[POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

22. feb 2024

MTU Maintenance Serbia: Okončan još jedan ključni preduslov globalnom poslovanju iz Nove Pazove – dobijeni FAA, EASA i kineski sertifikati

21. feb 2024

Glavni istražitelj najavljuje kraj istrage o udesu Embraera za najmanje 3 meseca, Flajtradar objavio granularne podatke o letu JU324

21. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Nakon raskida saradnje Maratonovi avioni odlaze iz Beograda, avion koji je učestvovao u udesu biće rashodovan

20. feb 2024

Er Srbija raskida saradnju sa Maraton erlajnzom, uputila izvinjenje putnicima

20. feb 2024

Udes Embraera na „Nikoli Tesli“: Objavljen audio-snimak kontrole letenja, tri greške koje je posada napravila

20. feb 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do udesa Embraera 195 na Er Srbijinom letu JU324: Kontrola letenja tri puta pokušala da upozori posadu

19. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Embraer 195 Maraton erlajnza bezbedno sleteo nakon vanrednog događaja po poletanju sa aerodroma Nikola Tesla

18. feb 2024

[POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika završila drugu konverziju iz putničke u kargo konfiguraciju aviona Boing 767

14. feb 2024

Kuvari sa Mišelinovim zvezdicama pripremaće obroke za putnike Er Fransa

6. feb 2024

Koliko je srpski komercijalni avio-saobraćaj spreman za nove rekorde i EXPO 2027?

20. jan 2024

Rezultati Erbasa za 2023. godinu: „Nikada do sada nismo prodali toliko A320 i A350 aviona u jednoj godini“

17. jan 2024

MAX-u otpao deo trupne konstrukcije, Boingu ponovo otpao deo reputacije

7. jan 2024

[ANALIZA] Kako je došlo do nesreće u Tokiju i zbog čega je evakuacija Erbasa trajala 18 minuta

5. jan 2024

Air France i KLM pokrenuli promocije za putovanja do 30. novembra 2024. godine

4. jan 2024

[ANALIZA] Udes Erbasa A350 avio-kompanije Japan Airlines: „Disciplina Japanaca“ nema nikakve veze sa razlozima zbog kojih su putnici preživeli

3. jan 2024

[INTERVJU] Direktorka HR-a kompanije MTU Maintenance Serbia: „Kako i koga zapošljavamo, koje benefite nudimo i kako se kod nas napreduje“

29. dec 2023

Škola letenja Prince Aviationa objavila poziv za novi kurs obuke za PPL dozvolu: Ko se na vreme prijavi dobija besplatno kurs noćnog letenja i ICAO test engleskog

27. dec 2023

Air France – KLM grupa je najveći svetski korisnik održivog avio-goriva drugu godinu za redom

25. dec 2023

90 rođendan kompanije Air France: Otvorena izložba fotografija iz istorije francuske avio-kompanije u K-Distriktu

5. dec 2023
Jat Tehnici i GAS Aviationu suspendovani Part 145 sertifikati
Prvo EASA suspendovanje u novijoj istoriji najvećeg srpskog MRO-a / Foto: Jat Tehnika

Jat Tehnici i GAS Aviationu suspendovani Part 145 sertifikati

Regulatorno telo Evropske Unije za bezbednost vazdušnog saobraćaja EASA suspendovalo je prošlog petka 23. jula Part 145 sertifikate kompanijama Jat Tehnika iz Beograda i GAS Aviation iz Smederevske Palanke. Kako Tango Six saznaje, EASA-ina provera (audit) vršena je nad svim srpskim kompanijama koje se bave održavanjem aviona a koje su Part 145 sertifikovane od strane ovog evropskog tela.

Proveru su prošle sve srpske EASA sertifikovane organizacije (MOA) osim Jat Tehnike i GAS Aviationa. Tako se u javnom EASA dokumentu koji navodi „validno sertifikovane MOA organizacije“ van Evropske Unije od 23. jula i dalje nalaze Prince Aviation, SMATSA (Vršac) i  Er Srbija. Dok se u javnom EASA dokumentu od 23. jula koji navodi „nevalidne MOA organizacije van EU“, u odeljku „suspendovana odobrenja“, nalaze Jat Tehnika i GAS Aviation.

Najveći domaći klijent Jat Tehnike, avio-kompanija Er Srbija, je na pitanja Tango Sixa o novonastaloj situaciji navela da prvo bazno održavanje po ranije ustanovljenom rasporedu dolazi u septembru.

– U slučaju potreba koje prevazilaze postojeći nivo sertifikovanosti Er Srbija tehnike, nacionalna avio-kompanija će za potrebe svojih aviona angažovati drugu tehnički sertifikovanu kompaniju.

Kada je reč o privremenoj suspenziji EASA sertifikata za našu partnersku kompaniju Jat tehnika, koja posluje na beogradskom aerodromu, važno je da se napomene da ta činjenica ni na koji način neće uticati na Er Srbiju, po pitanju bezbednosti naših letelica i reda letenja. Naime, Er Srbija ima uspostavljeno sopstveno linijsko održavanje, sertifikovano od strane civilnih vazduhoplovnih vlasti Republike Srbije, kao i od evropskih vazduhoplovnih vlasti EASA, dok je usluge Jat tehnike koristila samo za potrebe većih strukturnih radova na avionima, u skladu sa međunarodnom regulativom. Takva vrsta radova regulatorno nije zahtevana pre kraja septembra, do kada se nadamo da će postojeća situacija sa Jat tehnikom biti pozitivno razrešena. – stoji u odgovoru nacionalnog avio-prevoznika.

Direktor kompanije Avia Prime koja je vlasnik Jat Tehnike od kraja 2019. godine, Pjotr Kacor, pričao je za Tango Six na 3. Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u maju.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bo

Pa sta je cudno,vec godinu se prodaje oprema I alati.

Odgovori

И шта каже Кацор, како су изгубили одобрење? Да ли је влада Републике Србије ичим обавезала купца? Или ће они јефтино плаћену земљу и хале да праспродају? Да ли је то заправо био план?

Odgovori
Me

Naravno da nije ničim obavezala kupca. Pa dovoljan znak da je nešto mutno je to što je odabrala Avia Prime na tenderu pored SR Technics-a.

Odgovori
Ma

@Mehaničar
SR Technics na kraju nije poslao nikakvu ponudu za kupovinu. Oni su samo otkupili tendersku dokumentaciju, ako i toliko. Jedini ponudjac je bio Avia Prime. Niko nista nije odabrao niti birao a SR Technics nije realna opcija jos od 2015/16.

le

Sad nek Air Serbia unaprijedi svoj sertifikat do potrebnog niova a ostatak ljudi nek pređu tamo i priča završena (A? Jes’ lako kada neko samo bifla ideje? :-) ).

Sad me zanima šta su (ili šta nisu) našli u GAS aviation… Ima li kakve veze oni silni udesi sa avionima koji su oni održavali?

Odgovori
Am

Ne verujem, ti avioni su na YU registru. A nesreće su čini mi se uglavnom bile uzrokovane greškom pilota i ponajviše lošim vremenskim uslovima. Mnogo se sati letelo. Ne sećam se da sam procitala da je greska u održavanju bila razlog. Lično poznajem nekoga ko radi tamo, znam da se sa takvim stvarima ne zezaju.

Б

А зна ли се разлог зашто је ЈАТ Техници повучен сертификат? Јел опет у питању убијање конкуренције од стране монополиста у том послу?

Odgovori
zo

Ne..najkraće..ako pročitate Part 145 biće vam jasno..svako odstupanje vas isključuje.

Me

@B737 kome je može Jat Tehnika da bude konkurencija? To je smehotresno.

Lo

Do ovoga je moralo doci.Bezbednost je davno urusena nestrucnim rukovodjenjem partijskih kadrova.Za takvo stanje je odgovoran DCV koji je to dozvolio.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs