Podgoričke “Vijesti“ o izuzetno lošem stanju u Avio-helikopterskoj jedinici Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore

9. dec 2022

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci nakon Zagreba uspešno gađali i rusku avio-bazu, da li smo videli prvi dokaz obaranja sistemom S-300?

9. dec 2022

Bell Textron dobio ugovor za razvoj letelice koja će zameniti helikopter Black Hawk

7. dec 2022

[INTERVJU] Predsednik Odbora direktora Er Montenegra Pavle Ljesar: Zbog čega je nacionalna avio-kompanija potrebna Crnoj Gori i kada mladi iz ove države mogu očekivati zaposlenje kao piloti?

7. dec 2022

U Hrvatskoj se srušio MiG-21, piloti se katapultirali, komandant HRZ-a izneo za sada poznate detalje, sumnja se na otkaz motora

6. dec 2022

Predstavljen novi američki strategijski bombarder B-21 Raider: Prvi novi bombarder u svetu nakon Hladnog rata

6. dec 2022

Vučić na vojnoj vežbi u Nikincima: Pegaz navodio Orlove na ciljeve, Utva započnije proizvodnju besposadnih letelica, naručili smo mnogo dronova-kamikaza, počinjemo i da ih pravimo

5. dec 2022

Hrvatskoj stigla još dva helikoptera UH-60M, plan je da ih bude 12

5. dec 2022

[REPORTAŽA] Dva dana sa Helikopterskom jedinicom MUP-a Srbije: Super Pume, Kamovi i drugi planovi

5. dec 2022

[RAT U UKRAJINI] Ukrajina traži “Patriote“, zapadne borbene avione i tenkove

2. dec 2022

Delegacije preduzetnika iz Srbije, Severne Makedonije i Ukrajine posetile vazduhoplovnu industriju Poljske

30. nov 2022

“Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

29. nov 2022

[REPORTAŽA] Otvorena prva Aeronautica Militare radnja u Beogradu, 30% popusta za Tango Six čitaoce

28. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

25. nov 2022

Lokid Martin prikazao prvi F-16 Blok 70

24. nov 2022

[ANALIZA] Kako je raketa sistema PVO S-300 ukrajinske protivvazduhoplovne odbrane završila u Poljskoj?

22. nov 2022

[FOTO-REPORTAŽA] USS George H.W. Bush: Već drugi američki nosač ove godine u Splitu

21. nov 2022

[RAT U UKRAJINI] Još jedan masovni raketni udar na Ukrajinu, raketa protivvazduhoplovne odbrane Ukrajine pala u Poljsku

18. nov 2022

Hrvatsko ratno vazduhoplovstvo započelo obuku na avionima Rafal, da li će Hrvatska Ukrajini poslati helikoptere Mi-8?

17. nov 2022

Kompanija PR-DC predstavila koncept svoje nove besposadne letelice na mlazni pogon

16. nov 2022
Prvi put posle otvaranja 1989. godine počinje renoviranje zgrade Muzeja vazduhoplovstva: Ministarstvo odbrane počinje sa radovima na prilaznom stepeništu, krovu i plafonu Depoa
Prvi put posle otvaranja Muzeja dočekali smo da se neko setio da renovira prilazno stepenište, prvi negativni utisak svakog posetioca / Foto: Muzej vazduhoplovstva

Prvi put posle otvaranja 1989. godine počinje renoviranje zgrade Muzeja vazduhoplovstva: Ministarstvo odbrane počinje sa radovima na prilaznom stepeništu, krovu i plafonu Depoa

Ponedeljak prethodne nedelje biće zapisan u istoriji Muzeja vazduhoplovstva kao početak prvih radova na renoviranju infrastrukture ove jedinstvene institucije od njenog osnivanja. Kako je Ministarstvo odbrane potvrdilo za Tango Six, počeli su opsežni radovi koji će, konačno, vratiti fizički dignitet jednoj od najvrednijih istorijskih zbirki na ovim prostorima.

Kako je Ministarstvo odbrane potvrdilo za naš portal, prvi set radova rekonstrukcije zgrade muzeja i njegove neposredne okoline počeo je 28. marta. Prvo na redu je najveća vizuelna sramota ove inače najneadekvatnije moguće zgrade za potrebe čuvanja istorijskih predmeta – njeno prilazno stepenište:

– Renovira se kompletno stepenište sa prilaznim platoima, kao i svi izolacioni slojevi sa najsavremenijim materijalima dostupnim na tržištu. Biće postavljena rampa za invalidska kolica celom dužinom stepeništa, za šta je dobijena saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika.

Izgled pločica i boja će biti zadržani s tim što će prilikom izrade biti korišćeni bolji materijali i iste će biti neklizajuće, takođe u skladu sa odobrenjem Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Nakon završetka izrade gornjeg sloja stepeništa, u skladu sa Investicionim elaboratom radiće se izolacija, čišćenje i popravka plafona u Depou letelica čime će se stvoriti povoljniji uslovi za čuvanje muzejskih predmeta kao i rad u samom depou. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane za Tango Six.

Početak renoviranja prilaznog stepeništa / Foto: Muzej vazduhoplovstva

Radovi na projektu renoviranja stepeništa trajaće 140 radnih dana, a muzej će tokom tog perioda biti zatvoren za posetioce.

Ono što je, osim vizuelnih i drugih problema koje su krasili dosadašnje stepenište u raspadu bitno, je da će ovim radovima biti drastično povećana uslovnost čuvanja neprocenljivog vazduhoplovno-istorijskog blaga koje se nalazi u Depou muzeja. Nova izolazcija će, konačno, prvi put od otvaranja zgrade muzeja 1989. godine sprečiti da plafon Depoa prokišnjava.

Ministarstvo odbrane za Tango Six kaže da je ovo samo početak opsežnijih radova koji tek predstoje:

– Nakon otvaranja Muzeja vazduhoplovstva, 1989. godine ovo su prvi ozbiljniji infrastrukturni radovi. Benefiti rekonstrukcije su sprečavanja propadanja Muzeja, stvaranje boljih uslova za posetioce, kao i podizanje ugleda institucije.

Radove finansira Ministarstvo odbrane iz budžeta Republike Srbije, a u skladu sa odobrenim finansijskim planom za 2022. godinu. U narednom periodu u planu su rekonstrukcija krova i izvođenje drugih infrastrukturnih radova, a sve u cilju sprečavanja propadanja zgrade Muzeja. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

YP

Bio više puta, vodio i decu, ali realno, prilaz muzej je bio u katastrofalno lošem stanju, kao i uređenost otvorenog dela muzeja. Izvanredna turistička atrakcija koja nije skoro uopšte promovisana. Ponuda suvenira bi mogla biti malo bolja i kvalitetnija. Koliko ljudi samo godišnje prođe kroz aerodrom (ne samo putnici, već i ljudi koji čekaju nekoga na aerodromu), a da nije ni svesna postojanja muzeja.

Odgovori
Mi

Mogao bi i malo komsija VANCI da se isprisi i pomogne. Kako sa rekonstrukcijom, tako i sa promocijom…

Odgovori
Bo

Odlična vest. Baš me obradovalo. Muzej je svetski i treba da izgleda najbolje što može. I stvrano što kaže trebali bi da imaju bolju ponudu suvenira, jer kad šetaš po muzeju poželiš da odneseš deo toga i kući.

Odgovori
Pe

Bio nedavno-cela postavka van muzeja je u sramotnom i zapustenom stanju; na svakom avionu je probusena guma, ljusti se farba, raste korov, plocnik se raspada, i sve izgleda kao auto-otpad.Eto tako mi radimo u Srbiji…

Odgovori
Za

Da li baš mora 140 dana? Hajde ako mora…

Malo skretanje sa teme: J-21 koji stoji u dvorištu Vazduhoplovne akademije Beograd (bivši Petar Drapšin) na Dorćolu, već neko vreme nije tu. Zna li neko gde je avion? Šta se desilo/dešava sa njim?

Odgovori
Pe

Biće premešten u Vršac a na njegovom mestu nalaziće se nešto drugo.

Ra

pa nesposobni su. Niko da im kaze da donesu gotov ceo prilaz i samo zamene i to ako moze urade tokom noci tako da sutra mogu da otvore odmah.

Zo

Leti je pakao unutra. Pretoplo je na spratu i ne moze se dise.

Odgovori
Mi

Konačno!! Sretni radovi!!

Odgovori
Mi

Pored rekonstrukcije te pečurke i sadržaja unutra, svakako bi trebalo nešto smisliti za spoljnu postavku. Nešto dovoljno veliko a povoljno, da se koliko toliko sačuva sadržaj onog rugla što sada liči na otpad.
Postoje balon hale, ili oni hala/hangar šatori koji su veoma povoljni posmatrano po kvm pokrivenog prostora.
Dobro se sećam da je još prilikom izgradnje muzeja bilo kritika same zgrade, i da su za te pare mogla da se napravi daleko veća, funkcionalnija, dugotrajnija i jednostavnija hala, ili čak i više njih.
Sada, šta je tu je, neka samo rade, ali neka se i razmišlja o nekom proširenju prostora.

Odgovori
ra

E baš lepa vest konačno da se muzej osveži jedino bi to moglo malo brže da se obavi ovako do jeseni neće raditi

Odgovori
Mi

Stvarno suludo da zbog radova ispred zatvore citav muzej tako dugo – pa mogli su da rade parcijalno i da uvek ostavljaju koridor od tipa 2-3 metra za put do ulaza. Svasta bas

Mi

Zasto “najneadekvatnija” zgrada za muzej? Ko se seca ovog zdanja u punom sjaju, zna da su ljudi sa otvorenim ustima prolazili pored ove lepotice. Neodrzavati zgradu, 35 godina, to moze samo kod nas – da li su ikada oprali prozoro na njoj? Za mene bar, i dalje jedan od najlepsih simbola Beograda (sama zgrada, a tek lepa zbirka unitra).

Odgovori
ab

Super muzej kada bi se odrzavao. Ja sam bio krajem devedesetih, zgrada je tako projektovana da bi se kolekcija jednostavno obisla hodajuci u krug a dobijen je i maksimalno iskoristen prostor sto se tice kvadrature kao i dovoljna visina za eksponate…

Vi

Ja mislim da je muzej sa takvom zbirkom eksponata previše udaljen od grada.Morao bi biti bliže, recimo u Hali 1 Beogradskog sajma (pošto se sve druge ruše)! A citava postavka bi mogla biti na spoljnim prstenovima Hale 1-oba nivoa. Onaj centralni deo hale bi mogao da se iznajmljuje za druge namene. Da vidite onda kakva bi bila svakodnevna posecenost!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs