Direktorat civilnog vazduhoplovstva na ICAO konferenciji o olakšicama u vazdušnom saobraćaju u Dohi

19. apr 2025

CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025
[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu
Prva kargo konverzija biće urađena na Boingu 767-300ER koji je saobraćao za kandski "Air Canada Rouge" / Foto: Avia Prime

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

Kako je danas saopštila kompanija Avia Prime, Jat Tehnika započela je, u saradnji sa izraelskom kompanijom IAI (Israel Aerospace Industries) radove na konverziji aviona tipa 767-300ER iz putničke u potpunu kargo konfiguraciju. Celokupan obim radova konverzije odvijaće se u Beogradu pod Jat Tehnikim sertifikatom izdatim od strane FAA.

Avia Prime je vest objavila u Londonu gde izlaže na sajmu „MRO Europe“ posvećenom segmentu industrije koji se bavi održavanjem letelica.

Jat Tehnika se na ovaj način pridružila malobrojnoj grupi evropskih kompanija koje obavljaju veće modifikacije na Boingu 767. Celokupan proces konverzije obaviće se u Beogradu na dve linije unutar hangara broj 2 Jat Tehnike na preko 9,000 kvadratnih metara. Kako je Avia Prime saopštila, do sada je investirano više od 5 miliona evra u proširenje proizvodnih kapaciteta, obuke zaposlenih i nabavku nove mehanizacije. Uz to, kompanija poručuje i da je u prethodnom periodu zaposlila preko 100 novih stručnjaka koji će ojačati postojeći tim na ovom jedinstvenom projektu.

Jat Tehnika postaje prva MRO kompanija u regionu koja je dobila odobrenje od IAI da obavlja ovu specifičnu vrstu radova na Boing avionima / Foto: Avia Prime
N899MF sleteo je na „Nikolu Teslu“ 16. septembra / Foto: Avia Prime

– Izuzetno smo ponosni što je jedan takav gigant, kao što je IAI, video potencijal u Jat Tehnici i verovao u njega. Dugo smo se pripremali za ovo i prolazili rigorozne kontrole od strane Američkih civilnih vazduhoplovnih vlasti i izraelskog partnera. Ovaj uspeh predstavlja prekretnicu u razvoju Avia Primea i označava početak nove etape, kada ćemo našim poslovnim partnerima pružiti jedinstvenu i sveobuhvatnu ponudu pod jednim Avia Prime brendom.

Beograd postaje najveće vazduhoplovno čvorište na Balkanu i Istočnoj Evropi, što znači da će po svom značaju uskoro prevazići dane stare slave kada je spajao sve kontinente i služio kao odskočna stanica za najveće svetske destinacije. Avia Prime je, takođe, zaokupljena rastom i razvojem, a naše širenje će omogućiti jedinstveno radno iskustvo i stvoriti nove prilike za zaposlenje. Ovaj program konverzije je prvi ove vrste u ovom delu Evrope. Od svih stvari koje smo prvi uradili, ova je sigurno najveća. – izjavio je Pjotr Kačor, izvršni direktor Avia Prime grupe.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Potencijal? Ako misle na prazan hangar onda imaju potencijala.
Svakako velika i dobra vest za JAT Tehniku i zaposlene tamo. 2 linije za B767 konverzije su odlična vest. Iako ostaje činjenica da Avia Prime nije uspela da popuni te kapacitete na bolji način za jedan MRO centar.

Odgovori
Fl

Da li znate čiji avioni stoje godinama ispred hangara i zašto se ne uklone?
Čemu služe kada su rashodovani?

Br

Mislim da je Avia Prime slaba sa slobodnim izvorima za investiranje, zato je izmedju ostalog JAT tehnika i propadala. Mada nije iskljuceno posto su kupili JAT tehniku krajem 2019 da su videli sta se desava sa avio biznisom i jednostavno su odlozili investicije za neki period. Gledam po njihovim zvanicnim kanalima oglasavanja da jako reklamiraju JAT tehniku, ali i Adriju. Nije iskljuceno da se menadzment trudi, samo su okolnosti bile lose ili nisu imali organskog potencijala da investiraju (visak kapitala).

ID

Lepa vest, samo napred.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs