[RAT U UKRAJINI] NATO najavljuje značajno pojačanje ukrajinske PVO, prvi borbeni avioni F-16 uskoro iznad Ukrajine, nema mesta za švedske borbene avione

12. jul 2024

Mađarska sertifikovala transportni avion KC-390, njihova vojna flota Erbasovih helikoptera naletela 15 hiljada sati

10. jul 2024

[NAJAVA] Aeromiting CIAV 2024: Još jedna prilika da se vidi hrvatski Rafal, ali i privatni Galeb G-2, MiG-15, B-25 „Mitchell“

9. jul 2024

[RAT U UKRAJINI] Rusi otvaraju novi front, pojačavaju udare po ukrajinskim vazduhoplovnim bazama, Ukrajinci dobijaju prve F-16 ovog meseca

6. jul 2024

Slovenija nabavlja nove osmatračke radare za sisteme PVO, u Crnoj Gori izvršena primopredaja slovenačkih besposadnih letelica

5. jul 2024

[REPORTAŽA] „Vatreni udar 2024“: Premijera SM kamikaza dronova i novog izraelskog 4D radara

5. jul 2024

Kako je ofarban Orao 001 u Muzeju vazduhoplovstva

4. jul 2024

Nove fotografije i detalji o dronu-kamikazi SM2 kompanije Edž: Srbija i Maroko među prvim mušterijama

3. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] RV i PVO Vojske Srbije sada raspolaže i sa mobilnom verzijom Talesovog osmatračkog radara GM400 Alfa

3. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] Ministarstvo odbrane Srbije danas predstavilo do sada nepoznat bespilotni vazduhoplovni sistem

2. jul 2024

[FOTO-REPORTAŽA] Memorijalna izložba “Vojni objektiv Nela Mirkovića“

2. jul 2024

[POSLEDNJA VEST] Poleteo prvi bivši kiparski Mi-35P namenjen RV i PVO Vojske Srbije

1. jul 2024

Erbasova taktička borbena bespilotna letelica SIRTAP dostigla CDR fazu projekta

1. jul 2024

[ANALIZA] Novi detalji o sposobnostima kineskog raketnog PVO sistema kratkog dometa HQ-17A(E)

28. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Na Krimu pogođen ruski komunikacioni centar, Rusi tvrde da je iznad Crnog mora posada MiG-a 31 “oterala“ američku besposadnu letelicu RQ-4 Global Hawk

28. jun 2024

[EKSKLUZIVNO] Prva fotografija kineskog PVO sistema HQ-17AE Vojske Srbije

27. jun 2024

[ANALIZA] Sve o grčkim Miražima koji bi mogli da budu prethodnica Rafalima u RV i PVO Vojske Srbije

26. jun 2024

Vučić pričao sa F-22 pilotom, zatim se telefonom čuo sa Makronom

21. jun 2024

[RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

21. jun 2024

Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

21. jun 2024
Rusija nastavlja sa razvojem putničkih aviona: Poleteo prototip širokotrupnog Il-96-400M
Il-96-400M je modernizovana, nešto produžena verzija aviona Il-96-300 / Foto: OAK (UAC)

Rusija nastavlja sa razvojem putničkih aviona: Poleteo prototip širokotrupnog Il-96-400M

Ruska korporacija OAK / UAC (Объединенная авиастроительная корпорация, Ujedinjena vazduhoplovna korporacija) koja se nalazi u sastavu Državne korporacije Rosteh, saopštila je juče da je istog dana izvršen prvi let prototipa širokotrupnog aviona Il-96-400M.

Avion je poleteo sa aerodroma Voronjež-Pridača voronješkog preduzeća ’’VASO’’ (koje je deo kompanije ‘‘Ijušin‘‘) gde je i proizveden.

Kako se navodi, let se odvijao na visinama do 2.000 metara, brzinama do 390 km/h i trajao je 26 minuta. Tokom leta je proverena stabilnost i upravljivost aviona, operativnost sistema, pogonske grupe i radio-navigacijske opreme za sletanje.

Kako se navodi, program testiranja je prošao bez problema, potvrđen je stabilan rad sistema i opreme, od kojih je većina proizvedena u preduzećima Državne korporacije Rosteh.

– Program Il-96-400M pokrenut je odlukom predsednika Rusije. Avion će obezbediti i  vazdušni transport tereta, kao i transportnu dostupnost do raznih regiona zemlje. Maksimalni dolet, posebno u dvoklasnoj konfiguraciji putnika biće 8.100 km.

Prvi let Il-96-400M pokazuje da ruska industrija ima sve potrebne tehnologije za pravljenje širokotrupnih aviona koji lete na dugim relacijama. Želim da istaknem da je stvaranje ovakvih aviona jedinstvena kompetencija koja će obezbediti tehnološki suverenitet zemlje – rekao je generalni direktor Državne korporacije Rosteh Sergej Čemezov.

Jučerašnjim prvim letom ujedno je započeo proces letnih ispitivanja / Foto: OAK / UAC

Il-96-400M je modernizovana verzija Il-96-300, u odnosu na koji ima produžen trup za 9,35 metara, snažnije motore PS-90A1 i može da primi do 370 putnika.

Proizvođač tvrdi da je Il-96-400M dobio nove „operativne i transportne mogućnosti zahvaljujući modernizaciji opreme za letenje, navigaciju i radio komunikaciju, koja ispunjava sadašnje i buduće zahteve ruskih i međunarodnih vazduhoplovnih regulatora“.

Kabina IL-96-400M može biti konfigurisana u nekoliko klasa i opremljena je, kako proizvođač kaže, „savremenim informacionim sistemom koji omogućava pristup internetu, televiziji i satelitskim komunikacijama, kao i modernom opremom za bife i kuhinju“.

– Nova modernizovana verzija aviona porodice Il-96 dopuniće OAK-ovu liniju civilnih aviona u segmentu širokotrupnih putničkih aviona i omogućiće nam da, zajedno sa MC-21-310, SJ-100 i Tu-214, ponudimo tržištu avione različitih veličina i doleta koji su u stanju da obezbede mrežu ruta širom zemlje i zamene strane analoge – izjavio je generalni direktor OAK-a Jurij Sljusar.

– Upotreba modernizovanog navigacionog sistema će poboljšati bezbednost letenja i pojednostaviti proces prilaza sletanju za posade. Razvoj ispunjava najnovije zahteve za navigacionu opremu širokotrupnih aviona koji lete u zajedničkom evropskom vazdušnom prostoru, kao i preko terena bez orijentira – okeana, pustinja i prostranih šuma. Takve rute su najteže za navigaciju, pošto piloti ne mogu vizuelno da odrede lokaciju letelice i instrumentalno se kreću u vazdušnom prostoru. Novi navigacioni sistem kreiran je od ruskih komponenti uzimajući u obzir aktuelne međunarodne zahteve za navigacione sisteme. – navedeno je iz OAK-a.

– Danas je počeo program letnih testiranja novog Il-96-400M. Za nas je ovo potvrda jedinstvenih kompetencija naše kompanije u konstruisanju aviona ovog tipa, kao i obezbeđivanju tehnološkog suvereniteta.

Samo tri centra za proizvodnju aviona u svetu zadržavaju pravo na izradu širokotrupnih aviona. Program Il-96-400M je razvoj pouzdanog i operativno dokazanog iskustva platforme Il-96 kroz korišćenje savremenih tehnologija i ugradnju modernizovane opreme i sistema. Predstoji veliki broj testiranja i sertifikacije modernizovanog aviona – rekao je direktor kompanije ‘‘Iljušin‘‘ Danil Brenerman.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

М

Браво за Русија!!!

Odgovori
Mi

Il je i ranije bio fenomenalan avion licno sam inao prilike da se detaljno upoznam kao pilot sa Il 76 a mogu misliti kakav je Il 96 400 u svakom slucaju bravo za Rusiju

Mi

Razlog zasto prave cetvoromotorce je jednostavan… razmislja se o transportnoj verziji kao i o vojnoj upotrebi zlu ne trebalo… sledece sto bih istakao je cinjenica da je ovo prva verzija i da kao i svaki prvenac ima biti modifikovan pre serijske proizvodnje. Trece je cinjenica da Rusija to cini zbog sopstvenih prohteva, odnosno da bi zadovoljila svoje trziste i sopstvene potrebe i samim tim bude i u tom segmentu nezavisna od drugih zemalja… sto je jako vazno s’obzirom da su zemlje koje proizvode avione iste namene uvele sankcije Rusiji… bilo bi lose da Rusija ostane bez civilne avijacije i time bude lisena uvoza i transporta robe iz zemalja sa kojima trguje plus putnicki saobracaj…
I jos jedno… glupo je preispitivati kako Rusinprave avione… posle MiG-31 posle Su-27 posle Su-25
Apsurdno je misliti da nemaju pojma sta rade…

Ma

Il 96 u ovoj modernizovanoj verziji počinje da liči na nešto, jedino ta 4 motora kvare stvar. U vreme kad se gotovo svi širokotrupni avioni oslanjanju na 2 motora, ova 4 motora sigurno demotivišu zbog visoke potrošnje. Sa druge strane, biće Aeroflotu baš teško da sa Il 96 400 M zamene Airbus 350 900 (7 komada) i Boinge 777-300 ER (22 komada ako se ne varam). Ova modifikacija je u vreme sankcija ipak i pore dsvega navedenog podvig. Hvala g-dinu Živojinu Bankoviću na sjajnom tekstu uz jutarnju kafu!

Odgovori
Mi

Ma pusti te price, budi ti iznad Pacifika ili Atlantika I nek ti crkne jedan od dva motora na sirokotrupnom avionu pa da vidim koju ces pesmu pevati. Molices boga I sve svetce da I onaj drugi ne crkne takodje.

Uostalom I male zemlje biraju borbene avione sa duplom pogonskom grupom ako mogu.

Vl

Kao prvo, Rusi su poprilično ležerni kad je potrošnja u pitanju…
Kao drugo,osnova trupa aviona je pravljena za laku modifikaciju na transportnu verziju, tako da su 4 motora razmišljanje unapred….
Kao treće , u putničkoj verziji, ti motori rade poprilično rasterećeno,a sigurno da će imati prilagodjena podešavanja ,pa će im i potrošnja biti sasvim normalna…..ono tipa kao Mercedes koji na autoputu isključuje pola klipova .
Tako da se ne slažemo po tom pitanju pa čak i da je to podvig…jer Ruse ove sankcije dotiču kao komarac slona !Oni rade i razvijaju se maltene kao i da nema sankcija !

Mu

To je zbog pravila o letu nad velikim morskim površinama. Nije 747 tek tako prodan u tolikom broju primjeraka. Inače na internetu kruži fake news da je Boeing prestao proizvoditi 747. Proizvode je i dalje samo novu verziju.
https://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS#:~:text=Engines%20must%20have%20an%20in,minute%20rule%20in

Vi

Bife obavezan,trezan nebi seo u to.

Mi

Ne znam za efikasnost, ali nema stabilnijeg leta od putnickih cetvoromotorasa. Leteo sam vise puta na 747, A340 i dv puta na 380.
Od poletanja, preko turbulencija pa do najstabilnijeg sletanja. Boing 787, 777 nisu ni blizu sto se toga tice. Da ne govorim o tome ako jedan ili nedaj boze dva motora imaju problem.

Dj

>> Rusi su poprilično ležerni kad je potrošnja u pitanju…

Ovo moze napisati samo neko legere ko zivi kod caleta i keve i do sad nije ni jedan infostan platio, da ne spominjemo druge troskove

Ma

@ Vlado Poštovani mislim da me niste razumeli u potpunosti, naime moj komentar vezan za 4 motora se odnosi isključivo na potrošnju. Veća potrošnja znači veće troškove i automatski skuplje karte. Naravno cena karata se menja iz sata u sat i zavisi od dosta faktura pre svega od destinacije, datuma kada se putuje, zatim koliko se ranije kupuju karte (najskuplje su karte par dana pred put, i avio kompanije se jako raduju tim prodajama karata), popunjenosti aviona, konekcija prema toj ciljnoj destinacije, konkurencije na toj liniji, i gomile drugih faktora. Naravno da je letenje na avionu sa 4 motora bezbednije i stabilnije kao što navodi gospodin @Milos 77, ali štedljivost tj ekomočnost je faktor koji, u današnje vreme, dosta utiče na dizajniranje aviona, svidelo se to nama ili ne. Lično više volim letenje na 4oro motornim avionima. Kada je u pitanju uticaj sankcija na ekonomiju RF stekao sam utisak da je tako kako ste rekli u mnogim sferama društva, ali nisam baš siguran da je tako u avio industriji. Avio industrija je vrlo kompleksna i povezana, za godinu dana u avio industriji se promeni više stvari nego u mnogim drugim industrijama za 10 godina, znam to jer radim u avion industriji. Avion je najskuplji kada stoji na pisti, dakle mora da bude što više u vazduhu kako bi se što pre otplatio, odnosno kako bi doneo što više profita. Posade se menjaju tj rotiraju, a avion mora da leti i da što manje provodi na Aerodromima, kako bi se platile što manje takse, i kako bi prevezao što više putnika. I sad zamislite da vam se pokvari neki bitan deo?! Morate da nađete taj deo u roku od odmah, pri tome ne pitate koliko košta isporuka tog dela, jer avion mora da bude servisiran i u vazduhu što pre. Svaki sat stajanja košta. Naravno pored ekonomočnosti kod motora se gleda sve više i više i emisija gasova i zaštita životne sredine, ali ne bih o tome, jer nisam kompetentan da o tome bilo šta pišem.

А

Поштовање,
Одличан текст.
Према доступним информацијама у Русији раде, већ неко време на развију мотора ПД-35. Можда буде готов за 4 – 6 година. А онда ће моћи да праве са два мотора дугопругаше за цивилну употребу уместо сада са четри.
И да замене транспортне војне авионе са новим моторима.
Поздрав

Odgovori
Va

Ove godine je trebo taj motor da bude gotov rade na njemu od 2018, sada kažu biće 2029 a verovatno ne pre 2032 a do tada gde će da bude rolls royce motori. Kasne Rusi bar 15 godina

So

Русија тренутно има авионе из своје производње у сваком сегменту. На кратким линијама – Ан 112, Сухој Суперџет, средње линије Ту 204 и МС 21 и дугопругаш Ил 96-400. Наравно, потребно је створити капацитете за серијску производњу неких од њих. Суперџет је већ „радни коњ“ који им покрива скоро све руте за иностранство. Браво!

Д

ПД (перспективный двигатель) 8 је предвиђен за ССЈ – суперџет, ПД14 за МС21, док је ПД35 за предвиђен за наследника Ан124 – Слон. Било је неких идеја о преради тадашњег ИЛ 86 на двомоторац (иначе летео истим, одлична летелица), међутим остало је само на идеји. Цифра иза ознаке ПД означава потисак мотора у тонама.

Be

4motorci su stvar proslosti……..

a ovi jos kubure po tome

Odgovori
Dj

Ma sve ok, za svoje pare mogu leteti i osmomotorce, to naravno nece moci sleteti nigde na zapadu ali ce zato da se nalete po Bahreinu, Kini, Indiji i ostalim omiljenim ruskim turistickim destinacijama.

Mu

Budućnost je četverokrilcima. McDonnell Douglas je imao takav avion, ali je stopiran zbog ove gluposti s Dreamliner-om. To je ono kad se liječe kompleksi na autoritetu.

Mu

Nije da se hvalim, ali ja sam riješio problem potrošonje goriva na mlazno protočnim motorima i napravio teoriju i nacrte za krilo s konstantnim liftom uz promjenjivu brzinu i otpor. To su mi ukrali iz stana oko 2009. godine. Sutra će mi takvi kao ti reći da ste vi to napravili.

Be

Vidis Djuka, nece se ni tamo naletjeti

Go

To je sve OK. Lijepo je bit sposoban i u mogućnosti napraviti vlastiti avion tih karakteristika koji zadovoljava sve sigurnosne i tehničke standarde. Naravno divljenje dolazi iz domeće i svjetske javnosti. Rusi su i ranije za vrijeme SSSRa pokazali da mogu napraviti sve pa i najsofisticiraniju raketnu tehnologiju. Ipak život nije tako romantičan i SSSR se raspao upravo radi takvih programa (čitaj neefikasnosti, neproduktivnosti, neekonomičnosti…) Rusija nije ni prva ni zadnja zemlja koja je i ponovno će propasti (ako već nije) radi neznanja i dominantnog samoubilačkog ega.

Be

8 000 i nesto kusura dometa????

Ozbiljno zaostaje i za A380, A 350 i B787

Odgovori
Mu

B787 ?
Zar on nije pao na pokusnom letu ? Navodno su krive ugljične legure s negativnim koeficijentom linearnog rastezanja.

Mu

@ Beduin
Ja sam vidio snimku na kojoj lik mijenja minus u plus u tablici koeficijenta linearnog rastezanja materijala za izradu B787 kako bi sabotirao razvoj tog aviona. Zbog toga to pitam. Vjerovatno je u pitanju isti ovaj s kojim ja imam probleme.

Du

Nije Rusija ni trebala da uzima zapadne avione jer zapad ce uvek to da iskoristi protiv Rusije ili bilo koje druge zemlje koja se drzne da vodi suverenu politiku van okvira zapada. Stara deviza ” use u svoje kljuse” je itekako aktuelna danas.

Odgovori
Go

Nije moj prijatelju Rusija kupila zapadne avione jer je ucjenjena ili se dodvoravala zapadu. Kupila je jer su kvalitetom i efisnošću kao i cijenom ekonomski isplatljiviji od ogromnih gubitaka koje je generirala njihova avio industrija nesposobna da napravi komercijalno isplativ avion. To je bio jedini pokušaj ruskog naroda da prihvati zdrava ekonomska pravila i postane normalna zemlja temeljena na istini i efikasnosti ali nisu izdržali.

Vl

Nije to nikakav razvoj vec modernizacija starog sovjetskog aviona. Sude Rusi suvu drenovinu.

Odgovori
ma

Rusija sve brže ide unatrag u sovjetsko vreme. Izvučen napušteni sovjetski avion po ukazu Putina. Šta je iduće – modernizovani AN2?

Odgovori
Ma

@ max pa teško da je Il 96 avion iz Sovjetskog doba, korena ima to da, iako je nastao iz IL 86 koji je u potpunosti avion Sovjetskog doba po svemu. Ovaj avion je imao prvi let krajem 1988.godine, sertiftikovan je 1992.godine. Proizvedeno ih je jako malo, i zbog nedostatka finansijskih sredstava projekat je obustavljen 90 tih, pa je opet pokrenut 2006.godine za potrebe Kubanskog , Kineskog i Brazilskog avio prevoznika. Uglavnom avion nije išao u serijsku proizvodnju zbog finansija, i zbog uvođenja zapadnih aviona u Aeroflot, pre svega Airbus i Boeing aviona, a i zbog velike potrošnje. SAda su nastavili i unapredili projekat jer su na to očigledno primorani, i ono što se vidi je da se sada oslanjaju na svoje snage ne na uvozne proizvode. I ovaj avion sada zaista liči na nešto, mnogo je unapređen u odnosu na prethodnika Il 96 M i Il 96 300. Uosalom i Boieng 737 se razvija evo već od 1967.godine ak ose ne varam, i evoluirao je u seriju od 13 različitih varijanti od pomenutog 737 100 pa sve do 737 Max 8 i 9. Naravno navedeni avioni nisu za poređenje, ipak je Boeing Boeing, marka i legenda za sebe. Uvek bih dao prednost Boing avionima u odnosu na sve ostale, pa i Aribus avione, al to su sada lični afiniteti.

ja

Поштовани господине, у овим околностима ово је МОЋ . …нисам сигран да ће те схватити….поздрав

ma

@Markus od četveromotornih aviona su svi odustali pa i Rusi od il96. Sad se izvlači iz naftalina…
Jel mu i dalje treba inžinjer u pilotskoj kabini?

Dj

>> Jel mu i dalje treba inžinjer u pilotskoj kabini?

Haha, treba ekipa inzinjera, jedan za levu pogonsku grupu, drugi za desnu, pa inzinjer za ocitavanje kazaljki meraca pritiska u pneumaticima i hidraulici, pa inzinjer kompresije kabine, zatim radiotelefonista itd.

Ma

@ Max Poštovani, tako je, slažem se sa Vašom konstatacijom. Na žalost ili na sreću 4motorni i 3motorni avioni postaju prošlost, dva motora su standard iz više razloga, koje sam nabrojao u komentarim ispod i iznad ovog. Da li treba ili ne treba inženjer u kokpitu iliti pilotskoj kabini, po meni ipak zavisi od aerodroma na koji se sleće: ako su u pitanju uobičajeni aerodromi, dva pilota (kapetan i kopilot ili 1.oficir) su sasvim dovoljni da konfirgurišu avion za sletanje. Ipak kada je u pitanju sletanje na neke vrlo zahtevne aerodrome, kao što je recimo aerodrom Laso u Himalijiima, mišlejna sam da je neophodan treći pilot (drugi oficir) u svim avionima, koji bi uz pomoć elektronskih karata navodio avion između visokih vrhova planina, a i uvek dobro dođe treći par očiju, tako da nije za potcenjivanje prisustvo trećeg člana posade, u takvim situacijama. Bilo je više padova aviona prilikom sletanja na zahtevne aerodrome samo iz prostog razloga što su bili preopterećeni zadacima, a uslovi su bili takvi da je bilo obavezno letenje u IFR uslovima. Tako da ne treba potcenjivati ni 4motorne avione ni tročlane posade, tako je bezbednije, ali nije ekonomično kako sam naveo u komentaru izad. Bezbednost iznad svega.

va

dolet 8000km komedija a350 16 000km to je dupla potrošnja i tu završava svaka priča o prodaji izvan rusije. samo kinezi mogu da naprave avion u budućnosti a od iljušina nema ništa dizajn star skoro 40 godina

Odgovori
PS

I da i ne. Ovo je samo međukorak ka verziji sa dva motora, koju planiraju u narednim godinama.

Pi

Il-96-400 je manji avion (kraci za 10 metara) koji nosi manje goriva u poredjenju sa A350-1000 ili A350-900/-900ULR. A350 je dvomotorac zadnja rec tehnike i mnogo skuplji po komadu nego IL-96-400. Imati 4 motora je sigurnija prica jer sa otkazom jednog motora se ne menja mnogo, kod A350 ako jedan motor otkaze, problem je ogroman za pilote!

Definitivno ovaj Ruski avion je privremena iznudjena mera, koji ce svojim uvodjenjem da ubrza razvoj novijih derivativa iste platforme.

Dj

Pa to je tako ali Rusija je odabrala da bude samodovoljna i da se izoluje od zapada tako da ili ce kupovati svoje avione, kakvi su takvi su, ili kineske. Trece opcije nema, sumnjam da Erbus ili Boeing masine mogu da se prokrijumcare preko Kazahstana ili preprodaju preko Indije. Na medjunarodnom planu bi evtl. mogli imati uspeha na trzistu S. Koreje i Gaze.

Ku

Za ruski avion su svakako potrebna 4 motora, a dobro bi došao i još koji za rezervu. Što se tiče tehnologije, povratak u sedamdesete.

Zn

@PSA

Je l moguce da nakon bukvalno decenija letenja dvomotornim avionima, na specijalizovanom sajtu (ne komentari B92 i slicne gluposti) ljudi dolaze i pricaju takve gluposti?

Va

Djuka Tržištu Gaze ? Treba da vas sramota prvo ,Gaza niti je država a pogotovu ako se uzme u obzir da je za 25 dana poginulo više civila nego za skoro dve godine sukoba u Ukrajini !

Be

Ovo je razvoj vec zastarijela i prevazidjena stroja…….

Nista od ovoga.

Odgovori
Mi

Da sam bar procitao tvoj komentar prvo pa da ne trosim vreme citajuci ceo clanak. Beduinova predskazanja buducnosti :-). Koliko si puta do sada na T6 napisao Nista od ovoga?

Pe

@Milos1977 Evo sta misle oni kojima je u avijaciji kao i u biznisu bitna i matematika i statistika, a ne propaganda:

„Il-96-400M je inferioran u odnosu na zapadne konkurente ne samo po efikasnosti, već i po dometu i kapacitetu. Maksimalni domet mu je 8100 km, a kapacitet 370 sedišta. Poređenja radi, Boeing 777-300ER iz Aeroflotove flote može da preveze 427 putnika i preleti razdaljinu od 11.200 km“

„Il-96-400M je modernizovama verzija sovjetskog Il-96-300. Još 2009. godine tadašnji ministar industrije i trgovine Rusije Viktor Hristenko rekao je da Il-96-300 nema perspektivu, a najveća ruska aviokompanija Aeroflot je sve ove avione povukla iz flote još 2014. godine.“
https://www.avianews.com/cis/2023/11/01/il96400m-first-takeoff/

Be

Milose, ovo je 2. put.

Mislim, letjet ce, ali samo unutar Rusije.

Onog trenutka kad rat u Ukrajini zavrsi a Rusija se reintegrira u svijetske tokove, ova skalamerija id na otpad.

So

Душане Петровићу, када украјински сајт коментарише модернизацију руског авиона, у добро познатим околностима, то је чиста ,“математика и статистика“ без пропаганде…Одлично ради ЦИПСА у Србији :))))

Pe

@Sovereign Ove cifre dometa i broja putnika aviona su preuzete od proizvodjaca,a to su Rusi, ne Ukrajinci.
Avion koji vozi 370 putnika na 8100km i trosi vise goriva, kosta po predjenom km vise od aviona Airbus, koji vozi 427 putnika 11200 km i trosi manje goriva.
Uz to, Iljusin ima 4 motora, od kojih svaki od 4 zahteva skupo odrzavanje, dok Airbuss ima 2.
To ne znaci da avion ne leti, nije bezbedan,i td, samo je neisplativ, – Iljušin gubi novac onoj kompaniji, koja koristi ovu letelicu.
Upravo zato je cak i ruska domaca kompanija Aeroflot, koju iz budzeta snabdeva Ruska vlada, i ne zavisi samo od zarade, jos pre 10 godina izbacila iz upotrebe sve Iljušine, dakle zbog para.

Mi

Dusane, niko ovde negovori da je ruski novi Il-96 efikasniji od Boingovih ili Erbasovih putnickih aviona iste klase. Rusi pravi onako kako umeju i mogu. To ne znaci da je za bataliti. Ja licno volim cetvoromotorase. Ako je zmaj napravljen da se moze unapredjivati, onda je daleko jeftinije da se to radi nego da se pocinje od pocetka. I Boing 747 se menjao i proizvodio 50 godina. Kako i Beduin kaze, prave ga za sevoje potrebe jer moraju, ako nista drugo.

Pe

@Miloš1977. Po podatcima iz 2022, u Rusiji, u civilnoj avijaciji leti 1287 aviona, od cega je 63% zapadne proizvodnje, a 37% sovjetske/ruske.
Ipak, veci deo tih 37% domacih ili 470 aviona, su avioni proizvedeni u SSSR, cesto mali avioni za daleko pristupacna mesta.
Rusi mogu godisnje da proizvedu 3-4 Iljusina,isto toliko MC-1 i Suhoj Superjet.
Tih 10-15 aviona godisnje ne mogu da povecaju procenat domace avijacije, jer svake godine neki broj aviona iz SSSR odlazi u penziju.
Nije sigurno da 37% nece opasti, posebno jer Rusi i ne proizvode te male avione sa propelerima koji lete po dalekim zabitima kao Kamchatka i td.

Br

Nasljeđe Sssr-a je ogromno, ali prošlo je puno godina…

Odgovori
Iv

Da je se SSSR transformisao umesto raspao….to bi jeziva sila bila. Cak i sa tranzicijom kakva je 90 tih na postsovjetdkom prostoru vidjena.

Odgovori
С

Погледај само мало шта је све тај СССР копирао од запада и представљао свом народу као супер конструкцију њихових инжењера па после сам изведи закључке ,,каква је то технолошка сила“ била. https://joyreactor.cc/tag/советский+копи-паст

Pe

@Ivkos SSSR je imao strahovite probleme jos 1960-ih.
Ne treba zaboraviti i da je citav deo SSSR od Stalingrada do granice sa Poljskom, bio potpuno unisten tokom 2 svetskog rata.
Staljin je odbio americku pomoc „Marsalov plan“,novac koji je podigao zapadnu Evropu posle rata.
Ogromni vojni budzeti u SSSR do1989 u kombinaciji sa socijalizmom su opustosili cak i najvecu zemlju sveta.
Reformacija SSSR je za tacku broj 1 imala odbacivanje komunizma kao ideologije, kao i politickih represija, sto i jesu uradili i presli na kapitalizam.

PS

Svi sve kopiraju. Znam kako se par Srba provelo 80ih. Naprave novi lovački metak (posebna priča je što ga nisu hteli u domaćim fabrikama), odu na Zapad, prihvate model za proizvodnju, radnik iz neke njihove fabrike unese par u suštini kozmetičkih izmena da se ne može pozivati na autorska prava i oni naravno radije plaćali prava nekom njihovom…
SSSR je ubijao nedostatak privatne inicijative a ne nedostatak ideja ili kreativnosti.

22

Onog trenutka kad se završi frka u Ukrajini i zapad odluči da opet posluje sa Rusijom, ove skalamerije će biti pobacane po livadama. Već viđeno.

Odgovori
Go

Pitanje je samo tko će platit sve ove ulupane milijarde za recikliranje propalih projekata. Avioindustrija je najnormiranija industrijska grana a za proizvodnju suvremenog putničkog aviona su potrebni enormno iskustvo i tehnologija, na koncu i strahovita financijska sredstva. Pogledajte Airbus, da li je ikad bio financijski uspješan a radi se o najboljim evropskim inženjerima i ekonomiji baziranoj na efikasnosti. Tvrtka broj jedan u branši ( nakon skandala s deamlinerom) koja po cijelom svijetu prodaje trenutno cijelu gamu putničkih aviona.

os

Prave rusi avione :)Fabrika aviona u Kazanju trebalo bi da proizvede tri aviona 2023. godine, sedam aviona 2024. i 2025 aviona 2026-10. godine.Gledajući unapred, recimo da 2023. godine u fabrici aviona u Kazanju još nije konačno sastavljen nijedan avion.Inače, prvi kazanski avion Tu-214 sklapa se za zamjenika premijera Rusije i šefa federalnog Ministarstva industrije i trgovine Denisa Manturova.Nekoliko aviokompanija već je izrazilo želju za kupovinom kazanskih aviona. Prvi na listi je Aeroflot. Aviokompanija je naručila narudžbu u aprilu 2023. godine i očekuje 11 „тушки“ iz kazanske fabrike. Aeroflot ne može reći da je vrlo zadovoljan kupovinom. Kompanija je zatražila da se izvrši 99 izmena u avionima Kazanj. Glavne tvrdnje:Unutrašnjost kabine razvijena je prije 30 godina, a malo je stara, treba biti modernija;
napraviti stalke za prtljag za ručni prtljag većim, kao u modernim avionima;Nadogradnja biznis klase;
Oprema za hitne slučajeve i spašavanje treba da bude ista kao i na uvezenim avionima;
Oprema u kuhinji treba da bude kao u uvoznim avionima.
Skoro stotinu promena može koštati Aeroflot oko 500 miliona rubalja, jer je obično kupac taj koji plaća.

Odgovori
Go

Kako netko reče dobro je da je Rusija proizvela avion oslanjajući se na vlastite snage. Današnja Rusija ne može proizvest frižider a da bude oslonjen na vlastite snage. Ove pritužbe kabinskog osoblja znače nove glavobolje za odjel ino nabave.

Ц

A zašto bi sada pravili nešto drugo? Kako im potrošnja mnogo ne znači, a sve rute kojima sada lete, a i još će neko vrijeme po svojoj prilici, sasvim je dovoljno 8100km. I zašto mora da se izvozi. Dakle, dobar plan, po svojoj logici, ne brinući mnogo za trendove, kompanijske doživljaje rentabilnosti i sve ono što podrazumijeva savremeni ekonomski postulati. Guraju po svome jer mogu. I drugi bi, po onoj iz Đekne: „I ja bi no trpim“.

Odgovori
os

Kako objašnjava stručnjak za avijaciju 116.RU Roman Gusarov, nerealno je dostići stopu proizvodnje o kojoj vlasti u Rusiji govore. Čak i da promenite konfiguraciju aviona kako biste zadovoljili zahteve avio-kompanija.Tokom prethodnih 30 godina, fabrike Kazana i Uljanovska zajedno su proizvodile tri aviona godišnje. Dve velike fabrike. Odakle će doći 20 u Kazanju? Ne mogu ni zamisliti. Do danas mogu proizvoditi dva aviona godišnje, a ako se previše naprežu, onda tri, ne više“, kaže Gusarov.On objašnjava da je za proizvodnju 10 ili čak 20 aviona godišnje (to je obim koji lokalne vlasti žele da dostignu 2030. godine), neophodno potpuno promeniti proizvodnju. Potrebno je povećati: više mašina, više osoblja.Gdje možete naći kvalificirano osoblje? Čak i da biste obučili diplomiranog inženjera, morate ga skolovat pet godina. I mi razumemo šta jučerašnji učenik može da uradi. Ništa. A čak i za pet godina, hoće li naučiti kako se prave avioni? Naravno da ne. Stoga mislim da je to
nerealno“, smatra stručnjak.

Odgovori
Pe

@oskondzija U sadasnjoj poziciji Rusije, svaki domaci projekat ima pre svega ulogu u politickoj motivaciji naroda za dalje okretanje ledja zapadu, i podrsku politike ruskog rukovodstva, uprkos citavom nizu ociglednih pogresnih procena i gresaka od 2022 naovamo.
U tom smislu, statistika i matematika u vezi efikasnosti ovog aviona, kao i perspektive produkcije nemaju znacaja.
Setimo se SRJ, gde je u jednom momentu ponestalo kamena temeljaca, koliko gradilista su „svecano otvorili“ predstavnici vlasti Milosevica.

Dj

>> koliko gradilista su „svecano otvorili“ predstavnici vlasti Milosevica.

Propaganda je cudna stvar. Posle debakla na Kosovu miloseviceva je vlast za narodne mase startovala pricu o „obnovi & izgradnji“ ratom porusene zemlje. Interesantno je da je, kako bi se kod gradjana svtorio utisak da nam niko nista ne moze i da je sve od kontrolom, tvrdjeno da su sve lokacije na kojima je NATO dejstvovano municijom sa osiromasenim uranom odmah uspesno dekontaminirane. Decenijama kasnije ta ista ekipa iz 90tih lansira suprotnu pricu gde se tvrdi da je cela zemlja (ostala) zagadjena radijacijom i kako se masovno umire od kancerogenih oboljenja.

Yo

Ako sam dobro razumeo Rusi su reaktivirali i unapređuju ranije napušteni projekat jer su na to prinuđeni, ali koji troši više uz duplo manji dolet i ima duplo više motora od stranih analoga – ali im radi posao na unutrašnjim rutama u ogromnoj zemlji.
Znači – imaju rešenje koje im radi posao, ali im treba više i bolje, a treba i povećati proizvodne pogone i odškolovati inžinjere.
S obzirom na to da su nakon godinu i po dana sankcija uspeli da krenu sa probnim letovima ipak nove mašine – do 2030. nije nimalo nerealno da ga upeglaju, iškoluju i obuĉe nove potrebne kadrove i povećaju proizvodne pogone i dostignu planirani nivo proizvodnje.
Međutim, o tom potom, ono što mene zabrinjava su komentari svakako stručnijih komentatora od mene o tome kako moderne, zapadne dugoprugaške ale dovode svoje pilote u ozbiljne probleme ako im otkaže jedan od dva motora!?
Pa da li je moguće da je to istina i da je ipak trivijalna ušteda goriva preuzela primat u odnosu na bezbednost leta!?
Neko ovde piše odokativno ili neki u proizvodnji aviona i naručioci nisu baš normalni!?
Batalimo Ruse, oni rade šta i koliko mogu, ali koliko je zeznuto leteti 2-omotornim dugoprugašima ako im otkaže 1 motor, a šiba nevreme sa jakim vetrovima i sl…

Odgovori
Be

Yoda…ne znam da li ti je poznato, ali dvomotorci prelecu oceane vec vise od 50ak godina bez nekih velikih problema.

Dj

Usteda nije trivijalna nego je ogromna, ovde imamo 4 motora sa malim bypass ratio, savremeni vazduhoplovi lete sa 2 motora sa ogromnim BPR

Modernim putnickim avionima se upravlja preko FBW, kada jedan motor prestane da radi kompjuteri kompenzuju sta treba, piloti nemaju dodatnog posla oko upravljanja avionom.

Pe

Danas avioni Airbuss i Boeinga cine 99,9 % ruske avijacije.
Demonstrativna je i prezentacija novog Boeinga Aeroflota pre neki dan
https://ria.ru/amp/20231101/samolet-1906608032.html
Kao i najava da ce Rusija sama da proizvodi delove za Airbuss i Boeing:
https://www.rusaviainsider.com/aeroflot-and-rosatom-join-forces-to-launch-pma-component-production-for-western-built-aircraft/
Nije bas jasno zasto Čemezov, bliski saradnik Putina jos iz doba KGB, tvrdi da su „dokazali da Rusija moze“; SSSR je jos pre 65 godina imao potpuno domacu proizvodnju putnickih aviona.
Upravo je za vreme Ruske Federacije prekinuto pravljenje domacih letelica, i presli su na kupovinu stranih.

Odgovori
Bu

Ovo ce se voziti i po Evropi. Boing zaboravite a i za nekih godinu dana Erbas. Skupljajte goriva koliko mozete nece ga biti do aprila-maja dok ne potece rusko. Oko 20. novembra pocinje zvanicno treci svetski rat. Pa nek je sa srecom.

Odgovori
ma

jao, zar opet.. nakon što smo se smrzli prošle zime bez ruskog plina, sada ćemo svi propasti bez ruskih putničkih aviona.

Dj

Hah, „vozice se“, naravno ako ista onda to, leteti sigurno nece.

Iz

Upotreba modernizovanog navigacionog sistema će poboljšati bezbednost letenja …..
….kao i preko terena bez orijentira – okeana, pustinja i prostranih šuma. Takve rute su najteže za navigaciju, pošto piloti ne mogu vizuelno da odrede lokaciju letelice i instrumentalno se kreću u vazdušnom prostoru

Odgovori
Jo

Četveromotorci su definitivno stvar prošlosti, bez obzira na to kako „Ruse nije baš previše briga za potrošnju“. 747 je napravljen i počeo se prodavati daleko prije nego što je usvojen ETOPS, a mlazni motori su u međuvremenu toliko evoluirali, kako po pitanju snage i ekonomičnosti, tako i pouzdanosti da je samo B777 napravljeno više nego 747, a proizvodnja A380 je neslavno završila kao najskuplji promašaj u povijesti komercijalnoga zrakoplovstva. Bile sankcije ukinute sutra ili ostale još godinama, naprosto ne vidim neku veliku budućnost ovom avionu…

Odgovori
PS

Radi se i na dvomotornoj varijanti ali se čeka glavni sastojak. Odgovarajući motor. A to neće skoro. Razvoj i testiranje traju podugo. Zato i ovaj „međukorak“ da pripreme ostalo polako za 21. vek. Dok ne signu odgovarajući motori tj..

Be

U segmentu civilne avijacije, sovijetska a sad i ruska industrija je oduvijek zaostajala od zapadnih pandana.

Jesu, proizvodili su….ali aparate slabijih performansi koji su u konacnici bili i skuplji od zapadnih pandana sto je u konacnici i pridonijelo krahu SSSRa.

I sama odluka o nastavku lupanja dragocijenih resursa u ovaj projekt je dosla od jednog covijeka a ne ekonomske logike.

Nista ruski vlastodrsci nisu naucili od SSSRa….srljaju u neminovni krah.

Pe

@Beduin Ipak je tokom SSSR bilo i slucajeva da sovjetska industrija nadmasi zapadnu- Tupoljev Tu 114, nastao iz bombardera Tu-95, sa cuvenim motorima sa duplim propelerima koje su napravili zarobljeni Nemci.
Ukupno su na avionu Tu-114 postavljena 32 svjetska rekorda u avijaciji.
Među dostignućima su:
Tu-114 je 24. marta 1960. godine, kojim je upravljala posada I. M. Sukhomlina, podigao 25 tona tereta u vazduh i preleteo zatvorenom rutom 1002 kilometara sa prosečnom brzinom od 871,78 km/h, postavivši osam rekorda.
Nedelju dana kasnije, ova posada je postavila još osam rekorda na Tu-114, putujući sa teretom od 25.200 kg od Moskve do Melitopolja i nazad – 2.000 kilometara – za 2 sata 20 minuta i 10 sekundi sa prosečnom brzinom od 857.277 km/h. 9. aprila postavljeni su novi rekordi:
avion je prevozio teret od 25 tona na relaciji Moskva-Sverdlovsk-Sevastopolj-Moskva, prešavši put od 5000 km za 5 sati 43 minuta i 14 sekundi; prosječna brzina je bila 877,2 km/h
Tu-114 je bio i:
– najveći svjetski turboelisni putnički avion;
– najbrži putnički turboelisni avion na svijetu; – jedini na svijetu turboelisni putnički avion sa zakosenim krilima;
-turboelisni putnički avion sa najsnažnijim turboelisnim motorom (TVE) i najvećom ukupnom snagom od svih turboelisnih motora instaliranih na jednom avionu
Bilo ih je ikad napravljeno samo 32….

Ma

@ Poštovani Beduine Realno krahu SSSR pored mnogo stvari, između tih koje ste naveli, odnosno pravljenju aparata slabijih performansi, najviše su pridonele 2 faktora- Rat u Avganistanu i Černobilska katastrofa. Obe su jako puunoo koštale SSSR. Ovo su sami Ameri zaključili, da se SSSR raspao sam od sebe, bez stranog mešanja tj stranog faktora, jer je bio truo iznutra, zasnovan na neodrživim osnovama i tu teoriju skroz podržavam.

Pe

@Markus1463 Jednom se i sa Vama slazem.
Ne zaboravite da su 1980-ih Sovjeti napravili i
–Akula klasu podmornica (Typhoon), 4 komada
-„Energija Buran“
-„Полюс“ , svemirski laserski top
I jos milion raznih manjih projekata
Uz to, imali su rat u Avganistanu,i Cernobilj.
Tipicna ruska histerija izolacionizma ih je dovela do toga da su sami sebi odsekli granu na kojoj sede, i u panici od „napada NATO“ doveli SSSR do bankrota.

Be

Markus, upravo tako.

E sad, usporedbe radi, cisto da vidis koliko je taj sustav SSSRa bio nazadan i zaostao, I Amerika je imala svoj Cernobil i Afganistan (i ne samo 1) pa se nije urusila.

Sto ti to govori?

Dusane, sovjetska industrija nikad nije nadmasila zapadnu.
Sve sto si pobrojao su extremi koji se nikad nisu materijalizirali u nekom vecem obimu da bi mogao izreci to sto si izrekao.
Da, to su pionirski pothvati koje, bas ta industrija koju si spomenuo, nije bila u stanju ispratiti da bi se izveo zakljucak koji si ti izveo, ‘sovjetska industrija nadmasila zapadnu’.

Dj

Apropo Cernobil, interesantan fakt, posle havarije velike kolicine tada deficitarnih prehrambenih namirnica, ovde pricam o stocnom fondu, bile su kontaminirane. Kako njihovo unistenje nije bila opcija, iz Moskve je naredjeno da se kontamirinao meso „pomesa“ sa ispravnim i podeli po celom SSSR osim Moskve…

mi

koji napaćeni anglosaksonski poltroni pa zar nije taj vas famozan boing morao da povuče celu seriju zbog udesa? isuviše usko gledate. ako su ti vaši bogom dati ameri sposobni što ne naprave motor za svemirske rakete nego koriste stare ruske što ne naprave hipersonične rakete i još mnogo toga , nesmeju da posalju tenkove da se nebrukaju kao što su se izbrukali sa patriotom .
f 16 kad se pojavi u ukraini biće oboren čim poleti zato ga i nešalju

Odgovori
ma

Zapravo jedino točno u ovom komentaru je da je Boeing napravio idiotluk sa 737 zajedno sa FAA. I dalje udaraju tu mrtvu kravu umjesto da već imaju spreman novi avion, tu ih je Airbus potukao do nogu. Rusi kaskaju 30g za svima kao što se vidi na ovom il96 – unaprijed propali projekat koji će potrošiti novaca i vremena.
Ovo ostalo napisano je rusofilija koja ni ne zaslužuje komentar.

Dj

>> napaćeni anglosaksonski poltroni

Prvi post komentatora miše i odmah krecu uvrede, ne razumem zasto se tolerise ovakav primitivizam u komentarima ?

Va

Djuka Pa ti si prvi koji ih imaš gomilu unazad ! Moje nisu puštali gde nema ničeg sličnog dok ste vi imali gomilu vredjanja unazad komentare i sa o su se nizali !

Jo

@PSA – Nije to tek tako prijeći s 4-motorne na 2-motornu konfiguraciju, čak i da je motor odmah dostupan To bi zahtijevalo potpuno novo krilo, budući da bi sve sile i opterećenja bila bitno drugačija. U svakom slučaju, ne vidim nikakve logike u daljnjem inzistiranju na ovom avionu kad nitko drugi na svijetu više ne razmišlja o četveromotorcima… nije samo A380 neslavno završio, prije njega se isto dogodilo i s A340…

Odgovori
Mi

Više poverenja imam u dva RR ili GE motora, nego u četiri ruska.

Odgovori
е

Иран и даље лети А300/310 и 747 (ако се не варам) после толико година санкција.

Значи може то, али Руси неће ‘то’. Руси су раскрстили са западом и спремни су да плате ту независност. Европа је раскрстила под притиском САД и такође плаћа цену.

2 мотора ‘више’ на авиону су ситна цена за независност од запада.

Запад је исто тако мислио да може да сруши економију пошто ће да искључи руске банке из Visa/Mastercard или SWIFT, ‘сигурне’ мреже за слање порука стандардизованог формата.

Заправо, SWIFT jе као WhatsApp где сви пишу на енглеском. Руси су направили своје мрежу после 2014. за поруке и картице.

Србија такође има своје мреже (Платнет и Dina картица) и не зависи од запада са те стране.

Odgovori
VJ

@ ех-Гастос
Poslednjom rečenicom si sve objasnio.
Bilo mi je i smešno, ali je i žalosno.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor