BEG airport status
SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija Još jedno zaduživanje Kontrole letenja. Ovoga puta zbog dramatičnog pada saobraćaja usled Korone / Foto: SMATSA

SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija

Evropska investiciona banka (EIB) odobrila je Kontroli letenja Srbije i Crne Gore zajam u iznosu od 10,3 miliona evra, saopšteno je danas iz ove evropske institucije.

Kako se navodi u saopštenju, finansijska sredstva EIB-a omogućiće SMATSA-i da poveća pouzdanost i interoperabilnost usluga kontrole letenja i da ih uskladi sa propisima Jedinstvenog evropskog neba (SES).

– Ova investicija poboljšava povezanost cele Evrope i povećava kvalitet ključne infrastrukture i usluga vazdušnog saobraćaja, doprinoseći efikasnijem putovanju unutar regiona i daljoj integraciji Zapadnog Balkana u EU. Drago nam je što možemo da podržimo sektor vazdušnog saobraćaja na Zapadnom Balkanu, kao sektor koga je pandemija kovida-19 najjače pogodila. Ova dodatna finansijska sredstva omogućiće da SMATSA uspešno privede kraju planirane investicije koje će povećati bezbednost na evropskom i regionalnom nivou, efikasnost i usklađenost ka standardima EU. Kao projekat koji je prioritetan za region i deo transevropske transportne mreže, unaprediće povezanost, regionalnu integraciju i olakšati privredni oporavak, naročito u sektoru turizma, koji je teško pogođen COVID-om 19. – kazala je Liljana Pavlova, potpredsednica EIB-a odgovorna za kreditne poslove u Srbiji.

Direktor SMATSA-e Predrag Jovanović kazao je ovom prilikom da će finansijska sredstva EIB pomoći da SMATSA preživi oluju izazvanu izbijanjem krize usled Korone. Ovaj novac, kako je kazao, obezbediće nastavak investicionog programa čiji je cilj da se osigura bezbednost operacija, efikasnost vazdušnog saobraćaja, kapaciteti i smanjenje uticaja na životnu sredinu.

– Kredit predstavlja dopunu ranije odobrenog zajma iz 2018. godine u iznosu od 45 miliona evera za modernizaciju sistema navigacije. Dodatna sredstva za koja je danas potpisan ugovor ubrzaće razvoj usluga u vazdušnom saobraćaju koje SMATSA pruža u novim okolnostima koje je nametnula pandemija i ubrzati sprovođenja celokupnog projekta. Dodatna finansijska sredstva obezbeđena su u okviru finansijske podrške EIB-a za COVID-19 koji je Tim Evropa usvojio u maju 2020. godine za društveno-ekonomski oporavak Zapadnog Balkana. EIB je do sada u sektor saobraćaja u Srbiji investirala više od 2,3 milijarde evra, doprinoseći većoj bezbednosti saobraćaja i privrednom rastu zemlje. – stoji u saopštenju.

Prema podacima EUROCONTROL-a, prošle godine iznad Evrope letelo je 1,7 milijarde putnika manje sa 6,1 milion letova manje. Iznad Srbije i Crne Gore bilo je 54% manje letova u poređenju sa 2019. godinom. što je rezultovalo drastičnim padom prihoda SMATSA-e.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

De

Koliko je bese Montenegro airlines ostao duzan SMATS-i?

Nadam se da im vise nece gledati kroz prste i da ce im napalacivati mesec za mesec…

Odgovori
zo

Bitno je da imaju najveće plate u Srbiji..

Odgovori
П

И не само у Србији…

De

ma jok trebali bi da motaki kablove…. dajte malo postovanja prema struci.

De

izvinjavam se zbog pravopisne greske, hteo sam reci: “ trebali bi da motaju kablove“

Mi

Pa i treba da imaju velike plate.
…i da im se niko van struke ne meša u posao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nije sve do pilota. Neka raketa ima realan domet od 120km i brzinu od 2 maha, neka raketa domet od 160km i brzinu od 4 maha...

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dusan AESA radar na F-16 ili Rafalu je svakako savremeniji, medjutim Su-30 je mnogo veci avion, sa dosta vecim poprecnim presekom "nosa" i tako nadomescuje tehnicku prednost manjih aesa radara, ima veci domet. Pored toga Su-30 ima i rakete veceg dometa koje mogu da isprate radar.

14. May 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Fascinantna je ekstaza oko navodnog rušenja Rafala, a muk na navodno rušenje Mig-29 i Su-30 istih onih koji su bili grlati zagovornici nabavke Suhoja za RV VS. Principijelnost samo takva.

14. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@dupe To naravno nije istina. I AESA i PESA su elektronski digitalni radari, ali sve i da jeste, ne menja cinjenicu da SU35/57 sa Irbis radarom i R37M raketom ima domet od 400km, sto je duplo vise od zapadnih konkurenata.

14. May 2025.Pogledaj

Mečka na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@ Mate Ako je u pitanju izbor aviona, nisu pogrešili ni Hrvatska ni Srbija. Rafal je odlična platforma. Jedino što bi tu moglo komentarisati je cena i uslovi nabavke koju kupci Rafala plaćaju. Da li je skupo, jeftino ili je cena realna. U slučaju ovog konkretnog Pakistansko-Indijskog sukoba pitanje kako je upotrebljavan Rafal, koja mu…

14. May 2025.Pogledaj