Kako je danas saopštio najveći evropski proizvođač aviona, njegova BelugaST flota biće iskorišćena u budućnosti za pokretanje specijalizovane kargo avio-kompanije koja će biti u potpunom vlasništvu Erbasa. Proizvođač će tako umesto da povuče ovaj stariji tip nakon dolaska novije BelugeXL izaći na crtu zapadnim i istočnim prevoznicima koji koriste Antonove i Boinge 747.
– Ovim će Erbas biti u stanju da ponudi namenska rešenja specijalizovanim kargo kompanijama i drugim potencijalnim klijentima za sve njihove potrebe koje se tiču prevoza gabaritnog tereta. – stoji u saopštenju kompanije.
Nova usluga nazvana “Erbas Beluga Transport” omogućiće komercijalnim klijentima koji posluju u raznim sektorima industrije, uključujući istraživanje svemira, pomorstvo i humanitarni sektor, rešenja za njihove potrebe transporta gabaritnog tereta.
Prva misija nove usluge obavljena je krajem 2021. godine isporukom neimenovanom kupcu od proizvodne linije Erbas Helikoptera u francuskom Marinjanu do Kobea u Japanu. Beluga broj 3 imala je sletanja radi dopune goriva u Varšavi, Novosibirsku i Seulu.
Filip Sabo, rukovodilac Erbas Beluga Transport sektora u kompaniji Erbas, kazao je:
– Belugin znatno širi poprečni presek u poređenju sa većinom namenskih kargo aviona otvoriće nova tržišta i logističke mogućnosti za naše klijente. Primer transporta helikoptera je ilustrativan kao prednost budući da se letelice ne moraju rastavljati kada se prevoze Belugom. Takođe, Belugom je moguće prevoziti i najveće motore za putničke avione bez potrebe za njihovim rastavljanjem ili drugim prilagođavanjima.
Originalno bazirana na dizajnu putničkog aviona A300-600, Beluga flota je do sada bila sačinjena od BelugaST varijante koja trenutno broji 5 letelica. Ova varijanta aviona bila je kičma transporta za potrebe samog Erbasa prilikom procesa sastavljanja većih sekcija putničkih aviona koje se izrađuju na više lokacija. Nju će sada zameniti 6 letelica nove generacije naziva BelugaXL kako bi se u potpunosti podržalo povećanje proizvodnje Erbasovih putničkih aviona.
Nova Erbasova Beluga Transport usluga pružiće raznovrsna rešenja za prevoz tereta budući da Beluga avioni imaju najveći prečnik kargo prostora na svetu u poređenju sa bilo kojim specijalizovanim avionom za prevoz tereta od 7,1m širine i 6,7m visine. –
U bliskoj budućnosti, jednom kada Erbas kompletira flotu novih BelugaXL letelica, flota sada korišćenih BelugaST aviona biće prebačena u novu avio-kompaniju sa svojim AOC odobrenjem (Air Operator Certificate) sa odgovarajućim osobljem. Filip Sabo (Phillippe Sabo) je dodao:
– Nova avio-kompanija biće fleksibilna i agilna kako bi odgovorila na potrebe spoljnih globalnih tržišta koja imaju potrebu za prevozom gabaritnog tereta vazduhom.
Kako bi se do kraja iskoristila mogućnost brzog opsluživanja između letova BelugeST na međunarodnim tržištima kod raznovrsnih klijenata, Erbas razvija nove procedure utovara i istovara kao i odgovarajuću opremu. Ova rešenja obuhvataju automatski OBCL (On-Board Cargo Loader) koji služi da osigura utovar i istovar tereta kada platforme za ovu svrhu ne postoje na aerodromu destinacije. – stoji u saopštenju Erbasa.
no-one
Ovo bi bilo interesantno rešenje i kao civilni avion?
2 motora.. ali 3-4-5 deck-ova.. sigurno ne bi prošao kao A380.
Stojko
Al da ga ne teras na vetrovite aerodrome.
ID
O iskrcavanju putnika i nepostojanju aerodromske infestrukture da ne pričamo. A, ovaj avion ne cilja na težinu prevezenog tereta, već na zapreminu kao značajan limitirajući faktor.
V-K-O-K
ID….ma bravo
Gladius
Uz duzno postovanje,ali kako ces tenka da utovaris na belugu i istovaris iz njega?
vlada
Pa Beluga nije ni namenjena za tako nesto. Trziste je dovoljno veliko da nadju svoje mesto. Prvenstveno u transportu lakih, a gabaritnih konstrukcija.
resurs
Zbog same konstrukcije aviona potrebne su specijalne platforme na polaznoj i dolaznoj destinaciji. Rešenje da takva platforma ili nekakva konstrukcija koja omogućava utovar istovar bude integrisana na samoj letilici znači da avion svo vreme „nosi mrtav teret“ jer takva konstrukcija da bi podigla veliku masu mora biti teška bez obzira od kojih materijala je napravljena. Zamislite kolika je masa same konstrukcije tog mehanizma koji mora biti dovoljno jak da podigne težinu na primer nekog borbenog vozila. Stoga logično je da će ova letelica imati primenu u transportu samo lakših gabaritnih tereta.