CAPA analizira Er Srbiju: Poslovni put srpske nacionalne avio-kompanije i preokret nakon 2018. godine

8. apr 2025

„Prince Aviation“ izlaže svoju Cesnu XLS na sajmu AERO u Fridrishafenu: Prva instalacija Kolinsovog satelitskog interneta na YU-SVL

7. apr 2025

[ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

7. apr 2025

ICAO „cyber security“ seminar u Beogradu: Inovacije, izazovi i regulativa u oblasti vazduhoplovne sajber bezbednosti

1. apr 2025

KLM letnji red letenja: Holanđani ne smanjuju broj letova za Beograd

31. mar 2025

„La Premier“: Er Frans predstavio redizajniranu kabinu prve klase

24. mar 2025

Dodatni luksuz: Er Srbija otvorila „Premium Check-in“ zonu za putnike biznis klase

18. mar 2025

Poseta novog direktora SMATSA-e Nišu: Kontrolni toranj na „Konstantinu Velikom“ ponovo na dnevnom redu

12. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] CAE „full motion level D“ A320 NEO simulator isporučen Vazduhoplovnoj akademiji

4. mar 2025

IATA izveštaj o bezbednosti letenja u 2024. godini: Sedam udesa sa smrtnim ishodom u okviru 40,6 miliona bezbedno obavljenih letova

26. feb 2025

Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

10. feb 2025

Er Srbija najavila rekordni profit od 50 miliona evra: „Miki Manojlović“, „Dejan Stanković“ i još jedan A319 od sada u vlasništvu kompanije

31. jan 2025

[POSLEDNJA VEST] Viz er u Beogradu prva žrtva američkih sankcija protiv NIS-a: Od juče u 15 časova mađarska avio-kompanija prestala da toči gorivo na „Nikoli Tesli“

22. jan 2025

Vozilo koje je danas upalo na aerodrom „Nikola Tesla“ – džip sa rotacionim svetlima, sa oznakama neidentifikovanog obezbeđenja

20. jan 2025

Posledice današnjeg upada neovlašćenog automobila na platforme „Nikole Tesle“ : Privremeno zatvoren prolaz kod Jat Tehnike, DCV menja granice aerodromskih zona i njihove pristupe

20. jan 2025

[EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

17. jan 2025

[INTERVJU] Jirži Marek za Tango Six: Ekspanzija na tržištu Kine, poslovni rezultati i razmišljanja o globalnoj avio-industriji

17. jan 2025

KLM promotivna kampanja: Jeftiniji letovi do preko 30 destinacija

12. jan 2025

Novi termini za „English language proficiency test“ u Trening centru kompanije „Prince Aviation“

11. jan 2025

Er Frans promocija: Jeftiniji letovi iz Beograda za dobar početak godine

10. jan 2025
[POSLEDNJA VEST] Erbas ulazi na tržište komercijalnog prevoza gabaritnog tereta: BelugaST kao konkurencija ruskim Antonovima
ST verzija tokom utovara / Foto: Erbas

[POSLEDNJA VEST] Erbas ulazi na tržište komercijalnog prevoza gabaritnog tereta: BelugaST kao konkurencija ruskim Antonovima

Kako je danas saopštio najveći evropski proizvođač aviona, njegova BelugaST flota biće iskorišćena u budućnosti za pokretanje specijalizovane kargo avio-kompanije koja će biti u potpunom vlasništvu Erbasa. Proizvođač će tako umesto da povuče ovaj stariji tip nakon dolaska novije BelugeXL izaći na crtu zapadnim i istočnim prevoznicima koji koriste Antonove i Boinge 747.

– Ovim će Erbas biti u stanju da ponudi namenska rešenja specijalizovanim kargo kompanijama i drugim potencijalnim klijentima za sve njihove potrebe koje se tiču prevoza gabaritnog tereta. – stoji u saopštenju kompanije.

Nova usluga nazvana “Erbas Beluga Transport” omogućiće komercijalnim klijentima koji posluju u raznim sektorima industrije, uključujući istraživanje svemira, pomorstvo i humanitarni sektor, rešenja za njihove potrebe transporta gabaritnog tereta.

Prva misija nove usluge obavljena je krajem 2021. godine isporukom neimenovanom kupcu od proizvodne linije Erbas Helikoptera u francuskom Marinjanu do Kobea u Japanu. Beluga broj 3 imala je sletanja radi dopune goriva u Varšavi, Novosibirsku i Seulu.

Interesantni detalji nove verzije Beluge

Filip Sabo, rukovodilac Erbas Beluga Transport sektora u kompaniji Erbas, kazao je:

– Belugin znatno širi poprečni presek u poređenju sa većinom namenskih kargo aviona otvoriće nova tržišta i logističke mogućnosti za naše klijente. Primer transporta helikoptera je ilustrativan kao prednost budući da se letelice ne moraju rastavljati kada se prevoze Belugom. Takođe, Belugom je moguće prevoziti i najveće motore za putničke avione bez potrebe za njihovim rastavljanjem ili drugim prilagođavanjima.

Originalno bazirana na dizajnu putničkog aviona A300-600, Beluga flota je do sada bila sačinjena od BelugaST varijante koja trenutno broji 5 letelica. Ova varijanta aviona bila je kičma transporta za potrebe samog Erbasa prilikom procesa sastavljanja većih sekcija putničkih aviona koje se izrađuju na više lokacija. Nju će sada zameniti 6 letelica nove generacije naziva BelugaXL kako bi se u potpunosti podržalo povećanje proizvodnje Erbasovih putničkih aviona.

Prvi let BelugeXL i prevoz krila za A350 / Foto: Erbas

Nova Erbasova Beluga Transport usluga pružiće raznovrsna rešenja za prevoz tereta budući da Beluga avioni imaju najveći prečnik kargo prostora na svetu u poređenju sa bilo kojim specijalizovanim avionom za prevoz tereta od 7,1m širine i 6,7m visine. –

U bliskoj budućnosti, jednom kada Erbas kompletira flotu novih BelugaXL letelica, flota sada korišćenih BelugaST aviona biće prebačena u novu avio-kompaniju sa svojim AOC odobrenjem (Air Operator Certificate) sa odgovarajućim osobljem. Filip Sabo (Phillippe Sabo) je dodao:

– Nova avio-kompanija biće fleksibilna i agilna kako bi odgovorila na potrebe spoljnih globalnih tržišta koja imaju potrebu za prevozom gabaritnog tereta vazduhom.

Kako bi se do kraja iskoristila mogućnost brzog opsluživanja između letova BelugeST na međunarodnim tržištima kod raznovrsnih klijenata, Erbas razvija nove procedure utovara i istovara kao i odgovarajuću opremu. Ova rešenja obuhvataju automatski OBCL (On-Board Cargo Loader) koji služi da osigura utovar i istovar tereta kada platforme za ovu svrhu ne postoje na aerodromu destinacije. – stoji u saopštenju Erbasa.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

no

Ovo bi bilo interesantno rešenje i kao civilni avion?
2 motora.. ali 3-4-5 deck-ova.. sigurno ne bi prošao kao A380.

Odgovori
St

Al da ga ne teras na vetrovite aerodrome.

ID

O iskrcavanju putnika i nepostojanju aerodromske infestrukture da ne pričamo. A, ovaj avion ne cilja na težinu prevezenog tereta, već na zapreminu kao značajan limitirajući faktor.

V-

ID….ma bravo

Gl

Uz duzno postovanje,ali kako ces tenka da utovaris na belugu i istovaris iz njega?

Odgovori
vl

Pa Beluga nije ni namenjena za tako nesto. Trziste je dovoljno veliko da nadju svoje mesto. Prvenstveno u transportu lakih, a gabaritnih konstrukcija.

re

Zbog same konstrukcije aviona potrebne su specijalne platforme na polaznoj i dolaznoj destinaciji. Rešenje da takva platforma ili nekakva konstrukcija koja omogućava utovar istovar bude integrisana na samoj letilici znači da avion svo vreme „nosi mrtav teret“ jer takva konstrukcija da bi podigla veliku masu mora biti teška bez obzira od kojih materijala je napravljena. Zamislite kolika je masa same konstrukcije tog mehanizma koji mora biti dovoljno jak da podigne težinu na primer nekog borbenog vozila. Stoga logično je da će ova letelica imati primenu u transportu samo lakših gabaritnih tereta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs