Ponedeljak prethodne nedelje biće zapisan u istoriji Muzeja vazduhoplovstva kao početak prvih radova na renoviranju infrastrukture ove jedinstvene institucije od njenog osnivanja. Kako je Ministarstvo odbrane potvrdilo za Tango Six, počeli su opsežni radovi koji će, konačno, vratiti fizički dignitet jednoj od najvrednijih istorijskih zbirki na ovim prostorima.
Kako je Ministarstvo odbrane potvrdilo za naš portal, prvi set radova rekonstrukcije zgrade muzeja i njegove neposredne okoline počeo je 28. marta. Prvo na redu je najveća vizuelna sramota ove inače najneadekvatnije moguće zgrade za potrebe čuvanja istorijskih predmeta – njeno prilazno stepenište:
– Renovira se kompletno stepenište sa prilaznim platoima, kao i svi izolacioni slojevi sa najsavremenijim materijalima dostupnim na tržištu. Biće postavljena rampa za invalidska kolica celom dužinom stepeništa, za šta je dobijena saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika.
Izgled pločica i boja će biti zadržani s tim što će prilikom izrade biti korišćeni bolji materijali i iste će biti neklizajuće, takođe u skladu sa odobrenjem Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Nakon završetka izrade gornjeg sloja stepeništa, u skladu sa Investicionim elaboratom radiće se izolacija, čišćenje i popravka plafona u Depou letelica čime će se stvoriti povoljniji uslovi za čuvanje muzejskih predmeta kao i rad u samom depou. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane za Tango Six.
Radovi na projektu renoviranja stepeništa trajaće 140 radnih dana, a muzej će tokom tog perioda biti zatvoren za posetioce.
Ono što je, osim vizuelnih i drugih problema koje su krasili dosadašnje stepenište u raspadu bitno, je da će ovim radovima biti drastično povećana uslovnost čuvanja neprocenljivog vazduhoplovno-istorijskog blaga koje se nalazi u Depou muzeja. Nova izolazcija će, konačno, prvi put od otvaranja zgrade muzeja 1989. godine sprečiti da plafon Depoa prokišnjava.
Ministarstvo odbrane za Tango Six kaže da je ovo samo početak opsežnijih radova koji tek predstoje:
– Nakon otvaranja Muzeja vazduhoplovstva, 1989. godine ovo su prvi ozbiljniji infrastrukturni radovi. Benefiti rekonstrukcije su sprečavanja propadanja Muzeja, stvaranje boljih uslova za posetioce, kao i podizanje ugleda institucije.
Radove finansira Ministarstvo odbrane iz budžeta Republike Srbije, a u skladu sa odobrenim finansijskim planom za 2022. godinu. U narednom periodu u planu su rekonstrukcija krova i izvođenje drugih infrastrukturnih radova, a sve u cilju sprečavanja propadanja zgrade Muzeja. – stoji u odgovoru Ministarstva odbrane za naš portal.
YPT
Bio više puta, vodio i decu, ali realno, prilaz muzej je bio u katastrofalno lošem stanju, kao i uređenost otvorenog dela muzeja. Izvanredna turistička atrakcija koja nije skoro uopšte promovisana. Ponuda suvenira bi mogla biti malo bolja i kvalitetnija. Koliko ljudi samo godišnje prođe kroz aerodrom (ne samo putnici, već i ljudi koji čekaju nekoga na aerodromu), a da nije ni svesna postojanja muzeja.
Milos
Mogao bi i malo komsija VANCI da se isprisi i pomogne. Kako sa rekonstrukcijom, tako i sa promocijom…
Boris
Odlična vest. Baš me obradovalo. Muzej je svetski i treba da izgleda najbolje što može. I stvrano što kaže trebali bi da imaju bolju ponudu suvenira, jer kad šetaš po muzeju poželiš da odneseš deo toga i kući.
Petrovic Dusan
Bio nedavno-cela postavka van muzeja je u sramotnom i zapustenom stanju; na svakom avionu je probusena guma, ljusti se farba, raste korov, plocnik se raspada, i sve izgleda kao auto-otpad.Eto tako mi radimo u Srbiji…
Zabrinut
Da li baš mora 140 dana? Hajde ako mora…
Malo skretanje sa teme: J-21 koji stoji u dvorištu Vazduhoplovne akademije Beograd (bivši Petar Drapšin) na Dorćolu, već neko vreme nije tu. Zna li neko gde je avion? Šta se desilo/dešava sa njim?
Petar Vojinovic
Biće premešten u Vršac a na njegovom mestu nalaziće se nešto drugo.
Rale
pa nesposobni su. Niko da im kaze da donesu gotov ceo prilaz i samo zamene i to ako moze urade tokom noci tako da sutra mogu da otvore odmah.
Zoki
Leti je pakao unutra. Pretoplo je na spratu i ne moze se dise.
Miloš77
Konačno!! Sretni radovi!!
Miki
Pored rekonstrukcije te pečurke i sadržaja unutra, svakako bi trebalo nešto smisliti za spoljnu postavku. Nešto dovoljno veliko a povoljno, da se koliko toliko sačuva sadržaj onog rugla što sada liči na otpad.
Postoje balon hale, ili oni hala/hangar šatori koji su veoma povoljni posmatrano po kvm pokrivenog prostora.
Dobro se sećam da je još prilikom izgradnje muzeja bilo kritika same zgrade, i da su za te pare mogla da se napravi daleko veća, funkcionalnija, dugotrajnija i jednostavnija hala, ili čak i više njih.
Sada, šta je tu je, neka samo rade, ali neka se i razmišlja o nekom proširenju prostora.
radovanovic
E baš lepa vest konačno da se muzej osveži jedino bi to moglo malo brže da se obavi ovako do jeseni neće raditi
Mile
Stvarno suludo da zbog radova ispred zatvore citav muzej tako dugo – pa mogli su da rade parcijalno i da uvek ostavljaju koridor od tipa 2-3 metra za put do ulaza. Svasta bas
Mile
Zasto “najneadekvatnija” zgrada za muzej? Ko se seca ovog zdanja u punom sjaju, zna da su ljudi sa otvorenim ustima prolazili pored ove lepotice. Neodrzavati zgradu, 35 godina, to moze samo kod nas – da li su ikada oprali prozoro na njoj? Za mene bar, i dalje jedan od najlepsih simbola Beograda (sama zgrada, a tek lepa zbirka unitra).
about:blank
Super muzej kada bi se odrzavao. Ja sam bio krajem devedesetih, zgrada je tako projektovana da bi se kolekcija jednostavno obisla hodajuci u krug a dobijen je i maksimalno iskoristen prostor sto se tice kvadrature kao i dovoljna visina za eksponate…
Vik
Ja mislim da je muzej sa takvom zbirkom eksponata previše udaljen od grada.Morao bi biti bliže, recimo u Hali 1 Beogradskog sajma (pošto se sve druge ruše)! A citava postavka bi mogla biti na spoljnim prstenovima Hale 1-oba nivoa. Onaj centralni deo hale bi mogao da se iznajmljuje za druge namene. Da vidite onda kakva bi bila svakodnevna posecenost!