BEG airport status
LYBE 1806:30 Z 130°23KT 9999 FEW043 15/09 Q1011 NOSIG=
Republika Srpska nabavlja tri nova helikoptera za svoju Policiju, najverovatnije u pitanju ruski Ansati Republika Srpska među prvim inostranim kupcima novog ruskog helikoptera? / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Republika Srpska nabavlja tri nova helikoptera za svoju Policiju, najverovatnije u pitanju ruski Ansati

Kako prenosi novi portal Balkanska bezbednosna mreža, Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srpske ušlo je u proces nabavke tri višenamenska helikoptera i opremanja borbenim oklopnim vozilima Despot kojih će za početak biti naručeno osam komada.

Tango Six takođe saznaje, tragom istraživanja na ovogodišnjem vazduhoplovnom sajmu u Parizu, da će se Republika Srpska najverovatnije odlučiti za ruske helikoptere Ansat.

– Plan da se nabave tri helikoptera namenski za potrebe policije Vlada Republike Srpske je već odobrila i predviđeno je da se za tu namenu potroši okvirno 42,163 miliona konvertibilnih maraka odnosno oko 21,56 miliona evra.

Prema planu nabavke ugovor bi trebao da bude potpisan u trećem kvartalu ove godine.

U medijima u Republici Srpskoj prošle godine pisalo se o tome da je planirana nabavka tri helikoptera Ansat ruske proizvodnje, ali za sada nema potvrde o konačnoj odluci. – piše Balkanska bezbednosna mreža.

T9-AAB u bojama Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske / Foto: Aleksandar Radić, Balkanska bezbednosna mreža
„Alpha Bravo“ ponovo u bojama Helikopterskog servisa u septembru 2018. godine / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Balkanska bezbednosna mreža podseća da policija Republike Srpske do sada nije imala svoje letelice iako je jedna Gazela letela sa oznakama Policije od 2005. do 2008. godine da bi kasnije postala deo Helikopterskog servisa, organizacije zadužene za podršku vlasti i stanovništva ovog entiteta Bosne i Hercegovine:

– Za sada u okviru zadataka Helikopterskog servisa je podrška resoru unutrašnjih poslova, ali odlučeno je da se službe razdvoje i da policija ima vlastitu flotu. Gazela koja je nekada imala oznake policije Republike Srpske maja ove godine ponuđena je na prodaju sa još četiri Gazele koje su imovina Helikopterskog servisa. U floti će ostati jedan AgustaWestland A119 nabavljen 2018. godine i jedan Bell 206B Jet Ranger III proizveden 1980. godine.

Gazele postaju sve skuplje za održavanje, Jet Renger ostaje / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

U planu obnove flote Helikopterskog servisa je nabavka još najmanje jedne letelice pogodne za rutinske zadatke službe kao što su medicinski prevoz i zadaci podrške Vladi u prevozu važnih ličnosti i službenih lica. Nova policijska flota biće namenjena za kontrolu granice i teritorija u zaustavljanju ilegalnih migracija, zatim protivpožarnoj zaštiti, službi traganja i spašavanja i podršci antiterorističkoj jedinici i drugim delovima policije. – navodi Balkanska bezbednosna mreža.

Šta se nabavlja?

Premijera Ansata na ovogodišnjem Buržeu i prva premijera nekog ruskog civilnog helikoptera u Parizu posle više godina / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako je Tango Six saznao prilikom ceremonije predstavljanja novog helikoptera AW119 u septembru prošle godine, Helikopterski servis će najverovatnije nabaviti najmanje još jednu Agustu i sredstva u budžetu Republike Srpske za ovu nabavku su već obezbeđena.

Iako i dalje nema zvanične potvrde da Republika Srpska za svoju Policiju nabavlja helikoptere Ansat, Tango Six je na ovogodišnjem vazduhoplovnom sajmu u Parizu imao interesantnu interakciju sa predstavnicima kompanije Ruski Helikopteri povodom ove teme.

Naime, predstavnik ruskog proizvođača prilikom jednog intervjua datog na sajmu pomenuo je da je među prvim mušterijama Ansata „Republika Srbija“ (08:57 na snimku). Kada smo saznali za video pitali smo ih za zvaničnu potvrdu izrečenog i dobili odgovor da je u pitanju permutacija i da su mislili na „Republiku Srpsku“. Za sva konkretnija pitanja uputili su nas kompaniji Rosoborono Export koja će biti zadužena za ovu prodaju.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

L

Ja kao gradjanin Republike Srpske uopste se ne slazem sa nabavkom ovih helikoptera, jer je za nas to PRESKUPO. RS ima mnogo vecih problema od helikoptera, ekonomija je sve losija, uslovi za zivot sve tezi i tezi, hiljade gradjana svake godine napusta RS, jer je zivot ovdje nepodnosljiv.
A sa druge strane licno znam da se i dosadadsnji helikpteti iz Mup-a i HSRS mahom koriste za privatene letove vladajuce stranke, njenih funkcionera. Poznato je da vlast koristi helikptere za odlazak na turisticke destinacije, na zborove po selima, na izborne kampanje iz grada u grad, pa cak se helikpteri koriste za prevoz pjevaca i pjevacica, a sve to o trosku gradjana za koje je to jednostavno previse.
Zaista nisam htio na ovome sajtu da mijesam i politiku, ali to je prosto nemoguce izbjeci kada je ovakva situacija u pitanju, jer nam je svima jasno da se ovakve letilice u RS ni priblizno ne koriste u svojoj pravoj namjeni, nego mahom za licne potrebe trenutne politicke vlasti.

Odgovori
F

Sreća, pa se ljudi, koji se bave ovakvim nabavkama i imaju u vidu održavanje tehnološkog nivoa jednog društva (u mnogome izražen i kroz proizvodnju, osposobljenosti za remonte, broj aktivnih letača/pilota/inženjera/tehničara, ali i korištenje najsavremenije tehnike), ne bave jeftinim politikantstvom.

Ako uzmemo u obzir procese oko ovih nabavki, neko je to prilično kvalitetno obavio – rješavaju se stare tehnike, a nabavljaju se najnovije letjelice, koje će se dugoročno svakako isplatiti. Pored toga, jako dobra stvar oko razdvajanja policijske komponente, od ove civilne, vezane za Helikopterski servis RS, kao i postepeno unificiranje svake flote. Sve u svemu, oba tipa (i Ansat i AW119) su respektabilne multifunkcionalne platforme, oba sa PW pogonskim segmentima, što će sigurno i održavanje učiniti jeftinijim u nekoj mjeri.

Ovo su sve odlične vijesti. Bravo za RS!

B

Ja kao građanin Republike Srpske se izuzetno slažem sa ovom odlukom. Problemi sa migrantima sve izraženiji, pomoć u slučaju prirodnih nepogoda, potjera za kriminalcima, saobraćaj (Zvezda bi izgubila košarkaša da nije bilo hitnog transporta do Bg). A lijepo je vidjeti kada na zboru sleti helikopter, gdje da ga vidim inače?
A političari svih zemalja koriste privilegije sa ili bez helikoptera. Konačno, za te potrebe je Agusta a Ansati bi bili za policiju. A i političar ako negdje treba da ide, treba da ide odnoran i da zna šta radi a ne grogiran od puta. Zamisli iz BL odeš u Trebinje autom i vratiš se isti dan, pa tri dana ne možeš doći sebi.
Ja sam drugačijeg razmišljanja i niskim da bi se trebala u Trebinju osposobiti pista pa da se napravi mini linija do BL sa C208 ili, eventualno, Let410. E tu bih nožda ukinuo jedan helikopter i za njega napravio pistu i kupio avion… A imao bi dobar dio funkcija (prevoz vrćeg broja osoba, monitoring požara i izbjeglica, prevoz tih političara, itd…)

D

@LQBL, druže mani se politike, ovo je vazduhoplovni portal.
Ansat je dobra mašina, pokazao se dobro u Rusiji, biće super ako ga nabavimo. Dobra je stvar da kupimo nešto na Zapadu a nešto i na Istoku.

I

Ovi Milini jedino podrzavaju nabavku hahaha. Gledamo sam kada su bile poplave ovi helici sluzisli samo da RTRS pravi reportaze, a narod na krovovima kuca sjedi. Da nije bilo vojnih helikoptera tesko da bi bili spaseni. A to do Trebinja ako su im prijeko potrebni helikopteri da slijecu na aerodrom koji postoji u Trebinju na papiru ali ne i u realnosti, pa zasto onda kupuju skupocjene automobile?
A za namjene helikptera u Mup-u Rs mogu samo sluziti kada je defile dana RS da nadlijecu zgrade po Banja Luci. Nisam nikada cuo da su nam helikpterom iz Mup-a bil ukljuceni u neku akciju za bolju bezbjednost gradjanja.

M

@Ilić Petar Sve što si napisao upravo ide u prilog nabavke ovih helikoptera, jer su oba tipa vrhunski osposobljena za evakuacije o kojima govoriš, za razliku od Gazela, kojima se trenutno raspolaže. I da,…ovu nabavku ne podržavaju „Milini“, nego oni koji se raduju razvoju vazduhoplovstva u Srpskoj. Čini se da se politikom ovde bave neki drugi.

A

@LQBL
Razumem frustracije prijatelju, ali bojim se da tu ne moze nista sa gradjanske strane da se ucini. Ako vam je za utehu, medicinari i nastavni kadar u srpskoj ima dva puta vecu platu nego u Srbiji, a troskovi zivota su manji tako da, neke stvari dobro funkcionisu, ali da, ta korupcija razara. Mozemo samo nagadjati bez koliko aviona i helikoptera je Srbija ostala zbog namestenih tendera, javnih nabavki preko trecih lica i kao sto ste pomenuli vozanja pevaljski i sta vec ne. Ali ako cemo biti potpuno fer, ne nabavka ovih masina nista za opste dobro nece uciniti jer su izdaci mali na ukupan broj gradjana. Cak ce dugorocno doneti ustede, jer stara tehnika zahteva vece odrzavanje, a nova doprinece bezbednosti jer kad ne budu tresli sljive helikopterom, mozda i posluze ako ne daj boze zatreba gradjanima, a zatrebace

S

Bravo LQBL.
Naravno, svaka Vam je na mjestu.
Sa profesionalne strane to niko ne bi osporavao, svaki napredak je dobro dosao (da je sve po zakonu), ali prioriteti… U RS narod vjerovatno zivi najlosije u citavoj Evropi, a ove bahate glavonje na helikoptere pare trose…

L

Sascha410 da zaista je moj komentar bio u tome pravcu. Kada covjek zna kako se zloupotrebljavaju ovi helikopteri od pojedinaca u RS, onda mi tesko srcu pada ovakava nabavka, jer znam da ce to obicnog gradjana RS skupo kostati. Da smo iole socijalna i moralna republika svako normalan bi se radovao ovakvoj nabavci, u smislu hitnu slucajeva, pomoc ugrozenim u elementarnim nepogodama, suzbijanju kriminala i povecanju bezbjednosti itd. Ali kada republikom upravlja jedan covjek sa njegovom armijom glasaca, ove gore aktivnosti ce biti sporedne, a primarne ce biti njihove licne potrebe.
AL-41F1 visina tih plata nije mjerilo uspjeha. Imate na internetu visinu zaduzenja zdravstvenog i obrazovnog sektora, pitanje je dana kada ce dozivjeti krah. Visina tih plata je hitan potez da se zaustavi odlazak osoblja u druge drzave. Kako i dokle vrijeme ce pokazati (ali sitno brojima).

G

@LQBL, @Sascha410 i sl. – Pošto politika ovde evidentno ne prestaje, evo par podataka vezanih za temu. Usluge medicinske evakuacije, koje pruža HSRS su potpuno besplatne za korisnike, čak i za one sa neovjerenom knjižicom,…Fond zdravstva RS pokriva sve troškove. Kome će biti odobren hitni vazdušni transport odlučuje isključivo doktor, na osnovu hitnosti intervencije. Mjesečno se interveniše u prosjeku 10 – 16 puta, a ponekad i više puta dnevno. Na godišnjem nivou, pošto se gotovo uvijek radi o situacijama opasnim po život pacijenta, Servis spasi od 120 – 150 života. Svi ljudi, koji rade ovaj posao unutar HSRS su istinski heroji i zaslužuju najbolje uslove za rad, na najsigurnijoj opremi. Bilo bi interesantno čuti reakcije nekoga od ovih 120-150, na ovu vašu priču.

S

@Al-41F1,
Huuuuuu. Sta reci, a ne zaplakati?!?

Al-41F1 12:29, 31. jul. 2019.
„Standard u Srspkoj nije sjajan, ali nije ni blizu najlosiji u Evropi, nije ni katastrofalan, sta vise, u globalu, bolji je nego u vecini delova Srbije ako cete realno. Koliko god to vama sada zvucalo nerealno, prosto tako je.“
BiH je po svim ekonomskim analizama te analizama kvaliteta zivota I zivotnog standarda institucija koje se time profesionalno bave na samom zacelju u Evropi (Evropski kontinent). U zavisnosti kako ko to sagleda BiH se ranguje na oko 30. mjestu od 34 zemlje. Dakle skoro nam je najlosije. Ili da narod vjeruje Vasim pausalnim izjavama.
Ako politicko rukovodstvo jedne zemlje nema uticaja na ekonomsko stanje u zemlji I dobrobit stanovnistva ko onda ima?! Njima individualno ekstremno dobro ide, toliko dobro da bi u normalnim drzavama tuzilastvo I sudstvo imalo pune ruke posla.
I ponovo, ovde niko nije bio izricito protiv obnavljanja opreme vec protiv maloverzacija, nezakonitosti, zloupotreba, prioriteta…

A

@Sascha410
Prosecna plata u BiH je veca nego u Srbiji od skoro, a troskovi zivota su manji. Ja vama licno ne mogu mnogo pomoci, ali takav je presek u globalu. Kao sto sam napisao, mozda vam izgleda neverovatno, ali prosto tako je. Nisam ja to izmislio. Jako puno prijatelja imam iz srpske, nista drasticno losije nije nego u Srbiji, a oni tamo imaju sliku zbog medija da ovde cveta cvece i sve napreduje samo kod njih ne, sto nije istina.
Ne kazem da je „dobro“, naprotiv, niti sam rekao da rezim nije korumpiran, ali da je „najgore u Evropi“ to nije ni blizu, ali ni blizu istina. Prosto nije. Niti je istina da „nikad gore nije bilo“….ne da je bilo gore, nego ne moze da se poredi.
To je ta kultura kukanja u koju je celo nase drustvo upalo, „jaoj jadni mi“.
Da vam odgovorim na pitanje, u principu, kad politicko drustvo bude imalo sto manje uticaja na ekonomsko stanje, tada ce najbolje biti. Dok je „socijalna drzava“, kao sto ste napisali, bice dovoljno lose da se ne mozemo iskobeljati(kao kolektiv), a opet dovoljno dobro da se ne pokoljemo izmedju sebe i tako u krug.
Sto se pripriteta, malverzacija i sl tice, nista, ama bas nista u privredi se ne bi promenilo da je ova investicija otisla bilo gde drugde. Prosto je malo kesa. Republici Srpskoj treba 1. jaka privreda Srbije koja ce investirati ogroman kapital(recimo 10 milijardi kroz 5 godina prvenstveno u infrastrukutur). 2. resavanje korupcije(to morate sami). Par helikoptera gore-dole nece resiti nista na ta dva polja, a korist ce doneti veliku.

M

@Georgije
Napisali ste veoma interesantnu informaciju koju cekam odavno da neko napise.

„Usluge medicinske evakuacije, koje pruža HSRS su potpuno besplatne za korisnike, čak i za one sa neovjerenom knjižicom,…Fond zdravstva RS pokriva sve troškove. Kome će biti odobren hitni vazdušni transport odlučuje isključivo doktor, na osnovu hitnosti intervencije. Mjesečno se interveniše u prosjeku 10 – 16 puta, a ponekad i više puta dnevno. Na godišnjem nivou, pošto se gotovo uvijek radi o situacijama opasnim po život pacijenta, Servis spasi od 120 – 150 života. “

Koji je izvor, i da li imate mozda tu informaciju za Srbiju.

Hvala unapred

S

@Al-41F1, kazem medju najlosijim u Evropi, a Vi uporno poredite samo I iskljucivo sa Srbijom. Da budem bezobrazan pa zakljucim da je Vama Srbija citav svijet. Salu na stranu, od preostalih 30 zemalja od 34 na listi za nijansu je navdno bolje u BiH nego u Srbiji, pa se eto I to slaze sa Vasm zapazanjima. Nego smo najlosiji u Evropi (ili da budem precizniji daleko medju najosijima).
@ Milos77 ponovnim navodjenjem, svjesno ili nesvjesno, izgleda da sirite neistine I dezinformacije.

M

@Sascha410
Iskreno me interesuje, zato sam i tražio izvor! Pitam da ne skitam.

A

@Sascha410
I ok ako Srbija i Srpska ne nabave helikoptere, gradjani ce ziveti bolje? Pa nece….U principu ovakva tehnika za SAR i MEDEVAC je kljucna u najkriticnijim situacijama, a da se ustede mogu napraviti negde drugde, naravno da mogu. Samo sta je tu je. Dzabe zalopoljke

M

@Miloš77 i ko je zainteresovan da čuje neke podatke o radu HSRS,

Dobra reportaža i direktor HSRS govori o aktivnostima Servisa:
https://youtu.be/ciNMLN8XX3k

a

Znaci helikopterski servis RS ce imati 2 operativna helikoptera (proizvodjaci SAD i Italija), policija RS ce imati 3 helikoptera (proizvodjac Rusija) – ukupno 5 helikoptera od 3 totalno razlicita proizvodjaca.

Odgovori
B

Pa ovaj Jet Ranger će vjerovatno biti prodan poslije Gazela, a nabavljene još 2 Koale za HS, tako da će biti 2 tipa helikoptera u RS. Uz prvu Koalu su pored pilota, obučeni inženjer i tehničar za održavanje, a isto će biti i sa Ansatom. Suštinski, policija će imati samo jedan tip, a HS takođe samo jedan tip,…naravno, to je proces, jer se ne radi o kupovini HotWheels-a! :)

B

Da nije smijesno, bilo bi zalosno. To je odraz strucnjaka iz RS koji su se bavili odabirom helikoptera. Uvjerio sam se da RS zaista ima problem sa kvalitetnim kadrovima u vazduhoplovnom sektoru, krenuvsi od citavog tornja na aerodromu Mahovljani, pa do svojih predstavnika i inspektora u BHDCA. Zamislite samo koliko ce biti slozen, i skuplji, proces odrzavanja, preobuka, zemaljske opreme, rezervnih dijelova i jos mnogo toga na 5 helikoptera, a 3 razlicita proizvodjaca. I onda se plasira prica sa su trenutne Gazele preksupe za odrzavanje. A ovo ce tek biti haos.

S

@Georgije,
Prvi validan I argumentovan odgovor. Zvucite kao da znate o cemu pricate I ja to ne bih osporava. Medjutim dozvolite da postavim pitanje, na stranici HsRS pise 144 medicinske intervencije. HsRS postoji od 2008, a ugovor sa Zdravstvenim zavodom imaju od 2014. Vase brojke I ono sto sam HsRS prezentuje ne odgovaraju ali ni blizu?!

Takodje, imao sam priliku da razgovaram sa ljudima iz HsRS oni takodje nisu pominjali brojke ni blizu ovima koje Vi navodite, a iskreno obradovala bi me vijest da ste u pravu.

Izreka kaze: „Ko je spasio jedan zivot taj je spasio citav svijet“. Dakle ovo nije niti upitno niti diskutabilno. Takodje je neupitan znacaj napredka, razvoja vazduhoplovstva I prosperiteta uopste. Ovo niko ovde nije nicim pokusao da ospori.
Upitni su metodi, nacin, prioriteti, zakonitost iznad svega.
Bilo je par kratkovidih komentara koji tvrde da nikada bolje nisu zivjeli. Meni je najiskrenije drago zbog tih I takvih pojedinaca medjutim neosporna je cinjenica da narod u RS zivi najlosije u Evropi, ima najlosiji standard, a tome samo moze da zahvali ovima na vlasti. Toliko o njihovoj sposobnosti I zaslugama. U SFRJ niko nije prebirao po kontejnerima za smece da bi se prehranio, a danas je to, na zalost, uobicajena slika zahvaljujuci politici I nasim bajnim vodjama. Ovo je fakat I svaki pokusaj slikanja drugacije stvarnosti je besmislen.
Dobre stvari koje cini HsRS su za svaku pohvalu, ovde se negoduje na sve lose stvari koje se tamo desavaju kao vozanja nedostojnih politicara, pjevaljki, koristenja narodnih para u privatne svrhe…

Medicinski servisi drugdje u svijetu su drugacije organizovani, pa se sa pravom moze postaviti pitanje nacina trosenja nasih para. RS novcem poreskih obveznika (posudjivanjima iz MMFa) trosi milione u firmu koja je drzavna/privatna???, a Zdravstveni zavod placa, opet nasim novcem usluge prevoza. Ispravite me ako grijesim.
Ovde niko nije negativan da bi bio negativav vec iskljucivo s razlogom konstruktivno kritican.

A

@Sascha410
Standard u Srspkoj nije sjajan, ali nije ni blizu najlosiji u Evropi, nije ni katastrofalan, sta vise, u globalu, bolji je nego u vecini delova Srbije ako cete realno. Koliko god to vama sada zvucalo nerealno, prosto tako je.
Ne kazem da ne treba menjati svasta, niti da je rukovodstvo „dobro“, no sveopste stanje nema veze s time, bar sa ekonomske tacke gledista.
Za helije je takva situacija pa je takva. Oprema nova treba, to sto ce ona mimo svoje namene evidentno da se sluzi necim drugim je vec druga tema.
Pa u Srbiji su ljudi tragicno zivote izgubili jer nije postojao definisan sistem reagovanja u hitnim situacijama, niti oprema, niti uslovi za obavljanje takvih poslova….Sad su ti uslovi tu.

O

3 nova Ansat-a za MUP, i vjerovatno 3 nova AW119 za HSRS, je fantastična vijest za vazduhoplovstvo u Republici Srpskoj. Ono što nedostaje je kvalitetnija vatrogasna komponenta, jer 1000l, koje mogu da ponesu Koale, nije dovoljno za gašenje. Tu bez 5000l nema neke učinkovitosti – da ne govorimo o rizicima prilikom gašenja požara, kojima bi bespotrebno izlagali novu tehniku i ljude, za veoma upitan učinak. Vjerovatno bi nabavkom minimalno 2 polovna, remontovana Mi-8, za naizmjenične letove i efikasnije gašenje, i ta funkcija mogla biti zadovoljena.

Odgovori
B

Ima polovnih Mi 8 koliko hoćeš na Mahovljanima, samo nema remontovanih 😒

M

Dobar izbor za RS!

Odgovori
I

Kada na portal posvećen vazduhoplovstvu postavite komentar, kako ne treba ulagati u vazduhoplovnu tehniku, to je prvi znak da ste zalutali, ili ste samo maliciozni, jer svaki zaljubljenik u avijaciju će ovakve vijesti dočekati sa oduševljenjem. U regionalnom smislu RS praktično uvodi dva nova, tehnološki najsavremenija tipa helikoptera, i strateški radi na unificiranju svoje tehnike, što su odlične vijesti, ne samo za RS, nego i za region, pošto Helikopterski servis RS nerijetko radi medicinske transporte i regionalno.

Odgovori
O

Odlične vijesti! I za HSRS i za Policiju. Svi oni koji su protiv nabavljanja helikoptera zato što ponekad prevezu nekog političara ili pjevačicu neka razmisle malo koliko znači samo jedan život koji se spasi intervencijom HSRS. Jedan spasen život je opravdao kupovinu. I kad mi neko napiše da se u RS loše živi… Pa izađi malo, prošetaj pa vidi. Ja radim u RS-u, imam 42 godine. Radim u privatnom sektoru i nikad u životu nisam bolje živio. Ali radim, i trudim se. A Bogami i zaradim. Samo naprijed, da dugo lete i da što više političara prevezu, a što manje bolesnih i nastradalih. Sretno!

Odgovori
V

Upravo tako…
Da li je helikopter RS prevezao i teško povređenog košarkaša Kuzmića ili je u tu svrhu korišćena letilica drugog vlasnika?

Z

Bravo, kolega. Ista stvar i kod mene,…36 godina, Hrvat sam, živim u RS, privatni sektor, posla koliko hoćeš, jer pametnjakovići samo pametuju, ali malo ko hoće ili zna nešto da radi. Samo se vodi politika i tamo gdje joj nije mjesto, kao npr. na portalu namjenjenom zrakoplovstvu. Sretno i tebi i radujemo se svakom tehnološkom iskoraku u Srpskoj na dobrobit svih nas.

O

Hvala Zlatko! Ja sa Srbin, ti Hrvat, onaj Bošnjak… Zar je to važno? Helikopteri HSRS su tu za bilo koga. Letjeli su i spasavali ljude širom BiH. Često vidim AW119 koalu u letu, milina za oči. Znaš da su momci uvijek spremni da pruže bilo kakvu pomoć. Nabaviti još jednu 119-ku i tri Ansata bila bi prava stvar za sve nas. Vlad, upravo je HSRS prevezao povrijeđenog košarkaša u Beograd.

Z

@Oli Pomenuo sam nacionalnost čisto radi toga da se shvati već jednom da u RS i Hrvati i Bošnjaci dijele iste životne uslove kao i svi ostali, i da se ti uslovi ni malo ne razlikuju od okruženja – ko hoće i zna da radi, taj može, ko neće, taj sjedi za računarom i kritikuje sve živo. Medijski pritisak na RS i sve što se ovde radi postao je toliko nadrealan da je ponekad komično, pa sa tobom dijelim ovu frustraciju, kad pročitam da ovde ništa ne valja. I slažem se – neko veče sjedim u bašti i proleti helikopter po mrklom mraku i oblačno bilo pred kišu – AW119 ode na intervenciju bez problema. Divota! Još minimalno 1 treba nabaviti.

A

Bilo bi odlicno da uradite tekst na temu Ansata. Malo ima materijala na netu o tom tipu helikoptera, a izgleda skroz interesantno

Odgovori
B

Kada dođu, treba, u saradnji sa T6, policije i HSRS, napraviti uporedni test Koale i Ansata. Mislim da bi to bio pun pogodak za sve, a naročito čitalačku publiku.
Evo ja se prijavljujem kao test- putnik 😄

M

Nisu mi jasni ovi ljudi što kritikuju nabavke novih helikoptera. U Srpskoj je dosta mladih ljudi (u posljednje vrijeme dosta i turista), koji vole padobranstvo, paraglajding, biciklizam, treking, jahanje, planinarenje, lov, ribolov, jako mnogo prirodnjaka, koji nekad danima znaju boraviti po planinama u čitavoj Bosni. Priroda vrlo često zna biti nepredvidiva i sama spoznaja, da postoje dobro osposobljene službe traganja i spasavanja, mnogo znači da bi se čovjek opuštenije upustio u takve zaista neprocjenjive avanture. Ove nabavke će zaista podići nivo sigurnosti na puno veći nivo nego što je sad. Samo naprijed!

Odgovori
B

Kupovinom ovih helikoptera će se vjerovatno otvoriti poslovi u Bijeljinskom Orlu za saradnju na remontu ruskih motora.
Kad već caruje politikanstvo, to je dio gdje Mile nije najomiljenija figura.

Odgovori
M

U ovom konkretnom slučaju, motori na Ansatu su, kao i na AW119, američko-kanadski Pratt&Whitney (što jeste neobično sa političkog, ali razumljivo sa komercijalnog aspekta), tako da u tom dijelu nema neke posebne veze, ali svakako ova nabavka neće štetiti planu da Orao radi remonte motora za Mi-8, što je već u proceduri, ako se ne varam.

B

Velika se polemika vodi ovde, i dosta ima politike, ali evidentno i zlonamjernih provokacija. Koliko god to ne željeli da vidimo na Tango Six, ipak se danas specijalni rat vodi velikim dijelom i preko medija, pa i portala,…na žalost niko nije imun na te pojave.

Mislim da bi ekipa Tango Six trebala otići u Banjaluku i napraviti jednu reportažu o Helikopterskom servisu RS, gdje bi se dala jedna objektivna slika činjeničnog stanja o aktivnostima i potencijalima servisa, i konačno prestalo da dezinformacijama i nagađanjima. Možda nakon sljedeće nabavke nove tehnike? Pozdrav!

Odgovori
B

Kao što rekoh, uporedni test 😄.
A možda da dođu sa H145 pa da bude test utroje

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

17. Nov 2019.Pogledaj

Сремац na: Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

Ресурс.....па у томе се и огледа трагедија ове државе где се већ 20 година аматери уче како се она води...у свим сегментима....па и војсци. Тако да ја поздрављам било какав корак, кад се нешто корисно и паметно уради . Без обзира ко је тај који је урадио или наредио да се то нешто напраби.

17. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend