Ratno vazduhoplovstvo Republike Singapur proširilo je obim helikopterskih operacija koje može da izvrši, dok ovaj vid singapurskih oružanih snaga počinje postepeno da uvodi u službu svoje nove srednje višenamenske helikoptere H225M.
Singapursko Ministarstvo odbrane je, prema ugovoru potpisanom sa kompanijom Airbus Helicopters 2016. godine, naručilo ovaj tip vazduhoplova kako bi zamenilo zastarelu flotu helikoptera AS-332M Super Puma Ratnog vazduhoplovstva Singapura, koji se nalaze u službi od 1983. godine.
Isporuka prvog H225M obavljena je u martu 2021. godine, a od tada je Ratno vazduhoplovstvo Singapura preuzelo još najmanje tri primerka.
– U poređenju sa Super Pumama, H225M ima veći dolet, bolju autonomiju leta, i poboljšanu nosivost. U poređenju sa prethodnim modelom, sistemi navigacije, komunikacije i auto pilot su takođe napredniji – izjavio je 11. februara na Singapore Airshow 2022. pilot helikoptera H225M kapetan Aruno Segaran, pripadnik 125. eskadrila RV Singapura.
RV Singapura opremilo je svoje helikoptere H225M sa dve električne dizalice, što je poboljšanje kapaciteta podizanja i spuštanja tereta u poređenju sa Super Pumama koje imaju po jednu hidrauličnu dizalicu. Piloti koji lete H225M su takođe opremljeni gornjim prikazivačem (HUD) montiranim na kacigi, na razvoju ovog sistema je radio tim iz singapurske agencije DSTA (Defence Science and Technology Agency).
Što se tiče mogućnosti upotrebe naoružanja, platforma H225M može biti opremljena kontejnerima sa mitraljezom kalibra 12,7 mm i topom kalibra 20 mm, kao i lanserima nevođenih raketnih zrna kalibra 68 mm.
Otkako su helikopteri predati RV Singapura, najmanje jedan H225M je u februaru ove godine korišćen u protivterorističkoh vežbi, što je zahtevalo zajednički rad sa Operativnom grupom za specijalne operacije singapurskih oružanih snaga. Međutim, Ratno vazduhoplovstvo na ovom tipu helikoptera tek treba da postigne punu operativnu spososbnost.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
Boža M
Pitam se da li ovaj helikopter ima problem sa startovanjem na minusu, kao što ima H145?
Ovaj naš mora u hangaru da se startuje kad je minus.
Zeljko
To nije nikakvi problem,nego procedura u zimskom periodu da bi motori imali manje opterecenje i manje se habali kod ledenog starta
Boža M
Drago mi je da je tako. Može li se preskočiti u slučaju neke nužde?
Niko
Procedure za AS332 u zimskom periodu se odnose na temperature ispod -30 stepeni kojih nema kod nas, a što se tiče H145, koliko sam upoznat nije bilo ni jednog neuspelog starta zbog spoljne temperature. Može da bude problema sa startom ako je slaba baterija.