[RAT U UKRAJINI] Rusija na severu Ukrajine otvorila novi front, još jedan uspešan ukrajinski raketni napad na Krim

17. maj 2024

[GLEDALI SMO I OCENJUJEMO] „Masters of the air“ – očekivano i veličanstveno!

16. maj 2024

Grčka u skorije vreme naručuje dodatne Rafale, na prodaju nudi 108 borbenih aviona

15. maj 2024

Novi premijer Vučević: „Opremanje novim višenamenskim borbenim avionima u zavisnosti od finansijskih mogućnosti“

15. maj 2024

Aero-klub Otočac restaurirao spoljni izgled svog C-47B nakon što je 47 godina bio izložen elementima

14. maj 2024

[REPORTAŽA] AIRVG 2024: Petokrake, premijera i oproštaj pred penziju

13. maj 2024

[RAT U UKRAJINI] Ukrajinci koriste besposadne čamce naoružane improvizovanim lanserima raketa vazduh-vazduh, raketne sisteme PVO Patriot Ukrajini želi da pošalje i Rumunija

10. maj 2024

[POSLEDNJA VEST] RV i PVO Vojske Srbije prvi put na aeromitingu RIAT, prvi put u inostranstvu sa novim vazduhoplovom

10. maj 2024

Srpsko RV i PVO javno prikazalo novi sistem za elektronsko ratovanje u okviru modernizacije aviona MiG-29SM+

7. maj 2024

Novi sistem raspoznavanja „svoj-tuđ“ prvi put uočen na avionima MiG-29SM+ srpskog RV i PVO

1. maj 2024

Tokom vežbe “Vihor 2024“ RV i PVO baziralo svoje letelice i na aerodromu Dubinje kod Sjenice

30. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Tajna isporuka američkih raketa ATACMS, teška situacija ukrajinskih snaga na frontu

27. apr 2024

Delegacija Nacionalne garde Ohaja sa RV i PVO Vojske Srbije ponovo o bezbednosti letenja

26. apr 2024

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučeno prvih 6 višenamenskih borbenih aviona Rafal

25. apr 2024

4. Vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope – SEAS: Najveći regionalni skup vazduhoplovne industrije održan u Beogradu

25. apr 2024

[REPORTAŽA] Združena taktička vežba “Vihor 2024“: Izazovni meteo-uslovi, premijere i atraktivni nastupi avijacije

20. apr 2024

[RAT U UKRAJINI] Na Krimu najverovatnije pogođena još jedna ruska vazduhoplovna baza, hoće li Ukrajina napokon dobiti značajniju američku vojnu pomoć?

20. apr 2024

Argentina konačno rešila problem supersonične vojne avijacije, od Danske nabavljeni američki F-16

19. apr 2024

Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

16. apr 2024

Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

16. apr 2024
Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“
Navodna zainteresovanost za Rafale demantovana. Kazahstanci više cene Suhoj / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

Nakon što je početkom novembra francuski predsednik Emanuel Makron posetio Uzbekistan sa kojim je Francuska tom prilikom vodila pregovore o francuskim ulaganjima, pre svega o poljoprivredi, ali i u eksploataciji uranijuma, francuski list La Tribune preneo je pre nekoliko dana vest da je Uzbekistan zainteresovan za nabavku višenamenskih borbenih aviona Rafal, i to za 24 letelice.

Skoro istovremeno, visoka francuska delegacija boravila je i u Kazahstanu gde je takođe bilo razgovora o proširenju saradnje kada je reč o uranijumu. Smatra se da Francuska nastoji da kroz eventualne nabavke uranijuma iz Kazahstana i Uzbekistana smanji zavisnost od uvoza iz Rusije. Potrebe su velike pošto je francuski energetski sistem u velikoj meri baziran na nuklearnoj energiji.

La Tribune je i ovom prilikom ponovo izneo njihova navodna saznanja da je za Rafale zainteresovan i Kazahstan i da kompanija Daso u dve pomenute centralnoazijske države, navodno, već mesecima aktivno radi na tome.

Posle samo par dana, iz Kazahstana je od vojnih zvaničnika stigao demantij. šef Glavnog direktorata za naoružanje i zamenik komandanta protivvazduhoplovnih snaga pukovnik Jeržan Nildibajev izjavio je da Kazahstan neće nabavljati borbene avione iz Francuske.

„Lep avion, dobra mašina, ali veoma skup“ / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– Odmah ću vam reći, želim da vas razočaram, nije bilo pregovora o ovom pitanju. Takvih planova nije bilo. Lep avion, dobra mašina, ali veoma skup. Zato smatramo da smo se pri izboru po pitanju „cena-kvalitet“ do sada opredelili za avion Su-30SM. – rekao je Nildibajev na konferenciji za medije.

Glavnokomandujući snaga protivvazudhoplovne odbrane Oružanih snaga Kazahstana general-major Dauren Kosanov je dodao da iskustvo oružanih sukoba poslednjih decenija jasno pokazuje sve veću ulogu besposadnih letelica i, kao rezultat toga, upotrebu novih metoda ratovanja. On je ujedno izneo i dalje planove opremanja vazduhoplovstva i PVO.

– Što se tiče opremanja snaga PVO, u skladu sa programom prenaoružavanja koji je odobrila kazahstanska Vlada, nastavlja se obnova vazduhoplovne flote i sistema PVO. U okviru ugovora zaključenog između kazahstanske strane i Erbasa flota aviona je popunjena vojno-transportnim avionima C295. Dobijeni su novi transportni i borbeni helikopteri Mi-35 i Mi-171Š. Do kraja ove godine planirano je da stigne još jedna baterija sistema PVO TOR-M2. Početkom sledeće godine bićemo opremljeni sa još šest aviona Su-30SM, koji je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu, baterijom sistema PVO Tor-M2K i vojno-transportnim avionom A400M – rekao je general Kosanov.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Is

Ma da bas bi Putin dozvolio da bivsa SSSR drzava ovog puta Kazahstan kupuje zapadne avione ..I da bas bi zapad prodao iste bivsoj SSSR drzavi …Politika je opasna stvar nesto cime cak ni novcem nemozes kupiti …

Odgovori
St

A400M je ciji avion? Turkmenistan kupuje avione od Italije, i BL od Turske, Azernejdzan BL od Turske, jedino Belorusija jos mora da slusa Ruse.

Ba

Kazakstan 1.1.2024 izlazi iz ODKB. Toliko o tome.

Mi

@Stojko A400 je tansportni avion tu nema osetljive elektronike I oruzja a BL ne koriste neku narocito tajnu tehnologiju, svakako ne te koje ce vecina kupiti od Turske. To su sve BL koje se kontrolisu direktnim radio linkom a ne preko satelita, nije to Global Hawk Ili MQ-9 Reaper. Tako da je originalni komentar na mestu.

pe

@Batica evo Kazahstan izlazi iz ODKB već 13ti put u poslednje tri godine…

П

За Казахстан свакако јесте. СУ-30 има велики долет а Казахстан је огромна држава. Исто је и за Индију, Иран евентуално Аргентину…
Велики авион, велики долет. Велика могућност ношења разног наоружања. Могућност интеграције система других држава. Има велики нос у коме можете уградити велики АЕСА радар. Можете уградити контејнере за напад на циљеве на земљи. Два члана посаде…
Заиста добар авион за велике државе.
За нас мале. Зна се. Једномоторац са дугим веком трајања мотора.

Odgovori
ev

Ради се до 2028 на новој верзији Су-30СM2 са новим мотором Aл-41F-1C много побољшаним и нови радаром и наоружањем, мислим да до тада, а тада ђе Срб морати да се определи треба још једанпут видети како би ова верзија одговарала нама, наравно уз све друге опције цене/квалитета/доступност/ Опремљености које буду постојале.

Ž

evroprc

Су-30СМ2 се већ налази у употреби, и нема нови радар нити нове моторе, у односу на Су-30СМ су замењене иностране компоненте и нешто је проширен асортиман наоружања.

https://bmpd.livejournal.com/4471112.html

А

@По-2

Једномоторац, или неки средњи двомоторац типа Ф-18, МиГ-29 и Рафал су решења за мање земље. Тешкаши (типа фамилије Сухој, Ф-15 и по намени де факто Тајфун) генерално стварно нису потребни, поготово не у мирнодопским условима.

ga

@По-2

The Indian Air Force has both the Su-30 and the Dassault Rafale.

Br

@Zivojin B.

Cini mi se da u tom tekstu pise da je radar unapredjen, kao i nisanski sistem, dok ce novi motor dobiti u sledecoj fazi modernizacije.

„Ловац је добио побољшане тактичко-техничке карактеристике оптичко-електронског нишанског и навигационог система, скуп електронских противмера и радарски систем управљања“

„Завршетак испитивања Су-30СМ2 следеће фазе модернизације, опремљених моторима АЛ-41Ф-1С (Изделије 117С), очекује се тек до краја 2023. године. „

ev

Жибојне,
ово је линк са кога сам цитарао:
https://de.rbth.com/wissen-und-technik/84989-wie-sieht-modifizierte-kampfjet-su-30sm-aus
Ту пише да ће до 2028 имати нов Радар и Мотор,ради се дакле на томе, тако сам онда и написао, значи сада то још нема!

Ž

evroprc

То је план, али то онда није Су-30СМ2 који већ постоји.

Већ нека нова варијанта, можда буде означена као СМ3, ако је уопште буде.

Ž

Branko

„Завршетак испитивања Су-30СМ2 следеће фазе модернизације, опремљених моторима АЛ-41Ф-1С (Изделије 117С), очекује се тек до краја 2023. године. „

На крају смо 2023. године, тога међутим још увек нема. Очекивало се да СМ2 има моторе и радар са авиона Су-35С, дакле унификација.

Су-30СМ2 се испоручују од јануара 2022. и до сада је у јединице стигло око 16 авиона.

Fe

@ По-2

“Jednomotorac” kao MiG-21? Pa opet kao ‘99-te?

@ Алекса

“Тешкаши (типа фамилије Сухој, Ф-15 и по намени де факто Тајфун) генерално стварно нису потребни, поготово не у мирнодопским условима.”

Opremanje borbenim avionima za mirnodopske uslove!!!!!

Pe

@evroprc Nema logike navodite ruske planove pre uvodjenja sankcija.
To, sto su Rusi mogli da urade do 2022, vise ne mogu.U opstoj histeriji sad oni tvrde da mogu sami da proizvedu sve i svasta.
Objektivne cinjenice to ne potvrdjuju, zapravo, najverovatnije je da su avioni proizvedeni posle uvodjenja sankcija u mnogo cemu slabiji, od onih pre, jer je vrhunska zapadna oprema zamenjena mnogo slabijom ruskom, a to Rusi sigurno nece javno reci.

Li

Komandant Kosanov je dobro reko za Rafal : lepa masina, dobar avion ali PRESKUP bre . I zato je lepo videti da Kazastanci imaju zdrav razum ukljucen. Da bar to vredi i za nas. Ok, Su 30 u ovoj geopolitickoj situaciji za Srbiju nije resenje ,a nazalost nije ni MiG 35, ali moji favorit su uvek zato resenja iz Kine , eventualno Gripen.

Odgovori
St

Tako je, i meni se J10 i u budućnosti eventualno novi J31/35 čine kao najbolja opcija za Srbiju. 2 eskadrile J10 i 1 eskadrila J31/35 i avijacija bi bila mirna dobrih 15 godina.

ev

по избору су 30 МК и А400 се види да су мудри, имају и ми 171 и ми35 ,за Рафал су тачно проценили шта је сустина!
Добра смерница!

Pe

@LingLi Mig-35 ikad proizveden u 4 primerka od stranih delova, tesko da bi bio „za Srbiju“ i da nije krize u Ukrajini, iz prostog razloga sto ne mozemo kupiti jedan MiG-35 od tih 4-5 komada, nije dosta.
A kako sad i nemaju od cega da ih prave, to je zavrsena prica.

Pe

Mislim da Miloradović, čita kazahstansko pisanje.
Zemlji koja ima uranijum,Rafal je skup,dovoljno rečeno.

Odgovori
Pe

Tako je!

Odgovori
KK

Mozda kljucne osobe nisu dovoljno ukljucene u kalkulaciju. Na kraju krajeva, stimulacija je vrlo bitan element posla.

Odgovori
Be

A400M?

Bome, to se otklnom naziva.

Odgovori
Ga

Za probu. Ima taj avion dosta mana, kasnio je mnogo u razvoju. IL76 u novim varijantama nema konkurenciju.

Pe

@Gale Bilo bi jos bolje kad bi nam onjasnili u cemu moze biti prednost sovjetskog Iljusina, sa motorima koji trose tri puta vise goriva i imaju daleko manji broj sati do remonta, od Airbus?
Te „modernizacije“ su nista vise nego logicna poboljsanja ugradnjom strane opreme koju Rusija i ne proizvodi, ali je po svim ciframa Airbuss bolji.

Dj

bolje jedno vruce pivo nego četiri ladna tekst

Ga

Dušane Petroviću, da li znate neke važne prednosti IL 76 u odnosu na A400M. Potpuna autonomija tamo gde sleti, veliki broj jednostavnih projektnih rešenja. Novi motori su PS 90 A1 u modifikaciji i nisu baš tako veliki potrošači, PS9A2 je radjen sa amerikancima i zato TU 204 nikad nije stigao u Iran, a i broj sati je preko 9000, nije za potcenjivanje. Pošto ste vazduhoplovni stručnjak posebnog kova-iz Rusije ništa ne valja, na A400M je radilo desetak srpskih inženjera, čudom ih ne poznajete pa nek vam kažu na primer sa kojom letnom masom je projektovan a sa kojom je napravljen, eto to nije beznačajan kriterijum, za početak, pa ima tu još mnogo, ali vi imate predrasude, da je sve što je Airbus najbolje…

St

Da prodju izbori pa da i mi prestanemo da pricamo o Rafalima.

Odgovori
Pe

Obzirom na dobiveno/uloženo SU30 verovatno je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu.

Odgovori
Pe

@Petar Tesko je to reci „u celom“.
Su-27 i njegove modernizacije pod rebrandingom Su-30 i Su-35 imaju prednosti za geografski velike zemlje, gde je bitniji dolet od radarskog odraza.
Na primer, Kazahstan je ogroman, kao i Rusija, Indija, Kina, Su-27 je veliki avion i nosi vise goriva.
Opet, i Indija je uzela Rafal jer je dosta kvalitetniji od ruskih aviona.
Drugo: nisam cuo da je Kazahstan imao mogucnost da proba i kupi avione konkurente Su-27, a to je F-15.
Pa kako onda znaju da je „bolji“?Jer je jeftiniji?

Ap

@PD
Bolji je, jer je indijski SU30 razvalio na vezbama F15!!! Cim nisu imali AWACS, odmah kanal!
I sad mi treba da verujemo PD, a ne americkim pilotima koji su pricali kako su prosli u simulaciji sa SU30

Dj

To ne moze biti visenamenski avion bez senzora za dejstvo po zemlj, adekvatnog radara, ubojnoh sredstava itd. Ne razumem zasto se na tome insistira kada i sami Rusi imaju Su-34 koji pokriva taj 2zemaljski“ ideo, i namerno drze cistu lovacku avijaciju sa Su-35. Su-30 je jeftina zastarela varijanta Su-35.

Ap

Ljudi nisu nista slagali!

Odgovori
Mi

Lep avion kao i Rafal, samo znatno veci. Vellika meta za moderni PVO. Vreme mu je za modernizaciju kao i Su-35. Ne trebaju mu ni rezervoari za gorivo koliki domet ima nakrcan. Samo nije to za nas. nama treba avion kao Gripen E/F koji ima daleko moderniju elektroniku i sisteme zastite. Svedjani se cesto potcenjuju ovde na T6.

Evo Nemci ipak odlucli da naprave 15 Tajfuna u platvorme za elektronsko ratovanje sa SAAB-ovim EW sistemima. Upravo sam to ne tako davno govorio da treba da obave, a ne samo da kupuju EA-18G Growlere od Boinga.

Odgovori
А

@Miloš1977

Швеђани се потцењују, јер када је била упитовање за авионе, они нас игнорисали. Хрвате су замало превеслали, а и шире по региону нису нешто брилијантно урадили, иако су практично све земље региона, са делимичним изузетком Румуније, идеални купци Грипена. Резултат свега тога је да ће Србија пре 2035. године користити Ф-35, него Грипен, осим ако Швеђани значајно не обрну плочу.

St

Mislim da se nije baš pametno dugoročno osloniti na Šveđane, ipak je kupovina aviona velika investicija, a Švedska je nepouzdana i nema baš nešto za ponuditi Srbiji. Tu su ipak Francuska, Kina, Južna Koreja te SAD mnogo bolji, jer se uz avione mogu uzimati i druga napredna sredstva poput pvo, radara, tenkova…

ga

@Miloš1977

You are right about the new type of Eurofighter EK that will replace the German Tornado ECR, but Germany will get the F-35.

PS

Samo zato sto su Jurofajteri njihovi, preti im gasenje linije, a ne zele da zavise od nekog moguceg novog Trampa koji bi ih zezao za odrzavanje. Kinezi jesu bili ispraseni od strane Gripena jednom, ali su drugi put dosli i oni boli bolji. Prosto toliko brzo grabe napred. Što opet ne znaci ni da je njihov J10 neko dobro resenje. Kinezi su, barem ranije i kako price kazu, bili pomalo problematicni oko prepustanja odrzavanja aviona. Jeste avion jeftin ali su prave pare u iducim decenijama odrzavanja. Ko prepusti vise stepena odrzavanja u ruke domacih zavoda taj mora da ima prednost. Pa i neka je skuplji u nabavci.

Fe

@Milos1977

Ukoliko ima precenjenog aviona to je Gripen. Kako može nešto sa polovinom nosivosti i ni trećinom doleta F-16 da bude idealno za bilo koga? Radar i avionika tri kategorije ispod Eurofajtera, toliko o “savremenosti”. Ne nasedati na SAAB-ove reklame, puno toga se reklamiralo sa još šarenijim posterima pa se eno valja po blatu u Ukrajini.

Što se tiče Rafala, jedina njegova prednost je dostupnost, kao nekada i Miraža-2000, jedino što je ikada uspeo da obori su nenaoržani protivnici: tako su i mnoge južnoameričke zemlje kupovale razne Miraže III (jer im Amerika nije dozvoljavala da kupe bilo šta bolje) pa sada imaju “rakete” V-V u odnosu na koje je i R-60 sa dometom 8km svemirska tehnologija.

@Star_tr
Šta to nudi Južna Koreja? Avion najsumnjivijih performansi i S-350 po bar trostruko većoj ceni?

@PSA

U kom je to ratu učestvovao Gripen? Oborio sve na vežbama zato što je bio takav scenario?

St

@Feline
Istina njihovi avioni nisu borbeno dokazani, ali zato ostatak njihove vojne industrije ime svega za ponuditi, od tenkova, oklopnjaka, artiljerije… A važno je i da bi se održavanje te tehnike moglo raditi preko Poljske koja polako postaje Europski centar južnokorejske vojne opreme.

Ho

Feline
„Šta to nudi Južna Koreja“

KAI KF-21 Boramae. Poljaci su ozbiljno zainteresovani da se uključe u program.

ga

@Feline

The Gripen is an excellent aircraft. It is robust, it does not need a lot of ground staff and mechanics, it can take off from unprepared runways.And its electronics are in the class of the most modern Russian planes, and maybe even better.

Maybe Ukraine will get it.

The Mirage 2000 shot down the Turkish F-16 in 1996.The data on this incident is quite unclear.Some deny this event, while others say that the Greek pilot forgot the „sim“ mode and used a real weapon.

The MIrage 2000 is a very good plane.I am not making this claim just because of the fantastic 2005 French movie >>Les Chevaliers du ciel(Sky Fighters)<<.

Dj

SU-27 familija takodje nije borbeno dokazana, radi se o overengineered vazduhoplovima sa inferiornom avionikom.

Pe

@Feline Kad kazete da se „zapadno valja po blatu u Ukrajini“, a sta tek reci za rusku opremu?
Jesu unisteni neki Leopardi, ali sve zajedno manje od 50, i preko hiljadu ruskih tenkova.
Sruseni Su-35, Su-30, Su-34, unisteni vise puta S-400, S-300, panciri Tor, Buk.
Ako je Ukrajina nesto dokazala-to je pre svega inferiornosti ruskog oruzja, a ne zapadnog

Mi

@ Aleksa, Star-tr

Ne znam na koga i koliko duboko je bolje „osloniti se“ ali koliko znam dosadasnji strani korisnici su zadovoljni podrskom Gripena A/B/C/D verzijama. Takodje SAAB-u je vreme da malo ponovo proda nekom svoj novi modernizovani E/F Gripen.

Do pre 5-6 godina niko nije sanjao da ce se Rafal tako dobro prodavati kao danas. Treba i to uzeti u obzir. Gripen ima mnogo prednoosti u odnosu na vece skuplje teze dvomotorase za zemlje kypce koje ne planiraju da lete 1000 km i da prevashodno bacaju pametne bombe! Tako ja razmisljam. Gripen mozda nije bio najbolji kandidat pre 10 godina, ali mislim da danas kao avion verzija E/F jeste najbolji za nas. Gripen takodje ima buducnost u trenaznoj sferi sa T-7 pa i sa avionom šeste generacije.

@ Gant
Yes, Germany first few years ago did their evaluation and rejected to buy F-35, but basically 3 weeks after Russia invaded Ukraine last year politicians decided they have to also buy the only STEALTH plne they can just in case :-) Good thing they avoided wasting money on current model, and will get much more mature Block4.

@ PSA
Ne preti gasenje linije nego je vreme da se gasi do kraja decenije sto je normalno. Dosta su ih napravili i prodali ustvari. Ovih 15 za elektronsko ratovanje ce biti modernizacija a ne novi zmajevi koliko razumem. Slazem se da Nemacka pokusava da bude manje zavisna od Amerike sto se energije i vojne industrije tice, ali im to slabo ide zadnjih godinu i po.

@Feline
Prvo, ja govorim o ganc novom proizvodu Gripen E/F koji je znatno unapredjen novim radarom, elektronskim paketom, vecom nosivosti i novim oruzijem. Nema kojeu vrstu oruzija ne moze da nosi u poredjenju na rafala i Tajfuna osim nuklearnog. CAk je i prvi nosio Meteor rakete koje su verovatno danas najbolje zapadne VV rakete u upotrebi.

Poenta i jeste da je manji sa manjim dometom i manjom nosivosti, brzim jeftinijim odrzavanje. Zasto svima treba domet of 1500 km dok nosi 16 bombi? Mnogim zemljama to ne treba jer neidu u takve pohode i nikad nece ici jer nemaju AWACS, itd. Posle misije Gripen sleti na auto put i 4-5 ljudi ga naoruza i napuni gorivom kako bi poleteo opet za 15 minuta. U tome je stvar.

Petrovic Dusan
Odavno si ti bio otpisao Rusiju i njihove sposobnosti z bilo sta. Po tebi vise nisamo sigurni ni da Rusija postoji na mapi, a kamoli da leti.

Fe

@Djuka

Su-35 jako lepo pokazao i protiv Su-27 i protiv Mig-29. Tj ukoliko neko ne veruje u skasku o “Duhu Kijeva” i ostali ukrajinski EPP.

Ni

Mi nemamo novca za bacanje. Treba kupiti jednu eskadrilu za Air policing… pa onda nema razloga da ne kupimo kineske avione, a za razliku para koje bi dali za Rafale, kupimo PVO, razne dronove/bespilotne letelice/loitering i sisteme za elektronsko ometanje. Dati 3 milijarde za jednu eskadrilu Rafala, je stvarno katastrofa, osim ukoliko je u taj ugovor ukljuceno da Francuska odmah potpise da povlaci priznanje „Kosova„, sto naravno nije slucaj.

Odgovori
А

@Nikola P.

И онда се опет враћамо на две кључне чињенице:
1.) да је Рафал фаворит РВа већ скоро деценију и по;
2.) да Кинези, за ловачку(-бомбардерску) авијацију, никако нису реалистична опција у тренутним околностима и да су генерално потенцијално упитан партнер на том пољу.

ev

Алекса,
То мислим да је тренутна тврдња, као параван прича док се не дочека друга опција.
Реално Рафал је добар али прескуп , у верзији Ф4 мислим да не можемо да рачунамо на њега у опцији Ф3 нам је још неповољнији.
Реално Кина је испоруцила Пакистану Ј-10 ЦЕ и нама ФК3 па ми тешко пада да поверујем да се не нађе начин и наредних неколико година да не може , ако се купи да се и испоручи.
Док ми заиста дођемо на ред за куповину , проћи ће још године, а то тада ће се и затворити и отворити нова врата за нас- јер увек је тако било!

Dj

>> ukoliko je u taj ugovor ukljuceno da Francuska odmah potpise da povlaci priznanje „Kosova„

Da li ti zaista mislis da mozes Francusku podmititi sa 3 milijarde? Presmesno je sta vi sebi umsiljate a ima vas otprilike ko pola Pariza…

Th

@Aleksa
Od kada je Rafal favorit RV Srbije? To je odlucio AV kad su Hrvati
izabrali taj avion. Pre toga niste ni znali da ga ima. Zasto ga niste
prije spominjali?
Zna se sta je RV Srbije izabralo. Jos za vreme kad je Vulin bio ministar
obrane. Uzeli ga Hrvati i od tada se cela prica vrti oko tog Rafala. Kako
se deo vojske ponizno ponasa je sramota. Gledao sam kako je onaj
Mojsilovic pred tv-kameri govorio uz ostalo preko novo pristiglih
helikoptera. Samo je falilo da AV proglasi svojim bogom. Odvratno.

А

@Thomas

Po ko zna koji ti lepo ponavljam, Rafal je favorit struke od 2010. godine kada je rađena studija za zamenu Miga i tražene prve ponude, dok ste vi još uvek sanjali F-16ce, a Rafala ni u snovima niste pominjali. To što ti uporno ignorišeš činjenice je tvoj lični problem. Vaša nabavka Rafala sa našom selekcijom Rafala nema nikakve veze.

PS

@Thomas
Eto, ja ne znam ni ko je ministar vojni RH niti NGŠ, niti me pravo interesuje.
Rafal jeste procena VS mnogo dugo. A ako misliš da su naše delegacije išle da jedu vruću jagnjetinu kod korisnika svih aviona u ponudi, grdno se varaš. Vi gledali reklamu mi gledali gde reklama laže… a uvek laže… ponegde i masno…

Politički gledano se jesu ciljala druga dva aviona, prvo MIG-35, još dok je Ponoš bio NGŠ, jer je to bila najjeftinija varijanta, sa najmanjim ulaganjem u prilagođavanje infrastrukture i on je tu tezu branio i u sred Brisela i bili su skloni da prihvate argumente, ali ni za to jeftino nismo imali pare. Jedva smo tad remontovali postojećih par MIG-29.

Kasnije je favorizovan EF zbog približavanja EU, ali prosto je tada tu bilo previše problema i sa samim avionom a i opet novac.

Inače, to koji je jači i šta se kome sviđa je generalno nebitno. Svi avioni trenutno u ponudi zadovoljavaju potrebe bilo koje od naših zemalja. I u drugim državama vojska izabere šta misli da joj treba ali daje i varijante ako to iz nekog razloga ne može.
Po mnogim parametrima Rafal prosto jeste bolji od drugih ali i da uzmemo i neki drugi neće biti neka velika greška… Samo što ima cena nabavke i cena eksploatacije, raspoloživost… Može druga varijanta na papiru da bude jeftinija a u stvarnosti mnogo skuplja.
Snaći će se VS već nekako, a i dalje ne želim da znam ko vam je ministar niti čime se bavi…

Va

Lep za parade i ništa vise , preko 15 komada srušeno u agresiji na Ukrajinu ili kako ga zovu su35 za bedne. Indijci dokazali da je rafal bolji od su30 imaju oba znaju ljudi šta valja posle tih vezbi poručuju još zasad rafal za nosač aviona

Odgovori
Dj

Super je to avion, naravno, ali bez moderne avionike, proizvodnje/kvaliteta, pa i logistike to je prica koju ne zeli ni jedna drzava da preuzme na sebe da se veze za failed state RF, osim ako ne mora.

Ne

Indija je uzela Su 35, ne Rafale.

Va

Vasa Prvo previše preabmbiciozno napisano sruseno preko 15 komada iznad Ukrjine ,gde koliko i kada ne racunajuci u unistene na aerodromskim pistama ! A inače Rafal je leteo iznad jakih PVO zemalja ? Drugo Indijska avijacija je i dalje okosnica SU-30 ! I kada su pre imali silne Mig-29 i druge avione uzeli su Miraz -2000 ,jer im cilj i zapadna i Ruska avijacija i sto vise usvajanja tehnologija, istovremeno sa sve svojim avionima koje pokusavaju da nameste sto kvalitetnije ! Indijci su dokazali da se F-16 moze oboriti i sa Mig-21 ako ćemo već kod nagadjanja i prici i pisanja da bi pisali !

mi

@Nenad Indija uzima rafale m za nosače

mi

@ Nenad da RafalM za jedan i f 18 super hornet za drugi nosač, dok ne stignu novi avioni do tad se služe MiG 29K

Va

Vaste
Indijski su30mki ima većinu elektronike iz francuske i Izraela a i indijskih delova rešili da se zameni ruski krš od elektronike a ti avioni su rađeni u indiji

@Vaste – Samo što je taj pakistanski F-16 Blok 10/15 inačica, ako se ne varam. (To jest, tehnologija samog početka 1980-ih). Taj ne da ne može da koristi AIM-120, već malko sumnjam da može da koristi i AIM-7M kako treba. (Može da ga koristi, ali BEZ radiokorekcije u međuptanji rakete).
A MiG-21 koji ga je navodno oborio je nabrijan i modernizovan modernom avionikom, elektronikom i radarom, i nosio je, opet navodno, izvoznu verziju R-77 rakete.

Va

Vasa A da malo procitas Indijske analize i strane pa da pises o krsevima i ostale napamet fraze Indijskog iskustva upotrebe aviona pa i red flag iskustva !? Indija niti je odustala od Ruskih proizvoda niti od tradicionalno zapadnih već sve kombinuju i usvajaju jedno i drugo ! Pa tako u Kirgilskom ratu 1999,Miraz-2000 im je bio glavni za napade na ciljeve na zemlji a Mig-29 kao vazdušna zastita ! Prvo si dao netacne informacije oborenih aviona napamet,pa onda uporedjuješ sa Rafalom koji je od PVO sistema video jedino Libijskih par prastarih PVO baterija ! Pa onda ajde na elektronikom samo da bi nipodastavao ceo avion ! Ajmo malo ozbiljnosti jer Indijski glavni borbeni avion je i dalje SU-30 hteo to ili ne ! I svaka danas ozbiljna PVO u vecem broju je opasna za svaki moderan avion !

Va

Neko Ne samo da ne moze da nosi vec je imaju i pod kontrolom Amerike ne smeju da koriste F-16 protiv Indije pa je nastalo i zataskavanje da nije ucestvovao nijedan F-16 tokom tog sukoba ! Samo sto je ipak parce AMRAM rakete nadjeno od strane Indijaca na zemlji ! Izvini ali izgleda je ipak pazario od Mig-21 koji je sam oboren od AMRAM rakete posle 20-40 sekundi !

Fe

@Vasa

Ruski palubni lovac Su-33 (mogao bi lako da se opremi avionikom sa Su-30 ili realističnije Su-35) je ozbiljno preveliki za indijski nosač aviona (videti arhivske fotografije F-14 pored F-18 na američkim nosačima da bi se stekla predstava o tome šta znači preveliki avion za nosač aviona) a MiG-29K (kao i ostatak porodice MiG-29) uopšte nije ozbiljno unapređen od završetka Hladnog rata), tako da nije nikakvo čudo.

YP

A znamo da UA PVO koristi praćke za obaranje aviona, pa odatle i čuđenje o broju oborenih letelica uopšte.

Va

Vaste indijski su koristi francusku i izraelsku i indijsku elektroniku šta Oćeš da lažemo svi da ti kao rusofil budeš srećan. Evo koristi sverusku najbolju na svetu gigamega elektroniku i sad lepo to ponavljaj pred zadrugu drugarima o ruskoj elektronici nastavi na sputnjik i čitaj tamo bajke o novoj ladi i migu41 i šahmatu s2000

Ne

Ma kako? Znaci nikakvi manekeni za slikanje od kazaha . . .

Odgovori
Br

Jedan ima iako stariji, zapravo jaci radar i rakete duzeg dometa, drugi ima mnogo manji radarski odraz i odlicne pe sisteme, ali ovaj prvi je bar tri puta jeftiniji, mozda sada cak i vise… I smes da ga modifikujes kako hoces. Ne znam koliko ljudi to zna, ali npr. ako neka manje pouzdana zemlja, poput Bugarske npr. kupi F-16, oni svaku misiiju i svaki let moraju da najave i da za to dobiju dozvolu…

Odgovori
Dj

Zasto ne bi kao mala landlocked zemljica kada nesto planiras najavio gde letis i sta ces da radis? Sko si deo kontinentalnog odbrambenog sistema i ako imas nonstop u vazduhu americke awacs itd. ? S tim imaju problem samo drzave koje planiraju da rade neko sranje…

Mi

Ne mora niti treba. Takodjer Bugarska je super pouzdana clanica NATO-a.

М

Smešno je porediti SU30 sa Rafalom. Rafal je neuporedivo bolji avion. Inače avione i PVO sisteme ne kupuju piloti nego političari, kupovinu aviona diktira spoljna politika zemlje. Tako je uvek bilo i biće.

Odgovori
Sa

Francuski avioni su letece kante.bolji izbor je su 30 ili jos bolje su35.em inamo pilote em imamo mehanicare i be bi bili skups igracka.a onaj koji bi da vidi rsfsle ili gripene ili neku f letecu kantu pitso bih da li taj miron razmidlha za koliko bi inalu adove letacke za njega…pa da mu odgovorim deset godina da bi izvukli maximum tog aviona.a u ovakvoj situaciji u svetu to je mnogo godina da budu skupe igracke u garazi jer ako se neko iole razume u avione videce da sam u pravu.i jos nesto svi zapadni avioni imaju jedannsistem za vitalne finkcije aviona dok ruski ima tri.i elektronski i pneunatski i onaj praistorijski ns ssjlu.pa kad ce takazati sva tri sistema?a zaoadni su elektonikom prepuni i jedan nali bug i sjde zdravo

Odgovori
Pe

@Sada „Francuski avioni su letece kante“
A zasto ne bi pogledali istorijat koriscenja francuskih aviona u borbama od 1914- danas?
U svakom pogledu su bili uvek mnogo efikasniji nego bilo sta, proizvedeno na teritoriji Rusije.
Posebno je zanimljiva uloga francuskih aviona u RV Izraela, a neke su i sami proizvodili licencno.
Danas je Francuska jedna od vodecih tehnoloskih drzava sveta, u prvih 10 ekonomija, sa svojim svemirskim programom, nuklearnim programom, podmornicama, nosacima aviona i helikoptera, tenkovima i td
Stavise, Rusi su morali da naruce od Francuza vrstu brodova koje Rusija nije u stanju da napravio (nosac helikoptera) . kao i kompletnu optiku za tenkove,jer je ruska mnogo slabija.
Realno je Su-30 sigurno dosta zaostao u odnosu na Rafale, sto pokazuje i izbor Indije koja je koristila SU-30, pa resili da kupe Rafale.

Ž

Petrovic Dusan

Мешате бабе и жабе.

На индијском тендеру где је победио Рафал, није било Су-30, реч је о два авиона различите категорије. Индијци Рафала сврставају у средњи борбени авион, Су-30 у тешки.

Рафал је побдеио у програму Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA).

А Су-30 је био и остао кичма борбене компоненте РВ Индије, набављено је укупно 272 авиона. Са друге стране, за сада само 36 Рафала и то не на тендеру за 126 авиона који је пропао, већ у директној куповини.

Ap

@PD
Sve to sto si nabrojao, je kao i citoren ili pezo….KANTE

П

За Србију,најбољи могући авион је СУ-30 СМ 2….ту је и крај и почетак…Нема бољег вишенаменског авиона на свету….

Odgovori
Mi

Tako kazu i za Moskvic

Pe

Kako kazahstanski vojnici mogu da znaju da je bas Su-30 „najbolji na svetu“, ako nisu nikad leteli na F-15, ili drugim letelicama?
Nisam jos citao o posebnim dostignucima RV Kazahstana u bilo kojem trenutku od aviona brace Rajh do danas…

Odgovori
Br

Nije vazno, slicna prica je bila i za Alzir, kupuju Rafale sto posto… Alzir Ima S300PMU2, i to mozda cak 8 diviziona, kao i gomilu novijih BUK-ova M2E, puno Pancira (stotinak narucenih, a puno su vec i isporuceni), Tor M2, Ose, plus Kubove, Neve, razne Strele i Shilke itd… Kao i ruske i kineske radare i vec imaju vise stotina ruskih aviona i helikoptera, a imaju i T-90, T-72, TOS-1A, Terminatora 2 i Kornet-D, kao i BMP-2 u znacajnom broju, a imaju cak i Iskander i Smerch, a izgleda da kupuju i S-400… Pored toga imaju gomilu kineskih PE sistema, njihove lansere SR-5, PVO HQ-9B i samohodne kineske haubice PLZ-45 155mm, WingLong II… Pa normalno je da ce da nabave Suhoje pre nego Rafala. Sve sto imaju su kompatibilni sistemi, ko ce uz sve to uklopiti i Rafala, plus znamo za istoriju i trenutne odnose izmedju Alzira i Francuske. Jedni su bili kolonizatori, drugi robovi. Kupuju i od zapada, ali vrllo oprezno, uglavnom neki hamvi, Maxxpro, ili PO sisteme… Zapad je tu zavrsio. Imaju Japan, Filipine i Tajvan, pola Bliskog istoka i to je to.
Ni Kazahstan, koji je u slicnoj situaciji samo sa starijim sistemima, ni Alzir nece kupovati Rafale, jer to onda menja sve, a sad nije vreme za ishitrene poteze, cak i Moldavija taktizira…

Ništa neobično, svaki ciga hvali svoga konja.
To kao kad bi mi rekli da je J-22 Orao najbolji jurišni avion na svetu. A on ne da nije najbolji, nego je jedva srednja klasa.

Br

@Neko

Nije bitno da li je Su30 bolji ili gori od Rafala, bitno je kako ce se uklopiti.. i komunicirati sa drugim vojnm sistemima, prvenstveno sa PVO i osmatrackim radarima. Plus vec imaju Suhoje koji su tri puta jeftiniji.

Pe

@Branko Pitanje je bilo kako mogu znati sta je bolje, bez testiranja obe opcije? Objektivno nije moguce.
A „spisak zelja“ ima svaka drzava, sto vise govori o nivou profesionalizma arapske zemlje i armije, nego o oruzju.
Dobro je da Srbija bira Rafal i Airbus, to je smer kvaliteta, posle decenija zaglupljivanja sa slabijim ali jeftinim sovjetsko-ruskim naoruzanjem.

VJ

Zato su retki koji su leteli na MiG31.
Da li su im još uvek aktivni?

Is

@Stojko

A400M je transportni avion sta bi se reklo isto kao i putni samo prozore nema …ti avionu sigurno nemaju naprednu tehnologiju / elektroniku kao recimo Rafale …bivse SSSR zemlje jos se moraju dokazati da bi zapadnu opremu dobili …
Sta se tice Turske ni na nebu ni na zemlji ..Rade onako kako im pase i nitko i nista nemoze iako su u NATO…Slusaju ih rusi a i zapadnjaci…

Odgovori
Р

Зачуђује „слепило“ појединих коментатора. Све време се надгорњавају о појединостима у техничким детаљима а не спомињу и не сагледавају најважнију ствар доступност и расположивост неког борбеног система. Узалуд вам најмоћнији и најнапреднији систем ако га не можете употребити. Ова замка је присутна када купујете од западњака и оних које они контролишу (Кореја, Шведска, …) Примера ради, Французи нам нису дали кључне делове за ремонт редуктора за газеле иако смо имали откупљени и лиценцу за производњу. Куповати комплетан сложени борбени систем од таквих је самоубиство и лудило које се не може никаквим аргументима објаснити и оправдати. У било ком тренутку када они пожеле ускратиће вам све што они одлуче. Они су напросто такви према свима а нама посебно. Уз то сетимо се да су стално на страни наших противника а против нас. И, коначно, никада, упамтите, никада вам неће дати оно што је најбоље и на шта они неће моћи да утичу када пожеле. Зар заиста мислите да нпр. Јордански Ф16 може да лансира ракету на Израелски Ф16?

Odgovori
PS

„Зар заиста мислите да нпр. Јордански Ф16 може да лансира ракету на Израелски Ф16?“
Bez problema. Samo što nikad neće dobiti priliku. Nije do aviona…

Ap

@PSA
Slazem se, nije sve do aviona, ali RASO je pogodio poentu! To sto su npr Bugari i Rumuni dobili tj kupili od Amera, nece moci da samostalno koriste, moraju prvo da zavu Pentagon da im da kodove da mogu da lansiraju raketu, u prevodu…sve sto ste platili into debelo, sluzi nama Amerikancima da sa vama topovskim mesom u prvim satima rata pokusamo da napravimo stetu, a kad vas sravne sa zemljom, pomenucemo vas kako ste pali braneci zapadne civilizacijske demokratske tekovine

Pe

@Рашо Nije neki primer, Jordan i Izrael su u dobrim odnosima; posle rata 1967 Jordan je primio arapske izbeglice iz Izraela, koji su ubrzo pokusali da smene kralja Jordana. Onda su domacini shvatili koliko je sati, i od tada saradjuju sa Izraelom,a „goste“ su isterali.
Da nije tako, Jordan nikad i ne bi imao F-16, bas zato sto svaki F-16 MOZE da ispali raketu, samo zavisi od sistema „svoj – tudji“.

Vl

Kazahstan se odavno udalje mic po mic od Rusije i gura proturkijsku pricu sa Turskom. Ako imaju novac i odluce da kupe Rafale oni ce svakako biti pribavljeni.

Odgovori
Dj

Oni tu jos pokusavaju da ne naprava konflikt ali uskoro ce da se distnciraju od RF kao sto to upravo radi Ukrajina. Mongo je tu Kina involvirana, takodje Turska. Rusija cenim nema soft power da drzi Kazahstan pod svojom kontrolom. Kako moze ovaj rat u Ukr da bude docekan u Kazahstanu osim ako ne kao ogromna pretnja i razlog da se pokusaju naci alternativni zastitnici? Ergo, KIna nece dozvoliti putinu da tamo pravi probleme a ovaj ce definitno ici na eskalaciju kada mu bude potrebno…

Th

Zasto bi Kazahstan uopste mogao razmatrat da uzme zapadni borbeni
avion? Deo su Rusije i njenog obrambenog aparata. To bi isto bilo da
neka zemlja iz NATO Saveza razmatra kupiti neki Ruski avion. Ovako
bi Franzuska odmah direktno mogla taj Rafal prodat Rusiji. Jedan avion
koji je precenjen i po svemu bezobrazno skup. Kad se vidi ko ga je do
sada kupio moze se zakljuciti da je umesana korupcija. Hrvatski premijer
A. Plenkovic sigurno ce se preseliti u Francusku nakon sto zavrsi svoju
politicku karijeru. To sto AV celo vreme spominje Rafala mu samo koristi.

Odgovori

@Thomas
To izgleda danas ima sve manje i manje veze. Jedna Turska, inače veteran članica NATO pakta, jer od Rusa pazarila PVO sistem, i to ni manje ni više nego S-400 !

Ajd da vidim da li bi amerikanci dozvolili da njihov PVO sistem PAC-3 makar i prismrdi državi koja je čak i malo prijateljska sa Rusijom, a kamoli da je u vojnom savezu sa njom.

Dj

Pa pazi, ja bi se takodje preselio u Francusku a ne bi nikako za Rusiju, lose vreme realno i mislim to je prosto jedna azijaska vukojebina. Sto svako ko ima kintu iz te zemlje bleji u Francuskoj? Mora da ima neki razlog?

Dj

Kazahstan nije deo RF osim tih nekih saveza u kojima su manje vise dobrovoljo ukljuceni. Oni mogu da nabave opremu koju hoce. Ako ti mislis da je njima zapadna zabranjena od strane RF, videcemo sta je sa kineskom, gde Rusi ne smeju da dignu glas. U ovoj situaciji danas Kina odlucuje sa ce da se radi u Kazahstanu. Jedino ako se postave kao zap. korumpirane pic*kice, pa se dozvole putinsko manipulisanje, ali ja mislim da jedna prtija, hijerarhija i taj njihov sistem ne dozvoljava takve slabosti. Osim toga ruska propaganda ne postoji na kineskom trzistu.

Pa

@Thomas, daj molim te objasni: Kad se vidi ko ga je do sada kupio moze se zakljuciti da je umesana korupcija?
Po čemu ti to možeš zaključiti?

Pa

@Thomas. Molim te objasni: Kad se vidi ko ga je dosada kupio moze se zakljuciti da je umesana korupcija.
NA temelju čega si to zaključio?

Pe

@Thomas Kazahstan se jasno udaljio od Rusije, predsednik Takaev je izjavio direktno u Rusiji da nikad nece priznati delove Ukrajine kao Rusiju, a Rusi im ne mogu nista jer je Kina ta koja finansijski drzi Kazahstan.
Jos jedan velika strateska pobeda rezima u Rusiji…izgubili su saveznika.

Va

Vlado Koliko citam tekst nabavljaju SU-30 i Jos nesto od opreme iz Rusije ! Cekaj dali si ti uopste procitao tekst ili opet pises napamet ?

Odgovori
Sr

Glupa izjava pokrene još gluplju raspravu. Nego šta li je u glavi tih novinara, valjda su mislili da će Kazakstan povući „Turska potez“ pa kupovati krucijalnu opremu van saveza? Ko će ga znati.

Odgovori
Dj

Kazahstan bi veoma lako mogao biti napadnut od strane RF, kao Ukrajina, pitanje je samo sta Kina misli o tome. Toliko o „savezu“.

Va

Djuka ,Kina mislim da su jeftini Ruski energetike odlični ! Eto šta misli Kina ! A Evrope nema više nigde , niko ih ne ferma više nigde niti ijedan ozbiljan lider nema u Evropi ,stari kontinent postaje baš star ,još su Poljaci postali ozbiljniji od Nemaca igrači u očima Amera ! Još kako plače švabo za Ruskim energetima ,pisao pre pišem i sada,cilj udaljavanja Rusa od Evrope je uspeo Americi i dobili su rat ! Sada uvaljiva je ratne opreme ! Šta se tiče Kazahstana igraju logično,zapad je daleko Kina i Rusija su tu ,ko što je bila filozofija Obrenovića nažalost ne ostvarena,bog na nebu , Rusi daleko Beč realan saveznik !

Sr

@Djuka
Mislite kao pre 2 godine kad su tražili vojnu pomoć od Rusije i dobili? Na stranu sve, zaista postaje smešna ta histerija, praktično ste postali gori od onih zombi fanova Rusije.

Odgovori
Ni

Ama kakvi kineski avioni za srpsko vazduhoplovstvo. Što se tiče, striktno gledano, naših realnih potreba kao i odnosa cena/kvalitet onda naravno. Ali kupovina borbenih aviona nije isto što i nabavka tramvaja. Nego je politika kao i strateško opredeljenje jedne zemlje 90% a sve ostalo 10%. Nadam se da želimo da Srbija postane zapadna zemlja ili bar da ide u tom smeru. Ako je ranije i bilo prostora za debatu, sada je definitivno više nema. Za oba smera ima dosta argumenata i „za“ i „protiv“ ali je podela izraženija u odnosu na prošlost. Kod mene nema dileme-postepen prelazak na zapadnu tehnologiju! Među zapadnim avionima možda Gripen najviše odgovara našim potrebama, ali švedska politika selektivne prodaje nam ipak ne odgovara. Zato smatram da je za nas Daso Rafal najbolje rešenje!

Odgovori
Du

MiG-35 je najbolji avion za nas, kosta oko 30 miliona, baziran na 29-ki sa kojom imamo mnogo iskustva, i ne planiramo ni sa kim da ratujemo. Da dajemo 150 miliona za Rafal, to je suludo. Sto se tice toga, da li cemo na Zapad, EU ne planira prosirenje za duzi vremenski period.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor