BEG airport status
Capital: Zbog rata u Ukrajini MUP Republike Srpske nije dobio treći helikopter Ansat koji nije ni plaćen Republika Srpska ostaje bez trećeg Ansata? / Foto: Ruski helikopteri

Capital: Zbog rata u Ukrajini MUP Republike Srpske nije dobio treći helikopter Ansat koji nije ni plaćen

Kako je prošle nedelje preneo banjalučki poslovni portal Capital, isporuka trećeg ugovorenog helikoptera Ansat iz Rusije u Republiku Srpsku nije realizovana usled okolnosti koje su nastale zbog rata u Ukrajini, što je ovom mediju i potvrđeno iz MUP-a Republike Srpske.

– Treći, neisporučeni helikopter, nije plaćen, niti je započeto plaćanje. Ugovoren je način plaćanja u ratama, a po isporuci svakog pojedinačnog helikoptera shodno utvrđenoj dinamici plaćanja – izjavili su za Capital u MUP-u RS.

Banjalučki portal otkriva i da je cena prvog isporučenog helikoptera sa medicinskim modulom, pripadajućim kompletom rezervnih delova, sredstvima zemaljskog održavanja, alatom i obukom, iznosila 6,2 miliona evra, a navedena je i cena drugog isporučenog helikoptera, koji je sa policijskim modulom, pripadajućim kompletom rezervnih delova, sredstvima zemaljskog održavanja, alatom i obukom, koštao 6,3 milona evra.

Treći helikopter je takođe trebao da bude sa policijskim modulom, a njegova isporuka je bila najavljena za januar 2022. godine. U MUP-u RS su za Capital još izjavili i da se servisiranje i održavanje dva isporučena helikoptera obavlja redovno i bez problema.

Tri helikoptera Ansat Republika Srpska je naručila juna 2020. godine, prethodno je tender za nabavku helikoptera u vrednosti do 21,4 miliona evra bio raspisan 26. jula 2019. godine, a ruska ponuda je iznosila oko 21,24 miliona evra. Zvanična primopredaja prvog helikoptera izvršena je u Rusiji 23. novembra 2020., dok je letelica isporučena početkom februara 2021. Drugi helikopter stigao je u RS juna 2021. godine, a interesantno da su obe letelice isporučene kamionima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Rusi moraju vratiti novac kako Srpskoj tako i Srbiji jer nisu izvrsili svoje obaveze. Toliko smo im bitni da se nisu udostojili isporuciti ugovorenu i placenu tehniku pre pocetka sumanute avanture u Ukrajini.

Odgovori
mt

Који новац да врате кад у наслову пише да хеликоптер није плаћен?

Vl

Prica za javnost koja ne pije vodu, zna se kako se ugovara i placa. Srbija je sve unapred platila pa helikopteri i druga tehnika nije isporucena niti ce u dogledno vreme biti.

Ž

Vlado

Србија није ни могла да добије наручену технику, сетите се да је тек у децембру 2021. најављено да су купљени додатни руски хеликоптери. Рат је почео после два месеца.

А ми не знамо шта смо заиста платили јер немамо увид у уговоре. Званично смо скоро сазнали да је за Панцире уплаћен аванс од 30 процената. И они су, као и остала техника, наручени 2021.

Ic

Sta ce im?!

Odgovori
Gr

Ja „prisustvovao“ nekakvoj vezbi pre 3 nedelje, sedeao u basti kod rodjaka, helikopter, bas jedan od tih, preletao celi dan, cule se bombe, puskaranje, cenim menavarska municija ali u sred naseljenog mesta. Zakljucak je, ono matoraca malo sto je tamo ostalo lozi se na nekakvu „borbenu gotovosti“ itd.

iv

Verovatno ce biti zabavnije sa rezervnim delovima, ruski proizvodjaci cu izuzetno poznati ko inace pouzdani partneri..

Odgovori
Nj

Pa dobro dva platili i dva dobili, a treci nisu ni platili tako da nista strasno, jer je moglo da se desi da su i treci platili a njega zbog rata sigurno ne bi dobili. Moje skromno misljenje je da bi bilo dobro da MUP Republike Srpske nabavi H145M kao sto je to uradio MUP Srbije. Svakako MUP Republike Srpske ima dobru saradnju sa MUP-om Srbije, pa smatram da je idealno imati isti tip helikoptera za oba ministarstva

Odgovori
Re

Racionalan predlog s’tim što Srbija treba da pomogne RS tj.da joj kupi 2-3 h145m i održava kao i za SAJ RS uz zajedničku intezivnu obuku.Nije to neka stavka za naš budžet a puno bi značilo našem narodu tamo.

Nj

@Realni
Drago mi je da se slazete. Mnogo bi znacilo za oba ministarstva, i po pitanju obuke pilota, i zajednickog odrzavanja, i zajednicke intenzivne obuke SAJ-a u sklopu oba ministarstva, i da ne nabrajam dalje sve dobre mogucnosti, i plus bi mnogo znacila ta povezanost srpskog naroda u RS sa MUP-om Srbije

Gu

Pitanje dopremanja opreme ili rezervnih dijelova za rusku opremu je isuviše ispolitizovano.
Jasno je da ruski avion, nebitno koji je, civilni ili vojni ne može proći kroz nebo EU ili NATO. Razlog su sankcije.
Nije jasno da kineski avion, nebitno koji je, ne može proći kroz nebo EU i NATO. Ako je to tako onda su na snazi sankcije i prema Kini.
Nije jasno da Indijski avion, nebitno koji je, ne može proći kroz nebo EU i NATO. Ako je to tako onda su na snazi sankcije i prema Indiji.
—–
Mislim da je problem ipak u srpskoj strani koja se boji da to oružje preuzme preko treće države, odnosno postoji strah od naknadne reakcije „prijateljskih“ zemalja.
Ako je stvarno u pitanju blokada Srbije i selektivnog propuštanja vazduhoplova onda je to neki vid blokade koja je donesena mimo međunarodnih ugovora.
Ako ima neko da razjasni situaciju sa aspekta međunarodnog prava i obaveza.

Odgovori
Ti

Pa nije zabrana za avio kompanije vec zabrana za teret.
Glup potez vlade da naruci naoruzanje koje ne moze biti isporuceno.Tebali su znati to pre a ne sad da kukaju.
A sto bi nato dozvolio prelet oruzja koje moze biti upotrebljeno protiv njega?Ni Rusi ni Kinezi nebi to dozvolili.

Gu

@TigerLand
Zamolio sam da mi eventualno odgovore osobe koje znaju više od mene. Sadržaj tereta se ispituje samo u slučaju da se krajnja destinacija nalazi pod sankcijama UN. Srbija nije pod sankcijama UN, a ni Rusija koja bi mogla isporučiti neke stvari preko posrednika.

Jo

Ko kontroliše teret koji prevoze komercijalni transportni avioni, na visinama od 10 hiljada metara? Ko bi presreo teretni avion iz Kine i prinudio ga da sleti? Ovde se radi o drugim problemima. Prvi je da bi dopremanje takve opreme izazvalo veoma loše reakcije na Zapadu, bez obzira što se radi o opremi koja je već plaćena. Drugi problem je da je ta oprema sada potrebna Rusiji.

U vreme kada je Srbija naručila tu opremu, nije bilo rata u Ukrajini i niko u svetu nije očekivao da će se desiti ono što se desilo. Ne vidim da je taj potez bio glup.

mi

@ Guardian da li je ruska vojna industrija pod sankcijama 40 država ? Da li je UN rekao da su uvedene sankcije tih zemalja zabranjene, šta onda očekivaš, pa ti onda utovari u avion Air Serbia par helikoptera ili pancira pa vozi ako možeš, a za kineske je vjerojatno ona zaobilaženje sankcija preko treče strane

Gu

@mikv
Pročitaj šta sam napisao, pročitaj šta si napisao.
@Jordan
Ovdje se upravo radi o biranju između dva zla. Država Srbija to može prebaciti ali zbog reakcije „prijateljskih“ zemalja to neće. Jasno mi je za Rusiju, šta je sa Kinom?
Ako je strah toliki onda je sve što rade i pričaju, Rafali, radari od Fr…sve je besmisleno.

mi

@ Guardian a valjda znaš šta je kršenje sankcija

Sr

Zesce glup izbor opreme od starta.

Odgovori
no

Autoru: ako helikopter NIJE isporucen januara 2022, gdje je veza s ratom u Ukrajini koji je poceo mjesec dana KASNIJE?

Prije ce biti da su entitetske finansije u rasulu.

Odgovori
Ž

nomen

То је био план испоруке, који је најављен.

Међутим, то је била једна од најава, могло се чути да је хеликоптер требао бити испоручен “током 2022“.

Каснила је испорука и прва два хеликоптера, 1-4 месеца.

Yr

Isporuka kompletnih sistema vrv. neće biti moguća na duži rok, međutim, rezervni delovi će skoro sigurno stizati. Prvo mnogi se proizvode i u Kini i Indiji, i lako se mogu dostaviti kao njihovi, drugo ko može da zna šta vozi avion koji leti do npr. Baku-a tri puta u nedelju dana i vraća se nazad. Tamo ide municija, nazad rezervni delovi. Naravno o tome se neće trubiti na sav glas, naprotiv, kukaćeš kako kanibalizuješ opremu, ali tako će morati da se radi i radilo se uvek. Pa mi smo pod sanlcijama UN 50 puta žešćim nego ovo preživljavali, uvozili i izvozili preko posrednika, pa preživeće se nekako i ovo. Pratite i sada koliko je povećan uvoz bivših sovjetskih republika sa zapada. Sve to ide u Rusiju, kao što EU „kupuje“ kinesku i indijsku naftu. Lažu sebe i još bacaju pare na posrednika.

Odgovori
mi

gledaj to ovako oni recimo kupuju po 50 $ , brent je 72 , 61 $ , oni prodaju rusku kao svoju po 60$ do 70 $, vidiš razliku, bez sankcija ural bi koštao isto kao i brent, znači Rusija gubi onu razliku u cijeni, 22 dolara, tko je onda na gubitku u toj računici?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Kontrolor na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

oni su pomoću tableta za 30 sekundi izračunali da im je za kilometar kraća pista dovoljna, svaka čast dobro su svi prošli

22. Feb 2024.Pogledaj

Dacha na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Na aerodromu postoji ostatak od komunistickog vremena a to je "tajnost podataka". Naime, postoji precizan Emergency response plan koji tacno objasnjava pravila i korake u ovakvim slucajevima. Taj ERP po kompanijama je javno dostupan svugde u svetu, samo je na aerodromu i u Srbiji strogo poverljiv dokument u koji uvid imaju mozda 5 ljudi na…

22. Feb 2024.Pogledaj

Dušan na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Ne poznajem protokole tako da će izneto biti logičko sagledavanje stvari od strane laika: Letilica koja prijavi oštećenje bilo koje vrste nebi smela da dobije dozvolu za prilaz gejtu, ne znam dal to postoji kao pravilo ali mi je nekako logično.

22. Feb 2024.Pogledaj