Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025

[ANALIZA] Novi podaci o dejstvima Vojske Jugoslavije protiv USAF jurišnika A-10 „Thunderbolt“ iznad Kosova i Metohije 1999. godine

27. feb 2025

Srpski vazduhoplovni inženjer ima rešenje: Pretnja asteroida „2024 YR4“ i moguće strategije odbrane planete Zemlje

26. feb 2025

[IDEX 2025] Ruski helikopteri izložili flotu svoje novije civilne ponude: Ka-32A11M prvi put prikazan u Abu Dabiju

22. feb 2025
[GLOBALNA PREMIJERA TOP GANA 2] Tom Kruz sa Erbasom poslao poruku srpskom RV i PVO, Rej Ban Aviator model zvanično penzionisan a film je najverovatnije spektrakularan
Jedno od ključnih glavolomki jutros za Tom Kruza: Kako poslati poruku srpkom RV i PVO i kako napraviti spektakularan ulazak na crveni tepih

[GLOBALNA PREMIJERA TOP GANA 2] Tom Kruz sa Erbasom poslao poruku srpskom RV i PVO, Rej Ban Aviator model zvanično penzionisan a film je najverovatnije spektrakularan

Na jutrošnjoj globalnoj premijeri drugog dela Top Gana dogodile su se dve stvari. Prva je da je Tom Kruz sleteo na USS Midvej, lokaciju crvenog tepiha, helikopterom Erbas H125. Verovatno namerno, ne bi li indirektno poručio srpskom RV i PVO da sada kada su zamenili ili modernizovali sve letelice u nasleđenoj floti bivše Jugoslavije, vreme je da se nešto uradi i sa Gazelama. Druga stvar koja se dogodila i koja je podjednako monumentalna, Kruz je zvanično penzionisao Aviator model Rej Ban naočara i iz civilnog H125 (sa kojim je već, lično upravljajući, snimao sekvence jurenja drugog helikoptera u Nemogućoj Misiji) izašao noseći Randolf (koje inače nosi privatno).

Premijera u San Dijegu zapravo je drugo prikazivanje pre redovnog početaka emitovanja filma (istog datuma svuda na planeti) 25. maja. Planira se pretpremijera 24. maja za koju će verovatno takođe moći da se kupe (skuplje) karte. Da li će tako biti u Srbiji, ostaje da saznamo u danima koji dolaze.

Prvo prikazivanje dogodilo se pre nekoliko dana u Las Vegasu i reakcije su izuzetne. Globalnom PR-u i marketingu filma dat je forsaž pre tačno dve nedelje i dok je moguće da su neki od preterano oduševljenih plaćeni influenseri, direktora najvećeg lanca bioskopa u Americi zabole da hvali nešto za parenjegove reči hvale dodatno ohrabruju, jer je upotrebio neke prilično velike prideve.

Tehnički, Tom Kruz, bi mogao da leti i brendirani džet za potrebe prevoza glumaca na turneji promocije. Poseduje CPL i upisanih nekoliko, što H, što A tipova

Pre par dana objavljena je naslovna numera filma napisana i otpevana od strane Lejdi Gage. Daleko od monumentalnosti originalnog Berlina ali svakako dobra pesma. Kardio element je očigledno snažan kroz ceo film, što su jutros potvrdili Kruz i reditelj Džo Kosinski. Obojica su izgovorili nešto što ni najzagriženiji fanovi najbitnijeg filmskog ostvarenja u istoriji kinematografije bukvalno nikada nisu pomislili – da je Top Gan zapravo drama. Dakle verovatno nas čeka više suza nego pamćenja opaski kao u prvom delu (zahvaljujući verovatno najglupljem scenariju u istoriji kinematografije).

Prva originalna sekvenca iz filma (da nije trejler) puštena je preksinoć tokom Kruzovog gostovanja kod Džejmsa Kordena (na 12:04 u klipu) i izgleda da ima sve potrebne sastojke na kojima smo odrasli gledajući original najpotiskivanije homoerotike naše mladosti: mačo opaske, obuku u vazduhu, predobre scene letenja (od kojih, ajde, neke jesu CGI) i odličnu muziku.

Producenti originalnog saund treka vratili su se i za drugi deo

Kako su jutros pričali i Kruz i Kosinski, ali i Majkl Bej osamdesetih Džeri Brukhajmer, produkcija drugog dela trajala je pet godina a čekala su se dva najbitnija elementa: kvalitetan scenario i dovoljno dobra tehnologija snimanja. Jer, setićemo se, originalan plan prvog dela je takođe bio da se glumci snimaju u pravim avionima ali je kontra ispala nesavladiva za tadašnju tehnologiju i sve sekvence u kokpitu snimane su na kraju na zemlji. Sada su producenti stavili ni manje ni više nego 6 IMAX Soni kamera u kokpit. Kunu se da je film jedino vredno gledati na velikom platnu. Tango Six će za koji dan dati preporuku gde će ga biti najbolje gledati u Srbiji.

Pogledajte snimak jutrošnjeg crvenog tepiha za intervjue sa glumcima, glavnim glumcem koji sigurno ne bi leteo u Gazeli i drugim učesnicima u najiščekivanijem filmu ove godine:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fe

Bolje je kupiti isti broj H-145M bez obzira na Top Gan…

Odgovori

Eh, na školu svi zaboravljaju. Trebao bi nam (uskoro nadam se) jednomotorni za obuku pilota, jer naslednik Gazele (kad tad) mora da se nabavi. Meni je lično Kolibri bio prvi pik (samo zbog izgleda, moram da priznam), ali ga ne prave više. A ovaj AS350 Veverica ili H-125 kako ga sada zovu, se jedini na Mont Everest popeo tako da, nije Tom Kruz džabe tu zverku odabrao.
A što se TopaGana tiče, prvi deo ima najbolji scenario u istoriji Holivuda, po oceni Kventina Tarantina, tako da jedva čekam Dan mladosti bez obzira na skrivene opasnosti u borbi jednog čoveka…

De

Ma nova propaganda USAF ništa više! Mi smo najjači, najbolji, najpametniji, najlepši itd itd. Vredno je pogledati zbog tehnologije snimanja – koliko je uznapredovala.

Odgovori
iv

A prvi deo je bio vrhunski umetnicki film? Pa naravno da je cista propagandna limunada ali ja i dalje ne mogu da docekam da ga pogledam!

Pr

>> propaganda USAF ništa više! Mi smo najjači, najbolji, najpametniji

Pa u principu, nije se lepo hvaliti ali najjači jesu! Ko je mislite jaci od USAF? VKS sa njihovim debelim pilotima i prepotopskim letelicama? Ajte molim vas, ljudi (muskarci uglavnom) sirom sveta se loze na uspesnu avijaciju i pilote koji su u formi, to je to, ni manje ni vise…

bg

Propaganda USAF?
Kada je USAF nabavio nosače aviona, nisam u toku? :)

Pe

@Deki Svaki film o nekoj vojsci jeste propaganda te vojske, pa i nasa serija o vazduhoplovnoj akademiji koja se nedavno emitovala na RTS jeste propaganda vojske Srbije, zar ne?
Americka vojska jeste najnaprednija vojna sila na svetu.Uz to, filmska umetnost je od 1920-ih je vezana pre svega za Ameriku i za Holivud.
Kad se kombinuju najbolja vojna i najbolja filmska industrija sveta, rezultat je „Top-Gun“.
Pre epohe Milosevica u Srbiji je postojao pozivitan odnos ka Americi, i 1980-ih Top Gun je bio veoma rado gledan film.Svakako niko nije isao u bioskop da gleda sovjetske filmove o avijaciji, ili indijske i kineske.

Al

Bas me zanima da li ce se opet pojaviti redovi ispred kancelarija za regrutovanje u Americi kao prosli put.

Odgovori
Le

Siguran sam da je film uticao na prijavu regruta svugdjeu svijetu gdje se prikazivao. Tako da Ameri ovim rade za sve.

Fa

Meni samo od ovih trejlera dođe da skockam CV i odem pravo na kapiju NAS Pensacola…

Al

Koja je ovo glupost da on nama šalje poruku. Do sada je odabir helikoptera za potrebe Vojske Srbije i Policije bio dobar, znači ili da u budućnosti ostane takav ili još bolji. U svakom slučaju ništa manje od H145 nije potrebno ni kupovati. Možda gledati u pravcu teških transportera i normalno isključivo punokrvne borbene helikoptere. Može i zapad može i istok. H145 savršeno obavlja svoj posao i posao svojih manjih rođaka. Zato bi bilo dobro da se sve državne institucije u Srbiji opreme sa ovim aparatom. Bilo bi zahvalno da ga glavne bolnice i urgentni centri imaju za korišćenje. On i Puma i ako ima još nešto veći iz te familije, to bi bilo optimalno. A iskreno dobro bi bilo da imamo još jednu celu eskadrilu Mi17 i da ne razdvaja Mi35. E sad je u domen fantastike koji Mi28 ili koji Ka52. Sve u svemu mnogo je bolje nego što je bilo i dobro da je tako. Srbija zbog svog geo-položaja i reljefa mora da ima dosta helikoptera. Pozdrav.

Odgovori
Me

@Aleksandar
Zaista si ozbiljno shvatio tu rečenicu da on nama šalje poruku. Lol. Nema pametnija posla nego da šalje poruke Srbiji.

Pe

Aleksandar se suočio sa testom inteligencije i spektakularno je paro i izgoreo, štobreko Maverik.

Pr

Pogledajte, ovakav se komentar desava kada odrastete na tabloidima i kada vam kao detetu ne objasne kako se gase push notifikacije na telefonu!

Be

Stob’ rek’o moj Zule, O Matere Ti Jokine

Al

U pravu ste izgoreo i to zbog ove zemlje. Odrastao na tasteru recimo da mi kao regularnom vojniku JNA oficir ne skine glavu samo zato što sam Srbin. Za te tvoje notifikacije i ne znam da bi mi formirale detinjstvo, jel ja sa dete vremena u kome je još Tito hodao ovom zemljom. A da ne kažem glavinjati po Kosovu u novijem periodu. I da Petre izgoreo dobro.

V-

Aleksandre, nisi ti izgoreo, samo nisi normalan i to ti je to.

Cr

Kusturica je bolji pilot …

Odgovori
Zu

„Tom Kruz sa Erbasom poslao poruku srpskom RV i PVO“

Dijagnoza cijele nacije.

Odgovori
Ic

E baš, jedino ako je nama poslao poruku.. Drugo ništa. Bravo za komentar. „I feel the need.. The need for speed!“

Г

Тешка њесра од филма…

INFORMER EKSKLUZIVNO: Val Kilmer poziva Srbe da se drogiraju!

Pe

Konačno neki normalan komentator! <3

Н

Одсуство смисла за хумор или стандардно комшијско етикетирање стварно нису довољан разлог да оволико људи схвати фору озбиљно.. ово је један од оних чланака кад се лепо забавиш док читаш, а онда се забринеш док читаш коментаре.

Mi

Odlično je što je naše RV dočekalo premijeru filma Top Gun pre donošenja konačne odluke o kupovini novih borbenih aviona. Bilo bi vrlo neozbiljno da su doneli odluku o kupovinu novih letelica pre pažljive analize celog filma (kao što su neiskusno uradile neke zemlje u okruženju). Ovako, imaće mnogo širu, bolju i realniju sliku o borbenoj avijaciji uopšte u svetu.

:) :D :P

Toma bi mogli da uposle kao konsalting…

Odgovori
Pe

Ne znam ko je u našem RV imao priliku da zaista leti avionima koje biramo, dok je Kruz eto leteo barem u Superhornetu.

Zo

„Daleko Nebo“ odnosno „Far Sky“ Stjepana Čikeša je bio uzor za „Top Gan“. Nastao je nekoliko godina ranije i ima skoro indentičnu osnovnu priču. I to nije prvi put.
Gazela je toliko dobar helikopter da ga treba zameniti samo zato što mu ističu resursi i nema nove proizvodnje. I danas izgleda savremeno kao kada je izašla prva serija. I drugi je arče dok može da leti. Naravno da je zastarela ali ipak. H145 je pravi izbor za dalje. Daleko je od Gazeline elegancije. Ali je koristan i proveren radni konj.

La

@Prolaznik
Apsolutno ste u pravu. U avijaciji, a i u ostalim rodovima vojske.

Odgovori
Ph

Petre, nemo’ se igraš glavom, da mi hejtuješ Gazelu! Imati u naoružanju prvi serijski helikopter sa fenestronom i najmoderniji serijski helikopter sa fenestronom je cool.

Što se Tome Sajentologa tiče, videćemo. Holivud poslednjih godina retko kada utrefi blokbaster koji čemu vredi, tako da su mi po defaultu očekivanja nikakva, pa je sve preko toga dobro.

Odgovori
Н

Одсуство смисла за хумор или стандардно комшијско етикетирање стварно нису довољан разлог да оволико људи схвати фору озбиљно.. ово је један од оних чланака кад се лепо забавиш док читаш, а онда се забринеш док читаш коментаре.

Gazele vec imaju zamjenu, ali zasto ih micati kada jos uvijek.mogu posluziti.

Odgovori
Sk

Najbolja zamena za Gazelu u VS bio bi Mh/Ah-6 Little bird. Lagan, moderan i dobro naoružan helikopter sa dva mini Gana, Helfajer, Hydra i Stinger raketama.

Odgovori
To
Mi

Slažem se sa Tomom za RANDOLPH a i jedva čekam da pogledam spektakl
[img]https://i.ibb.co/56FFRXL/20220506-212223-1.jpg[/img]

Odgovori
Ma

Da je bilo pameti, umesto par komada H145M kupili bismo 20 komada H125M sa HForce i jednim udarcem, za iste pare, resili problem svih Gazela.
Kasnije bi isla samo nabavka 10ak H215/H225, takodje sa HForce i to je to.

Odgovori
Vl

Bravo Petre, ako ti se posreći u trećem delu ćeš dobiti neku epizodnu ulogu za promociju filma na T6.

Odgovori
Mi

😏Ko je gledao 1 deo kad se pojavio i imao 13 14 godina. 😁Zapamtio ga za ceo život.,😁😁 A omiljeni avion mu i dalje F14 TOMCAT. A izgleda i Tom Kruzu…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs