Srpska kompanija Prince Aviation potpisala je juče na najvećem evropskom sajmu generalne avijacije u nemačkom gradu Fridrishafen ugovor o kupovini tri nova aviona od italijanskog proizvođača Tecnam. Kako su iz kompanije rekli za Tango Six, letelice će biti bazirane u bazi centra za obuku pilota kompanije na aerodromu Ečka kod Zrenjanina i biće isporučena u septembru ove godine.
Najstarija privatna avio-kompanija u Srbiji, koja u okviru svog sistema već tri decenije obučava pilote, kupila je od Tecnama jedan dvomotorni visokokrilac P2006T i dva, takođe visokokrilca, jednomotorna aviona P2008JC.

Kako su iz Princa juče na sajmu rekli u ekskluzivnom intervjuu za Tango Six, ideja kompanije je da novim dvomotornim Tecnamom zameni Pajper Seminolu u delu obuke za višemotorni avion, dok će dva jednomotorna „Džej Si“ Tecnama dopuniti flotu Cesni 172 kompanije sa ciljem da budu namenjeni za početni deo PPL kurikuluma. Prince Aviation će takođe postati i servisni centar Tecnama za ovaj deo regije, ne samo u delu održavanja letelica već i u delu obuke budućih tehničara ovlašćenih za radove na avionima italijanskog proizvođača.
Iz Princa su za Tango Six pojasnili da je odluka prelaska na italijanskog proizvođača letelica kao osnove za dalji rast flote strateška. Potvrdili su da je želja kompanije da u budućnosti nastave da šire svoj ATO sa avionima marke Tecnam pre svega zbog, kako su kazali, niske cene nabavke letelica, gotovo prepolovljenih operativnih troškova u odnosu na nekoliko decenija stariju tehnologiju Cessne čemu u većem delu doprinosi činjenica da su i dvomotorni i jednomotorni program Tecnama bazirani na Rotax motorima. Ovi agregati koriste autobenzin i jednostavniji su za održavanje.




Drugi bitan segment, koji je odavno standard u školama letenja, je poklapanje aviona za obuku sa putničkim avionima koji su cilj kadeta u pogledu moderne avionike koja se bazira na višefunkcionalnim prikazivačima informacija. Oba tipa letelica koje je Princ juče kupio imaju najmoderniju avioniku proizvođača Garmin.
Više detalja o ovoj kupovini, kompaniji Tecnam, razlozima za zanavljanje flote i budućim planovima Prince Aviationa pogledajte u video reportaži koju smo juče napravili na sajmu AERO 2022 u Fridrishafenu.
Cash cow
Lep dodatak domaćem nebu, neka ih u zdravlje služe. Cessna je u zadnjih 10ak godina postala bezobrazno skupa i nedostupna. Jedan stari avion nastao takoreći posle 2 sv.rata muzu decenijama u nedogled i samo lupaju cenu (analogija sa Boeing-om i 737 MAX). I onda posle im je đavo kriv što CapeAir uzima Tecnam i što ih Embraer Phenom šije.
letač u pokušaju
Bravo za izbor!
Malo nelogičnosti u govoru, p2006T nije od karbona, to je P2010 i p2008. P2012 nije 19 sjedišta ali jeste 11. Ispod slike je napisano „Svi jednomotorni Tecnami imaju Rotaxove motore što pojednostavljuje održavanje i donosi uštede prilikom eksploatacije“, međutim model P2010 ima Lycoming 360 koji može da ide i na MoGas, Lycoming 390 (isključivo AvGas) i Continental CD170 koji ide na dizel ili JetA.
Oznake ovih aviona se odnose na godinu kada ih je Luigi Pasquale (il Profesore) prvi put stavio na papir.
Ova ideja sa nekim manjim taxi rutama mi se jako sviđa, jer za neku manju firmu otići na poslovni sastanak i preskočiti granice, sa visokokrilcem koji može sletjeti jako blizu finalne destinacije za udaljenosti do 2,5 sata leta može biti jako korisna, jeftina i brza (brža nego jet). A u okviru 2,5 sata leta su mnogi poslovni centri.
S tim su mogli uzeti i opciju za TKS zaštitu od leda, odnedavno je to u opciji za P2006t.
Podrška novim Tecnamima
Kolega, Vi sigurno niste „letač u pokušaju“ pa Vam se zahvaljujem na korisnim i zanimljivim informacijama. Zaista se do regije koju smo zvali Jugoslavija kao i do Mađarske, Rumunije i Bugarske lako može stići bilo kojim Tecnamom. Podrška mladim pilotima za obuku i hvala Prince Aviation na mogućnosti da se školuju na novim letelicama.
Srdačan pozdrav,
Bivši letač
Milovanov Srbislav
Cinjenica da jednomotorne sesne su postale neozbiljno skupe Nisu shvatili da trziste postaje mnogo probirljivo i da njihov stil da su najbolji se gubi Princ je uradio pravi poslovni potez U svakom slucaju Bravo
Nikola J. Volarevic
Pozdrav za Vaseg CEO ,
Ozbiljan i prelep potez , CESTITAM ,
zelim Vam Safe Flights and long life ,..
VBRGDS
Nikola J. Volarevic
letač u pokušaju
Pravo letačko prezime, u italijanskom stilu ;-)
FlyKu
Dali je nekako mogo upasti Sila 450 za jednomotorca, ili je ponuda bila vezana sa dvomotorcem? Mislim da je i puno jeftiniji.
Ranko
To sam i ja pomislio. Da li Aeroeast još postoji? Nema više ništa o njima već neko vreme.
FlyP
Nije,jer je Sila 450c Ultralaki vazduhoplov na kojem ne moze da se radi PPL/CPL/ATPL SE obuka.