema sa popunom. A ni kvalitetom kadra ukoliko obuku i praksu budu radili odlicni poznavaoci specificnosti vojnog vazduhoplovstva. I, izvini, ostajem pri stavu da nema zelje za povratkom SVS – 14-15 kandidata nije klasa. To je vod. Klasa je imala 8 vodova po prosecno 22 pitomca. To je skola!

@Gama u srcu
Znam odlično kakva je bila škola u Rajlovcu. I mišljenja sam da je 1995. trebalo ukinuti Vojnu gimnaziju koja po meni na kraju školovanja pitomaca nije imala/nema nikakav proizvod a ostaviti SVŠ. I sada nije kasno da se u Vojnoj gimnaziji ukinu opšta odeljenja a ostave i formiraju nova stručna. Medjutim ne slažem se sa osnivanjem dodatnih odeljenja van Beograda jer ne postoji popuna ni u Beogradu. Ne javljaju se deca na konkurs. Ne postoji takođe ni dovoljno nastavnog kadra za jednu školu a ne za tri ili više. Nemamo dovoljno kadra ni da se u Centru za obuku urade preobuke za tipove u naoružanju pa se to radi u jedinicama ili u najboljem slučaju u inostranstvu pri kupovini tehnike. Kako učiniti deci privlačnim ovaj poziv i omasoviti popunu ne znam.
I meni je Gama u srcu. Od prve preobuke pa nadalje.

Z

Opet ce biti problem kvaliteta obuke…ne mozete dobiti potreban kvalitet za 6 meseci..vec vidjeno i sa onima koji su bili na 12 meseci obuke..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend