BEG airport status
EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još Kako vlasnik tvrdi Jat Tehnika nije prestala sa operacijama zahvaljujući validnom poljskom EASA Part 145 sertifikatu / Foto: Jat Tehnika

EASA: Vratićemo odobrenja kad se otklone nedostaci; Avia Prime: Nije bilo prekida poslovanja, već smo uložili 1,7 miliona evra u Jat Tehniku, planiramo još

EASA i vlasnik Jat Tehnike kompanija Avia Prime odgovorili su danas na pitanja Tango Sixa o kontroli srpskih EASA Part 145 odobrenih organizacija. Oba odgovora idu u pravcu navodnog brzog razrešenja prošlonedeljnog dešavanja koje je dobilo i neznatnu medijsku i političku dramatizaciju.

EASA je potvrdila pisanje Tango Sixa i u današnjem odgovoru konstatovala da su EASA MOA odobrenja za Jat Tehniku i GAS Aviation suspendovana:

– Odobrenja će biti ponovo vraćna od strane EASA-e jednom kada se fajndinzi (Level 1 findings u ovom slučaju) zatvore (otklone) i kada se (od strane predmetnih organizacija) saglasja sa EASA zahtevima praktično dokažu. – stoji u kratkom odgovoru evropskog regulatora.

„Nismo stali sa operacijama u pandemiji ni za 24 časa. Nije bilo otpuštanja zaposlenih, već smo uložili 1,7 miliona evra.“ / Foto: Jat Tehnika

Sa druge strane, vlasnik Jat Tehinke kompanija Avia Prime odgovorila je detaljnije na upit našeg portala. Tvrde da beogradski MRO nije stao sa poslovanjem jer će privremeno koristiti LineTech EASA sertifikat, da su već uložili određena novčana sredstva u Jat Tehniku i da planiraju da nastave sa investicijama:

– EASA je odlučila da sprovede kontrolu (audit) svih srpskih MRO organizacija sa evropskim sertifikatom. Moramo da naglasimo da poštujemo sve EASA-ine odluke i da gledamo blagonaklono na sve njihove kontrole, ranije i buduće, imajući u vidu da je to najbitnije regulatorno telo na svetu. Takođe smo veoma zahvalni što Jat Tehnika može da obavlja svoje operacije pod EASA Part 145 sertifikatom i da tako pruža usluge linijskog i baznog održavanja kompanijama baziranim u Evropskoj Uniji.

Poštujemo EASA-inu odluku i nakon kontrole već smo napravili neophodne korake u skladu standardnih procedura. Podneli smo plan korektivnih akcija EASA-i u ponedeljak i sada čekamo njihovo odobrenje tih predloga kako bi počeli da pravimo neznatna usaglašavanja koja će nam omogućiti da ponovo poslujemo pod predmetnim sertifikatom.

„Uložili smo u alate i proširivanje postojećih kapaciteta.“ / Foto: Jat Tehnika

Kako ne bi usporili redovno poslovanje i kako ne bi izneverili naše klijente, od ponedeljka Jat Tehnika koristi beogradske kapacitete pod našim validnim poljskim LineTech EASA sertifikatom. Isporučićemo sve avione po planu i nismo imali nikakve negativne reakcije od naših klijenata kojima trenutno održavamo avione. Jat Tehnika je bitan deo naše grupe kompanija i u toj činjenici postoji benefit, možemo kompenzovati sve izazove koristeći naše deljene resurse. Avia Prime grupa i dalje raste i menja se na bolje i sigurni smo da će nam predmetni događaji pružiti vredan uvid u to kako možemo biti još bolji.

U ovom konkretnom trenutku, pored korektivnih mera koje ćemo primeniti, ništa se značajno nije promenilo u dnevnim operacijama Jat Tehnike. Imamo velike planove za ovu kompaniju zakazane za kraj 2021. godine. – stoji u odgovoru Avia Primea za Tango Six.

Na naša pitanja o ključnom delu ugovora o privatizaciji Jat Tehnike, zahtevanom nivou ulaganja u opremu i infrastrukutru, iz Poljske kažu da se to ne dovodi u pitanje i pored potrebe za balansiranje uslovljeno Korona krizom:

– Jat Tehnika ima veliki potencijal, izuzetnu istoriju i iskustvo, što jeste i što će biti jedan od temelja na kojem gradimo Avia Prime grupu.

Ne kao opravdanje već kao činjenicu moramo naglasiti da smo Jat Tehniku preuzeli pred do sada nezabeleženu situaciju u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju – potpunom padu obima saobraćaja i srodnih poslovnih aktivnosti usled pandemije. Ono što mnogi verujemo ne znaju je da u ovoj vrsti posla moramo imati znatne rezerve sredstava kako bi plate neometano bile isplaćivane, šta god da se dogodi.

„Veoma smo voljni da investiramo i novih 10 miliona evra u kompaniju.“ / Foto: Jat Tehnika

Tokom procesa preuzimanja Jat Tehnike trebalo je da investiramo u kritične tehničko-tehnološke kapacitete kompanije. Balansirali smo na finoj liniji između investicija i toga da ostanemo operativni prilično umešno u poslednjih 18 meseci jer smo bili u stanju da investiramo 1,7 miliona evra kako bi ispunili ugovor o privatizaciji sa Vladom Srbije. Takođe, tokom pandemije nismo zaustavili naše operacije u Beogradu ni za 24 časa, sačuvali smo zaposlene i radili smo na avionima naših klijenata. Poslednjih nekoliko meseci donelo je pozitivne promene u motorskom odeljenju beogradskog MRO-a, odeljenju za servisiranje stajnih trapova i u vidu novih renomiranih klijenata koji će nas angažovati krajem ove godine.

Takođe smo veoma voljni da investiramo i novih 10 miliona evra od kojih je većina već pre-alocirana, pre svega za nove alate i druga unapređenja naših kapaciteta. – stoji u odgovoru Avia Primea za naš portal.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Zv

A da niste možda pitali sagovornika iz Avia prime-a u šta je konkretno uloženo 1.7mil € , pošto od kako su preuzeli Jat Tehniku jedino u šta su uložili je Rušenje objekata, sečenje alata, i od odnošenje specijalnih alata u Poljsku i Sloveniju!??!

Odgovori
le

„Kako ne bi usporili redovno poslovanje i kako ne bi izneverili naše klijente, od ponedeljka Jat Tehnika koristi beogradske kapacitete pod našim validnim poljskim LineTech EASA sertifikatom.“
Pa zar ovo nije teško nepoštovanje propisa???
Ako se može raditi sa sertifikatom matične kompanije (ipak drugo pravno lice) pa šta će im uopšte onda „beogradski“ sertifikat???
Znači neko meni kaže da ne radim dobro a ja to isto radim samo drugi potpisuje?

Odgovori
Me

@letačupokušaju
Meni to samo govori da su oni unapred znali da će Jat Tehnika izgubiti EASA dozvolu i da su to vešto krili i spremali se za ovo „rešenje“. Jer ne mogu oni tek tako da predju na LineTech-ov sertifikat, to je nešto za šta je potrebno vremena kako bi licencirano osoblje Jat-a dobilo ovlašćenja pod LineTech-ovim sertifikatom.

Pe

Isti hangar, isti ljudi, isti alati i kapaciteti, ali se samo overava drugim pečatom… To svakako liči na prevaru koju će EASA ponovo kazniti…

Medjutim… U Jat Tehnici imamo sigurno 50tak ovlašćenih mehaničara Line Tech-a koji su u prethodnih 5 godina koristeci GO i BO radili za Line Tech i pre privatizacije, kršeći svoje ugovore o radu u delu zabrane konkurencije. Tih 50tak ljudi se nalazi na spisku ovlašćenog osoblja Line Tech gde su prošli intervjue i dobili svojevremeno ovlašćenja i pečate. Tako da je pred EASA-om sve čisto. Line Tech je podugovarač koji će ugovorom preuzeti započete poslove JATT Aviprime kompanije u njihovomim hangarima, čija je dozvola privremeno suspendovana… I tih 50tak ljudi će overavati radove…
I tu se vraćamo na početak priče… Isti ljudi, isti hangar, isti alati i kapaciteti… A EASA???

Pe

@letač u pokušaju
Dodao bih još da JATT Avioprime ima i RS nas DCV domaći sertifikat sa kojim može da overava avione Ersrbije…
E sad… Da li sme da ga koristi, sa obzirom da je naš DCV (koji je u ime EASA-e prethodnih godina audit-ovao) taj koji je tolerisao nepravilnosti koje su inostrani EASA audit-ori sankcionisali u vanrednoj EASA kontroli.
Sigurno je da je i u DCV-u vanredna situacija i da postoji opravdani strah da ce i nas DCV biti sankcionisan (kad nije do sada, verovatno i neće), ali da li će DCV dozvoliti normalno korišćenje RS sertifikata JATT u ova dva meseca, jer će pritisak Ersrbijanaca biti prevelik… Videćemo…

le

Znači nastavak jatovanja u poljskoj režiji…

Br

Sve mi je ovo veoma čudno u JatTehnici, prvo, firma, je prodata Strancu za 10 miliona evra, što je smešno mala cifra, kompanija vredi bar 50 miliona evra, jer tu je stručan kadar, razni cpecijalni i obični alati, probni sto za avionske motore, motorska radionica za popravku i delova avio motora, ogromna infra struktura, 2 hangara, jedan od najvećih u evropi, samo njegova vrednost može da se proceni na 26 miliona evra i da ne nabrajam dalje, jer tu je renome firme koja posluje više od 50 godina, veoma uspešno, bez nekih kikseva, što se tiče struke, i dešava se nakon privatizacije, da vlasnik pootpuštali veliki broj avio mehaničara, na ugovoru, tako da ostatak mehaničara, koji je desetkovan, nedovoljan, ne može da bude u formi da obavlja svoj posao, na način, kako bi to trebalo da bude u ovakvim centrima za popravku aviona, jer ljudi su preumorni, a to nije dobro za ovakvu vrstu posla. Moram da napomenem da je posla bilo za sve ovo vreme korone, a i pre toga.
Znači, stiče se utisak da tu nešto škripi, Tehnika nikada do sada nije izgubila sertifikat za popravku aviona, ali jeste posle privatizacije, ne vidi se da je nešto uloženo u firmu, osim što su porušena tri objekta gde su radili ljudi, ukinut restoran društvene ishrane, koji je tu postojao od kad je i Jat-a, smanjene plate u proseku 10-ak hiljada dinara ( 10.000), i da ne nabrajam dalje, jer je dosta od raznih alata i avio dizalica prebačeno u Poljsku ili Sloveniju. To je ceo sled dogadjaja u Tehnici, i stvarno ne znam dokle ovako, jer su mehaničari obezvredjeni i sa platama, čiji je prosek 600-700e i sa uslovima rada.
Na kraju, može mu se, on je privatnik, ali… čemu ovo vodi.?

Odgovori
le

Vodi u MTU…

Pe

Eno na B92 Premijerka je izjavila da je Jat Tehnika godinama unazad propadala… Eto ona zna bolje od nas koji smo svoju penziju dočekali u njoj… Sta dalje reći …

sv

ulozili u svoj dzep,jos jedna otimacka privatizacija

Odgovori
Sa

Ulozili za 18 meseci 1,7 mil., a po ugovoru morali u prvih 12 meseci da uloze 2 mil.

Odgovori
Ig

29.11.2019. Novi vlasnik Jat Tehnike Avia Prime.Uzdignucemo srpsku firmu na svetski nivo.Eto koliko je trebalo da je dovede do dna.Kolege mehanicari nedsjte da se JATT ugasi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj