[REPORTAŽA] SEGA 2022: Održana prva konferencija posvećena generalnoj avijaciji u Beogradu

21. sep 2022

Mađarski proizvođač aviona Magnus Aircraft pravi fabriku aviona u Kini: „Planiramo proizvodnju 2800 aviona Fusion za dalekoistočno tržište“

14. sep 2022

[NAJAVA] Državno takmičenje radio-upravljanih modela jedrilica u F3K kategoriji na aerodromu Ćuprija u subotu 10. septembra

9. sep 2022

Prva misija preleta Atlantika za mađarski ultra-laki avion Fusion 212 koji se prodaje i u Srbiji

8. sep 2022

Zbog sajma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ na četiri dana prizemljena većina beogradske generalne avijacije

2. sep 2022

[INTERVJU ] Američki proizvođač klipnih avio-motora Lajkoming 16. i 17. septembra u Beogradu na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

1. sep 2022

[INTERVJU ] Kompanija Tempest Aero u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

24. avg 2022

[INTERVJU ] Kompanija Konkord u Beogradu 16. i 17. septembra na SEGA konferenciji posvećenoj Generalnoj Avijaciji

19. avg 2022

[EKSKLUZIVNO] Prvi ultra-laki hidro avion u Srbiji: „Legend“ amfibija kao početak novog segmenta domaće ultra-lake avijacije

17. avg 2022

[NAJAVA] Državno prvenstvo pilota ultra-lakih letelica ODLOŽENO ZA 3. SEPTEMBAR

15. avg 2022

[NAJAVA] Fly-in na aerodromu Ćuprija u subotu

3. avg 2022

[NAJAVA] SEGA 2022 – Nova konferencija u Beogradu posvećena sektoru regionalne i globalne generalne avijacije

29. jul 2022

[POSLEDNJA VEST] Hrvatski MUP izabrao: Kupuje 2 višenamenska helikoptera Bel za traganje i spasavanje

14. jun 2022

[NAJAVA] Aero-reli na aerodromu Trstenik povodom 110 godine srpske avijacije

14. jun 2022

Godišnja konferencija Federacije žena pilota Evrope održana u Srbiji

10. jun 2022

Vlasnici kompanije Pipistrel donirali 25 miliona evra lokalnoj zajednici: Sredstva za novu helikoptersku službu, muzej avijacije i uređenje zelenih površina

9. jun 2022

[VIDEO REPORTAŽA] AERO 2022: Jedini mađarski proizvođač aviona iz Srbije planira osvajanje regiona, nudi i vojni program

31. maj 2022

Međunarodni spektakl u Prijedoru: Aero-miting na Urijama uz veliku posećenost i atraktivne međunarodne goste

23. maj 2022

[NAJAVA] Peti revijalni skup RC modelara na sportskom aerodromu Divci kod Valjeva

10. maj 2022

Održan prvi Memorijal „pukovnik pilot Milenko Pavlović“: Aero-klub Trstenik osvojio prvo i drugo mesto, aero-klub Paraćin treći

9. maj 2022
[EKSKLUZIVNO] Prince Aviation kupio tri nova aviona italijanskog proizvođača Tecnam: Novi dvomotorac i dva nova jednomotorna aviona dodatak floti za obuku pilota
Princ Aviation prvi je kupac Tecnam letelica u regiji. Dvomotorni visokokrilac P2006T ima četiri sedišta i pored dvomotorne obuke može se koristiti i za prevoz putnika na kraćim relacijama / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[EKSKLUZIVNO] Prince Aviation kupio tri nova aviona italijanskog proizvođača Tecnam: Novi dvomotorac i dva nova jednomotorna aviona dodatak floti za obuku pilota

Srpska kompanija Prince Aviation potpisala je juče na najvećem evropskom sajmu generalne avijacije u nemačkom gradu Fridrishafen ugovor o kupovini tri nova aviona od italijanskog proizvođača Tecnam. Kako su iz kompanije rekli za Tango Six, letelice će biti bazirane u bazi centra za obuku pilota kompanije na aerodromu Ečka kod Zrenjanina i biće isporučena u septembru ove godine.

Najstarija privatna avio-kompanija u Srbiji, koja u okviru svog sistema već tri decenije obučava pilote, kupila je od Tecnama jedan dvomotorni visokokrilac P2006T i dva, takođe visokokrilca, jednomotorna aviona P2008JC.

Potpisivanje ugovora o kupovini aviona na sajmu AERO 2022 u Fridrishafenu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako su iz Princa juče na sajmu rekli u ekskluzivnom intervjuu za Tango Six, ideja kompanije je da novim dvomotornim Tecnamom zameni Pajper Seminolu u delu obuke za višemotorni avion, dok će dva jednomotorna „Džej Si“ Tecnama dopuniti flotu Cesni 172 kompanije sa ciljem da budu namenjeni za početni deo PPL kurikuluma. Prince Aviation će takođe postati i servisni centar Tecnama za ovaj deo regije, ne samo u delu održavanja letelica već i u delu obuke budućih tehničara ovlašćenih za radove na avionima italijanskog proizvođača.

Iz Princa su za Tango Six pojasnili da je odluka prelaska na italijanskog proizvođača letelica kao osnove za dalji rast flote strateška. Potvrdili su da je želja kompanije da u budućnosti nastave da šire svoj ATO sa avionima marke Tecnam pre svega zbog, kako su kazali, niske cene nabavke letelica, gotovo prepolovljenih operativnih troškova u odnosu na nekoliko decenija stariju tehnologiju Cessne čemu u većem delu doprinosi činjenica da su i dvomotorni i jednomotorni program Tecnama bazirani na Rotax motorima. Ovi agregati koriste autobenzin i jednostavniji su za održavanje.

Početna faza obuke za prvu letačku dozvolu u Prince Aviation školi letenja obavljaće se od jeseni na dva Tecnama P2008JC / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Svi jednomotorni Tecnami imaju Rotaxove motore što pojednostavljuje održavanje i donosi uštede prilikom eksploatacije / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Kokpit dvomotornog P2006T / Foto: Petar Vojinović, Tango Six
Kokpit jednomotornog P2008JC / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Drugi bitan segment, koji je odavno standard u školama letenja, je poklapanje aviona za obuku sa putničkim avionima koji su cilj kadeta u pogledu moderne avionike koja se bazira na višefunkcionalnim prikazivačima informacija. Oba tipa letelica koje je Princ juče kupio imaju najmoderniju avioniku proizvođača Garmin.

Više detalja o ovoj kupovini, kompaniji Tecnam, razlozima za zanavljanje flote i budućim planovima Prince Aviationa pogledajte u video reportaži koju smo juče napravili na sajmu AERO 2022 u Fridrishafenu.

Komentari

C

Lep dodatak domaćem nebu, neka ih u zdravlje služe. Cessna je u zadnjih 10ak godina postala bezobrazno skupa i nedostupna. Jedan stari avion nastao takoreći posle 2 sv.rata muzu decenijama u nedogled i samo lupaju cenu (analogija sa Boeing-om i 737 MAX). I onda posle im je đavo kriv što CapeAir uzima Tecnam i što ih Embraer Phenom šije.

Odgovori
l

Bravo za izbor!
Malo nelogičnosti u govoru, p2006T nije od karbona, to je P2010 i p2008. P2012 nije 19 sjedišta ali jeste 11. Ispod slike je napisano „Svi jednomotorni Tecnami imaju Rotaxove motore što pojednostavljuje održavanje i donosi uštede prilikom eksploatacije“, međutim model P2010 ima Lycoming 360 koji može da ide i na MoGas, Lycoming 390 (isključivo AvGas) i Continental CD170 koji ide na dizel ili JetA.
Oznake ovih aviona se odnose na godinu kada ih je Luigi Pasquale (il Profesore) prvi put stavio na papir.
Ova ideja sa nekim manjim taxi rutama mi se jako sviđa, jer za neku manju firmu otići na poslovni sastanak i preskočiti granice, sa visokokrilcem koji može sletjeti jako blizu finalne destinacije za udaljenosti do 2,5 sata leta može biti jako korisna, jeftina i brza (brža nego jet). A u okviru 2,5 sata leta su mnogi poslovni centri.
S tim su mogli uzeti i opciju za TKS zaštitu od leda, odnedavno je to u opciji za P2006t.

Odgovori
P

Kolega, Vi sigurno niste „letač u pokušaju“ pa Vam se zahvaljujem na korisnim i zanimljivim informacijama. Zaista se do regije koju smo zvali Jugoslavija kao i do Mađarske, Rumunije i Bugarske lako može stići bilo kojim Tecnamom. Podrška mladim pilotima za obuku i hvala Prince Aviation na mogućnosti da se školuju na novim letelicama.
Srdačan pozdrav,
Bivši letač

M

Cinjenica da jednomotorne sesne su postale neozbiljno skupe Nisu shvatili da trziste postaje mnogo probirljivo i da njihov stil da su najbolji se gubi Princ je uradio pravi poslovni potez U svakom slucaju Bravo

Odgovori
N

Pozdrav za Vaseg CEO ,

Ozbiljan i prelep potez , CESTITAM ,
zelim Vam Safe Flights and long life ,..

VBRGDS
Nikola J. Volarevic

Odgovori
l

Pravo letačko prezime, u italijanskom stilu ;-)

F

Dali je nekako mogo upasti Sila 450 za jednomotorca, ili je ponuda bila vezana sa dvomotorcem? Mislim da je i puno jeftiniji.

Odgovori
R

To sam i ja pomislio. Da li Aeroeast još postoji? Nema više ništa o njima već neko vreme.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Send this to a friend