Kako je danas saopštila kompanija Avia Prime, Jat Tehnika započela je, u saradnji sa izraelskom kompanijom IAI (Israel Aerospace Industries) radove na konverziji aviona tipa 767-300ER iz putničke u potpunu kargo konfiguraciju. Celokupan obim radova konverzije odvijaće se u Beogradu pod Jat Tehnikim sertifikatom izdatim od strane FAA.
Avia Prime je vest objavila u Londonu gde izlaže na sajmu „MRO Europe“ posvećenom segmentu industrije koji se bavi održavanjem letelica.
Jat Tehnika se na ovaj način pridružila malobrojnoj grupi evropskih kompanija koje obavljaju veće modifikacije na Boingu 767. Celokupan proces konverzije obaviće se u Beogradu na dve linije unutar hangara broj 2 Jat Tehnike na preko 9,000 kvadratnih metara. Kako je Avia Prime saopštila, do sada je investirano više od 5 miliona evra u proširenje proizvodnih kapaciteta, obuke zaposlenih i nabavku nove mehanizacije. Uz to, kompanija poručuje i da je u prethodnom periodu zaposlila preko 100 novih stručnjaka koji će ojačati postojeći tim na ovom jedinstvenom projektu.


– Izuzetno smo ponosni što je jedan takav gigant, kao što je IAI, video potencijal u Jat Tehnici i verovao u njega. Dugo smo se pripremali za ovo i prolazili rigorozne kontrole od strane Američkih civilnih vazduhoplovnih vlasti i izraelskog partnera. Ovaj uspeh predstavlja prekretnicu u razvoju Avia Primea i označava početak nove etape, kada ćemo našim poslovnim partnerima pružiti jedinstvenu i sveobuhvatnu ponudu pod jednim Avia Prime brendom.
Beograd postaje najveće vazduhoplovno čvorište na Balkanu i Istočnoj Evropi, što znači da će po svom značaju uskoro prevazići dane stare slave kada je spajao sve kontinente i služio kao odskočna stanica za najveće svetske destinacije. Avia Prime je, takođe, zaokupljena rastom i razvojem, a naše širenje će omogućiti jedinstveno radno iskustvo i stvoriti nove prilike za zaposlenje. Ovaj program konverzije je prvi ove vrste u ovom delu Evrope. Od svih stvari koje smo prvi uradili, ova je sigurno najveća. – izjavio je Pjotr Kačor, izvršni direktor Avia Prime grupe.
Mehaničar
Potencijal? Ako misle na prazan hangar onda imaju potencijala.
Svakako velika i dobra vest za JAT Tehniku i zaposlene tamo. 2 linije za B767 konverzije su odlična vest. Iako ostaje činjenica da Avia Prime nije uspela da popuni te kapacitete na bolji način za jedan MRO centar.
Fly Away
Da li znate čiji avioni stoje godinama ispred hangara i zašto se ne uklone?
Čemu služe kada su rashodovani?
Brad
Mislim da je Avia Prime slaba sa slobodnim izvorima za investiranje, zato je izmedju ostalog JAT tehnika i propadala. Mada nije iskljuceno posto su kupili JAT tehniku krajem 2019 da su videli sta se desava sa avio biznisom i jednostavno su odlozili investicije za neki period. Gledam po njihovim zvanicnim kanalima oglasavanja da jako reklamiraju JAT tehniku, ali i Adriju. Nije iskljuceno da se menadzment trudi, samo su okolnosti bile lose ili nisu imali organskog potencijala da investiraju (visak kapitala).
ID
Lepa vest, samo napred.