Prvi Erbas A321neo isporučen KLM-u

29. avg 2024

„Brend ambasadori“ na letovima za Kinu: Er Srbija uvela novu poziciju u okviru svoje kabinske posade

28. avg 2024

Delegacija Mašinskog fakulteta na sajmu Farnboro

2. avg 2024

[FARNBORO 20204] KLM i ZeroAvia najavljuju demonstracione letove putničkog aviona na tečni vodonik

30. jul 2024

Croatia Airlines preuzela svoj prvi Airbus A220 u Kanadi

29. jul 2024

Vučić i Vesić u Nišu prozvali SMATSA-u: Zbog čega ponovo konflikt političara i Kontrole letenja?

24. jul 2024

Biznis.rs: Evropske pare za SMATSA-u i Talesov „TopSky“ sistem

23. jul 2024

SMATSA: Istorijski rekordi u broju letova u jednom danu za Srbiju i Crnu Goru

16. jul 2024

Novi YouTube kanal Vojnofilmskog centra „Zastava Film“: Stari beogradski aerodrom, stari avioni i „Verni drugovi pilota“

11. jul 2024

Najavljena izmena Osnivačkog akta SMATSA-e, Vesić za Tango Six pojašnjava razloge

9. jul 2024

[SEAS 2024] CAPA prezentacija o stanju avio-saobraćaja u regiji: 15 ključnih stavki za dijagnozu „airline“ biznisa

8. jul 2024

Dragi Stojanovski postavljen za novog direktora makedonske Agencije za civilno vazduhoplovstvo

4. jul 2024

Air France spreman za Olimpijske igre

27. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] Croatia Airlines predstavila svoj novi vizuelni identitet pred dolazak Erbasova A220

18. jun 2024

Kako Air France koristi veštačku inteligenciju

13. jun 2024

[REPORTAŽA] Obilazak nove infrastrukture za opsluživanje putnika aerodroma „Nikola Tesla“

11. jun 2024

[POSLEDNJA VEST] „VINCI Airports“ i mađarski državni fond preuzeli budimpeštanski aerodrom „Ferenc List“ od prethodnih koncesionara za preko 4 milijarde evra

6. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija pristupila IATA „CO2 Connect“ programu za preciznije merenje emisija Ugljen-dioksida po putniku

4. jun 2024

[IATA AGM 2024] Er Srbija uvrštena u „Hall of Fame“ časopisa „Air Transport World“, zajedno sa avio-kompanijama „American Airlines“, „Delta Airlines“, „Air Canada“ i „Emirates“

3. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Jirži Marek: Ove letnje sezone obezbedili smo dovoljno rezervnih kapaciteta da bismo bili spremni za svaki izazov, do kraja godine dve linije za Kinu i dva dodatna A330, ponovo pokrećemo kadet program za pilote

3. jun 2024
[POSLEDNJA VEST] Erbas ulazi na tržište komercijalnog prevoza gabaritnog tereta: BelugaST kao konkurencija ruskim Antonovima
ST verzija tokom utovara / Foto: Erbas

[POSLEDNJA VEST] Erbas ulazi na tržište komercijalnog prevoza gabaritnog tereta: BelugaST kao konkurencija ruskim Antonovima

Kako je danas saopštio najveći evropski proizvođač aviona, njegova BelugaST flota biće iskorišćena u budućnosti za pokretanje specijalizovane kargo avio-kompanije koja će biti u potpunom vlasništvu Erbasa. Proizvođač će tako umesto da povuče ovaj stariji tip nakon dolaska novije BelugeXL izaći na crtu zapadnim i istočnim prevoznicima koji koriste Antonove i Boinge 747.

– Ovim će Erbas biti u stanju da ponudi namenska rešenja specijalizovanim kargo kompanijama i drugim potencijalnim klijentima za sve njihove potrebe koje se tiču prevoza gabaritnog tereta. – stoji u saopštenju kompanije.

Nova usluga nazvana “Erbas Beluga Transport” omogućiće komercijalnim klijentima koji posluju u raznim sektorima industrije, uključujući istraživanje svemira, pomorstvo i humanitarni sektor, rešenja za njihove potrebe transporta gabaritnog tereta.

Prva misija nove usluge obavljena je krajem 2021. godine isporukom neimenovanom kupcu od proizvodne linije Erbas Helikoptera u francuskom Marinjanu do Kobea u Japanu. Beluga broj 3 imala je sletanja radi dopune goriva u Varšavi, Novosibirsku i Seulu.

Interesantni detalji nove verzije Beluge

Filip Sabo, rukovodilac Erbas Beluga Transport sektora u kompaniji Erbas, kazao je:

– Belugin znatno širi poprečni presek u poređenju sa većinom namenskih kargo aviona otvoriće nova tržišta i logističke mogućnosti za naše klijente. Primer transporta helikoptera je ilustrativan kao prednost budući da se letelice ne moraju rastavljati kada se prevoze Belugom. Takođe, Belugom je moguće prevoziti i najveće motore za putničke avione bez potrebe za njihovim rastavljanjem ili drugim prilagođavanjima.

Originalno bazirana na dizajnu putničkog aviona A300-600, Beluga flota je do sada bila sačinjena od BelugaST varijante koja trenutno broji 5 letelica. Ova varijanta aviona bila je kičma transporta za potrebe samog Erbasa prilikom procesa sastavljanja većih sekcija putničkih aviona koje se izrađuju na više lokacija. Nju će sada zameniti 6 letelica nove generacije naziva BelugaXL kako bi se u potpunosti podržalo povećanje proizvodnje Erbasovih putničkih aviona.

Prvi let BelugeXL i prevoz krila za A350 / Foto: Erbas

Nova Erbasova Beluga Transport usluga pružiće raznovrsna rešenja za prevoz tereta budući da Beluga avioni imaju najveći prečnik kargo prostora na svetu u poređenju sa bilo kojim specijalizovanim avionom za prevoz tereta od 7,1m širine i 6,7m visine. –

U bliskoj budućnosti, jednom kada Erbas kompletira flotu novih BelugaXL letelica, flota sada korišćenih BelugaST aviona biće prebačena u novu avio-kompaniju sa svojim AOC odobrenjem (Air Operator Certificate) sa odgovarajućim osobljem. Filip Sabo (Phillippe Sabo) je dodao:

– Nova avio-kompanija biće fleksibilna i agilna kako bi odgovorila na potrebe spoljnih globalnih tržišta koja imaju potrebu za prevozom gabaritnog tereta vazduhom.

Kako bi se do kraja iskoristila mogućnost brzog opsluživanja između letova BelugeST na međunarodnim tržištima kod raznovrsnih klijenata, Erbas razvija nove procedure utovara i istovara kao i odgovarajuću opremu. Ova rešenja obuhvataju automatski OBCL (On-Board Cargo Loader) koji služi da osigura utovar i istovar tereta kada platforme za ovu svrhu ne postoje na aerodromu destinacije. – stoji u saopštenju Erbasa.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

no

Ovo bi bilo interesantno rešenje i kao civilni avion?
2 motora.. ali 3-4-5 deck-ova.. sigurno ne bi prošao kao A380.

Odgovori
St

Al da ga ne teras na vetrovite aerodrome.

ID

O iskrcavanju putnika i nepostojanju aerodromske infestrukture da ne pričamo. A, ovaj avion ne cilja na težinu prevezenog tereta, već na zapreminu kao značajan limitirajući faktor.

V-

ID….ma bravo

Gl

Uz duzno postovanje,ali kako ces tenka da utovaris na belugu i istovaris iz njega?

Odgovori
vl

Pa Beluga nije ni namenjena za tako nesto. Trziste je dovoljno veliko da nadju svoje mesto. Prvenstveno u transportu lakih, a gabaritnih konstrukcija.

re

Zbog same konstrukcije aviona potrebne su specijalne platforme na polaznoj i dolaznoj destinaciji. Rešenje da takva platforma ili nekakva konstrukcija koja omogućava utovar istovar bude integrisana na samoj letilici znači da avion svo vreme „nosi mrtav teret“ jer takva konstrukcija da bi podigla veliku masu mora biti teška bez obzira od kojih materijala je napravljena. Zamislite kolika je masa same konstrukcije tog mehanizma koji mora biti dovoljno jak da podigne težinu na primer nekog borbenog vozila. Stoga logično je da će ova letelica imati primenu u transportu samo lakših gabaritnih tereta.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs