Letačka obuka pripadnika 98. vazduhoplovne brigade za letenje na helikopterima u zimskim uslovima

18. jan 2022

U Rusiji poleteo još jedan završeni strategijski bombarder Tu-160, prvi modernizovani Tu-160M

14. jan 2022

Mađarska modernizuje svoje borbene avione Gripen

13. jan 2022

Pakistan bi mogao biti prvi strani korisnik kineskog borbenog aviona J-10

11. jan 2022

Iran nabavlja višenamenske borbene avione Su-35, da li su Egipat i Indonezija zbog pritiska SAD odustale?

1. jan 2022

Ministar odbrane Srbije za RTS: Vojska se u ovom trenutku opredeljuje za Rafal

28. dec 2021

Izložba mlaznih motora Muzeja vazduhoplovstva u holu Mašinskog fakulteta

28. dec 2021

Posle velike javne sramote Vazduhoplovni zavod „Moma Stanojlović“ dobija velike pare da se unormali

28. dec 2021

[ANALIZA] Nabavka višenamenskih borbenih aviona za RV i PVO Vojske Srbije (II. deo)

27. dec 2021

Vučić: Hrvatski Rafali biće snažniji od naših MiG-ova, voleo bih kada bi i mi mogli da nabavimo Rafale, možda nove

25. dec 2021

[POTREBNA POMOĆ] Čedi Rajačiću, uredniku Army Info Foruma potrebna skromna novčana pomoć u borbi protiv bolesti

24. dec 2021

Najmlađi piloti RV i PVO Vojske Srbije obučavaju se za letenje na Orlu

24. dec 2021

Srbija sledeće godine dobija nove Talesove radare za Vazdušno osmatranje, javljanje i navođenje

23. dec 2021

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi

22. dec 2021

Preminuo je Aleksandar Kolo

22. dec 2021

[ANALIZA] Kakvi su polovni helikopteri Mi-35P koje Srbija kupuje od Kipra?

21. dec 2021

[ANALIZA] Srbija počinje priču nabavke višenamenskih borbenih aviona: Iako je Rafal prvi izbor, šta je sve moguće kupiti na globalnom tržištu (I. deo)

20. dec 2021

Bugarskoj isporučeni prvi školski avioni Zlin 242L

16. dec 2021

Erbas dodelio počasnu plaketu Helikopterskoj jedinici MUP-a: Srpska jedinica najaktivnija u gašenju evropskih požara sa H145M

15. dec 2021

Da li je ruski anti-dron sistem Repelent adekvatno rešenje za Srbiju?

15. dec 2021
Najmlađi piloti RV i PVO Vojske Srbije obučavaju se za letenje na Orlu
Dvosed NJ-22 25512 čiji je remont završen ove godine / Foto: Vojska Srbije

Najmlađi piloti RV i PVO Vojske Srbije obučavaju se za letenje na Orlu

Pored redovnih trenažnih letova, na aerodomu ‘‘Morava‘‘ u Lađevcima se trenutno realizuje i obuka najmlađih pilota Vojske Srbije za letenje na lovcu-bombarderu Orao, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije.

Obuku pohađaju potporučnici koji su uspešno savladali letenje na avionima Lasta i Supergaleb G-4, a po završetku Vojne akademije su raspoređeni u 98. vazduhoplovnu brigadu.

Kako se još navodi, u prvoj fazi obučavanja oni su realizovali zemaljsku pripremu za letenje koja je obuhvatala tehničku radionicu i obuku na simulatoru leta, i potpuno spremni su ušli u proces letačke preobuke.

Pretpoletni pregled aviona / Foto: Vojska Srbije

Mladi piloti sada prolaze obuku u osnovnom, akrobatskom i navigacijskom letenju, nakon čega ih očekuju samostalni letovi, borbena i obuka u grupnom letenju, kako bi bili osposobljeni za pružanje vazduhoplovne vatrene podrške jedinicama Kopnene vojske i dejstva po ciljevima na zemlji.

Završetkom njihovog osposobljavanja 98. vazduhoplovna brigada će dobiti još jednu generaciju mladih pilota u potpunosti obučenih za izvršavanje borbenih zadataka za koje je namenjen ovaj tip aviona – zaključuje se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

Komentari

L

Зна ли се број младих пилота, да ли их има довољно?

Odgovori
А

Поштовање,
Лепо… Прелепо… милина за око. Раде свој посао… уче и тренирају!
Један савет:
Да се води рачуна о безбедности летења… јер су нам се у задњих 10 год. на Орлу десила неколико отказа техничке пророде… па да се поведе рачуна о томе. И повећана контрола.
Орао је прелеп авион… надам се да лети као Орао 2.0 још једно 8-10 година.
Поздрав.
Живела Србија!

M

Na današnji dan 1912 formirano je Srpsko ratno vazduhoplovstvo u Nišu. Sretan praznik svim pripadnicima RV i PVO.

Odgovori
N

Želim Vam da provedete svoj poziv na lepom plavom nebu u miru i zdravlju. I maksimalni broj sati naleta da ostvarite čuvajući našu decu.

Odgovori
S

Pa da docekate bar Orao 2.0.

Odgovori
J

Od proleća/leta je njihov. Prva generacija koja će se obučavati za gađanje sa VRVZovima i osmatranje kamerama na „malom Srpskom Rafalu“ .

Odgovori
a

„mali Rafal“… Vrlo realno, paralela je ocigledna… Zamalo.

Ja im cestitam i zelim da budu prva generacija koja ce se obucavati na novom LB avionu i da sa njega vezbaju gadjanje VRVZ-ima i drugim sofisticiranim UBS-ovima. Recimo M 346, ne bih se gadio, pogotovo u verziji sa AESA radarom. To bi onda bio laki lovac bombarder…

Orlovima se treba zahvaliti, izleteti jos ovo resursa sto je ostalo i mlade ljude privlaciti modernim orudjima a ne tehnoloski pola veka starim avionima, koliko god nam bili dragi i srcu prirasli…

З

@alexanto Ако мислите да је копија „рафала“, нисте у праву. „Орао“ је ушао у оперативну употребу у другој половини седамдесетих ХХ века, а „рафал“ крајем осамдесетих. „Орао“ је висококрилац, а „рафал“ ниско крилац… „Орао“ је слика и прилика британско-француског јуришника „Јагуар“, који је у оперативну употребу ушао 1968. и био у употреби до 2005. „Орао“ „тера“ Ролс-Ројсов мотор. Сарадња југословенске авио индустрије је била на високом нивоу са земљама Запада, првенствено Француском, што се види на примеру овог лепотана, хеликоптера „газела“ и, због распада земље, заустављеног пројекта првог југословенског надзвучног авиона.

a

Ti Zorane ne kapiras sarkazam? Jes’ video ono „Zamalo“?

Svakako lepe vesti.

Mene zanima zašto se Orao označava kao lovac-bombarder kada realno nema skoro nikakve lovačke sposobnosti? Doduše, u današnje vreme bi mogao da posluži da obori Barjaktara sa topovima (budući Orao 2.0 i sa r-60), ali ne verujem da piloti vežbaju za takve zadatke.

Odgovori
B

Boza m
Kao 2.0 moci ce on mnogo vise nego sto mislis. Dobija nove vodjene rakete VZ.

D

Orao je označen kao jurišnik (J-jurišni, J-22) u osnovi, mada, ako bi terali „mak na konac“ i tu bi se dalo diskutovati, ali to nije tema. Lovačko bombarderska avijacija ispoljava „lovačku“ namenu – ne po lovcima, nego po sebi ravnim ili češće, po vazduhoplovima slabijih karakteristika (transportna avijacija i helikopteri). Lovačko bombarderska avijacija je naziv za vrstu avijacije koja je odgovarao tadašnjem vremenskom okviru.

M

>> Mene zanima zašto se Orao označava kao lovac-bombarder

JNA/SFRJ marketing povampiran godine 2021. nema nikakve veze sa „lovcem“ taj beskorisni avion, autor je prosto u tom nekom filmu iz 80tih…

B

Miladojka Youneed
taj beskorisni avion?!?

Ocigledno nikad nisi video ili vedela, sta dva Orla u brisucem letu mogu da urade na zemlji. 4 Orla mogu naneti toliku stetuneprijatelju, koliku ne moze ni ceo divizion haubica.

@Boban

Nepoznatim ljudima se obraća sa Vi. Svakako sam svestan unapređenja za napade na ciljeve na zemlji. Tango six prati razvoj Orla 2.0 već godinama. I to nema nikakve veze sa činjenicom da su mu lovačke mogućnosti praktično nepostojeće.

@Dragan

Uglavnom ću se složiti sa Vama, međutim nekadašnji namenski lovci-bombarderi su bili ozbiljne mašine za borbu protiv lovaca.

Uostalom, današnji višenamenski avioni su u suštini lovci bombarderi. F16, Rafal itd. Imaju ozbiljne mogućnosti za borbu protiv drugih lovaca i višenamenskih aviona, a u isto vreme imaju velike mogućnosti za borbu protiv ciljeva na zemlji.

M

Deco, postoje stvari od kojih se pita ne pravi! Jedna od tih stvari je i J22 Orao ili IAR 93 kako su ga zvali Rumuni sa kojima smo razvijali taj, nazovi, avion. Od samog pocetka sa Orlom stvari nisu bile kako treba: Francuzi su se predomislili, nisu nam dali licencu za motor ( pocetno je projektovan kao jednomotorac), onda je vec bilo „daj sta das“! Rols Rojs Vajper iz G4, dva komada da povecas snagu, ali si usput narusio aerodinamiku. Da neduzim, krajnje je vreme da se to poglavlje zvano Orao zavrsi, okonca! Dosta je on pobio pilota sto Jugoslovenskih (Srpskih), sto Rumunskih! Rumuni, pametni ljudi, su sve svoje IAR 93 (Orlove) rashodovali jos 2003.god. a mi bi kao da ga jos modernizujemo?!?
Alo bre, Jaguar koji je pojam aviona za Orao je povucen iz upotrebe u Francuskoj i Engleskoj davne 2005.godine, a SDPR iz Orla pokusava da modernizacijom smota neke pare od drzave?!?
Ljudi, hajde da stvari pistavimo najednostavnije: da vi imate sina koji je zavrsio akademiju- postao pilot, da li bi zeleli da on leti na Orlu?!? Nivo otkaza sistema, sto manjih sto vecih, iznad proseka za vazduhoplovstvo a procenat prezivljavanja u eventualnom ratu strasno mali.
Sto se tice novih pilota, neka im drzava omoguci da lete bolji avion, zapadni ili istocni, svejedno! Zelim im svako dobro, ali u Orlu su oni samo glineni golubovi!

J

@Boža M

Kod nas se odomaćio taj naziv iz prošlosti. U vreme kada se avion pojavio, mogao je da ponese dva puta više noružanja nego Mig-21. Za trećinu manje nego SU-25 i Jaguar, ali pet puta više nego Jastreb koga je zamenio.
Ušao je u jedinice koje su se zvale lovačko-bombarderskim.

Avioni i njiove uloge su se promenili, nazivi su ostali.

Za utehu, Amerikanci i dalje imaju „konjičke“ jedinice, Kanađani imaju husare, Francuzi kirasire i dragone…

Z

Chlanovi srpske sekciije medjunarodnog radio kluba 5 Okean iz Rusije sa sedistem u Moskvi https://www.aviaham.ru/board/, povodom Dana osnivanja Spskog vojnog vazduhoplovstva, izdali su tim povodom specijalnu diplomu https://www.aviaham.ru/board/ sa rokom trajanja od 01.12.2021 do 31.12.2021 godine. Do sada ova dipoma je osvojena u 216 primeraka od raznih radio amatera iz celog sveta.
Chestitam ovaj dan svim pripadnicima srpske RV i PVO ! sa radio amaterskim pozdravom 73 !

Odgovori
a

Bilo bi lepo videti iste ove mlade pilote za jedno 10 godina, samo ne u Orlovima J22 nego u mnogo ozbiljnijim „igrackama“ koje se zovu M346-FA.

:)

Odgovori
S

Da, bilo bi odlicno Orao zameniti skolskim avionom.

D

mislim da te Italijanske igracke M346 Srbiji nisu dovoljni, mala nosivost slabe manevarske mogucnosti itd..
ja sam pre za neki SU-30/5 ili ako to ne mozemo ili ne smemo onda taj j….i Rafale F4 , nikakav EF 2000 ili F-16 ili nedaj boze F-35.

a

@Stojko i Dragan D

M346 ima u nekoliko verzija: Cisto trenazna, skolsko borbena i laki lovac – jurisnik. Edukujte se malo o tom avionu i njegovim mogucnostima, performansama, upotrebi i paleti naoruzanja koju moze da nosi. To sto ovaj avion moze u borbenim konfiguracijama, Orao moze samo u mokrim snovima…

Avion sa brzinom od 1,2 maha koji nosi nisanski kontejner, opremu za EI i PED, ima 4-kanalni FBW, najmoderniju avioniku, data link – i 16 i drugi za one van NATO-a, moderan radar koji prati i vazdusne i zemaljske ciljeve, moderne sisteme samozastite, fantasticne letne karakteristike. Sa Leonardom je moguce dogovarati i intergaciju domacih vodjenih UBS (za one koji zbog toga pate za Orlom) a avion nosi i zapadno naoruzanje kao i izraelsko. Kad smo kod Izraela: avion koji oni koriste je sve samo ne los.

Sa doktrinom upotrebe koriscenja putne mreze kao PSS ovaj avion ako se uzme u punoj konfiguraciji bi omogucio jeftin sat naleta i neuporedivo jeftinije odrzavanje od teskih frontovskih lovaca koji se pominju iz SU familije, takodje i Rafala. Za zemlju povrsine i konfiguracije Srbije – pun pogodak. Sa viseslojnom PVO vrlo nezgodan „komarac“ koji moze naneti dosta stete eventualnom agresoru.

Shvatite jedno: To sto imate teske frontovske lovce ili preskupe Rafale ne znaci neku silu kad nemate (a realno nemamo) uslove da ih koristimo u punom kapacitetu. Samim tim piloti vam nece biti nebeski asovi kad sat naleta kosta 30+ K usd i odrzavanje je preskupo. Avijacija je malo vise od BVR-a i „ispali i zaboravi“ Top Gun akcije. Za obozavaoce toga: Leonardo nudi i mogucnost upotrebe BVR raketa na 346-ici ;)

V

Ruku na srce, više bi ih volio videti u KAI FA-50 Golden Eagle, nego u M346-FA.
Naravno KAI FA-50 je po orijentaciji laki jurišni lovac.
Pre nego što se neki uhvate za motor, treba znati da je umesto motora General Electric F414 Turbofan, moguća i ugradnja motora Eurojet EJ200. Naravno treba ga razmatrati sa Izraelskim radarom EL/M-2032 ili eventualno sa najnovijim Samsungovim, razvijenim namenski za ovaj avion.
Nama bi dotični avion bio idealan i za air polition zbog povoljne cene naleta.

А

@Stojko

М-346ФА је лаки ловац/јуришник, тј. лаки ловац-бомбардер…

@Dragan Dubonjac

За замену Орлова (и са њима Галебова) нама не треба пунокрван ловац. У овој причи, Су-30/35, Рафал, ЕФ-2000, Ф-16 и Ф-35 су не одговарајући авиони за нашу ЛБА.

@Vlad

Проблем ФА-50 није мотор, већ чињеница да је то заједнички производ и КАИ-а и Локид Мартина, због чега тај авион потпада под америчку регулативу по питању трговине наоружањем макар нама био понуђен са Климов моторима и Жук радаром.

Друго, иако ФА-50 нуди далеко веће брзине због своје конфигурације, М-346 у ЛБА улози има предност због двомоторне конфигурације која њему даје већу жилавост. На осталим пољима, авиони нуде исте или сличне способности.

T

Orao moze da im bude deda

Odgovori
M

Bez starca nema udarca, stari panj vatru drzi, na starim konjima se uci jahanje itd. :-)

S

Kao raketaš iz vojske i laki PVO 20/3 ’99 ,reših da se konačno uključim u ove vaše komentare i debate.
Pratim vojno politička dešavanja od pustinjske oluje,kada mi je postalo jasno ko su amerikanci i britanci pa i francuzi ,naši veliki saveznici koji nas kinje poslednjih 30 g. Sankcije,uslovi,bombardovanje i šta sve još . Nas smatraju krivima i što smo mi uradili a i što su drugi uradili.Jedino nama ne praštaju ništa. Poslednji,trajni čin prijateljstva je i priznanje otcepljenog dela teritorije koja je naša vekovima(milenijum) .Zajedno sa separatistima(teroristima) silom i nameštaljkama su je oduzeli ti naši prijateĺji.Nema najave da će povući te odluke. Mi tu teritoriju možemo braniti (vratiti) samo vojnim putem.Zato nikako ne bih platio francuzima njihove avione 2-3 puta skuplje od ruskih jer nisu sigurno toliko vredniji a ni bolji. Ako su uopšte i bolji ,u šta sumnjam. Dalje, kao pokrovitelji terorista ,neće sigurno stati na našu stranu,pa u slučaju dizanja eskadrile za 10 g sigurno nam neće isporučiti delove i municiju da bi pucali na njih. Za jednju njihovu možemo nabaviti 2 ruskih višenamenskih i 2 školsko borbenih aviona i formirati 2 vazduhoplovne brigade sa pripadajućim potrebnim elementima a da nam ne bude preveliko finansijsko opterećenje . Uz takav aranžman bi sigurno od Rusa dobili i nešto na poklon.Znam da je francuska (inače i evropska) tehnika previše zakomplikovana i kao takva teška i vrlo skupa za održavanje. Cene su im previsoke a posebno za naše platežne mogućnosti.Na kraju ne želim da svoje teško zarađene pare dam takvim prijateljima.A poseno ne amerima ili englezima.

Odgovori
L

Tačno tako. Zapad nam nikada neće isporučiti najbolju verziju nekog aviona. Mi smo za njih mali Rusi i tačka. A o isporuci rez. dijelova, naoružanja, i remonta aparata, tek nebi bilo ništa ako bi samo nešto uradili mimo njihove volje. Dakle zaboravite zapadnu sofisticiranu tehniku, i nemojte se šicati glupostima tipa Rafale, F35, F16, i td.

m

Bravo!

I ja nisam sklon naoružavanju na Zapadu iz istih razloga.

Čak i da nam pare nisu problem, potencijalna uslovljavanja u isporuci delova, naoružanja, modernizaciji, remontima, obuci itd. su glavni problem.

А

Људи, јел сте ви свени да је од НАТО бомбардовања прошло 22 године, од пада Милошевића 21 година? Јел сте ви свесни да смо ми део тог истог запада (са више луфта додуше због Косова) де факто већ 21 годину и да би већ били део НАТО пакта да Косово није прогласило независност 2008. год? Ми за запад нисмо ни мали Руси, ни реметилачки факто на Балкану ни нешто треће већ 21 годину.

Франзуци су нам 100% отворени за све, па и за Рафал Ф4 (тако да су поједине земље запада дефинитивно спремне да нам продају најбоље верзије својих авиона Ловац)

Треће, једини начин да ми икада повратимо било који део Косова јесте уз западно прихватање такве ситуације или још боље подршку. Пример Француске која је далеко отворенија за компромисе који су далеко бољи за нас од раније нуђених решења то доказује.

Четврто, Руси једноставно немају тактичке авине за наше потребе, док су Кинези и даље непоуздани по овом питању. Само овај разлог чини западне авионе реалним решењима за наше РВиПВО.

M

@Aleksa, meni Vas komentar zvuci kao trakt NATO lobiste.

Licno imam „svega“ 28 godina, i iako sam imao svega 6 1999-e, necu im oprostiti agresiju dok sam ziv, i svoju cu decu uciti da to pamte i ne prastaju i da NIKAD nemaju poverenje u coveka sa zapada.

A kao osoba koja je (na svoju zalost) odrasla u Francuskoj, mogu vam iz licnosg iskustva reci da francuzi tj njihova vlada nije prijateljski nastrojena ni ka sopstvenom narodu, a kamoli jednoj Srbiji, koju apsolutno dozivlajvaju kao „nkeu tamo“ malu rusiju.

А

@Mmilora

Управо супротно. Ми никада не би смели да уђемо у НАТО, ем због историје, ем зато што не постоји никакав наш интерес за чланством.

Једно је памтити и поштовати бомбардовање, друго је живот у прошлости. Прво је пожељно, друго је самоуништавајуће. Свет не стоји и иде даље, зато слепа правила да неког и неке треба мрзети за век и векова не служе ничему, јер лагано сутра наш живот може да зависи од тих истих западњака, јер смо се игром случаја нашли у ситуацији да смо опет савезници.

Да да, Француска сигурно државу са којом већ коју годину настоји да обнови добре односе доживљава као Малу Русију. У политици „стереотипи“ су пропаст, зато се исти непрактикују.

M

Bukvalno klasican „ne treba ziveti u proslosti“ diskurs. Nije to neka bajkovita i daleka misticna proslost iz srednjeg veka, nego nesto sto se desilo pre jedva dvadeset godina – takoreci juce.

Isti ti politicari su jos uvek na vlasti, kako ovde, tako i tamo, i nastavljaju da isto dejstvuju – prema nama, kao i siptarskim teroristima.

Konkretan primer: za Oluju, Bljesak itd – niko ne odgovara, u skolama ne uce, a o Srebrenici kuke i motike u medijima svake godine, i uce klince u skolama kako je to „najgori genocid posle drugog svetskog rata“ (sic), sto znam iz licnog iskustva jer sam tamo odrastao.

Da ne spominjem druge okolnosti u kojima nas „saveznici“ super tretiraju, npr ponizavanje vucica koji je u „saveznickoj“ francuskoj postavljen u nekom trecem redu poput kojekakvog sluge (sto zapadu realno ijeste, no to je druga tema).

Tako da, ta prica o „drugim vremenima“ i „saveznistvom“ sa zapadom apsolutno, ali APSOLUTNO ne pije vodu, i tu nema nikakve debate, to je cinjenicno stanje.

А

@Mmilora

Проблем је што није… Али ти очигледно ниси у стању да то видиш.

Исти политичари нису на власти, али очигледно не пратиш да би то приметио…

У школама се рат у Југославији у најбољем случају спомиње у једној реченици…

Овај нови тренутак српско-француских односа је започет после тог грубог дипломатског момента…

Ја не причам о савезништву или другим временима, већ о нашим интересима. А наш интерес јесте да привучемо бар део Европе на нашу страну по питању Косова.

@Mmilora

Svaka čast na odgovorima!

Žao mi je što ljudi ne shvataju da Zapadom vlada globalistička elita koja prezire tradiciju i dostignuća Zapadnih naroda, a kamoli nas Srba.

T

Najmladji Piloti lete tu staru kramu iz doba uklete JNA.
Vi niste normalni.

Odgovori
P

Zamisli tek da lete na Migu 21 iz Vijetnamskog rata koji je „remontovan“ na ukrajinskom otpadu :)

G

Vrhunac autosovinzma je kad od ljudi koji su te bombardovali, unistili i unazadili zemlju, nasilno okupirali deo tvoje vekovne territorije,kupujes radare, tehniku i Jacas tu zemlju. Paradoks…
U bilo kakvom potencijalnom konfliktu na Kosovo, koji je uvek moguc, ti isti bi bili na strani siptara.
Zaista mislite da bi nam slali rakete i delove..?
I dalje imamo filozofe koji nisu noc proveli u vreci za spavanje, ne znaju cizme obuti a pricaju o superiornosti zapadnjacke tehnike. Mogu da drka.. onu stvar nad nekim poluzemljama, poluvojskama… general Mladic je igrao igre sa njima. Samo ono ponizenje kad Im vraca pilote ili veze vojnike. Neka poluvojska u nekoj poluzabiti…
Nek malo pokazu tu superiornost nad Iranom, Severnom korejom, Venezuelom…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend