[PRVE FOTOGRAFIJE] Otvorena nova zagrada Vazduhoplovne akademije

27. jan 2023

Prvo „kargo sečenje“ Boinga 767 u Evropi: Jat Tehnika svečano obeležila početak radova na svojoj prvoj konverziji putničkog u kargo avion

26. jan 2023

Kompanija koja je u Srbiji registrovala do sada najluksuzniji Boing pauzira svoj AOC

25. jan 2023

Er Frans predstavio nove kabine na dugolinijskim letovima

20. jan 2023

Viz er pred srpskim medijima: Statistike poslovanja mađarske niskotarifne avio-kompanije

19. jan 2023

Pod vođstvom srpskog Direktorata civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju u vazduhoplovstvu sa tri zemalje regiona

17. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Er Srbija objavila profit za 2022. godinu od 21 milion evra, bez subvencija

17. jan 2023

Erbas kroz testiranje novih tehnologija na mala vrata uvodi razmišljanja o autonomnom letu putničkih aviona

13. jan 2023

Ruske civilne vazduhoplovne vlasti odobrile domaći motor i krilo za putnički avion MC-21

13. jan 2023

Erbas u 2022. godini: 1078 naručenih i 661 isporučen putnički avion

12. jan 2023

Er Frans promocija za putovanja do 30. juna: „Rendez-vous“ posebni popust na avio-karte

11. jan 2023

KLM promocija za putovanja do 30. juna: „Real Deal Days“ posebni popust na avio-karte

5. jan 2023

[POSLEDNJA VEST] Vlada Crne Gore imenovala novog v.d. direktora Er Montenegra

15. dec 2022

Završena proizvodnja poslednjeg Boinga 747

14. dec 2022

Air France-KLM grupa ulaže 2 milijarde evra godišnje u nove avione kako bi smanjila emisiju CO2

8. dec 2022

Kroacija erlajns i Erbas potpisali ugovor o nabavci putničkih aviona A220

30. nov 2022

Vazduhoplovna akademija upisuje novu klasu studenata za pilotsku ATP obuku u Trening centru Vršac

23. nov 2022

Er Montenegro dobio IATA-in IOSA sertifikat

22. nov 2022

[POSLEDNJA VEST] Srbija u istom danu dobila dva Erbasa: Jednu Super Pumu i jednog Mihajla Pupina

22. nov 2022

Er Frans snižava cene avio-karata za 1000 destinacija širom sveta

14. nov 2022
[POSLEDNJA VEST] Erbas ulazi na tržište komercijalnog prevoza gabaritnog tereta: BelugaST kao konkurencija ruskim Antonovima
ST verzija tokom utovara / Foto: Erbas

[POSLEDNJA VEST] Erbas ulazi na tržište komercijalnog prevoza gabaritnog tereta: BelugaST kao konkurencija ruskim Antonovima

Kako je danas saopštio najveći evropski proizvođač aviona, njegova BelugaST flota biće iskorišćena u budućnosti za pokretanje specijalizovane kargo avio-kompanije koja će biti u potpunom vlasništvu Erbasa. Proizvođač će tako umesto da povuče ovaj stariji tip nakon dolaska novije BelugeXL izaći na crtu zapadnim i istočnim prevoznicima koji koriste Antonove i Boinge 747.

– Ovim će Erbas biti u stanju da ponudi namenska rešenja specijalizovanim kargo kompanijama i drugim potencijalnim klijentima za sve njihove potrebe koje se tiču prevoza gabaritnog tereta. – stoji u saopštenju kompanije.

Nova usluga nazvana “Erbas Beluga Transport” omogućiće komercijalnim klijentima koji posluju u raznim sektorima industrije, uključujući istraživanje svemira, pomorstvo i humanitarni sektor, rešenja za njihove potrebe transporta gabaritnog tereta.

Prva misija nove usluge obavljena je krajem 2021. godine isporukom neimenovanom kupcu od proizvodne linije Erbas Helikoptera u francuskom Marinjanu do Kobea u Japanu. Beluga broj 3 imala je sletanja radi dopune goriva u Varšavi, Novosibirsku i Seulu.

Interesantni detalji nove verzije Beluge

Filip Sabo, rukovodilac Erbas Beluga Transport sektora u kompaniji Erbas, kazao je:

– Belugin znatno širi poprečni presek u poređenju sa većinom namenskih kargo aviona otvoriće nova tržišta i logističke mogućnosti za naše klijente. Primer transporta helikoptera je ilustrativan kao prednost budući da se letelice ne moraju rastavljati kada se prevoze Belugom. Takođe, Belugom je moguće prevoziti i najveće motore za putničke avione bez potrebe za njihovim rastavljanjem ili drugim prilagođavanjima.

Originalno bazirana na dizajnu putničkog aviona A300-600, Beluga flota je do sada bila sačinjena od BelugaST varijante koja trenutno broji 5 letelica. Ova varijanta aviona bila je kičma transporta za potrebe samog Erbasa prilikom procesa sastavljanja većih sekcija putničkih aviona koje se izrađuju na više lokacija. Nju će sada zameniti 6 letelica nove generacije naziva BelugaXL kako bi se u potpunosti podržalo povećanje proizvodnje Erbasovih putničkih aviona.

Prvi let BelugeXL i prevoz krila za A350 / Foto: Erbas

Nova Erbasova Beluga Transport usluga pružiće raznovrsna rešenja za prevoz tereta budući da Beluga avioni imaju najveći prečnik kargo prostora na svetu u poređenju sa bilo kojim specijalizovanim avionom za prevoz tereta od 7,1m širine i 6,7m visine. –

U bliskoj budućnosti, jednom kada Erbas kompletira flotu novih BelugaXL letelica, flota sada korišćenih BelugaST aviona biće prebačena u novu avio-kompaniju sa svojim AOC odobrenjem (Air Operator Certificate) sa odgovarajućim osobljem. Filip Sabo (Phillippe Sabo) je dodao:

– Nova avio-kompanija biće fleksibilna i agilna kako bi odgovorila na potrebe spoljnih globalnih tržišta koja imaju potrebu za prevozom gabaritnog tereta vazduhom.

Kako bi se do kraja iskoristila mogućnost brzog opsluživanja između letova BelugeST na međunarodnim tržištima kod raznovrsnih klijenata, Erbas razvija nove procedure utovara i istovara kao i odgovarajuću opremu. Ova rešenja obuhvataju automatski OBCL (On-Board Cargo Loader) koji služi da osigura utovar i istovar tereta kada platforme za ovu svrhu ne postoje na aerodromu destinacije. – stoji u saopštenju Erbasa.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

no

Ovo bi bilo interesantno rešenje i kao civilni avion?
2 motora.. ali 3-4-5 deck-ova.. sigurno ne bi prošao kao A380.

Odgovori
St

Al da ga ne teras na vetrovite aerodrome.

ID

O iskrcavanju putnika i nepostojanju aerodromske infestrukture da ne pričamo. A, ovaj avion ne cilja na težinu prevezenog tereta, već na zapreminu kao značajan limitirajući faktor.

V-

ID….ma bravo

Gl

Uz duzno postovanje,ali kako ces tenka da utovaris na belugu i istovaris iz njega?

Odgovori
vl

Pa Beluga nije ni namenjena za tako nesto. Trziste je dovoljno veliko da nadju svoje mesto. Prvenstveno u transportu lakih, a gabaritnih konstrukcija.

re

Zbog same konstrukcije aviona potrebne su specijalne platforme na polaznoj i dolaznoj destinaciji. Rešenje da takva platforma ili nekakva konstrukcija koja omogućava utovar istovar bude integrisana na samoj letilici znači da avion svo vreme „nosi mrtav teret“ jer takva konstrukcija da bi podigla veliku masu mora biti teška bez obzira od kojih materijala je napravljena. Zamislite kolika je masa same konstrukcije tog mehanizma koji mora biti dovoljno jak da podigne težinu na primer nekog borbenog vozila. Stoga logično je da će ova letelica imati primenu u transportu samo lakših gabaritnih tereta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs