Kako je danas popodne javila Radio Televizija Republike Srpske, helikopter Helikopterske jedinice Specijalne antitetrorističke jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske obavio je jutros oko 10:30 časova prinudno sletanje u svojoj bazi u Zalužanima.
Kako Tango Six saznaje, radi se o helikopteru Ansat registarske oznake E7-MUP.
RTRS prenosi da je helikopteru prilikom leta „aktiviran protivpožarni sistem“ i da je let bio vežbovni.
– Prilikom uvježbavanja radnji i postupaka pri simulaciji otkaza oba motora, došlo je do signalizacije požara u odjeljku desnog motora. U skladu sa definisanim procedurama posada je aktivirala protivpožarni sistem desnog motora, te pristupila prinudnom slijetanju na letilištu Zalužani – navodi se u saopštenju, prenosi RTRS. Takođe se navodi da na helikopteru nema tragova vatre, odnosno da nije bilo paljevine.

Iz Policijske uprave Banjaluka naveli su da su po prijavi postupili inspektori za zaštitu od požara koji su na licu mjesta izvršili uviđaj i utvrdili da na helikopteru nema tragova vatre, odnosno da nije bilo paljevine.
Kako je Tango Six već izveštavao, Republika Srpska je helikoptere Ansat naručila juna 2020. godine. Prethodno je tender za nabavku helikoptera u vrednosti do 21,4 miliona evra bio raspisan 26. jula 2019. godine. Zvanična primopredaja prvog helikoptera izvršena je u Rusiji 23. novembra 2020., dok je letelica isporučena početkom februara 2021. Drugi helikopter stigao je u RS juna 2021. godine,. Obe letelice isporučene su kamionima. U martu je potvrđeno da treća letelica zbog rata u Ukrajini neće skoro doći u Srpsku.
Realni
Jako glupa odluka o nabavci tih heliša u momentu kad Srbija nabavlja H145.Umesto zajedničke nabavke zbog 101 razloga.
Tomix
Ansat je dosta jeftiniji od h145, i za ulogu policijsku ne treba bolji.
Srbislav Milovanovt
Ruski helikopteri su se dokazali kod nas Po svim parametrima su bili bolji od zapadnih Belova Dofena pa i Sihorskog u poredjenju sa MI 8 pa cak i MI 2 koji je bio u upotrebi do devedesetih godina Gazelu neracunam ona je bila nas proizvod To mislim na cenu nabavke cenu odrzavanja eksplotacije bez posebnih uslova sto sve zahteva zapadni helikopteri Ovi Zapadni su lepsi udobniji ali i neuporedivo zahtevniji U ostalom su to dva razlicita pristupa odrzavanja sve obuhvatne eksploatacije Ipak su Ruski otporniji Neosporno je lepse i udobnile vozitise u Rege Roveru nego u Ladi ali tamo gde prodje Lada ovaj nikad nece E tako je i sa Helikopterima
Petrovic Dusan
Potpuno netacno u vezi Range Rovera-pa da li ste ikada culi za „Camel Trophy“ gde su Land Roveri isli po najgorim terenima Afrike i Azije?
Zasto Lada nikad nije tamo isla?
A kad se prvi put pokvari Ansat da vidim kako cete da odete do Rusije na popravku ….ima da ide u muzej.
Miki
Nekadašnji helikopteri Sovjetskog Saveza jesu bili odlični.
Ali novi Ansat Rusije još nigde nije dokazan u dužoj i ozbiljnijoj eksploataciji.
BTW, Lade Nive su se raspadale posle 100000km. Land Roveri Defender 110 i 150 su bili neuništivi i posle 300-400kkm. A prolazili su tamo gde nisu mogle ni Nive.
Stare terenske Toyote ili JEEP-ove da ne spominjemo. Mogli su da sahrane po tuce Lada, svaki.
Vlado
Jak mi ruski Ansant sa kanadskim motorom. Gde cuvena ruska industrija koja pravi sve od igre do lokomotive.
letač u pokušaju
Miki,
Nive su većinu tih kilometara previle po terenu a Range Rover po putu. A trebao bi i cijenu nabavke i održavanja uporediti…
Kad budete imali firmu koja dosta radi na terenu (šumarija, geodetska firma, rudnih, niskogradnja, postavljanje antena, i sl..) onda vi svojim radnicima kupite svakom po Range Rover, jer je bolji…
Miki
@Letač u pokušaju
Govorim baš o Land Rover Defenderima (prethodna generacija do 2019), baš u firmi koja ih je veoma mnogo ajčila na veoma teškim terenima. Firma je posle dosta godina shvatila da jedino Defender, Toyota Hilux, Nissan Patrol, Isuzu pickup i još poneki japanac vrede para koje koštaju. Defendere 2014. i 2015. koristimo i danas, sa po 200-300kkm na satu. Od toga bar 1/4 ukupne kilometraže van puteva.
U istim uslovima eksploatacije, Nive su se jednostavno raspadale posle 4-5 godina, i manje od 100kkm. Zadnje generacije koje smo uzimali nisu izdržavale ni toliko.
BTW, Niva ima nosivost jedva za 4 osobe. Defender nam vuče 4 osobe i 100-200kg opreme i alata gde god treba.
Niva je odlična da dvojica šumara/geometra/zemljoradnika povremeno odu malo dalje od asfalta. Za rad nije.
Ranije su tek nešto malo više valjali UAZ-i. Nisu bili dugotrajni, ali su bili izuzetno prohodni i jeftini. Ali sa raspadom SSSR su tek oni postali užasnog kvaliteta i nekoliko njih je još „iz salona“ išlo po nekoliko puta u servis. U rashod su otišli posle 3-4 godine i jedva 50-60kkm.
Vlado
Morace se kupiti zapadni helikopteri sve i da nije bilo havarije. Prosto delova nema.
Jale
Ako je problem sa motorom onda nije nikakav problem posto je motor Canadski narucimo delove od Canadjana.
darko 122
Treba biti objektivan, ruski helikopteri su dobri, ali zapadni helikopteri su bolji, puno bolji, samo im je standard održavanja daleko viši, po strogim normama i za istočne uvjete vrlo skup. No kada se standard države uravnoteži sa zapadom, to je onda dugoročno puno jeftinije i puno sigurnije nego održavanje ruskih, naravno eksploatacija zapadnih mora biti strogo po propisanim normama, ruski imaju veću toleranciju. Najveći problem je u ljudskim glavama, jer treba učiti svaki dan pratiti biltene, promjene i iskustva i šrafciger i čekić zamijeniti laptopom (figurativno rečeno)
VJ
Najbolji pokazatelj je što je rukovodstvo RS kupilo ruske helikoptere iz propagandnih razloga, a kada lete rukovodioci koriste AW119 ili H215 od MUP-a Srbije. Ni na zemlji se ne voze ruskim vozilima.
Niko
Odavno nisam pročitao bolji komentar. Šta reći više…
Dollar
Poštujem.
Svarog
To je laktaški flex.