[RAT U UKRAJINI] Rusi i dalje napreduju, uništavanje ukrajinske energetike, PVO Ukrajine na izdisaju

13. apr 2024

Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

10. apr 2024

Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

10. apr 2024

Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

9. apr 2024

Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope u Beogradu: Najava agende u civilnom delu dvodnevnog programa

9. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Intenziviranje ruskih ofanzivnih dejstava, Ukrajinci izveli napad besposadnim letelicama na do sada najudaljenije ciljeve unutar ruske teritorije

5. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić 8. aprila sa Makronom o Rafalima, prvi put javno pomenuta potencijalna nabavka helikoptera H125M od Erbasa

4. apr 2024

Srpska ambasadorka u Parizu sa direktorom Dasoa, prva fotografija naoružanog hrvatskog Rafala

2. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučićev obilazak Batajnice: „Borimo se za nabavku Rafala, trebalo bi da kupimo Erbasove helikoptere H125M“

31. mar 2024

[POSLEDNJA VEST] Nepoznata letelica iznad Valjeva, dežurni MiG-ovi 29 poslati da je presretnu

30. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci objasnili kako i zašto obaraju ruske hipersonične rakete, neuspešan ukrajinski napad na rusku Crnomorsku flotu, iznad Ukrajine se odvija “dog fajt“ dronova

30. mar 2024

Severna Makedonija potpisala ugovor za nabavku 4 helikoptera AW149 i 4 AW169M od Leonarda za 249,9 miliona evra

29. mar 2024

Tango Six organizuje 4. po redu Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope, 22. i 23. aprila u Beogradu

28. mar 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta posetila pogone kompanije Erbas u Nemačkoj: Stručnjaci iz Erbasa redovno će sarađivati sa kolegama u Beogradu

27. mar 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku dva nova vatrogasna aviona DHC-515 „Firefighter“

26. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi od početka godine upotrebili na hiljade vođenih avio-bombi, na ratištu se pojavili FPV dronovi otporni na elektronsko ometanje, vojnu pomoć Ukrajini poslalo i Kosovo

22. mar 2024

U Hrvatskoj u maju aeromiting AirVG: Prilika da se prvi put javno vide hrvatski Rafali, poslednji put MiG-ovi 21

21. mar 2024

Rumunija nabavila južnokorejske PVO sisteme Chiron

20. mar 2024

AERO.bg: Bugarska najverovatnije kupuje Talesove vojne osmatračke radare

19. mar 2024

[RAT U UKRAJINI] Masovni ukrajinski napadi na Rusiju, pritisak ruskih snaga na ukrajinsku PVO, prva ovogodišnja vojna pomoć SAD Ukrajini

15. mar 2024
Konkursi za prijem u RV i PVO Vojske Srbije
Za Kurs slušalaca za rezervne oficire mogu se javiti mladići i devojke sa navršenih 27 godina i mlađi, a na konkurs za podoficire mogu se javiti kandidati od 40 godina starosti / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Konkursi za prijem u RV i PVO Vojske Srbije

Ministarstvo odbrane i Vojska Srbije raspisali su juče konkurse za slušaoce Kursa za rezervne oficire Vojske Srbije roda avijacije, kao i prijem podoficira u Ratno vazduhoplovstvo i Protivvazduhoplovnu Odbranu. Potpredsednik Vlade i ministar odbrane dr Nebojša Stefanović pozvao je mlade da iskoriste priliku i postanu deo elitnog plavog stroja Vojske Srbije.

– Budućim oficirima avijacije i podoficirima RV i PVO pružamo mogućnost da rade sa najsavremenijim avionima i helikopterima, usavršavaju se, napreduju i pre svega služe našoj otadžbini – rekao je ministar Stefanović.

Kako se navodi, na javni oglas za Kurs slušalaca za rezervne oficire mogu se javiti mladići i devojke, sa završenim osnovnim studijama, koji do kraja 2022. godine navršavaju 27 godina ili su mlađi. Prijave se mogu podneti do 31. marta na portalu e-uprave i na šalterima „Pošte“, kao i u nadležnim centrima Ministarstva odbrane – nekadašnjim vojnim odsecima, dok kandidati koji imaju boravište u inostranstvu to mogu učiniti u nadležnim diplomatsko – konzularnim predstavništvima Republike Srbije.

Kurs za rezervne oficire počinje 1. septembra 2022, oni koji ga uspešno završe dovijaju čin oficira roda avijacije / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Svi kandidati, koji zadovolje uslove konkursa, upućuju se na selekciju, koja obuhvata psihološku i zdravstvenu procenu, kao i selektivnu padobransku i letačku obuku koja se realizuje u jedinicama Vojske Srbije. Izabrani kandidati počinju sa Kursom 1. septembra ove godine. Oni koji uspešno završe Kurs imaju mogućnost prijema u profesionalnu vojnu službu u svojstvu oficira roda avijacije.

Takođe, Komanda Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije raspisala je i konkurs za prijem 89 podoficira u 250. raketnu brigadu za protivvazduhoplovna dejstva, 98. vazduhoplovnu brigadu i 126. brigadu vazdušnog osmatranja, javljanja i navođenja.

Priliku da steknu prve podoficirske činove imaju kandidati do 40 godina starosti, koji ispunjavaju uslove konkursa i ostvare najbolje rezultate na selekciji. U zavisnosti od formacijskog mesta, oni će raditi u Beogradu, Kraljevu, Nišu, Novom Sadu i drugim mestima u kojima su razmeštene jedinice RV i PVO. Na konkursu je najviše pozicija koje zahtevaju tehnička usmerenja stečena tokom četvorogodišnjih srednjih škola, a za pojedina formacijska mesta neophodna je vozačka dozvola „B“ kategorije.

Na konkursu za prijem podoficira je najviše pozicija koje zahtevaju tehnička usmerenja stečena tokom četvorogodišnjih srednjih škola / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Kandidati i kandidatkinje koji budu imali najviše uspeha tokom selekcije, biće upućeni na šestomesečni kurs za podoficire u centre za obuku Vojske Srbije gde će sticati neophodna stručna znanja za poslove koji ih očekuju. Polaznici koji uspešno završe obuku postaju kandidati za prijem u profesionalnu vojnu službu u svojstvu podoficira na neodređeno vreme.

Očekuje ih mnoštvo prilika za usavršavanje i napredovanje uz benificije koje u vidu stabilnih i redovnih primanja, rešavanja stambenog pitanja i vrhunske zdravstvene zaštite nudi profesionalna vojna služba, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Zainteresovani dodatne informacije o konkursima mogu dobiti u nadležnom centru Ministarstva odbrane, nadležnim diplomatsko-konzularnim predstavništvima Republike Srbije u inostranstvu, Komandi RV i PVO, kao i na sajtu Ministarstva odbrane na sledećim linkovima:

Javni oglas za prijavu kandidata za slušaoce kursa za rezervne oficire Vojske Srbije roda avijacije

Javni konkurs za prijem u profesionalnu vojnu službu na neodređeno vreme u svojstvu podoficira

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gl

Imam 2 metra i zavrsavam osnovne studije na masinskom fakultetu ove godine.Zbog vazduhoplovstva sam upisao ovaj fakultet,kao mali sam hteo da letim,i da se pohvalim moj pradeda je Slobodan Zrnic jedan od tri konstruktora na avionu IK3.Da li sa 2 metar mogu mi 17 ili mi 35 da letim,tacnije da stanem u kabinu.Pitanje za redakciju

Odgovori
TT

Za Mi-17 ne verujem da ce biti nekih problema,za Mi-35 nisam siguran ..

Ra

Zar to nisi već negde pitao i rečeno ti je kome da se obratiš. Nemoj pitati po komentarima i forumima već imaš ovaj predzadnji link i u njemu tekst konkursa sa brojevima telefona za informacije.

Sr

@Gladius
Ako zavrsavas masinstvo po novom, onda imas 180ESPB, a vojsksa je raspisala konkurs za 240 ESPB. Zasto? Ne znam.

Ovo bi recimo bila odlicna prilika da ti se prizna kao master, ali nije se niko setio toga.

Du

@Dladius
Sreža da te ne zanima poziv tenkiste :D
ovako ćeš moći da voziš helikopter

Gl

Srbofil

Pa nista ond na kraju cetvrte godine jer je nama 3 plus 2 a posle 4e je 240 poena,tako da cekacu godinu dana

Pe

Možda je bolje da igraš košarku.

Mi

>> da se pohvalim moj pradeda je Slobodan Zrnic

Ne znam kako bi tvoj deda, covek zaista fascinantne biografije, reagovao na partiJotske komentare koje ostavljas na ovom forumu, razmisli malo o tome i svako dobro.

Ni

@miladojka youneed
Šta bi se zapitao vaš deda, šta posejah, što ne odoh iza tarabe…

ah

nista licno…
ali
ako odgovor na svoja pitanja trazis na komentarima…
sigurno padas na psiho – testu….

Pa

Profesor Zrnic je na MF jos uvek. A nevezano za njega, ugled fakulteta je verovatno na najnizim granama. Ranije se asistenti nisu samohvalili da namestaju motore za trkace automobile svim timovima u zemlji, iz pristojnosti.
Sada se neki otvoreno hvale poslovima sa Sirijom i sl, a kvalitet nasteve sve losiji.

Mm

@Miladojka

Retko bezobrazan komentar, karakteristican za prostore na internetu.

Na vasem mestu bih se stidio, ali posto vam ocigledno smeta patriotizam, jasno je da za stid ne znate.

Sa

Da li neko moze da mi pojasni koje poslove obuhvata poziv oficir roda avijacije? Moje razumevanje da su to zapravo piloti koji su zavrsili vojnu akademiju… ali mozda ima jos nekih poslova za koja ne znam… :)

Odgovori
gg

Ja mislim da to za vojnu akademiju nije slučaj.

Ma

Mislim da te nisam baš u potpunosti razumeo… U slučaju ovog poziva, poziv „oficir roda avijacije“ obuhvata isključivo potencijalne pilote sa činom potporučnika, ako uspeju. Zahtevaju se osnovne studije, što važi i za sve civilne fakultete, a ne samo VA (Ako si i na to mislio)
Pored ovoga, raspisan je i konkurs za podoficire RViPVO, a što se tiče konkretno avijacije, u ovom konkursu se traže lica za službovanje u 98. Vazduhoplovnoj brigadi, u Lađevcima, na mestima:
– Operator senzora-dešifrant aero-foto snimka, 2 izvršioca,
– Tehničar za naoružanje i senzore, 2 izvršioca,
– Tehničar za vazduhoplovnu opremu, 1 izvršilac,
– Tehničar za vazduhoplovna ubojna sredstva i senzore, 1 izvršilac,
– Tehničar za avion i motor, 4 izvršioca

Sa

@Marko

Ok mislim da sam dobio odgovor na ono sto me je zanimalo a to je da se moze postati pilot i sa civilnim fakultetom. Naravno ako se prodju svi testovi i sve sto je propisano da piloti treba da ispune.

Bl

Mene takođe interesuje kako ide obuka ukoliko se prođu svi potrebni testovi ? Na Vojnoj Akademiji su predmeti (letački) u sklopu integrisanih studija, dok ovde se ne spominje nikakva informacija vezana za samu obuku pilota i gde i kako bi se slušalo i šta se dobija u smislu diplome, ili sam možda ja promašio te informacije na konkursu?

Odgovori
Ma

General je rekao da se nakon svih testova, provera i 10 sati naleta na Utvi, odmah stupa u službu. Zatim počinje jednogodišnja obuka letenja i školovanje na predmetima kojih nema na civilnim fakultetima, šta god to značilo. Zatim se dobija zvanično zvanje vojnog pilota…

Zo

Još uvek se nismo opametili…opet pravimo pogrešan potez za tehnicki sastav u vazduhoplovstvu, konkretno za avijaciju..manji je priblem za PVO i VOJIN ali morace dobro poznavati elektroniku, elektrotehniku i dr. Bice ovo surogat resenje..i problem ljudima u jedinici. Neki koji donose odluke su i dalje tvrdoglavi iako dobro znaju kako je to rezultiralo ranije…do sada su mogli vise puta vratiti skolovanje kadra kao ranije u VTSVŠ Rajlovac…

Ma

Imali smo kroz dugu istoriju letenja na ovim prostorima termin pilot lovac narednik ….neki su zaduzili ovu naciju svojom hrabroscu i pozrtvovanjem..
Tako da danas skraceno skolovanje koje podrzavam moze doneti kvalitetan skok u vazduhoplovstvu pre svega u tehnickoj i protiv vazdusnoj sferi .
Brzo ucenje direktno za sredstvo koji ce kandidat koristiti donece cist profi odnos za ono sto vojsci i treba.
Ne zaboravite da sistem od 1945 pa do ovih prokletih ratova je iznedrio i vrhunske profesionalce ali i raznorazne promasene licnosti….
Rat je pokazao da je mali broj pripadnika radio svoj posao kako treba .
Ostali su zaglupljivani raznim nebitnim informacijama.Na primer MARKSIZAM…ubio me bog ja sam iz te generacije ako se icega secam iz tog predmeta..i onda imamo problem oko
Na primer da gotovo niko iz vojnih tehnickih skola ne zna da kaze koja je tacnost pomicnog merila ili ljudi ne znaju koja se rupa busi za koji navoj….
Svaka cas vecini koje sam upoznao i od kojih sam ucio ali imalo je BUDAKA neklepanih.
Da bi se to prevazislo ovo je pravo resenje..usko specializovan poziv nauci ga i nema brige sto kaze vic
Nahrani Lajku i nista ne diraj…

Odgovori

I sada će isto da se desi. Traže se ljudi da poprave svoj socijalni status, a za obuku ćemo lako. Usiljeno se popravlja brojno stanje. To neće izaći na dobro

Yo

@aleksa

Teško…
Traže se ljudi sa određenim kvalifikacijama – što automatski eliminiše mnoge „nedoklepane budake“… :)
Razlikovale su se i same vojničke klase svojevremeno – teško su druge mogle biti uporedive sa septembarskom – kakogod se upoređivalo…
Dobar je ovo pomak – treba nešto vremena za „uigravanje“ – ali ne može se bolje..
Teško da je i socijalni status neki izraženiji motiv – to ovde više važi za pandure – a tek je neviđeno glupo da oni imaju veće plate od vojnika itd…
Ja sam izraziti protivnik obaveznog vojnog roka baš iz razloga da se ne bi svašta ubacivalo u uniformu – koja će, pored ostalog, jedino tako izgraditi neki statusni simbol u društvu…

Pa

Odličan način da se popune manjak osoblja, jer nama brzo i hitno treba oficira i podoficira, koristi se akademsko znanje koje već postoji, pa se isto usavršava i brzo stavlja u službu. Neko pametan je ovo smislio.

Bl

Jasan taj deo što je general rekao, ali ipak nisu ništa spomenuli oko formalnosti. Recimo sa završenom VA pored zvanja oficira i pilota, kadet stiče i diplomi vazduhoplovnog inženjera ako se dobro sećam. S obzirom da ima nas sigurno još na MF sa smera vaz (gde slušamo neke slične predmete kao i oni) nije mi jasna situacija „šta si kad završiš“ pored pilota.
Nije portal svakako mesto za raspitivanje,al je konkurs donekle konfuzno napravljen

Pe

Igrom slucaja Tango Six je jedini javni vazduhoplovni forum za vesti i aktuelnosti ove vrste, stoga su pitanja dobrodosla.

Uskoro cemo detaljnije razjasniti ovaj konkurs i preciznije ovu vrstu SRO koncepta.

Vl

Smatram da je ovo odlična ideja. Ovo je u biti konkurs sa kojom se otvara izuzetna prilika za mlade kolege sa inženjerskih falkuteta. Prvenstveno se to odnosi na sve one koji imaju želju da se oprobaju u oblastima navedenim u konkursu. Verovatno će ovaj potez dovesti i do upliva „sveže krvi“ sa novim interesovanjima i u segmentima mašinstva i elektro tehnike u VS, što svakako predstavlja veliki dobitak za sve zainteresovane strane.

Mi

Da li se ovaj konkurs objavljivao redovno svake godine? Ako ne, zašto ne?

Odgovori

Nije se ranije objavljivao ovakav konkurs. Ovo je prvi put u novijoj srpskoj istoriji. Kao neka moderna verzija ŠRO za pilote i zaista je sjajna prilika za mlade. Samo je kampanja tunjava. Da bi pronašli 20 pilota tu mora par hiljada da se javi. Ko je normalan i završio je normalan fax taj već radi i gradi karijeru. Zapošljavaju se i pre završetka faksa, pogotovo važi za tehnička usmerenja. Niko normalan neće napuštati posao jer je ufiksirao da hoće da bude TopGun. Znači ciljna grupa su ovi što ih niko neće, pa onda lepo angažuješ Sergeja Trifunovića za urbano i Sina Dragana za ruralno da u svom stilu ispričaju sledeću priču:
Ako si mlad, zdrav i prav, on ili ona, za ono nisam siguran, i imas 19-20 leta, a mrzi te da se cimaš na Vojnoj akademiji 4-5 godina, ili generalno ne voliš da učiš previše, treba da uradiš sledeće:
1. Upišeš Megatrend kod lepog Miće ili nešto strukovno , što lakše to bolje (hotelijerstvo, turizam, komunikacije, bezbednost, ekologija, hortikultura itd plus godinu dana specijalizacije bilo kakve samo da nagrebeš 240 bodova) i završiš sve to lagano za 6-8 godina. Bez napora, uz kvalitetne vannastavne sadržaje i naravno povremenu šljaku ako ti treba kinta, ako ne samo provod na max. Jednom si mlad.
2. Prijaviš se na konkurs i za godinu dana postaneš vojni pilot. Kako? Ako si zdrav i prav lako. Ako nisi onda nikako. Ali ako jesi onda je lakše nego što misliš. Samo ti treba malo (ili malo više, da ne grešim dušu) osećaja za prostor i koordinaciju. Iskoristi 6 godina i 500 evra pa vežbaj u kućnom simulatoru, obiđi neku školu letenja, raspitaj se malo…imas i jedriličarstvo…
3. Ako uspeš i posao ti super ide, nisi pogrešio. Ako ti posle nekog vremena dosadi, nakon dve godine batali priču i slobodno idi iz vojske. Bez obaveza. A usput si naučio ozbiljno da letiš, pa možeš to da nastaviš negde drugde za veću kintu ili da u kafani godinima vrtiš lovačke priče. Brisanjac iznad Kosova i tako to… Ako si bio pametan, ogroman višak slobodnog vremena na poslu si utrošio da savladaš Pajton ili neki drugi zanat, recimo alternativnu medicinu. Ili ATPL teoriju ako se odlučiş da unovčiš svoje pilotsko umeće. Ako nisi bio pametan, a dosadilo ti, vratiš se svojoj prvoj ljubavi, hortikulturi. Ili otvoriš neki kiosk, sendvičaru, uđeš u zadrugu…
4. Ako nemaš pojma o avijaciji, čitaj T6 i gledaj TopGun svaki dan. Naučićeš i zavolećeš. Ili nećeš. Ali ćeš sigurno od stručnih komentatora saznati da te nove 4++ letelice zbog kojih te zovu, one bre lete tebe, a ne ti njih, tako da to letenje praktično i nije tvoja briga. Dobro, ima i poneka kvaka. Izbegavaj aeromitinge, ložićeš se da znaš, a ne znaš, pa to stvarno može da bude opasno. Isto kao i *určenje iznad rodnog sela, ali to se teško može preventirati i ja bih to radio da mogu. Za rat se ne brini, neće ga biti. Čak i ako ga bude, tu postoje dve opcije: ako mi napadamo onda nam avijacija ne treba. Imamo jednog opasnog lika koji je domaću dalekometnu artiljeriju doveo do ludila i mi takav rat završavamo za par dana. A ako nas napadnu, to znači da su oni jači i biće kao prošli put: smišljamo neke šeme sakrivanja i prebacivanja, kamufliranja, izrada maketa da zezne se raketa, bla bla, nema tu letenja. Slabo. 6. april i te priče, to je bilo nekad. Sad je sve BVR. Ako i poletiš, a frka ti, vrati se lepo nazad, prijavi neki kvar i nikom ništa. Praviš se lud neko vreme a posle se zaboravi. Ako se ipak naložiš i kreneš, odlaziš pravo u legendu. Šta ćeš bolje majstore? Jedina prava koska su nosači aviona, ali ne brini, to nemamo. I veruj mi, nećemo ih skoro imati ma šta pričali na tv! Znači pravac u poštu, ljubazna službenica će ti sve objasniti.
Ah, da ima i neka bezbednosna provera. Ako imaš pljačke, paljevine, razbojništva, nasilje u porodici (ti si nasilnik) i slično onda zaboravi. Emigriraj u Švedsku obavezno. A za poneku šorkicu i sitniji prestup ne brini. To je skroz ok. Srećno Legendice!

Odgovori
NK

„Niko normalan neće napuštati posao jer je ufiksirao da hoće da bude TopGun.“

Evo da te razocaram, ja bih prvi to uradio, ali nazalost probio sam uslov za godine starosti. A ima jos takvih, siguran sam.

Za ostale nebuloze uvijene u pokusaj humora – no comment.

LB

Samo cu dodati – bravo za komentar! Veoma tacno i realno opisano, kako god za neupucene zvucalo.
Iako sam iz nekih davnih vremena i prica od kojih su sve istinite, ne bih voleo da mogu da se oslonim na „kolege“ i „koleginice“ buduce koje ce ovaj konkurs da privuce. A tek ne bih svoje dete uvukao u ovo.

Dj

Ima nas još 30+ koji smo psihofizički spremni makar da se ne obruka o na konkursu a bez starca nema udarca, ostalo je još koja upotrebljiva godina da ne kažem decenija u nama starcima :-D

Odgovori
PR

Ovakav tip školovanja podseća na američki JSUPT program,koji traje godinu dana i 200+h naleta na trenažnoj avijaciji,a nakon toga se nastavlja zavisno za šta je kandidat sposoban u odgovarajućim školskim centrima.Dodouše kod njih je to daleko intizevniji i opsežniji program nego što VS može da ponudi.
Bila je i u JNA ŠRO za pilote ali tamo 50tih.

Odgovori
Г

Очигледан знак да се ради на ономе што је АВ рекао а у вези још једне ескадриле авиона.

Odgovori
Dr

Grga mislim da je bas to u pitanju starije i iskusnije kolege Piloti ce ici na obuku , ma koji avion da se izabere , a ovi mladji ce da lete na MiG29tkama dok i njih ne zamene a do tada ce ovi stariji odmagliti u penziju a ovi danas mladi ce ih zameniti doduse u njihovom slucaju na novijim koji ce zameniti MiG29. i tako ce se preci na novije Letelice mnogo lakse .
bice zeznuto ako MO odluci da kupi eskadrilu jednog a drugu eskadrilu nekog drugog aparata , kao sto ovde vec izbija na povrsinu a radi se o Rafale 4R i SU-75 , nadam se da to nece biti …… ali ko zna !

Г

То никако не би ваљало. Или један или други. Небитно који…
Пс. Под условом да Су 75 уђе у производњу и има све оне карактеристике које су промовисане…

Odgovori
SP

Da li moze neko meni potpuno otudjenom od vojske da objasni sta sve ovo znaci?
Sta je rezervni oficir-pilot? Da li on po zavrsetku kursa ulazi u akvivnu vojnu sluzbu kao pilot ili ostaje kao „rezerva“ u slucaju da nemamo dovoljno pilota pa ce on da „uskoci“ (mozda vama okorelim znancima vojnih pravila i tehnike ovo pitanje zvuci smesno, ali ja zaista nemam gde drugde da pitam?
U Americi je vec poodavno usvojen sistem skolovanja pilota u slicnom vremenskom roku kao kod nas za civilne(ili cak nesto manje), ali na dosta ozbiljnijem nivou- znaci do 2 godine skole i vi sedate za komande f16 i gadjate ciljeve po Iraku.
Ako je ovo sto se ovde sada nudi slicno Americkom sistemu, onda je to super, jer realno inzenjerima sa zavrsenih 4 ii 5 godina faksa zaista ne treba da uce prve 3 godine opste stvari o vojsci(koga to zanima ko zeli da leti?) vec za godinu i po se obuce za ono sto im treba, a svakako imaju vise tehnickog znanja od ljudi sa akademije.
Znaci moje pitanje je ako ulazite i u akvinu sluzbu kao pilot odmah nakon ovog kursa, da li ste ravnopravni sa ljuidima koji su zavrsili akademiju, ili se vodite kao rezerve?
Sta znaci rezervni oficir?

Odgovori
Ja

Ovo je dobra prilika za nove mlade snagae da se pokazu sta znaju, i koliko su zainteresovani za pilote i profesionalnu vojnu sluzbu, jer se ovaka prilika ne propusta. Samo bi trebali buduci mladi vojnici i piloti da vode racuna o sebi i svom zdravlju dok vlada ovaj opaki virus, da rade na ocuvanju zdravlja i imuniteta koristeci suplemente prvenstveno sertifikovanu ganodermu i nemacki cordiceps. Sve za odbranu kako zemlje tako i zdravlja, da sve prevazidjemo i dobijemo dosta energije i samopouzdanja.

Odgovori
SI

Interesantno, do mere da bih ostavio komentar.

Mislim da je ova šema fakultet (po mogućustvu tehnički, a ne hortikultura) plus godinu dana ŠRO-dobra polazna tačka.

Mogla bi dosta brzo rešiti goruća pitanja-ne trenutni nedostatak nego nedostatak koji se sprema kada uskoro odu iz letačke službe i poslednji učenici VVG Mostar.

Na šta će to ličiti? U Srbiji su crveni* šefovi, pa će to izgledati ovako:
01.09. prijem.
21 dan-opšte vojničke obuke, strojeva obuka, NNG, osnovna vojnička taktika i sl.
Zakletva, vikend slobodan, tamo vamo
01.10. počinje nastava. Biće sigurno: teorija letenja ( i aerodinamika i mehanika) Meteorologija, Navigacija, Bezbednost letenja( čuo sam sad da je to odvojeno-bogu fala) , Motori, Kiov, Vazduhoplovna Medicina, Elektronska oprema,Frazeologija, vazduhoplovni engleski( možda i ne bude-ipak su crveni) još nešto ako sam preskočio. Moglo bi to stati-ako se dobro nabije u jedan semestar. Tipa predavanja do kraja januara, ispiti u februaru( dva roka ) .
01.03. na tehničku učionicu za Lastu ( jedno dve sedmice?)
15.03. Jedinica za obuku- zemaljska priprema još bar 7 dana
Do kraja marta da krenu sa letenjem.
20-tak sedmica po 3/4 leta = 50 tak sati ( osnovno, akrobatsko, grupa, navigacija, IFR i noć??-ne verujem da staje u to)
31.08 promocija

Ono što je suštinsko za svakog kandidata, a što će se vrlo verovatno kriti od zainteresovanih ( kao što smo rekli šefovi se ne ističu razumom-već partijskom knjižicom) je karijerna perspektiva pojedinca.

Prvo treba reći, da li će svakome ko završi biti punuđeno da radi ili neće. To je dosta bitan detalj. On se iz poziva ne vidi. Ugovori o školovanju mogu dati naznaku-šta će se desiti 31.08.
I kome se ponudi- da li se nudi full status oficira ( izražavam krajnju sumnju da će se to desiti) sa napredovanjem neograničenim i školovanjima ili će uvek postojati ograničenje (pisano ili nepisano)-tipa možeš gurati da budeš samo pilot u odeljenju do čina kapetana i to je to-ne možeš biti šef, ne možeš dalje napredovati itd.
Nije situacija da to rade ljudima, ali poznavajući odnose nikad neće biti isto kursisti i „pravi piloti“.

To je ono što se realno može desiti,u jednom optimističnom scenariju, vrlo lako se može desiti da stvarnost bude puno lošija za kandidate.
A pravi problemi mogu nastati u očekivanjima kandidata. Izražavam krajnju sumnju da će iko od kursista u vidljivom delu budućnosti voziti Orla ili nedaj bože one ruske krševe . Za to će im faliti bar 80-100 sati na četvorci plus još stotinjak na borbenim avionima(ista je stvar i za borbene helikoptere) . A tu će se realno javiti usko grlo, nedostatak resursa za obuke, prioriteti ( oni „pravi piloti“ opet uleću) i brzo prođe voz za ulazak u prvu dvanaestorku Srbije. Ono što propustiš sa 22, ne možeš naučiti sa 32-uvek aktuelno.

Šta će verovatno biti na stolu, instruktori na Lastama. I to samo pilotski deo.
To bi u praksi značila plata duplo od prosečne u državi ( možda čak i malo više)- i puno letenja. Verovatno 150+ sati godišnje. I ništa drugo. Jedna lepa letačka karijera. Bar 10 godina.

Pametan bi u tih deset, odvajao lovu za civilni CPL/ME/ATPL i sa 30-tak konkurisao i dobio posao( jer ima dobro operativno iskustvo-koje se ne može meriti sa nekim ko je samo završio osnovnu obuku u civilnim avioškolama) u nekoj aviokompaniji, zahvalio se na saradnji i otišao.

*- no comment :)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor