BEG airport status
Slovačka zatražila pomoć od Češke oko zaštite svog vazdušnog prostora Slovačka trenutno poseduje 11 lovaca MiG-29, od kojih je, kako se spekulise, u poslednje vreme bilo operativno samo 5 / Foto: Živojin Banković

Slovačka zatražila pomoć od Češke oko zaštite svog vazdušnog prostora

Kako su pre pet dana preneli češki mediji, slovački ministar odbrane Jaroslav Nađ je tokom posete Češkoj zatražio od češke koleginice Jane Černohove pomoć u privremenoj zaštiti slovačkog vazdušnog prostora. Ministar Nađ je tom prilikom rekao da je reč o projektu u kojem bi, pored Čeha, učestvovali i Poljaci, i izrazio je zahvalnost što su Česi i Poljaci odlučili da pomognu. U svom saopšenju za javnost, češka ministarka Černohova izjavila je da će Češka pregovarati o uslovima ove pomoći.

Dalje se navodi da je, nakon što je Rusija izvršila invaziju na Ukrajinu, Bratislava je počela da se priprema za prevremeni prekid operacija lovaca ruske proizvodnje, dok će naručeni američki borbeni avioni, prema dostupnim informacijama stiči za dve godina. Moguće da je ovo greška, i da avioni stižu sledeće godine.

Poljski ministar odbrane Marijuš Blaščak je tokom posete Slovačkoj u aprilu izjavio da bi poljski borbeni avioni F-16, kako bi zaštitili slovački vazdušni prostor, poletali iz baze u Poljskoj, i da bi, ako bude potrebno, avioni mogli biti stacionirani u Slovačkoj. Ministarstvo odbrane Slovačke je početkom juna saopštilo da njihovi stručnjaci o tome pregovaraju sa Poljskom i da se planiraju slični pregovori sa Češkom.

Slovačka trenutno poseduje 11 sovjetskih lovačkih aviona MiG-29 (9 jednoseda MiG-29AS i dva dvoseda MiG-29UBS) koji su jedini borbeni avioni slovačkih vazduhoplovnih snaga. Smatra se da je u skorije vreme bilo operativno samo pet aviona, a MiG-29 je trebao da ostane u naoružanju još nekoliko godina odn. do postizanja barem početne operativne sposobnosti eskadrile sa 14 američkih višenamenskih borbenih aviona F-16 čija isporuka je trebala početi ove godine, ali je međutim, zbog pandemije Korona virusa to odloženo za sledeću godinu.

Prema poslednjim informacijama, Slovačka je izrazila spremnost da svoje MiG-ove 29 ustupi Ukrajini, čim se Češka i Poljska saglase i nakon što se postigne dogovor da ove dve zemlje štite slovačko nebo. Slovački ministar odbrane Jaroslav Nađ potvrdio je pre nedelju dana potvrdio da su Ukrajini već poslata 4 srednja transportna helikoptera Mi-17 i jedan laki višenamenski Mi-2 koji su povučeni iz naoružanja RV Slovačke.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ka

Ovaj Mi-2 što su donirali Ukrajini zlata vredi.

Odgovori
Re

Zamisli odusevljenje ukra kada su preuzimali taj mi-2, ono kad ti neko na poklon donese soljice za kafu sa naslikanim ruzama 😁

St

Ako su dva drona mogla da dodju do rafinerije nafte u Rusiji, sta mislis sta ce Mi-2 da uradi?

ni

Jos malo pa niko nece imali u Evropi LA posto ce sve dati Ukrajini

Odgovori
Mi

Pa u principu, svi sovjetski avioni koji su se zatekli na zapadu, završiće u Ukrajini (i to baš mislim, ZAVRŠITI :P )

Kada (i ako) se situacija primiri, odlična prilika za USA snabdevače da prošire proizvodne pogone.

Fe

Dakle i tamo ima ljudi koji misle da istorija ne traje duže od njihovog mandata…

Ne

Znači da rezimiramo. Rusi će do jeseni da polupaju sve što Evropa ima. Onda mogu da prošetaju Evropom bez opaljenog metka.

Odgovori
Ph

Da imaju i malo obraza trebalo bi da sami poobaraju ili unište na zemlji te svoje migove u skladu sa zajedničkim evropskim narativom o solidarnosti sa Ukrajinom. Ali ne, godinama su odbijali da prestanu da koriste MiG-29 a za to vreme uredno rusima plaćali održavanje svake nedelje je leteo RSK MiG An-12 iz Moskve za Sliac i Graf Ignatievo sa delovima za avione. Nemaju čak ni obraza da ih poklone Ukrajini kad već neće da ih sami rashoduju.

Odgovori
Mi

Ako su raspoloženi nama prodati trebali bi ih kupiti.

Kr

Mislim da hrvatska propušta povijesnu priliku da zamjeni sve Milove sa uh-60, m-84 sa Leclercom ili kakvim drugim MBT-om, M80 za Bradley i td.

Odgovori
Yr

Ne propušta priliku nego nema para. Ništa od zamenske tehnike neće doći za džabe. Eventualno neka rashodovana starudija iz zapadnih hangara. Bolje se držati onoga što imaš.

Mi

Ne samo helikoptere, nego i tenkove. Hrvatska je odavno morala dati Ukrajni gdje bi saveznici ( Ameri, Njemačka, itd ) popunili nedostatak.

Kr

@milki, kad imamo pravnika za premijera. A oni vole da stvar ode u zastaru. Budimo realni, da ga Zoki nije onoliko provocirao nebi donio ni odluku za avione. Za Bradley ista stvari. Svijet se mijenja, treba bit okretan. Mi smo zemlja propuštenih prilika. Gle samo slucaj s potresom. Što je napravljeno? I sad materijala nema, odnosno poskupio je 200%. Zrela država bi to sanirala za godinu dana.

Mi

Nešto ne vidim da Nemačka sa svojih štokova šalje ni savremeno a ni starije naoružanje. Pametan bi se na njih ugledao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

TheDictator na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

22. Feb 2024.Pogledaj

Yrraf na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je…

22. Feb 2024.Pogledaj

Rex na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore…

22. Feb 2024.Pogledaj

Nikola P. na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Samo da konstatujem da ova greska ne bi mogla da se desi na standardnoj pisti na aerodromu Beograd, ali na umetnutoj pisti se desila. Kada udjes u pogresan voz, onda su sve stanice pogresne...

22. Feb 2024.Pogledaj

Lucky na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

UVEK JE LJUDSKI FAKTOR!!! ZATO POSTOJE RIGOROZNE MERE U OZBILJNIM KOMPANIJAMA ,KOGA ZAPOSLJAVAJU!!! ZA TE OZBILJNE KOMPANIJE,NEKI TAMO SERTIFIKAT NE ZNACI NISTA,PILAZE SE KOD NJIH!!!NARAVNO DA JE TO ZA VAS SPANSKO SELO JER GLAVNI VEZE NEMAJU!!!!

22. Feb 2024.Pogledaj