[ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

16. jan 2025

Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

15. jan 2025

Završena isporuka Rafala Grčkoj

14. jan 2025

Interesantni novi kadrovi i detalji kineskih besposadnih letelica CH-92A i CH-95 u naoružanju RV i PVO Vojske Srbije

10. jan 2025

Godišnji izveštaj Dasoa za 2024: Povećan broj proizvedenih Rafala, još jedan indirektan podatak da je ugovor sa Srbijom stupio na snagu

8. jan 2025

Nove narudžbine i perspektiva za „Eurofighter“ EF-2000, novine u bugarskom i rumunskom opremanju avionima F-16

7. jan 2025

Rafal novogodišnjih informacija o budućem višenamenskom borbenom avionu RV i PVO

3. jan 2025

[DELIMO KALENDARE] Osvojite kalendar 101. eskadrile Vitezovi za 2025. godinu

27. dec 2024

[ANALIZA] Posao ulaganja u RV i PVO ni izdaleka nije gotov

25. dec 2024

Prva zvanična potvrda: Uz Rafale nabavljen i simulator letenja, RV i PVO i dalje računa na G-4

24. dec 2024

Nove informacije o “lutajućoj municiji“ Gavran

23. dec 2024

Tango Six u Iranu: Priča o islamskom F-14 Tomketu

20. dec 2024

Nastavak razgovora Francuske i Srbije o realizaciji ugovora nabavke Rafala u Beogradu

19. dec 2024

Ruski proizvođač helikoptera neisporučeni Ansat Republici Srpskoj koristi za testiranje domaćih sistema

18. dec 2024

[REPORTAŽA] Tango Six u Iranu: „Iran Air Show 2024“ – poslednja prilika da uživo vidimo F-14 „Tomcat“ u letu

17. dec 2024

Ministarstvo odbrane potvrdilo: Gradiće se novi hangari za Rafale na Batajnici

16. dec 2024

Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024
Singapore Air Show 2022: Singapur novim helikopterima H225M proširuje obim operacija
Prvi H225M za Singapur, isporučen marta 2021. godine / Foto: Airbus Helicopters

Singapore Air Show 2022: Singapur novim helikopterima H225M proširuje obim operacija

Ratno vazduhoplovstvo Republike Singapur proširilo je obim helikopterskih operacija koje može da izvrši, dok ovaj vid singapurskih oružanih snaga počinje postepeno da uvodi u službu svoje nove srednje višenamenske helikoptere H225M.

Singapursko Ministarstvo odbrane je, prema ugovoru potpisanom sa kompanijom Airbus Helicopters 2016. godine, naručilo ovaj tip vazduhoplova kako bi zamenilo zastarelu flotu helikoptera AS-332M Super Puma Ratnog vazduhoplovstva Singapura, koji se nalaze u službi od 1983. godine.

Isporuka prvog H225M obavljena je u martu 2021. godine, a od tada je Ratno vazduhoplovstvo Singapura preuzelo još najmanje tri primerka.

– U poređenju sa Super Pumama, H225M ima veći dolet, bolju autonomiju leta, i poboljšanu nosivost. U poređenju sa prethodnim modelom, sistemi navigacije, komunikacije i auto pilot su takođe napredniji – izjavio je 11. februara na Singapore Airshow 2022. pilot helikoptera H225M kapetan Aruno Segaran, pripadnik 125. eskadrila RV Singapura.

RV Singapura opremilo je svoje helikoptere H225M sa dve električne dizalice, što je poboljšanje kapaciteta podizanja i spuštanja tereta u poređenju sa Super Pumama koje imaju po jednu hidrauličnu dizalicu. Piloti koji lete H225M su takođe opremljeni gornjim prikazivačem (HUD) montiranim na kacigi, na razvoju ovog sistema je radio tim iz singapurske agencije DSTA (Defence Science and Technology Agency).

Što se tiče mogućnosti upotrebe naoružanja, platforma H225M može biti opremljena kontejnerima sa mitraljezom kalibra 12,7 mm i topom kalibra 20 mm, kao i lanserima nevođenih raketnih zrna kalibra 68 mm.

Otkako su helikopteri predati RV Singapura, najmanje jedan H225M je u februaru ove godine korišćen u protivterorističkoh vežbi, što je zahtevalo zajednički rad sa Operativnom grupom za specijalne operacije singapurskih oružanih snaga. Međutim, Ratno vazduhoplovstvo na ovom tipu helikoptera tek treba da postigne punu operativnu spososbnost.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Pitam se da li ovaj helikopter ima problem sa startovanjem na minusu, kao što ima H145?

Ovaj naš mora u hangaru da se startuje kad je minus.

Odgovori
Ze

To nije nikakvi problem,nego procedura u zimskom periodu da bi motori imali manje opterecenje i manje se habali kod ledenog starta

Odgovori

Drago mi je da je tako. Može li se preskočiti u slučaju neke nužde?

Ni

Procedure za AS332 u zimskom periodu se odnose na temperature ispod -30 stepeni kojih nema kod nas, a što se tiče H145, koliko sam upoznat nije bilo ni jednog neuspelog starta zbog spoljne temperature. Može da bude problema sa startom ako je slaba baterija.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor