Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

11. dec 2024

„Dassault Aviation“ zapošljava menadžere za program „Rafal Srbija“

10. dec 2024

Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024
Pandemija Korona virusa odlaže isporuku borbenih aviona F-16 Bugarskoj
Lokid Martin za sada ima narudžbine za 128 aviona F-16 Block 70 i 72 / Foto: Lokid Martin

Pandemija Korona virusa odlaže isporuku borbenih aviona F-16 Bugarskoj

Nekoliko bugarskih medija prenelo je prošle nedelje vest da će isporuka borbenih aviona F-16 namenjenih Ratnom vazduhoplovstvu Bugarske kasniti usled posledica pandemije Korona virusa. Zvanična potvrda stigla je od ministra odbrane Stefana Janeva koji je 25. januara pred Odborom za odbranu Narodne skupštine priznao da će avioni biti isporučeni sa nekoliko meseci zakašnjenja.

Ministar Janev je u odgovoru na poslaničko pitanje o ovoj temi izjavio da je ministarstvo odbrane dobilo zvaničnu informaciju od proizvođača, kompanije Lokid Martin, da će zbog pandemije i problema u lancu isporuke, njihov raspored proizvodnje verovatno kasniti, da će to pogoditi sve naručioce, i da će avioni kasniti nekoliko meseci. Janev je još dodao da će u drugoj polovini februara predstavnici Lokid Martina posetiti Bugarsku kako bi izneli detalje o kašnjenju.

Kašnjenja u proizvodnji borbenih aviona F-16 najavio je još sredinom novembra prošle godine izvršni potpredsednik Lokid Aeronautics Greg Ulmer. On je tada na sajmu u Dubaiju izjavio da će zbog problema preseljenja proizvodnje u novu fabriku u Grinvil, Južna Karolina, kao i kašnjenja u isporukama jednog od dobavljača uzrokovanog pandemijom Kovida, doći do višemesečnog odlaganja isporuka.

Prema izmenjenim planovima, prvi borbeni avion F-16 Block 70 koji je naručio Bahrein, trebalo bi da poleti do kraja ove godine, letna ispitivanja bi trebala da budu završena tokom 2023., a isporuka 2024. godine. Proizvodnja F-16 za prvog naručioca varijante Blok 70 započela je još u decembru 2019. godine, prema tadašnjim planovima prvi od 16 naručenih aviona je trebao biti isporučen na leto 2022., a poslednji krajem 2023. godine.

Slovački ministar odbrane Jaro Nad u poseti fabrici Lokid Martin 28. oktobra 2021. godine kojom prilikom je obišao proizvodnju prvog budućeg slovačkog F-16 / Foto: Ministarstvo odbrane Slovačke

Za Bugarsku je bilo planirano da prva dva, od za sada 8 naručenih aviona, budu isporučena novembra 2023, potom još 4 primerka u aprilu 2024. i poslednja dva u avgustu 2024. godine. Osim Bugarske, Block 70 je naručila i Slovačka koja je svojih 14 aviona trebala da dobije tokom 2022-23, Tajvan je nakon Bahreina, Bugarske i Slovačke naručio 66 primeraka, a skoro istovremeno i Maroko 25 aviona.

Podsetimo, savet ministara, koji je glavni organ izvršne vlasti u Republici Bugarskoj, dao je na sednici održanoj 10. jula 2019. godine zeleno svetlo za nabavku 8 F-16 Block 70 (6 jednoseda i dva dvoseda) što je parlament odobrio nakon osam dana. Avioni su nabavljeni kao deo paketa vrednog 1,256 milijardi dolara, ta suma je kompletno otplaćena već 8. avgusta 2019. godine, a američko Ministarstvo odbrane objavilo je 2. aprila 2020. da je kompaniji Lokid Martin Aeronautiks dodeljen ugovor vredan 512.004.418 dolara za proizvodnju višenamenskih borbenih aviona F-16 Block 70 koji su namenjeni Bugarskoj.

Osim 8 F-16, nabavljen je i veoma skroman paket opreme i naoružanja. Od vazduhoplovnih ubojnih sredstava nabavljeno je samo 12 raketa vazduh-vazduh malog dometa AIM-9X Sidewinder, 13 raketa vazduh-vazduh srednjeg dometa AIM-120C-7 AMRAAM i 24 klasične nevođene avio-bombe Mk82 mase 227 kg uz 26 gredastih nosača za ubojna sredstva LAU-129. Umesto prvobitno planirana dva, nabavljen je samo jedan rezervni motor. Od ostale količine smanjene opreme tu su samo dva nišansko-navigacijska kontejnera AN/AAQ-33 Sniper ATP i 12 prikazivača na kacigi pilota JHMCS II.

Proces nabavke još 8 F-16 Block 70 Bugarska je započela krajem avgusta prošle godine, a iako je tada bilo naznaka da će tokom ove godine biti potpisan ugovor, još uvek se sa sigurnošću ne zna kada bi se to moglo dogoditi. Cena dodatnih aviona mogla bi biti ista kao i prva dva, dakle oko 1,2 milijarde američkih dolara, a ukoliko bi se nabavilo više naoružanja i opreme, cena bi mogla ići i do 1,8 milijardi. Do postizanja makar početne operativne sposobnosti na avionima F-16, RV Bugarske će morati da se oslanja na lovce MiG-29 kao i jurišnike Su-25.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Zar Bugari nisu objavili da kasne sa izradom infrastrukture potrebne za prijem ovih aviona i da cak moraju tek da raspisu drugi tender posto je prvi propao? Imali su frku i u skupstini …

Odgovori
Mi

Mile to je sistem. Kupiš eskadrilu novih F16 za neke basnoslovne pare. Generalno nevrede ni pola tih para!!! Ali si kupio ulaznicu i sva moguća odobrenja za USA vazduhoplovnu tehniku. Verovatno će kao i Rumuni uzeti polovne iz Holandije Belgije…….Norveške…pa ih remontovati na V ili blok 70 standard. I tako se dopuniti do 3 -4 eskadrile.Štali mislite gde će završiti svi ovi f16 što ih menjaju sa F35??? Na otpadu neće sigurno. Trenutno ih ima oko 3000 kom u letnom stanju .Doduše biće tu i F18 koji je po meni mnogo bolji avion ali treba platiti ulaz u klub a i posle još i polovne i modernizacije………

Ž

Milos S

Бугарска нема у плану да има 3-4 ескадриле борбених авиона.

Већ само једну са 16 Блок 70.

Румуни ће половне F-16 користити до негде средине 2030-тих, а пре тога ће највероватније наручити F-35.

Mi

@Zivojin Bugari da budu sa 1 eskadrilom borbenih aviona?? 😂😂😂 Bez obzira na komšiluk?? Turci, Grci, Srbi ,Rumuni,Rusi,Ukrajinci ,Madjari,Moldavci, 😂😂😂😂Sve fin neki svet 😂😂😂😂malo bi im bilo i 11 eskadrila F35 i 10 SU35 i nosač aviona ……..i to je malo

re

Jel se placaju neki penali za kasnjenje ili ce biti srecni ako ih dobiju uopste ?))) Isporuka placena a nije isporucena °)))

Odgovori
Ed

Za to bi trebalo znati detalje ugovora, ali ovo spada u izvanredne okolnosti, tj. usred okolnosti nastale zbog „vise sile“ (force majeure).
Uglavnom trebalo bi znati kakve su klauzule, a sigurno postoje kao i gotovo svim slicnim slucajevima, po tom pitanju su u ugovoru.

Fe

@ redzona
E to mogu naručioci samo da sanjaju, prvo treba da se uzme u obzir ko je isporučilac a ko naručilac, kao i realni odnos snaga među njima, pa onda sve ostalo ;)

le

Svi penali su već plaćeni 8. avgusta 2019. godine
neće oni ni vidjeti te avione…

Mi

Pre nekog vremena lokid je konzervirao liniju za proizvodnju F16 ,zbog povećanja proizvodnje F35. Biće da će Bugari čekati malo duže na svoje………. A Rumuni napraviše dobar potez što uzeše polovne .

Odgovori
Ž

Milos S

Производна линија за Ф-16 се од 2017. године налази у Гринвилу, Јужна Каролина.

А Ф-35 се производи у погону Fort Worth, Тексас.

Ed

@Milos S
Netocno. Izgradena je potpuno nova tvornica F-16 u Greenville, South Carolina i pocela s radom krajem 2019.g., a sluzbena ceremonija pocetka proizvodnje je odrzana 23.04.2020.g.
Stari pogon u Fort Worth, Texas, u kojoj se pprije proizvodio i F-16 i F-35, je presao na proizvodnju samo F-35.
https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-16/lockheed-martin-celebrates-new-f-16-production-line-in-south-car.html
https://theaviationgeekclub.com/f-16-production-line-in-greenville-to-build-128-f-16-block-70-72-aircraft-through-2026/

Mi

@Ed hvala na informacijama🙂 Jedno vreme je bilo reči da će se početi gasiti proizvodnja F16 ,pa da će možda biti izmeštena u Indiju,…..ali očigledno nisam ispratio šta se sa tim dešava.

zo

Ko sa djavolima tikve sadi o glavu mu se lupaju…..a nema kome da se zali

Odgovori
Mi

Bolje da su uzeli 35 godina stare kante poput nas, mi smo najpametniji, zato nam tako dobro ide u svakom smislu, a vojska nam je lovacko drustvo bez ljudstva… -.-

Al

@Milan

Ми смо купили прелазно решење…
Али џаба то објашњавати људима који неће да чују…

Mi

Aleksa Ti verujes politicarima?
Ko ti garantuje da ce nam Francuzi prodati Rafal, a od Rusa nema sanse da se kupi nesto novo, sta cemo onda?
Kupiti od Kine neki krs?
Neozbiljno je da se konkurs vec nije raspisao bar da vidimo ponude na vreme i odlucmo, ovako se sve svodi na zelje i cestitke a nemamo toliko vremena.

А

@Milan

То је буквално воља војске. Да не говорим да је Рафал међу топ 3 избора нашег РВ-а…

Mi

Aleksa Ma kakva volja vojske daj molim te, u ovoj zemlji je sve plod volje jednog coveka kao da smo u 17. Veku ..

Bo

Milan
Ne, nego je bolje da plate unapred 8 aviona sa tako malo naoruzanja, da nemaju ni za sve potkrilne nosace za cenu 150 i kusur miliona po komadu? Mi smo zamale pare dobili 14 ispravnih, ponavljam ispravnih aviona, na kojima piloti lete, i mladi piloti se obucavaju. Da smo uradili ovo sto i Bugari, za par godina dok cekamo nove avione, ostali bi bez pilota. A to da li bi nam Francuzi prodali ili ne, ti ne mozes da znas. Licno bih vise voleo Ruske avione.

А

@Milan

Лепо воља војске, као и већина набавки до сад. А што ви то не можете да схватите или поднесете је Ваш проблем.

le

@Milan
naše kante će biti stare 45 godina dok oni dobiju svoje

De

…ili… nikada nece dobiti ove letelice jer ce US da ih prepusti nazad Rusima?
Koliko sam upoznat sa sadasnjim desavanjima Ameri i Rusi se razmenjuju za „slicice“ ko da su ispred cesme na Terazijama.
Videcemo gde cemo mi „zapasti“ ….

Odgovori
le

upravo tako

ra

Zanimljivo dešavanje kao epidemija koči sve ja bih pre rekao da su u pitanju igre velikih.Bugari kupe nov avion sa paketom naoružanja da u slučaju rata mogu da naoružaju pola letelica i kada to utroše onda će ići na taktiku u kojoj će zamoliti neprijatelja da ih nenapada dok nedokupe još ubojnih sredstava da se brane 😁 a na drugom kontinentu Alžir navodno odustaje od novih Su-35 zbog radara a Iran ih oberučke prihvata??? Što bi narod rekao nešto se iza brda valja!!!

Odgovori
Ed

@radovanovic
Komentar o maloj kolicini ubojnih sredstava koja su narucili s avionima apsolutno nema smisla. Ta sredstva ionako nece koristiti sve dok ne postignu barem IOC, a to znaci 2-3 godine nakon isporuke. U medjuvremenu mogu naruciti i dobiti sto god im je potrebno. Bas i nema smisla da npr. kupe stotinu raketa i da te iste cekaju u skladistu i budu 3 godine stare onog dana kad ih budu mogli okacit na avione.
Dakle, barem do 2026.g. AMMRAM, Sidewinder, Sniper,… im i ne trebaju, a do tad ionako ce se koristiti Su-25 i Mig-29.

Il

Sasvim slucajno sam skoro krenuo da radim prodaju elektronskih komponenti i naucio da su kasnjenja velika zbog epidemije. Vreme proizvodnje se povecalo gotovo za duplo, kao i cene. Vojna industrija kakav god ekskluzivan ugovor imala je takodje pogodjena, jer ako fabrika nema komponente za proizvodnju ne moze ni da proizvede deo.

WE

😡

Odgovori
St

Oni imaju 13 raketa vazduh-vazduh srednjeg dometa AIM-120C-7 AMRAAM, a sta li mi imamo?

Odgovori
Fe

Mi imamo R-77-1, dometa do 110km sa aktivnim terminalnim navođenjem. Koliko ih ima, o tome na internetu ima raznoraznih nagađanja – od 2, preko 84 pa sve do 200. Koliki je stvaran broj, može samo da se spekuliše…

Sr

@Feline
R-77-1 jos ni jedna nije izvezena, a da ih je drzava kupila, hvalili bi se.

Internet „analiticari“ su zaista preterali.

Mi

Nema nikakvih u javnosti da imamo R-77, a kamoli R-77-1. jedino logika to nalaže zbog modernizacije koja je potvrdjena, i najave zvanicnika da se nove VV rakete kupuju za modernizovane avione.

Osim toga, R-77 tesko ima domet preko 100km. Mozda kao VZ :-)
Nadam se da se varam.

St

@Feline
A najverovatnija brojka je 0.
Isto kao sto ne znamo ni dokle je stigla modernizacija i remont, ni kad ce se zavrsiti a ni dokle idemo sa njom.

Mi

200 komada verovatno nema ni sama Rusija. Komad kosta verovatno preko milion dolara…

Yo

Pre samo 4-5 godina su Ameri bili spremni da potpuno obustave program F-16 nudeći Indiji na tenderu njegovu F-21 modifikaciju, u paketu sa izmeštanjemm kompletnih proizvodnih linija iz USA kako bi se proizvodio u Indiji, ali su Indusi odbili ponudu(!) opredelivši se za svoj Tejas (bar trenutno) – istovremeno merkajući rusku 5. generaciju izražavajući nezadovoljstvo u odnosu na ponuđeni SU-35 (što je situacija i sa Egiptom i Alžirom) – dok biraju između Rafala i F-18 (koji bi zamenili MiG-29 K) za svoj nosač aviona…
Bez Indusa – ovo ne bi bila vest! :)

Odgovori
Ž

Yoda

Није баш било речено да би САД потпуно обуставиле производњу Ф-16 код њих. Већ да се тај авион производи и у Индији.

https://tangosix.rs/2019/25/02/lokid-martin-predstavio-f-21-nova-verzija-f-16-za-indiju/

Супер Хорнет и Рафал М су кандидати за нови индијски палубни авион, али то није стриктно замена за МиГ-29К. И други индијски носач авиона Викрант ће у почетку имати МиГ-ове, а ту је и индијски пројекат TEDBF (Twin Engine deck Based Fighter) који би могао да замени руске авионе.

Yo

Hvala na ispravci i dopuni.
Indusi su mogli lepo da zarade na ovom F-16 na steroidima i kroz izvoz, što je za Tejas teško ostvarivo, a usput bi i za sebe dobili avion koji je najverovatnije mnogo superiorniji od njega.
Čitam, po stranim portalima, da su jako nezadovoljni sa MiG-29K – jer nikada nisu uspeli da imaju u letnom stanju više od 1/3 aviona, ali i da navodno podbacuje u pogledu deklarisanih specifikacija.
Međutim, izgleda da je postojeća prisutnost Rafala u IAF, uz njegovu nosivost, radijus i sl. – presudno uticala na to da se krene u novu nabavku palubne avijacije…
Zapravo su nezadovoljni svim avionima koji im se trenutno nude iz Rusije – osim SU-57 – iz čijeg su se razvoja svojevremeno povukli… :)
Njega bi da pazare, a možda i malo ubiju cenu.
Imaju i vrlo lepo mišljenje o MiG-21 Bison-u – ali njemu ističe radni vek – njega je, valjda i trebao da menja F-21, pa su raspisivali tender za 1-motorca.
Cenim da tek ne možemo ni da zamislimo haos koji im je nastao u glavama kada su prošle godine Rusi najavili svoj 1-motorni novitet 5. generacije u vidu SU-75.
Biće interesantno pratiti dešavanja u IAF…

Ž

Yoda

Пратио сам то око незадовољства око МиГ-29К, има ту истине али и много незваничних и непотврђених информација.

Што се тиче МиГ-а 21, његова замена јесте Теџас.

Не верујем да ће куповати неки други једномоторац, било би то заиста много типова борбених авиона.

Ig

Vidio indijski nosač sa avionima na palubi na moru ispred Bombaya sa udaljenosti ne više od 1 nm, jako impresivno djeluje sve skupa uživo.

Patroliraju ispred Bombaya (ne samo nosač nego i drugi ratni brodovi) čuvajući tamošnje naftne platforme (Pakistan nije predaleko preko otvorenog mora).

Nažalost slikanje bilo zabranjeno :(

Mi

@Yoda
Kako moze MiG-29K da ispunjava sve obećano na papiru kad ga proizvodjač sam ne praktikuje i u potpunosti i aktivno NE podržava. Sve je teprija i na papiru. Palubni avioni su posebno zahtevni. Vecina iskustva istog zmaja sa „kopna“ ne pomaže u praksi na nosaču aviona.

Americki F-35C se muče debelo jer su novi (neiskusni) a uz to veoma zahtevni. Em korozija skupe stealth obloge posle samo 6 meseci, em padovi u vodu pri sletanju.. ko zna koje muke i ograničenja imaju tamo pud tušem morske vode.

ra

@Ed.pa dobro neće oni u rat pa da im trebaju silne rakete ali oni ne samo da su uzeli malu količinu naoružanja nego su uzeli samo jedan rezervni motor to je isuviše malo
bez obzira na pouzdanost.Mišljenja sam da su Bugari bili primorani na ovakav potez a znamo i zbog čega da sada ne ulazimo u detalje

Odgovori
Mi

Koliko god na ovom portalu ima avio znalaca cije je komentare zadovoljstvo citati, isto toliko ima ostrascenih na obe strane , ali mnogo vise zadrtih rusofila koji kace neke nebuloze van svake pameti. I da, F16 blok 70 je odlican avion u svojoj klasi. Elektronika daleko prevazilazi 4. generaciju i radjena na osnovi elektronike sa F-35 i F-22. Jednostavno moze im se da se igraju sa skupom tehnikom i „ugradjuju Bose zvucnike u Skodu“ Za jednu Bugarsku na balkanu, puna kapa. A to sto nisu kupili municiju, pa neko je vec rekao, zasto kupovati nesto skupo da stoji u magacinu 3 godine dok ne dostignu opertivnu spremnost. Bugari su svoje izabrali , to je kombinacija mozda vise politike a manje struke i ekonomije ali to je njihov izbor.

Odgovori
ra

Dostizanje operativne spremnosti se ostvaruje letačkom obukom i bojevim dejstvima po ciljevima u vazduhu i na zemlji naravno ako imaš sa čime tako da ubojna sredstva ne leže po magacinima već se po potrebi upotrebljavaju i kasnije se nabavljaju dodatne količine a i ako ih nabaviš u većoj količini uz kupljene avione svako ubojno sredstvo ima svoj periodični pregled i remont i može da sedi u magacinu dosta dugo.Ako se nabavlja više namenski avion logično je da se u sklopu namene i potrebe vojske koja ga nabavlja za svaki kupljeni avion uzme po jedan borbeni komplet VV i VZ pazite Bugarska ima poligon za gađanje ciljeva i u vazduhu i na zemlji tako da bi njihovi piloti brzo trebali da dostignu borbenu spremnost ali ova količina naoružanja je premala za to pa pročitajte šta su uz svoje F-16 uzeli Rumuni ili šta će dobiti Hrvatska uz svoje Rafale a one kao i Bugarska imaju more i u nekom eventualnom ratu opasnost bi dolazila i odatle. Lepo je kada se nabavi nešto novo bez obzira odakle potiče ali ako se nabavlja usled geopolitičkih ucena zbog nesuglasica među velikim silama to je jako loše a država koja zbog toga ispašta troši novac kojeg nema puno na nešto što kasnije možda neće moći da održava ispravnim a sa druge strane masa stvari u državi joj je nerešena a kod Bugara je baš to po sredi!!!

fr

Nema potrebe da se raketa AMRAAM koja kosta 2 miliona koristi za trenazu. Trenaza je u taktici prilaza i zahvatanja pozicije za opaljenje, a nakon opaljenja raketa i tako sama radi svoj posao. Razvijena su sredstva koja simuliraju ove parametre i daju realan prikaz parametara zivog opaljenja, a postoje i skolska ubojna sredstva za trening.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/42994/this-rare-pod-simulated-full-aim-120-missile-air-to-air-engagements-during-a-massive-wargame

ra

Naravno da postoje školske rakete ali ponavljam opet ako kupuješ onda svaka letelica treba da ima svoj BK koji stoji uskladišten i vrši se na njemu redovan pregled i remont i služi za odbranu i odvraćanje neprijatelja sad ispada da će Bugari koji imaju česta bojeva gađanja sa MiGom raketama malog dometa po prijemu novih letelica gađanje imati na simulatoru naravno ako su ih nabavili.Ovakve nabavke kod država sa malim budžetom obično imaju kasnije posledice na druge komponente armije a mogu da utiču i na operativnost no videćemo šta će se u budućnosti dešavati u Bugarskom RV

Odgovori
Fe

@Srbofil
Baš su dotične – R-77-1 u pitanju. Izvoze se već godinama: ko zna engleski (ne samo misli da zna) može da se uveri na engleskoj Vikipediji, ostali mogu da pročitaju i šta je tango six o tome nekad pisao:

https://tangosix.rs/2016/23/12/vucic-za-mig-ove-uzimamo-82-rakete/

R-77 je prizvod iz ere kraja SSSR-a, odavno se prešlo na R77-1… i naravno, izvozi se.
Nije još izvezena R-77M – varijanta sa AESA radarom, dometa 193km i dual pulse motorom – varijanta isključivo za Su-57 i Su-35S – kompatibilna samo sa Irbis-E i Byelka radarima…

Ne kupujemo ni mi baš 100% zastarelo oružje…

Odgovori
Mi

@Zivojin Bugari da budu sa 1 eskadrilom borbenih aviona?? 😂😂😂 Bez obzira na komšiluk?? Turci, Grci, Srbi ,Rumuni,Rusi,Ukrajinci ,Madjari,Moldavci, 😂😂😂😂Sve fin neki svet 😂😂😂😂malo bi im bilo i 11 eskadrila F35 i 10 SU35 i nosač aviona ……..i to je malo

Odgovori
Pe

Molim te izbaci ove smajlije iz komentara, ljubimo te.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor