BEG airport status
Grčkoj isporučeni prvi Rafali 24 Rafala, po 12 novih i polovnih, trebalo bi Grčku da košta oko 3,3 milijarde evra / Foto: Ministarstvo odbrane Grčke

Grčkoj isporučeni prvi Rafali

U grčku vojnu vazduhoplovnu bazu Tanagra juče je sletelo prvih 6 od 18 za sada naručenih višenamenskih borbenih aviona Rafal namenjenih Ratnom vazduhoplovstvu Grčke. Kako je preneo grčki list Proto Thema, avioni su preleteli iz francuske vazduhoplovne baze Istr, let je trajao dva i po časa, pre sletanja u svoju buduću matičnu bazu izvršen je prelet preko Akropolisa, a avione, od kojih su 4 jednoseda i dva dvoseda, preleteli su grčki piloti koji imaju čin potpukovnika i pukovnika.

U dvosedima su se nalazili i instruktori kompanije Dassault koji će određeno vreme boraviti u Grčkoj i pomagati u obuci grčkih pilota. Obuku, koja je započela odmah nakon potpisivanja ugovora, do sada je završilo 8 od prvih 12 grčkih pilota koji su poslati u Francusku, 4 obučena pilota su dobila i zvanje instruktora, a oni će narednih meseci obučavati pilote 332. presretačke eskadrile ‘‘Geraki‘‘ (Jastreb), 114. borbenog puka.

Kako se još navodi, objekti eskadrile u vazduhoplovnoj bazi Tanagra su renovirani i osavremenjeni kako bi sve bilo spremno za prijem novih aviona. Obnovljeno je sve, od radionica do hangara gde će se čuvati Rafali. Za njihovo održavanje, preglede i popravke već je obučeno skoro 50 pripadnika tehničke službe koji su prošli specijalni program obuke u vazduhoplovnoj bazi Bordeaux-Mérignac gde su ih obučavali iskusni tehničari Dasoa.

Ugovor ukupne vrednosti od 2,32 milijarde evra za nabavku 12 polovnih i 6 novoproizvedenih Rafala u verziji F3R Grčka je potpisala 25. januara 2021, primopredaja prvog aviona izvršena je već 20. jula 2021. godine. Tokom ove godine trebalo bi da bude isporučeno 6 novih primeraka, a poslednjih 6 polovnih početkom 2023. U narednih nekoliko nedelja trebao bi biti potpisan ugovor za nabavku još 6 novih Rafala čija je nabavka nagoveštana krajem septembra prošle godine, i čija se vrednost procenjuje na oko milijardu evra.

 

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

6 novih rafala oko milijardu evra, to znaci po avionu oko 165.000.000e? Van svake pameti, ako se nasi odluce za isti avion. Bolje izabrati mig 35 sa aesa radarom! Em mu jeftinije odrzavanje, cena naleta, preobuka pilota laksa, logistika…. A i verujem cena aviona sa sve naoruzanjem ne prelazi 55.000.000e, sto znaci 3 miga po ceni jednog rafala! I uzeti 36 komada, a ostalo povuci, kakva modernizacija i ostale gluposti!

Odgovori
fr

Ako je 3,3 mlrd. za 24 aviona od cega su 12 polovnih kao i Hrvatska i 12 potpuno novih, a znamo da Hrvatsku 12 polovnih dodju oko milijardu (bez pdv koji uplacuje sama sebi), onda je 12 novih 2.3 mlrd. Znaci oko 190 miliona po avionu.

Mi

E čoveče dosadan si i ti i tebi slični sa tim navijanjem ,vidš bre da nam pregledaju svaki sanduk municije koji uvezemo a kamoli da nam dozvole uvoz najsavremenije ruske tehnike, nije pitanje šta ti i ja volimo nego šta je moguće, popili bi sankcije u roku od 24 sata satanizovali i spotačinjali bih nas na svakom koraku.Pitanje je u opšte da li će nama i dozvoliti kupovinu Rafala ako se odlučimo za njih.Od ruskih aviona nema ništa to ni u ludilu neće da dozvole naružavanje ruskom avio tehnikom.Moraš da znaš da smo mi u gorem geostrateškom položaju nego 1999 godine pa spram toga moramo da vodimo politiku egzistencije koja nije laka ali jedino moguća.

А

@Stex011

Немаш детаље уговора да би могао да тврдиш да је таква цена једног примерка једноставним дељењем. У уговор спадају разне друге ставке (логистичка подршка, радови на инфаструктури, набавка ваздухопловног наоружања, обука итд.). Да не говорим да је могуће да је цена виша, због набавке преко реда итд.

Do

I to su samo avioni u F4 konfiguraciji.. Sad.. Di su jos popratne stvari, obuka, naoružanje, rez. dijelovi(govorim za Srbiju ako se odluci) .. Ako ce Srbija ici na Rafale nece proci ispod 2 milijarde.. Moze biti samo vise..

Du

Bilo bi bolje da postoji, tj da je zaokružen proizvod. Ovako možemo da kupimo samo ono što postoji, što je testirano i nama dostupno. Kada bi stvarno taj MiG 35 imao specifikacije koje se kažu da će imati, bio bi dobar za nas, iz mnoštva razloga, pa i cene, ovako jedino da sačekamo i vifimo

re

Dajte ljudi uozbiljite se, zar stvarno mislite da bi nam prodali Rafale kad imamo ili će mo imati savremene ruske ili kineske protivavionske sisteme. Niko neće da kompromituje svoje letelice tako što bi omogućio uvežbavanje, usavršavanje i kalibraciju takvih sistema prema savremenoj zapadnoj tehnici.

RS

Može li nešto, a da nije Rusko?!

st

@Frane, pise gore da ce dodatno nabaviti 6 primeraka u vrednosti oko milijardu evra, onaj prvi paket je verovatno obuhvatao i logistiku, dok ovaj drugi avion sa naoruzanjem.
@Milomir, dosadan sam sto imam svoje misljenje? Navijanje? Ja sam samo preduzetnik koji razmislja logicki, radnicka klaso! Ako ti se ne svidja NE komentarisi na mom komentaru i cao! U toku korone mogli smo da uvezemo sve i svasta, tako da to tvoje ne pije vodu! Moze se sve uvesti i sakriti samo je bitna organizacija i ljudi od poverenja! Sankcijee??? HAHAHHAH Ako ti nije jasno mi smo sve privatizovali i uglavno kupci su bili sa zapada, tako da i to bi bilo teze izvesti! Mi smo u istom polozaju kao i 1999, svi oko nas bi nas izdali! Opusti se malo u zivotu i ne budi plasljiv!
@Aleksa, Ovih sest komada za milijardu, vrv su avioni sa naoruzanjem, dok bi cena sigurno bila visa zbog svega sto si naveo.
@ Domac Upravo to sam i mislio, preskupo!

Da

@frane
Hrvatsku su Rafali koštali oko 42 milijuna eura po komadu ili 500 milijuna eura za 12 aviona, ostalih skoro 500 milijuna ide na oružje, simulator, opremu i obuku.

Ono što mnogi ne razumiju da se ne kupuje goli avion nego uz njega ide sve što mu treba za obavljanje zadaća za koje je namijenjen.

Srbija da uzme mig 35 to je drugi avion u odnosu na migove 29 koje sada ima i osim dijela oružja, sve drugo ide od nule, obuka, alati, infrastruktura itd., te krajnja cijena nije kako neki navode, „samo“ 55 milijuna nego barem 50 posto viša.

fr

Stex011

Naveo sam sto jenautor napisao ispod slike.

„24 Rafala, po 12 novih i polovnih, trebalo bi Grčku da košta oko 3,3 milijarde evra / Foto: Ministarstvo odbrane Grčke“

Ja sam samo izveo jednostavnu kalkulaciju da steknemo bar pribliznu sliku koliko kosta novi.

fr

Davor

Mislim da svi ovdje znaju da u cijenu ulazi i obuka i inicijalno naoruzanje. Izveo sam pojednistavljenu cijenu po primjerku jer nam je lakse gledati ovako. Vjerovatno su primjerci koje ce Grci kasnije dobiti, a ukljuceni su u cijenu liseni stavke obuke i time jeftiniji jer ce dalja obucavanja providiti njihovi instruktori. To je na tragu mojih ranijih pisanja prema ranijim kupovinama drugih drzava koje su kupovale nove aparate ocijenjeno da jedan novi primjerak dodje oko 216 miliona sa svim stavkama podijeljenim po avionu. Dakle aparat i uvodjenje u upotrebu sto podrazumijeva sve stavke koje si naveo. Srbija za eskadrilu 12 novih aparata bi morala platiti minimum 2.5 mlrd.

Ci

@resurs
Indija je skoro pazarila od Rusije S400 ( i još što šta) pa to nije prepreka za isporuku Rafala !

Gl

Milomir

Osim MIGa 35vsve ostalo je nerealno su 30 prvi je dvosed znaci za 12 aviona 24 pilotaa morali bi sa orla kadar da skidamo,ogroman 17.5 tona prazan trazi vekiki hangar i 35k sat letenja kao F35A

Al

@stex011

Опет, ти не знаш то. Ми не знамо детаље уговора. Самим тим ми не знамо колико свака индивидуална ставка тог уговора кошта, као ни како се сама цена формира. Једноставно речено, ни ти ни ја немамо основа да тврдимо да је цена једног Рафала 165 милиона евра. Једино што знамо је укупна цена уговора, количину наручених авиона, да је било улагања у инфаструктуру итд.

@resurs

Ај буди ти (и остали који избацују ову апсурдну тврдњу) реалан. Рафал је већ продат држави која има Торове, Букове, Мигове, руске радаре и гомилу других руских чуда. И ти овде тврдиш да ће продаја Рафала Србији „компромитовати“ авион, који је по тој истој логици већ компромитован.

An

Jeste najbolje je da uzmemo MiG-35 koji Rusija sama ne želi da kupi u velikim količinama i koji je proizveden u 30 primeraka i nema nijednu inostranu mušteriju umesto Rafala koji čini okosnicu RV Francuske i kupljen je od strane 6 drugih zemalja sa do sada 271 primerkom proizvedenim…

Svaki treći, četvrti komentar ovde na temu višenamenskih aviona fetišizuje MiG-35, oladite malo…

mi

Dobro preduzetniče, da te pita nešto jedan gazda, a kako ćeš da kupiš nešto što ne postoji?

TT

Resurs Grcka ima Ruske sisteme PvO, kao i Finska.

Mi

@resurs
Francuzi bi nama prodali Rafal bez problema, nemojte ziveti u nekim zaverama.

St

Sta nas briga, mi to ionako necemo kupiti.

St

Ma kakvi bre migovi dajte ljudi okanite se gluposti, ovo je avion i po! Nadam se da ce Rafal poleteti i kod nas nekada

Yo

@Cinik

Indusi su u otprilike jednakoj meri oduševljeni ruskim PVO sistemima, ali i nezadovoljni ruskim avionima koji im se nude u protekloj deceniji…
Ali će zato Iran kupiti – nezvanično – i mnogo više od onoga od čega odustaju Indija, Indonezija, Egipat i Alžir – pominje se preko 300 aviona…

Zu

Mig 35 je totalni anonimus kojem prijeti prestanak proizvodnje, jer ga cak ni Rusija ne želi…ne zato što je loš, nego im takav koncept nije potreban pored Suhoja…totalna budalastina bi bila kupovati neperspektivan avion čiji projkat bi mogao biti ugašen u narednih desetak godina…iskustvo Srbije iz 99 je vrlo negativno po pitanju lovacke avijacije, jer Srbija nema veliku teritoriju, niti novac kojim moze kupiti pedesetak modernih lovackih vazduhoplova koji bi bili koliko toliko konkurentni u potencijanom sukobu…ono što je potrebno obnoviti jesu frontovski jurišnici koji bi po potrebi bili sposobni odraditi i air policing, a borbu protiv lovaca treba iskljucivo zasnivati na zemaljskim protivvazdusnim sistemima…pored jurišnika i helikopteri jurišnici bi bili neophodni kao potentnije bespilotne letjelice…lovacka avijacija je bacanje para kojeg nemamo…

om

Milane, ne bi vam prodali jer se pita SAD, Rafale nije sto posto francuski proizvod. Ne bi dobili dozvolu od Amera to je sigurno.
Na kraju krajeva probajte što vas košta.

Iv

Pokusavaju da anuliraju S400.

Odgovori
Iv

To ce malo teze ici
,pogotovu sa avionima cetvrte generacije.Nije mi jasno zašto nisu isli na f35

Т

Турска је на удару авиона Рафале у Либији и тражи да активира руске ракете С-400 као контрамеру, авиони Рафале су избегли радаре и турске системе противваздушне одбране и бомбардовали ваздушну базу Ал Ватија у Либији. Ваздухопловну базу Ал Ватија користи Анкара и у њој се налазе турски Ф-16, Баирактар ​​Б2, Анка С-дронови и брани се системом ПВО МИМ-23 Хавк.
Нс исту карту игра и Индија наспрам кинеског С400, а логично је то „изабрао“ и сусед чим се исти нашао у комшијском дворишту. Сулудо је бацати паре на такав авион јер ниједна земља у окужењу нема тако софт. ПВО.

Dr

T5
Ne razumem zašto da aktiviraju s400 u Turskoj zbog napada koje trpe hiljadama kilometara izvan dometa tog sistema a nikada neće da ga iznesu iz Turske.

Pe

Tu istu bazu su prije dvije godine bombardovali i nemodernizovani Fulcrumi dostavljeni iz Rusije i vjerovatno pilotirani od ruskih plaćenika. Ne bih ja tu kredite davao Rafalu, eventualno možda sposobnosti egipatskih pilota i definitivno nesposobnosti Turaka da naziru VP.

Sr

Mislim da 3.3 milijarde nema apsolutno nikakvog smisla za Srbiju. Jedino da dobijemo 100% offset.

Odgovori

Ескадрила миража 2000 за нас пуна капа. Наравно да их нашу пилоти доведу до крајњих граница.

An

Ima smisla ako uz to potpišemo vojni savez sa Francuskom

Yo

Ofset aranžman bi, verovatno, morao biti najbitnija stavka u nabavci štagod da izaberemo.
Možda čak važnija i od samog izbora aparata – naričito ako idemo na 4. generaciju – po mom mišljenju.

Sr

@Yoda
Apsolutno se slazem jer sposobnosti na papiru su jedno, ali finansirati obuku za iste je nesto sasvim drugo. Steta sto najverovatnije necemo moci Gripene, ali to je jos i najmanja cena ove politicke situacije u kojoj se nalazimo 30 godina. Nadam se da nece jos dugo biti tako.

Ro

@Aleksa
Tako je, bre!
Konačno neko i Miraža da se seti.
Apsolutno navijam za to, kao jednomotorac fino bi ,,leg’o“ umesto povučenih MiG 21.
Leonardo isto deluje sasvim pristojno… 😀

Mi

Miraži 2000 su koliko stari?
U kom veku zivimo?
Koliko ti avioni treba da nam traju?

Hrvatska kupila polovne Rafale a Srbija da kupi polovne prethodnike Rafala? Svašta, stvarno.

Ro

Svašta? Ne bih rekao.
Poželeli smo mi i MiG 29 M/M2 svojevremeno a dobili smo šta?
U kontekstu francuskih aviona ovaj scenario mi deluje sasvim uporediv.
Hrvatska je u NATO, mi gde smo?

Sr

@Milos77
Najmladji Mirazevi su 2009. godiste ako se dobro secam. UAE svoje upravo modernizuje, a bas pre 5 dana je francusko RV potpisalo novi ugovor na 15 godina za odrzavanje Mirazeva sa Dasom.

Naravno 2030. kupovati Mirazeve nema mnogo smisla, ali na kraju se sve svede na upotrebu. Ako ce malo da se leti i unutar tog malog naleta nema BFM/ACM, DACT i BVR vezbi, onda su i ovi Migovi sasvim dovoljno dobri.

Mi

Miraži su odlični danas ali smo se za njih trebali odlučiti pre bar 10 godina (ili pre20 ili 30) a ne za buduicnost (kroz 5-10 godina od danas). Ko ih ima svaka čast i jesu danas za modernizaciju. Ali planirati da se nabave tamo krajem decenije kao zamena za MiG-29SM po meni nema smisla. Bacanje stotina miliona$

Po meni bi to bilo kao kad bi 2027/8 počeli da radimo ono što su Rumuni uradili vise od deset godina ranije! Usput Hrvatska leti na F3 Rafalima, a Bugarska na F-16 Blok70.
Kasno je za Miraže ljudi. Nama treba novi zmaj sa perspektivom a ne dizajn iz 70tih opet koji je na kraju svog veka.

Ro

Možda… ja i dalje mislim da bi fino došli umesto povučenih migova 21 😁
Platežnu moć treba isto uzeti u obzir… našu, naravno 😁

Sr

@Milos77
Ponovicu se, sve zavisi od upotrebe. U ostalom Zivojin je svaki deo odlicno opisao u tekstovima.

Ako nalet bude 50-60h, borbeno sasvim je svejedno koji su avioni u pitanju. Ima i druga strana, ako skup nalet upravo dovede do toga da se reze obuka, onda je bolje imati „slabiji“ avion ili neki drugi, sa jeftinijim naletom. Bez nekog dugorockon plana budzetiranja i okvirnih cena, ne mozemo nista znati, a tu je uvek i politika, aranzmani, ofset itd.

Ono sta sigurno znam je da nov Rafal za nas nema nikakvog smisla sa ovakvom ekonomijom i budzetom. Necemo moci da ih adekvatno naoruzamo, niti da platimo ljudima obuku. Preskup je prosto! Jedino ako ove velike narudzbine ne obore cenu odrzavanja(vece serije, jeftinija proizvodnja jelte).

Mi

Srbofil,
Nikako ne isljučuj i onaj mocni politicki i predizborni faktor „čiji je veći u našem komšiluku“, ili bar čiji nije manji. Roknuće se lova za takve poene itekako. Bili bi mi na mnogo boljem mestu danas da idemo po toj logici generalno koju si opisao u pocetku. Naravno politika i nadajmo se ofset ce biti glavni. Ali slabiji od Rafala F3 nece biti i to ti ja danas potpisujem ne zato sto zelim ili sto mi je vazno, nego zato sto je to mala trka u naoruzanju i u politickim poienima. Uz to ide i prakticna upotreba na narednih 30 godina i sta bi Francuzi moderbizovali nama oupste neke tamo 2040te kad dodje vreme i kad Hrvati budu modernizovali F3 na F4(+)

Sr

@Miloš77
Nadam se da nece praviti takve gluposti jer ovde ima pregrst krucijalnih stvari u koje treba uloziti taj kapital, da bi se, izmedju ostalog, generisalo novca i za RV, a celokupan sistem odbrane(koji je zavisan od industrijsko-energetske infrastrukture, obrazovanja i mladog stanovnistva) mogao da funkcionise!

„Rafal Rafal Rafal!“ svi kao papagaji, a urusava nam se elektro privreda, urusava nam se zdravlje kataklizmicno. 4 milijarde na avione? Mi vec sada imamo jace RV od cele ex-Yu zajedno, pa ne smemo na KiM nista da uradimo, hoce li Rafal ili SU-57 to da promene? Pa nece…

Madjarska BDP 160+ milijardi pa ima 12 Gripena C/D od milijarde, a Srbiji sa 60 milijardi treba da kupi 24 Rafala od 3 ili 4 milijarde?

Treba nam vojska, treba nam RViPVO, ali to ne sme usporiti ili ugroziti funkcionisanje drzave i pre gluposti „ima za bla, bla, a nema za Rafal“, stavite samo brojeve jedne pored drugih.

Ro

Tačno tako @Srbofil.

Kupovina takve tehnike nema mnogo smisla ako će da čami u garaži iz koje će se izvoditi samo za slikanje pred izbore.

Koliko god me napadali zbog ovoga, ja sumnjam da mi imamo jaču ekonomiju od Hrvatske… šta god nam sa nacionalnih frekvencija servirali.

Mi

Ma nema nikakvog smisla. Samo ringišpil ludila je krenuo. Mi smo u hladnom ratu sa Hrvatskom, i to ce i nas da košta! Ne zato sto jedni drugima predstavljamo pretnju naravno, nego zbog opstanka vladajuce garniture.
Ja bi najradije da su i oni i mi kupili nesto novo kao recimo M-346 i T-7 red HAwk nego preskupe avione iz proslog veka sa cevima za dopunjavanje goriva u vazduhu kao da cemo da letimo da bombardujemo nekog daleko u pm.
Al to je onaj nas mentalitet o kojem govorim. Mi smo veliki narod.. nam treba veliki avioni sa 10 tona nosivosti da se branimo.
Medjutim, Hrvatska je kupila Rafal F3 i sad nema nazad. Ili isto ili vece.

Ma

Jeste skupo….ali ljudi kada se ratuje a nemas poverenje u oruzije kojim rukujes osecas nemoc….frustraciju .
Za sve one koji ne znaju a forsiraju pricu o istocnoj tehnici treba da znaju da je nepouzdana u modernom bojistu narocito modeli koji se izvoze u trece zemlje.
A mi smo ti…radari ne vide.rakete lete bez navodjenja…u vazduhoplovima su glineni golubovi oni koji lete u njima.
Mig 29 modernizovan sm sa novougradjenim procesorima na radaru i dalje ne vidi rafal sa o.2m2 povrsine vec vizuelno a to znaci da pilot visi na padobranu ako ima srece…
Ako su platili 165 miliona…vredi taj novac jer im cuva slobodu .Imaju pored sebe imperiju i moraju da cuvaju nebo…

Odgovori
Gl

Nije stvar do tehnike,vec ko upravlja njom.Saudijska arabija ima najskuplje americko naoruzanje,plus vecina pilota vojnih su im britanci i francuzi ako niste znali pa iim huti poskidaju sa sovjetskim prvobitnim verzijama r27 raketa lansiranih sa zemlje i strelama

La

Upravo tako, kao što ste napisali. Sećam se članka pukovnika Suada Hamzića o poseti Rusiji, i sve je jasno. Na neka pitanja koja su postavljali Rusima u vezi aviona, odgovor Rusa je bio da je sve „sikretno“ odnosno tajna.

Mi

🙃Sve ovo je super!!!! Kamo sreće da i mi možemo tako!!! 😂😂😂Kako li će nam tek HR natrljati nos kad budemo gledali prijem njihovih😄😄😄……… A da je pameti da se svega toga ostavimo !!! Kad isteknu resursi 29 da se kupi najjeftinije sve jedno šta mig35 ,J10,….samo da može da radi AIRPOLICE. Da se ne plaća drugom. Bude li se ovako kupovalo i trošile milijarde bojim se da neće imati koga i šta čuvati!!!!! Sa platama od 350 eura gde ne možeš sastaviti kraj sa krajem . Većina će da gleda da pobegne odavde glavom bez obzira a ne još i da ratuje…..

Odgovori
TT

Plate su 560-600 evra, ako radis za minimalnu platu to je znak da ti fali ambicije.

Am

@TT
Vise od 50% svih zaposlenih prima ispod 400 eura. To je takozvana medijana. A prosek iznad koji ti navodis nabijaju javna preduzeca i razne drzavne sluzbe i to od poreza koji stvaraju ti radnici koji rade za ispod 400 eura.

Vl

Ambiciozan,
Opet stereotipi…
Nisu sve državne firme i javna preduzeća na nejakim plećima poreskih obveznika u Srbiji. I prestani se praviti lud kao da ne vidiš da tih 400 evra (ne eura) ima veze samo sa prijavljenim iznosom ličnog dohodka. Većina takvih kao ti se prave ludi i famozno zaboravljaju čuveni drugi deo koji ide na „ruke“. Da je na taj „na ruke“ deo plaćen zakonski porez i doprinosi, bez problema bi samo od njega bilo dovoljno novca za jednu eskadrilu novih aviona.

Am

@Vlad
Evo, da ne bi lomio mozak sa platom na ruke ili bez ruku, bruto drustveni proizvod po glavi stanovnka za 2020,na sajtu svetske banke, par zemalja iz naseg okruzenja:
North Macedonia-5.917, BiH-$6.079, Montenegro-$7.677, Serbia-$7.720.5, Bulgaria-$10.079.2, Romania- $12.896,
Croatia-$14.134, Hungary- $15.980, Greece-$17.622, Slovenia- $25.517
Vrlo lepo se vidi gde su cije mogucnosti i sta moze da kupi.Naravno i moj komsija je kupio mercedes ali zato ide kod majstor Zike da mu cekicem ispravlja limariju umesto da zameni originalne delove.Sve moze.

va

reket plaćaju đe ovo mož da vredi tolke pare a rafal nemože da pobedi naš mig 29 nikad.prevara veka

Odgovori
Ra

Mig29 su obarali F16 stariji modeli od srpskih MiG-ova. Ovih 11 borbenih aviona ne bi preživeli dva dana u nekom ratu.

TT

Rafal Fr4 je daleko napredniji i sposobniji avion od Mig-29sm.

Mi

Dobar vic.

Is

@Vaso drzi se ti ruskih proizvoda puno su uspijesni u svijetu…
Auti,motori,majice,patike tehnika ,kuhinja,rucni satovi na navijanje “raketa” jedan veliki brend …ma sve im je toliko kvalitetno i dobro da cak su cak uspili izvozit u Banglades ..
Tako mislim da i avioni i vojna tehnika je pod jednim velikim mozda kvalitetna…Eno i sjeverna Koreja pici rakete skoro interkonti dometa pa je pitanje koliko ispaljenih dodje do cilja ……
Francuski tj zapadni proizvodi jesu skuplji ali puuuuuno bolji i pouzdaniji….
Neznam stvarno zasto u Srbiji jos vlada pozitivna zasjepljenost sa Rusijom i kvalitetom njihovih proizvoda …tko plasira te fake informacije a narod vjeruje….pa pocetkom 90-tih godina ruski narod je tek onda nakon sloma SSSR prvi put pojeli bananu i popili coca-colu….toliko o ruskim proizvodima…GO WEST…..

Bo

Islander
A koliko ti imas proizvoda iz Amerike? Koliko imas proizvoda iz Francuske? Koliko imas proizvoda iz Engleske? Ja bar iz Rusije imam nesto alata, i mogu ti reci da su odlicni. A sto se tice same Rusije, ona proizvodi sve sto je njoj potrebno. Taj mocan zapad se oslanja samo na Engleska izbaciva sedista. Gde su Francuska, Nemacka, Svedska? Nema ih. Ali Ruskih ima. Navedi bar jedan proizvod koji Rusija ne proizvodi?

Is

@Boban
I ptice na grani znaju da ruski proizvod nemoze da parira sa europskim ,zapadnim proizvodom .

Avioni -zapadni puno bolji mozda al veliko mozda Su-35 ili Su-57 mogu da im pridju al ipak zaostaju. u klasi 4,5 ili 5 .

Auti-neusporedivo bolji EU i americki neznam dali uopce mozemo usporedjivati tko je bolji mercedes vs lada.

Alati-kako si naveo ruski odlicni njemacki jos bolji..

Odijeca i obuca -recimo jedna srednja marka talijanska benetton sa ruskom neznam kojom niti me zanima jer mislim ne postoji.

Hrana -talijanska (paste ,pizze,) francuski kolaci ,njemacke kobasice,spanjolski sir,belgijske cokolade opet sve na strani EU.

Umjetnost-Van Gogh,Pisacsso,Michelangello,ima ih koliko oces ….

Sve u svemu brend do brenda trazio si jedan mogu ih navest tisucu …
E moj narode …

Is

@Boban
Znaci svu robu imam EU i americke koji se vecinom rade u Aziji po licenci originalnog proizvodjaca…

Rusko imam samo rucni sat na navijanje “raketa”😀👍

Zato pusti te price sve sta je rusko je bolje jer sam znas da nije niti blizu kvaliteti…

Mi

Imamo 4 aerodroma koja se mogu koristiti,nijedan nije utvrdjen da može izdržati bombardovanje. Čak ne mora napad biti izveden sa avijacijom nego BPL,krstarećim raketama,dronovima, raketama. I za nekih pola sata nemaš avione vredne nekoliko milijardi$$ PVO će možda oboriti veći broj ovih BPL,dronova raketa ali svakako rezultat opet isti nemaš više avione vredne nekoliko milijardi$$$!!!!!!!!! Mislim da tu ne treba vojna akademija da se završi da vidiš da praviš ogromnu grešku!!!! Ako želimo da se stvarno odbranimo za taj novac S400, FK3, panciri, Tor , može se poprilično toga kupiti!!! Ofanzivna komponenta RAKETE svih vrsta + BPL . Avijacija je onda sasvim svejedno čak i mig 21 tu može da leti.

Yo

Kada su alati u pitanju – Ameri su glavni…
Milwaukee Tool (skoro sve inovacije su njihove), pa veelika praznina, pa onda Nemci i Japanci…
Problem je naš što se to slabo zna, što je mnogo majstora otišlo preko, a one koji su ostali da rade na terenima spašavaju kurirske službe brzom dostavom kada im na nekoj čuki rikne krš od alata nabavljen za sitnu lovu sa plastičnim zupčanicima i sl. i upotrebu od 5 min/čas…
Tek kada dožive takvu situaciju raspitaju se za Makitu, Bosch, Metabo i sl.
Ruski alati se nisu pojavljivali ovde – izuzev nekih aparata za zavarivanje – ali da bi opstali na tržištu morali bi da obezbede garancije od 3+ godina, a rez. delove i za duži period.
Imaju Rusi kvalitet, možda ne baš kao giganti u toj industriji koji godišnje na razvoj i istraživanje utroše više nego Srbija na odbranu, ali bi mogli naći svoje mesto na stranim tržištima ako bi se potrudili i ne bi bili nekako inertni i okrenuti samo ka sopstvenom tržištu – gde trpe istu konkurenciju kao što bi npr. i ovde…

Gu

Bačene pare.Bolje da su uzeli Ruske avione.

Odgovori
Va

Tako je burazeru samo rusko, oprobano na čečenima lepo skenjaju komplet školu sa 500 čečena unutra sa 1 raketu.precizno 100%. Posle kukali kobajagi neka deca bila u tu školu ja kažem to su bili budući teroristi

Mi

Vaso, kolateralna steta i tehnologija/taktika su dve razlicite stvari.
Da li si ti svestan koliko stotina ili hiljada dece je poginulo u Avganistanu i Iraku od strane američkih pametnih aviona i bombi?

Uzmi samo poslednju pametnu bombu koju su bacili u ratu koji su izgubii u Avganistanu. Priznati masakr civila. To je izgleda zadnje i sve sto su mogli tamo da postignu uz sve novce i tehniku.
Da te podsetim:https://www.cnn.com/2022/01/19/politics/military-releases-videos-august-drone-strike-killed-civilians/index.html

A evo malo i od danas:
https://www.cnn.com/2022/01/21/middleeast/yemen-detention-strike-internet-outage-intl/index.html

Ne

Stvarno su glupi ovi Grci i nesposobni.Umesto da kupuje tolike Rafale, F-16, korvete i brodove i troše milijarde na to, trebalo bi da dođu ovde na tangosix i uzmu komentatore odavde da im objasne kako je to sve bezveze i da ih odmah upute šta i od koga treba da kupe (pošto oni očigledno nemaju pojma šta je dobro i šta valja).Uštedeli bi sebi mnogo novca a i Turcima bi počele da se tresu gaće od potencijalnih grčkih Migova i J-10/JF-17 itd itd …. :D :D :D

Odgovori
Th

24 nova Rafala bi onda Srbiju mogla kostati preko 4 milijardi evra.
Ako bi ih Francuska prodavala Srbiji u sta ja ne verujem. Polovne ce
ako ih bude sve pokupovat Grcka. Verovatno imaju neki tajni dogovor.

Sta ostaje ? Stare Mirage i Evrofightere iz Evrope. Gripene ni za poklon.
Ruske i Kineske otpadaju zbog mogucih sukoba i sankcija.

Za Hrvatsku je bilo bolje da su uzeli stare grcke F-16. Stekli na
njimam iskusto i narucili nove F-16V koji bi stigli za 10-25 godina.

Odgovori
Mi

Thomas
Iz kog razloga Francuska ne bi Srbiji prodala Rafal?

fr

Bolje je steci iskustvo na 10.g starim Rafalima pa onda za koju godinu jos kupiti novih sto je plan.

Bo

frane
Koje nove? Za koju godinu? Nema nista od toga ni za 20 godina. Spusti se na zemlju. Pogledaj u kakvom je stanju mornarica? Pogledaj PVO? transportnu avijaciju? Pa za par godina MI171 izlazi iz upotrebe, a treba menjati sa drugim. Pa i Kajovama za 10 godina isticu resursi. Sve to treba kupovati. Pa zbog kupovine polovnih, za 5 godina se nece nista novo kupovati, a zamisli za kupovinu novih? Tako da od toga „za nekoliko godina“ nema apsolutno nista.

Re

Za Srbiju bi 24 Rafala bila ekonomsko samoubojstvo, osobito ako bi bili novi.
Srbiji bi bilo dovoljno 10 Rafala, ako ih Hrvatska koja je veća površinom kupuje 12, a Hrvatska ima dvostruko veći BDP per capita od Srbije.

Ed

@Boban
U HRZ-u Mi-171sh bi trebao u upotrebi do sredine 2030-ih, tih 10 komada su novi helikopteri nabavljeni 2008.g.
OH-58D Kiowa Warrior su 2010-2013 godište i isto su planirane za upotrebu do kraja 2030-ih / početka 2040-ih.
Vjerojatno ste pomiješali s 14 komada Mi-8T/MTV kojima međuresorni period završava 2024-2027 ( osim jednog bolničkog MTV), a oni se mjenjaju s UH-60M Blackhawk koja prva 2 dolaze za koji dan, a još dva za koji mjesec.

fr

Boban, ici ce se na prosirenje eskadrile. Za 10.g. kupovina jos 4-6 aparata F4r i dovodnjenje ostalih na tajbstandard. Otprilike i vi cete tada mijenjati 29’ke.

Is

@frane
Apsolutno si u pravu na polovnim avionima se uci a uz to su Rafale klasa za sve avione 4,5 generacije.
Doci ce i novi Rafali pomalo na mala vrata se ulazi u elitu ….

@Boban
Mora stvarno da te netko dobro placa za ove tvoje bzvz komentare al dobro ovo je demokracija svatko ima pravo na svoje misljenje..samo tvoje je skroz krivo…

Bo

Ed
Mi171 su uzeti polovni. Kajove su napravljene 90 tih godina i samo su 2012 remontovane a 40% delova su stari. Zato su prilikom preuzimanja 2016 godine i rekli da ce leteti jos 15 godina. A 2 UH60 ne mogu zameniti 1 MI8.
frane
Ici na prosirenje eskadrile? mozda ako zatvorite mornaricu i druge rodove vojske.
Islander
Kazes da me neko placa. Pa jel ti nevidis da Hrvatska u zadnjih 10 godina ima samo Patrije i 12 Haubica. A ovamo pominjes nove avione za koju godinu, a nisu ni polovni dosli. Smesno sa tvoje strane.

Th

@Milan
Ako prodaju Rafale Srbiji mogu odmah prodat iste Russiman
i Kineziman.

Mi

@Boban Mi 171 su bili novi kad su stigli , bio sam prisutan kad su stigli Hrvatsku !!! Za ostalo se slažem.

Pe

Za Srbiju je najisplativije kineski J10. Solidan avion po prihvatljivoj cijeni.

Pe

Grci su platili:

– 540 milijuna eura za 12 rabljenih aviona ili oko 45 milijuna eura za rabljeni avion

– 530 milijuna eura za 6 novih aviona ili oko 88 milijuna eura za novi Rafale

– 730 milijuna eura za obuku osoblja, rezervne dijelove, motore, alate, opremu, infrastrukturu, simulatore, …

– 120 milijuna eura za kompletnu potporu na rok od 4 godina

– 400 milijuna eura paket opreme i naoružanja (Meteor) koje će osim Rafala koristiti i njihovi Mirage 2000-5MK2 (MICA, SCALP i Exocet)

Sve ukupno 2320 milijuna eura

Odgovori
To

Pitanje za nekog da mi objasni zasto MiG 35 koje imaju Ruje nisu opremljene AESA radarom, a šatro za export nude tu opciju…u kom grmu leži zec ( predpostavljam da su denge problem)…Hvala unapred!

Ro

@Tony.
Sankcije čine svoje (reduciran budžet za razvoj) pa se sve usporilo. Ne smatraju da je AESA na avionu te klase bitan prioritet u odnosu na neke druge platforme jer MIG-35 nema neku blistavu perspektivu u ruskim redovima. Suhoj ih je zgazio praktički na isti način na koji Lockheed Martin gazi Boeing.
AESA je dosta razvikan koncept, ima svojih prednosti ali i nemale nedostatke, to nije potpuno maturirana tehnologija. Prije par dana sam čitao jedan discord kanal gdje je ‘maintainer’ F-15E vrlo stidljivo opisivao kakve dječje bolesti ima trenutni top radar na tom lovcu. Konverzija sa radara APG-70 (odličan, moćan radar) na zadnju generaciju APG-82 traži praktički rastavljanje prednje trećine aviona, ugradnju 2x snažnije klimatizacije, nove jače generatore. Kaže, pozitivne nuspojave su smanjenje mase u kljunu aviona (mijenjaju se 2 računala iz 1999 u 1 računalo, jače za 3 magnitude).
No, ne bi čovjek povjerovao da je za većinu funkcija i uloga još uvijek dobar radar s mehanički upravljanom antenom, samo je rastući problem održavanje takvih sistema, nema više rezervnih dijelova.

en

Grci, kosmicka avijacija Balkana. Kako nuzda menja zakon, kad je potencijalna nevolja blizu (Turska), ekonomski zakoni ne vaze, kao ni javni dug, prezaduzenost itd. Sa srecom i u miru ih koristili.

Odgovori
Al

Jel ste pomislili bar na trenutak da Srbija napravi zaokret i kupi 16 aviona F16 block70/72. Tu opciju niste ili nećete da vidite. Pošto je politika dominatna u svim sverama a pogotovo u ovoj jel se niste zapitali da je ovo samo odvraćanje pažnje od drugih kombinacija. Amerikance ni po koju cenu ne smete da izbacite iz priče jel oni ipak diktiraju tempo. Srbija je zauzela takav stav da mora imati svoju avijaciju i mora da ima savremenu da bi ispratila druge u ovom slučaju naše susede. Tako da u ovoj godini možemo očekivati nagli zaokrt naše politike a osvedočićemo se baš kroz kupovinu vojnih aviona.

Odgovori
Ap

A ko ce to da ti proda?

Cr

Pomislili smo, stigli do stavke koja se zove „Kongresno odobrenje“ (iza koje sledi još jedna koja se zove „političko uslovljavanje i ograničenja moguće upotrebe“) i to je bilo to što se tiče razmišljanja o F-16.

Sr

@Aleksandar
Ako bi ta kupovina bila kao bugarska, sa 8 aviona i nekolicinom raketa za 1.2 milijarde, ne bi sluzila odbrani. Americko jedino polovno. Vidim vec da ce na kraju biti ili neko sklepanje ili eventualno novi samaljoti.

Al

Jeste i stoji da postoji procedura i kakav paket opreme bi dobili ali ja sam vam dao mogućnost da razmišljate i u ovom pravcu. Pa zar bez njihovog blagoslova mi možemo ista i da nabavimo. Hoću samo da vam skrenem pažnju jel na ovoj godini se svašta lomi.

Mi

Misliš ako Srbija kupi najskuplji jednomotorac koji se trnutno prodaje? Kakav god zaokret da napravimo amerika nam neće prodati nista bolje od Aim-9 vazduh vazduh raketa.

Al

Zašto sam u ovu priču uveo Amerikance. Zato što u poslednjih par godina napravili smo par krupnih nabavki i kupovali smo od sa svih strana samo ne od Amera. Kažem krupnih nabavki. Sad kad na red dolazi naj skuplja šta mislite ko ima sve da učestvuje u ponudi. Jel mislite da broj jedan sa zapada neće iskoristiti priliku i uz malo političkog pritiska ostvari lepu zaradu a pri tome odradi još krupniju stvar, veže nas za njih. Što dalje vreme prolazi sve više sam ubeđen da je pred nama zapadni scenario koji mi nismo u stanju da menjamo ali da igramo u istom ne dovodim u pitanje. Ja opet imam stav da odabir naredne generacije lovačkih aviona treba da izabere struka, oni koji će iste i koristiti a ne neko drugi. Da vidimo šta nam donosi sutrašnji dan. Pozdrav.

Mi

Ja sam bio ubedjen da će se to sa F-16V desiti Hrvatskoj kao Bugarskoj. Ako nije Hrvatskoj nece ni nama nadam se.

Mi

Sasvim bi bili uredu i F16 BLOK 52 sa dobrom PVO. Sa S400 i njima bi mogli da se smatramo nekakvom vazduhoplovnom silom u regionu.

Sl

@Aleksandar odlično razmišljanje ! 2030. nabavljamo avion koji je napravljen 1970., ako još malo sačekamo možemo da proslavimo i 100 godina F16,možda nam daju neki popust.

Zo

@Aleksandar

Da Srbija sutra promijeni smjer i postane član NATO-a Ameri bi vam odmah dali eskadrilu F-16
Besplatno !

Ali i to ima svoju cijenu…

Ne bi vam to Rusi oprostili…
Kajali bi se stoljećima…

BS

Cestitam Grcima, pravi avion za njih, a bice i za nas. Uklopice se lepo u Grckoj, a kod nas se stvaraju uslovi kako bi dosao na vec formiran sistem u kojem ce da se uklopi kao kockica u mozaiku.

Odgovori
Mi

Srbiji treba minimalno 3 do 4 eskadrile aviona tipa Leonardo M346 ,
koji bi služio i za obuku i za lovačko bombarderske zadatke.
Uz dobar PVO može da pruži dobar otpor u borbi 1 na 1 tj avion koristi sve savremene zapadne rakete…

Odgovori
Mi

A koje bi to nama rakete zapad prodao? Avion svakako, ali koje VV rakete?

Dr

Čoveče nemam ništa protiv tvog stava ALI te upozoravam da kupuješ avion koji je u rangu „ Supergaleb G4MD „ sa radarom i to vrlo ograničenim .
Nikada neću razumeti da ljudi komentarišu šta bi kupili a ne uzimaju širu sliku u obzir.
Za Vojsku Srbije i našu Borbenu avijaciju je minimum 3 eskadrile bilo kog lovca Bombardera pa makar to bio F-18E/F . Srbija je u vrlo delikatnom geografsko-političkom polozaju za ekonomski polozaj i izglede ne bih ni počinjao u svetlu jučerašnjeg izbacivanja Britansko-Australijskog „Rio Tinto“ iz Srbije . Ljudi moji moramo se braniti kad vam pred vratima stoji lopuza ili ubica vi ne idete tada da kupujete pištolj ili da sklapate prijateljstva koja bi vam uvtakvom sličaju bila od koristi .

fr

Srbija nema sanse da ima 3 eskadrile bilo cega modernog po ovim cijenama. Cak i dvije su sanak pusti, a i jedna ako se nabavlja iskihace mnogi u drzavi ovisni o proracunu poput zdravstva i sl. Malo vise realnosti i privikavanja da drzavna ekonomija ne moze ispratiti nerealne zelje. Kao da radnik cistoce kupuje automobil i kaze minimum Audi A6.

To sto sad imate vise eskadrila je zahvaljujuci izdvajanjima svih bivsih ex Yu republika uz krpljenje placenim donacijama. Kad isteknu resursi bit ce problem nabaviti i tu jednu eskadrilu ako govorimo o novim aparatima. Za rafale treba cca 2.5mlrd za 12 aviona. Polovnih sumnjam da ce vise biti.

Bo

frane
To da Srbija nema sanse, ste pricali, i za helikoptere, i za pvo, i za vojni budzet uopste. A pogledaj gde je Srbija danas, a gde ste vi?

Sr

@Bob
Oni su u NATO i granice njihove drzave nisu predmet rasprave u UN, EU i SAD, eto gde su. Vojska im jeste dosta „slabija“ od nase, ali bolja im ne treba.

Mi

Bob@ Stvarno pogledaj gdje je HR a gdje je SRB;Evo npr.PPP Croatia 14,100 USD,Srbija 7,500 USD,u pravu si!

Dr

@frane hajde mo biti iskreni .
1. ovogodisnji budzet odbrane iznosi blizu 2milijarde €
2. u narednih 5 godina ostaje ova visina budzeta
3. vojsci je potrebna obnova bombardersko-Lovacke avijacije
4.vojsci Srbije je potrebna i jedna eskadrila lakog aviona tipa danasnjeg Supergaleba G4 verovatno YAK – 130

obrazlozicu da bi shvatili , dve eskadrile lovca bombardera ce verovatno kostati oko 2 milijarde plus jedna milijarda za lakog lovca bombardera nece kostati vise od 500 miliona € , onog kog sam pomenuo sa sve opremom i obukom.

pomnozite 5 godina sa po 1 milijardu , minimalnu , € nisam siguran da nabavka ove kolicine opreme nije moguca , doduse meni je jasno da svako cita ovu informaciju kako njemu odgovara !

fr

Bob

Ne znam sta si se nasao uvrijedjenim. Ja smatram da ni Hrvatska nije u stanju odvojiti za jednu eskadrilu novih Rafalea ili F16 block 70/72. Da nije bilo ove prilike sa polovnim Rafalima pitanje je sta bi bilo dalje. A drugo, ne vidim gdje ste to vi s vojskom znacajno odmakli.

Bu

Milomire, mi nismo u gorem geostrateškom položaju nego 1999.,tada smo bili sami, sada su Rusi i Kinezi uz nas.Rafal ili neki zapadni avion nam nikad neće prodati. Su57 za koji nemamo para vjerovatno bi zaparao mnoge zapadne uši ali manji i jeftiniji Su75 neće toliko da zaboli. Nije Srbije više vreća za boks trulog, propalog zapada.

Odgovori
Ne

Kako to mislis nismo, pa najveci problem sto smo okruzeni NATO paktom pa sve da kupis i kosmicki brod oni kazu preko nase teritorije nema prelaza te opreme i sta onda? Kako ces da dopremis ista?
Hajde malo ukljuci mozak nije to tako tesko…

Mi

Uskoro ce mnoge stvari biti jasnije – i oko ruske taktike, protivelektonskih sredstava, mogucnosti ovih i drugih aviona, a pogotovo sa koje strane ce se moci kupovati …

Blokovsko postrojavanje, pandemija, ekonomska turbulencija, neminovna inflacija – sve kao pred 1 ili 2 rat … konferencije, sastanci, svaki sve vazniji i vazniji, vojske sve vise i vise na granicama – ne koljes vola za kilu mesa …

A vreme idealno – mraz, zemlja ko kamen a ruska doktrina kaze – eskalacijom do deeskalacije.

A mi mali Rusi …

Odgovori
Ja

Bas lepa ceremonija doceka novih aviona. Jedna stvar mi upada u oci kako kod njih tako i kod nas. Ucesce uniformisanih lica na crkvenim dogadjajima i obrnuto.
Jedno sa drugim ne ide.

Odgovori
Ol

Najkompletniji i verovatno najbolji avion četvrte generacije u svetu. Malo je avion koji samostalno mogu izvršiti složene misije kao Rafale. Pravi višenamenski borbeni avion u svakom smislu reči.

Odgovori
Mi

Bez raketa i ostale opreme ne kupuješ avion nije da na zapadu ne vole pare ali i oni bi voljeli da se odmaknemo od Rusa.
Po meni je bolje imati dvije eskadrile aviona slabijih ali ipak da mogu da ugroze napadača nego jednu eskadrilu boljih.
Da neko recimo planira da napadne neku zemlju , šta će prvo da uradi…Poslaće avione tipa Rafal, F16 , Amerikance tu ne računam iznenada i sa velike visine napasti aeorodrom i kaponire gdje će unistiti pola aviona bilo koje vrste i šta onda?
Nemam ja ništa protiv Ruskih ni Kineskih aviona ako bi se dalo dogovoriti recimo staviš na stol milijardu i po(ako ih imaš) i kažeš Rusima šta hoćes i Rusi vole pare takođe.

Odgovori
Yo

Grci baš dižu lestvicu – uz Rafale se očekuju i F-35 umesto F-16…
Ljudi znaju prioritete – nezavisno od dugovanja i sl. ekonomskih problema – odbrana ne sme da trpi…
Impresivno, imaće možda najsposobniju avijaciju u Evropi – i šire…

Odgovori
М

Ljudi da li shvatate kad već komentarišete o grcima da oni u ovim momentu imaju ratno vazduhoplovstvo jače od kompletne istočne evrope, izuzev Rusije. A to znači Srbija, Hrvatska, Bugarska, Rumunija, Mađarska, Slovačka, Češka, Poljska, Belorusija i Ukrajina(ove što nemaju nikakvo RV i ne računam)

Odgovori
Pe

Šta će nam Migovi,Su i J10 Treba da uzmemo Rafale ili F16 zapadni radari su bolji. Ne trbaju nam ni nove rakete samo topovi ipak zapadni radari vide cilj na 300km,a ako nam prodaju nešto raketa iz 80ih puna šaka brade. Šta će nam bolje naoružanje ionako će da zaključaju avione ako budemo htjeli da letimo bez dozvole.

Odgovori
Ed

@Boban
Pričate gluposti.
Mi-171sh su uzeti novi.
Kiowe, svih 16 komada su proizvedene 2010-2013.g i dio su WRP NMC kao potpuno novo proizvedene za razliku od WRP A2D gdje se iskoristio samo metalni dio kabina ( i ništa drugo) od A varijante.
U HRZ, Blackhawk definitivno mjenja Mi-8, kao platforma s mnogo većim spektrom mogućnosti i definitivno je puno bolje prilagođen onome što je potrebno i što se danas radi s Mi-8 u HRZ. Ako mislite na veći kapacitet, taj transportni dio bez problema pokrivaju s 10 kom Mi-171sh.

Odgovori
Mi

Napašće sa tomohavkom,kalibrom,raketama,BPL,dronovima, …,…Avijacija samo nadgleda Ili pruža podršku sa bezbednog odstojanja. Tako bar rade svi koji su u zadnjim ratovima pobedili.

Odgovori
ID

Grcima čestitam na nabavci novih aviona. Da ih čuvaju od neprijatelja,kao i drugi do sada. Oni su jedni brana Turskoj, sve ostalo je boranija.
Oni su potpuno svesni sa kim se graniče i zato i imaju tako sposobnu avijaciju. Pre 2 godine sam video u jako niskom letu njihov F 4, avion izgleda kao lutka, a ne da ide u otpis. Prosto, egzistencijalno su prinuđeni.
Rafal je skup, u letu od napred jako ružan, ali je neosporno jako dobar. Divno je videti da avion ne baca crni dim, kao da ide na lož ulje.
Jako mi se sviđa što im je rondela i zastava u punoj boji, što bih voleo i da je na svim našim avionima.
Grčkoj državi i vojsci želim svu sreću, veću su nam prijatelji od bilo koga, uključujući i Rusiju.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj