Potpisan Sporazum o saradnji i koordinaciji u traganju i spasavanju u vazduhoplovstvu između zemalјa regiona

24. feb 2023

Erbas u 2022. godini zaradio preko 5 milijardi evra

17. feb 2023

Er Indija namerava da nabavi 470 novih Erbasovih i Boingovih putničkih aviona

16. feb 2023

Air France povećava broj letova za Kanadu

10. feb 2023

[PRVE FOTOGRAFIJE] Otvorena nova zagrada Vazduhoplovne akademije

27. jan 2023

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

26. jan 2023

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

25. jan 2023

Er Frans predstavio nove kabine na dugolinijskim letovima

20. jan 2023

Viz er pred srpskim medijima: Statistike poslovanja mađarske niskotarifne avio-kompanije

19. jan 2023

Pod vođstvom srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju u vazduhoplovstvu sa tri zemalje regiona

17. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila profit za 2022. godinu od 21 milion evra, bez subvencija

17. jan 2023

Erbas kroz testiranje novih tehnologija na mala vrata uvodi razmišljanja o autonomnom letu putničkih aviona

13. jan 2023

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

13. jan 2023

Erbas u 2022. godini: 1078 naručenih i 661 isporučen putnički avion

12. jan 2023

Er Frans promocija za putovanja do 30. juna: „Rendez-vous“ posebni popust na avio-karte

11. jan 2023

KLM promocija za putovanja do 30. juna: „Real Deal Days“ posebni popust na avio-karte

5. jan 2023

[POSAO ZA PILOTE] Smartlinks u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani zapošljava kapetane i kopilote za A320, A330 i B737

3. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore imenovala novog v.d. direktora Er Montenegra

15. dec 2022

Završena proizvodnja poslednjeg Boinga 747

14. dec 2022

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

8. dec 2022
Jat Tehnici i GAS Aviationu suspendovani Part 145 sertifikati
Prvo EASA suspendovanje u novijoj istoriji najvećeg srpskog MRO-a / Foto: Jat Tehnika

Jat Tehnici i GAS Aviationu suspendovani Part 145 sertifikati

Regulatorno telo Evropske Unije za bezbednost vazdušnog saobraćaja EASA suspendovalo je prošlog petka 23. jula Part 145 sertifikate kompanijama Jat Tehnika iz Beograda i GAS Aviation iz Smederevske Palanke. Kako Tango Six saznaje, EASA-ina provera (audit) vršena je nad svim srpskim kompanijama koje se bave održavanjem aviona a koje su Part 145 sertifikovane od strane ovog evropskog tela.

Proveru su prošle sve srpske EASA sertifikovane organizacije (MOA) osim Jat Tehnike i GAS Aviationa. Tako se u javnom EASA dokumentu koji navodi „validno sertifikovane MOA organizacije“ van Evropske Unije od 23. jula i dalje nalaze Prince Aviation, SMATSA (Vršac) i  Er Srbija. Dok se u javnom EASA dokumentu od 23. jula koji navodi „nevalidne MOA organizacije van EU“, u odeljku „suspendovana odobrenja“, nalaze Jat Tehnika i GAS Aviation.

Najveći domaći klijent Jat Tehnike, avio-kompanija Er Srbija, je na pitanja Tango Sixa o novonastaloj situaciji navela da prvo bazno održavanje po ranije ustanovljenom rasporedu dolazi u septembru.

– U slučaju potreba koje prevazilaze postojeći nivo sertifikovanosti Er Srbija tehnike, nacionalna avio-kompanija će za potrebe svojih aviona angažovati drugu tehnički sertifikovanu kompaniju.

Kada je reč o privremenoj suspenziji EASA sertifikata za našu partnersku kompaniju Jat tehnika, koja posluje na beogradskom aerodromu, važno je da se napomene da ta činjenica ni na koji način neće uticati na Er Srbiju, po pitanju bezbednosti naših letelica i reda letenja. Naime, Er Srbija ima uspostavljeno sopstveno linijsko održavanje, sertifikovano od strane civilnih vazduhoplovnih vlasti Republike Srbije, kao i od evropskih vazduhoplovnih vlasti EASA, dok je usluge Jat tehnike koristila samo za potrebe većih strukturnih radova na avionima, u skladu sa međunarodnom regulativom. Takva vrsta radova regulatorno nije zahtevana pre kraja septembra, do kada se nadamo da će postojeća situacija sa Jat tehnikom biti pozitivno razrešena. – stoji u odgovoru nacionalnog avio-prevoznika.

Direktor kompanije Avia Prime koja je vlasnik Jat Tehnike od kraja 2019. godine, Pjotr Kacor, pričao je za Tango Six na 3. Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u maju.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bo

Pa sta je cudno,vec godinu se prodaje oprema I alati.

Odgovori

И шта каже Кацор, како су изгубили одобрење? Да ли је влада Републике Србије ичим обавезала купца? Или ће они јефтино плаћену земљу и хале да праспродају? Да ли је то заправо био план?

Odgovori
Me

Naravno da nije ničim obavezala kupca. Pa dovoljan znak da je nešto mutno je to što je odabrala Avia Prime na tenderu pored SR Technics-a.

Odgovori
Ma

@Mehaničar
SR Technics na kraju nije poslao nikakvu ponudu za kupovinu. Oni su samo otkupili tendersku dokumentaciju, ako i toliko. Jedini ponudjac je bio Avia Prime. Niko nista nije odabrao niti birao a SR Technics nije realna opcija jos od 2015/16.

le

Sad nek Air Serbia unaprijedi svoj sertifikat do potrebnog niova a ostatak ljudi nek pređu tamo i priča završena (A? Jes’ lako kada neko samo bifla ideje? :-) ).

Sad me zanima šta su (ili šta nisu) našli u GAS aviation… Ima li kakve veze oni silni udesi sa avionima koji su oni održavali?

Odgovori
Am

Ne verujem, ti avioni su na YU registru. A nesreće su čini mi se uglavnom bile uzrokovane greškom pilota i ponajviše lošim vremenskim uslovima. Mnogo se sati letelo. Ne sećam se da sam procitala da je greska u održavanju bila razlog. Lično poznajem nekoga ko radi tamo, znam da se sa takvim stvarima ne zezaju.

Б

А зна ли се разлог зашто је ЈАТ Техници повучен сертификат? Јел опет у питању убијање конкуренције од стране монополиста у том послу?

Odgovori
zo

Ne..najkraće..ako pročitate Part 145 biće vam jasno..svako odstupanje vas isključuje.

Me

@B737 kome je može Jat Tehnika da bude konkurencija? To je smehotresno.

Lo

Do ovoga je moralo doci.Bezbednost je davno urusena nestrucnim rukovodjenjem partijskih kadrova.Za takvo stanje je odgovoran DCV koji je to dozvolio.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs