Bosni i Hercegovini odobrena nabavka lakih višenamenskih helikoptera AW119Kx

22. maj 2025

Dvadesetogodišnja tradicija saradnje: Ambasada SAD uručila počasna odlikovanja srpskim vojnim diplomcima, pukovnik RV i PVO jedan od odlikovanih

20. maj 2025

[ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

20. maj 2025

FEINDEF 2025: Prvi prikaz modela Erbasove besposadne letelice SIRTAP, moguća španska nabavka turskog trenažnog aviona Hurjet

19. maj 2025

[ANALIZA] Srbija odlučila da 70% troška nabavke Rafala finansira kreditom francuskih banaka

19. maj 2025

[ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

16. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

13. maj 2025

[ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

13. maj 2025

Nakon neostvarenje saradnje sa Utvom i nezapočete proizvodnje borbenih aviona u Srbiji, „Stavatti Aerospace“ sada u Americi prodaje svoja obećanja

12. maj 2025

[FOTO REPORTAŽA] Skromnom vojnom paradom u Moskvi, Rusija obeležila Dan pobede u Drugom svetskom ratu

9. maj 2025

[ANALIZA] Borbene mogućnosti ratnog vazduhoplovstva i PVO Pakistana

9. maj 2025

Operacija “Sindoor“: Prvi borbeni gubitak Rafala; Prilikom napada na pakistanske ciljeve oborena najmanje tri indijska borbena aviona

8. maj 2025

Bugarska ima poteškoće u prijemu prvog borbenog aviona F-16: „Hardverski problem“ nije otklonjen ni nakon mesec dana

7. maj 2025

Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

7. maj 2025

Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

5. maj 2025

Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

1. maj 2025

[NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

29. apr 2025

Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

28. apr 2025

[ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

28. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

25. apr 2025
Makedonski Centar za obuku postao deo NATO strukture za letačku obuku u Evropi
Helikopter Bell 206B-3 (402) Skvadrona za obuku i trenažu Vazduhoplovnog Vinga Armije Severne Makedonije / Foto: Igor Božinovski

Makedonski Centar za obuku postao deo NATO strukture za letačku obuku u Evropi

Kako je prošle nedelje objavilo ministarstvo odbrane Severne Makedonije, Skvadron za obuku i trenažu Vazduhoplovnog Vinga Armije Severne Makedonije, poznatiji kao Centar za obuku pilota (COP), pridružio se centrima za obuku pilota u Češkoj i Italiji kao zvanični centar NATO-a koji je deo strukture letačke obuke severnoatlantskog saveza u Evropi.

Ulazak ovog Centra u strukturu NATO za letačku obuku u Evropi potvrdilo je činjenicu da funkcioniše po najvišim standardima Alijanse u domenu obuke pilota helikoptera. Istovremeno sa Centrom za obuku pilota u Severnoj Makedoniji, dva kampusa za obuku u Grčkoj i Mađarskoj postala su deo ove strukture NATO-a.

Severna Makedonija je bila jedna od deset savezničkih zemalja, koja je zajedno sa Belgijom, Češkom, Grčkom, Mađarskom, Italijom, Crnom Gorom, Rumunijom, Španijom i Turskom pokrenula inicijativu za stvaranje NATO strukture za letačku obuku u Evropi i time potvrdila posvećenost naše države doprinosu jačanju kolektivne odbrane i bezbednosti, navodi se u saopštenju makedonskog ministarstva odbrane.

Cilj NATO strukture za letačku obuku u Evropi je izgradnja kompletne pilotske obuke – arhitekture koja će u Evropi pružiti mogućnost za sveobuhvatnu obuku pilota borbenih aviona, helikoptera i dronova za potrebe Alijanse.

Centar za obuku pilota su maja 2011. zajedno formirali makedonsko ministarstvo odbrane i izraelska kompanija Elmak – Elbit Systems of Macedonia. Na samom kraju 2020. godine je ova savremena škola za obuku pilota prebačena u Armiju Republike Severna Makedonija.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ne

A kad na leto plane stiže upomoć leteća konjica HJ MUP neutralne Srbije.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor