Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Prve fotografije: Er Srbija predstavila svoj novi A330 „Mihajlo Pupin“

29. okt 2022

SMATSA raspisala konkurs za prijem kandidata na obuku za kontrolore letenja koji će raditi u Kraljevu i Vršcu

27. okt 2022

Telegraf.rs: Država će Vazduhoplovnoj akademiji putem tendera izabrati najgoreg mogućeg proizvođača za A320 full flight level D simulator

20. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

19. okt 2022

Er Srbija za Tango Six povodom povlačenja Viz era iz Sarajeva: Uvodimo dodatni kapacitet, promena tipa aviona, povećavamo broj letova

6. okt 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatska Kroacija erlajnz kupuje 6 novih Erbasovih A220, najbliži simulator za ovaj tip aviona nalaziće se u Beogradu

4. okt 2022

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

4. okt 2022

[EKSKLUZIVNO] V.d. izvršne direktorke Er Montenegra Dragana Frantov Nikolić: Komplikovano ali uspešno resetovanje nacionalne avio-kompanije, nove destinacije i još aviona u planu

3. okt 2022

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

26. sep 2022

Erbas prodaje delove ikone vazdušnog saobraćaja, Superdžamba A380: Objavljeni datumi aukcije

24. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] MTU svečano otvara svoje postrojenje u Novoj Pazovi u petak 7. oktobra

23. sep 2022

[POSAO] MTU Srbija zapošljava Mašinske inženjere u svom budućem postrojenju u Novoj Pazovi

20. sep 2022

[NAJAVA] ISATECH 2022: Stručni simpozijum vazduhoplovne nauke na Mašinskom fakultetu od 14. do 16. septembra

13. sep 2022

Direktor Er Srbije za Tango Six o još jednoj brzoj reakciji na potencijalni bankrot susedne avio-kompanije

13. sep 2022

[POSLEDNJA VEST] Postavljena nova skulptura Ikara na mestu Jastreba ispred zgrade Vazduhoplovne akademije na Dorćolu

5. sep 2022
[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu
Prva kargo konverzija biće urađena na Boingu 767-300ER koji je saobraćao za kandski "Air Canada Rouge" / Foto: Avia Prime

[POSLEDNJA VEST] Avia Prime objavila detalje prvog projekta kargo konverzije aviona Boing 767 koji će se obaviti u Beogradu

Kako je danas saopštila kompanija Avia Prime, Jat Tehnika započela je, u saradnji sa izraelskom kompanijom IAI (Israel Aerospace Industries) radove na konverziji aviona tipa 767-300ER iz putničke u potpunu kargo konfiguraciju. Celokupan obim radova konverzije odvijaće se u Beogradu pod Jat Tehnikim sertifikatom izdatim od strane FAA.

Avia Prime je vest objavila u Londonu gde izlaže na sajmu „MRO Europe“ posvećenom segmentu industrije koji se bavi održavanjem letelica.

Jat Tehnika se na ovaj način pridružila malobrojnoj grupi evropskih kompanija koje obavljaju veće modifikacije na Boingu 767. Celokupan proces konverzije obaviće se u Beogradu na dve linije unutar hangara broj 2 Jat Tehnike na preko 9,000 kvadratnih metara. Kako je Avia Prime saopštila, do sada je investirano više od 5 miliona evra u proširenje proizvodnih kapaciteta, obuke zaposlenih i nabavku nove mehanizacije. Uz to, kompanija poručuje i da je u prethodnom periodu zaposlila preko 100 novih stručnjaka koji će ojačati postojeći tim na ovom jedinstvenom projektu.

Jat Tehnika postaje prva MRO kompanija u regionu koja je dobila odobrenje od IAI da obavlja ovu specifičnu vrstu radova na Boing avionima / Foto: Avia Prime
N899MF sleteo je na „Nikolu Teslu“ 16. septembra / Foto: Avia Prime

– Izuzetno smo ponosni što je jedan takav gigant, kao što je IAI, video potencijal u Jat Tehnici i verovao u njega. Dugo smo se pripremali za ovo i prolazili rigorozne kontrole od strane Američkih civilnih vazduhoplovnih vlasti i izraelskog partnera. Ovaj uspeh predstavlja prekretnicu u razvoju Avia Primea i označava početak nove etape, kada ćemo našim poslovnim partnerima pružiti jedinstvenu i sveobuhvatnu ponudu pod jednim Avia Prime brendom.

Beograd postaje najveće vazduhoplovno čvorište na Balkanu i Istočnoj Evropi, što znači da će po svom značaju uskoro prevazići dane stare slave kada je spajao sve kontinente i služio kao odskočna stanica za najveće svetske destinacije. Avia Prime je, takođe, zaokupljena rastom i razvojem, a naše širenje će omogućiti jedinstveno radno iskustvo i stvoriti nove prilike za zaposlenje. Ovaj program konverzije je prvi ove vrste u ovom delu Evrope. Od svih stvari koje smo prvi uradili, ova je sigurno najveća. – izjavio je Pjotr Kačor, izvršni direktor Avia Prime grupe.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Me

Potencijal? Ako misle na prazan hangar onda imaju potencijala.
Svakako velika i dobra vest za JAT Tehniku i zaposlene tamo. 2 linije za B767 konverzije su odlična vest. Iako ostaje činjenica da Avia Prime nije uspela da popuni te kapacitete na bolji način za jedan MRO centar.

Odgovori
Fl

Da li znate čiji avioni stoje godinama ispred hangara i zašto se ne uklone?
Čemu služe kada su rashodovani?

Br

Mislim da je Avia Prime slaba sa slobodnim izvorima za investiranje, zato je izmedju ostalog JAT tehnika i propadala. Mada nije iskljuceno posto su kupili JAT tehniku krajem 2019 da su videli sta se desava sa avio biznisom i jednostavno su odlozili investicije za neki period. Gledam po njihovim zvanicnim kanalima oglasavanja da jako reklamiraju JAT tehniku, ali i Adriju. Nije iskljuceno da se menadzment trudi, samo su okolnosti bile lose ili nisu imali organskog potencijala da investiraju (visak kapitala).

ID

Lepa vest, samo napred.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs