Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
MUP Republike Srpske dobio i drugi helikopter Ansat
Drugi isporučeni helikopter je prvi serijski Ansat koji koristi dizalicu i može da nosi spoljašnji teret / Foto: Ruski helikopteri

MUP Republike Srpske dobio i drugi helikopter Ansat

Holding kompanija ‘’Ruski helikopteri’’ ruske državne korporacije Rosteh, saopštila je 18. juna da je Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srpske isporučila drugi helikopter Ansat koga proizvodi ‘’Kazanjski helikopterski zavod’’ (KVZ), koji je isporučen po ugovoru za tri helikoptera koji se potpisan sa evropskim kupcem.

Helikopter Ansat koji je nabavljen za potrebe policije Republike Srpske pripremljen je za ugradnju reflektora, sistema za desantiranje bez padobrana, dizalice i opreme za nošenje spoljašnjeg tereta, a letelica je opremljena i megafonom, odnosno zvučnikom. U kabini ima 6 sedišta za prevoz putnika, helikopter je opremljen i aktivnim sistemom prigušivanja vibracija.

– Ansat je kupcu isporučen na vreme, ovo je prvi serijski helikopter koji će koristiti dizalicu i nositi spoljašnji teret. Treći helikopter će po ovom ugovoru biti isporučen inostranom kupcu 2022. godine – izjavio je generalni direktor KVZ Aleksej Belih.

Takođe, prema važećem ugovoru, u okviru postepene obuke letačkog i tehničkog sastava, pet pripadnika MUP-a Republike Srpske obučeno je u vazduhoplovnom školskom centru fabrike KVZ. Program obuke je obuhvatio teorijski i praktični program kao i simulator, a svi polaznici su uspešno završili obuku i dobili odgovarajuća dokumenta.

Podsetimo, prvi helikopter Ansat isporučen je MUP-u Republike Srpske 3. februara ove godine.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ja

Na spoljni teret verovatno se misli na vedro za gasenje pozara?

Odgovori
Ž

Не мора то бити само ведро за гашење пожара.

Va

Tuga.ruski helikopter sa američki motor

Odgovori
PR

Nije američki već kanadski.Uzgred receno,mislim da je tako i bolje jer u pitanju je kvalitet.

Sa

Treba da je Kanadski motor?

Va

Pro koji bre kanadski američka firma još veća bruka kanadski

Mi

Gde god nadjes zgodno mesto, a ti pljuni na nekog.

Sramota je mozda ne praviti nista sam kao mnoge zemalje u svetu. Rusi fala bogu prave ihaha sami. Vise nego skoro svi! Ponarucito svetski priznate vrhunske vojne helikoptere sa svojim motorima! Mislim da samo amerika sama pravi vecu lepezu raketnih, avio, heli motora od rusije od svih zemalja u svetu.
U ovoj kategoriji jednostavno biznis je napravio odluku da se takav motor uveze. Slicno kao sto je amerika do juce samo kortistila Sojuz. Ne znam, mozda ga i dalje koristi.

Lo

A el moze na ovo da se zakaci neki s8 ili nesto vodjeno?

le

Rusi već prave motor koji će da zamijeni taj „kanadski motor“ na Ansatu i KA226 ali i budućem jednomotornom halikopteru. Isti motor će biti osnova za turboprop i za budući „AN2“ to jest nasljednika. Taj motor je već napravljen u prototip varijanti.

Sa

@Miloš77

Pusti ti lepezu, papir trpi sve. U ukupnoj proizvodnji, ili bolje receno onoga sto poleti, sumnjam da su ispred Francuza tj. Airbusa. Nemam brojeve, necu da googlam, ali kladicu se da nisu.

Va

Letač ako je prtotip ondak nema šta de brigamo

Bo

Vasa
A Americka raketa, a Ruski raketni motori. Da li je i to bruka?

va

Bobane spejs x nema ruske motore

@Logoped
Ne može dok ima kanadske motore.

Mi

Zašto nisu kupili H145M, znam da je ovaj helikopter jeftiniji, ali zar nije logično da uzmu ono za čega se Srbija odlučila i onda da se uključe u paket koji Srbija ima sa Airbusom po pitanju održavanja helikoptera, obuke pilota itd.?

Odgovori
OS

Milan 73
Sa istim argumentima, ali i sa još nekim se moze pitati zasto Srbija nije kupila Ansat za svoj MUP. Za MUP je to sasvim dobra letilica, jedino sto je u Vip varijanti skromnija od H145 što je najverovatnije i presudilo. Ipak je HJ MUPa primarni zadatak iz vizure politicara prevoz Vip ličnosti.

Ono gde je napravljena greska kod vojske je i to, kad je već kupljen H145m, trebalo se ici na nabavku Mi28, a ne Mi35. Prvi (Mi28) je mnogo agilniji, potpuno borbeni, boljih senzora i palete napruzanja, manja meta, manji hangari, jeftinija eksploatacija, modernija koncepcija, itd.
Mi35 ima samo jednu prednost, a to je prevoz ograničenog broja vojnika, ali tada je ozbiljno ograničen u pogledu nošenja naoruzanja. Prevoz ljudstva se svakako resava sa Mi17 (autobus) i H145m(kombi), ne vidim tu potrebu i za Mi35 (oklopljenim kombijem).

Politika je tu presudila, a struka je malo podbacila, ne osuđujem ih, jer su sigurno razmisljali u pravcu, daj šta daš, što je opravdano razmisljanje jer trideset godina nisu dobili ništa.

Dr

@Osoj ima jedan komentar na vaśe pitanje ovde na Tango Six u .
Razlog je sasvim konkretan i tiče se zahteva evropske kontrole leta ili neke njoj prikačene ustanove .
U pitanju su transponderi j još neke slične stvari .

Mi

@OSOJ
Da li je bilo bolje nabavljati neke druge helikoptere u odnosu na H145M i ostale za srpsku vojsku i policiju ne znam, ali znam da je prvo Srbija nabavila helikoptere pa je tek u skorije vreme to počela da radi i Republika Srpska. Sa te strane mi se učinilo logičnijim da se uključiš u paket koji je Srbija već napravila sa nekim stranim proizvođačem, čime integrišeš sistem i ljudstvo u ono za šta kažeš da ti je dugoročni cilj.

OS

Milan 73
Da, posto je Srbija vec uzela H145, tu ste u pravu, ali zar nije moglo biti koordinacije izmađu dva rukovodstva pre nabavke pa da se usaglase.
Koliko smo mogli da vidimo u medijima, dva prva coveka oba rukovodstva se u javnosti ne razdvajaju, a stice se utisak i da je njihova poslednja, s tim u vezi nije logično da se nisu mogli dogovoriti.

OS

Dragan Dubonjac

Transponder nije deo konstrukcije letilice koji je nezamenljiv vec elektronski uređaj sa softverom koji se moze nabaviti i prolagoditi toj letilici (moje skromno laičko misljenje).

Sta je sa onim evropskim zemljama čije policije koriste Mi8, a ima ih vise od dve?

Zar je sve to toliko nepremostiva prepreka?

Zar je ansat MUPa RS neupotrebljiv zbog tog transpondera?

Zaista ne znam, samo postavljam pitanja i učim od boljih poznavaoca materije?

OS

Milan 73
Da, posto je Srbija vec uzela H145, tu ste u pravu, ali zar nije moglo biti koordinacije izmađu dva rukovodstva pre nabavke pa da se usaglase.
Koliko smo mogli da vidimo u medijima, dva prva coveka oba rukovodstva se u javnosti ne razdvajaju, a stice se utisak i da je njihova poslednja, s tim u vezi nije logično da se nisu mogli dogovoriti.

Odgovori
An

Izvanredna odluka.Vrsna mašina,probao.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor