Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

5. dec 2024

Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

2. dec 2024

Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

29. nov 2024

Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

28. nov 2024

Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024
Poređenja čitanosti sajtova sa vazduhoplovnom tematikom na prostoru bivše Jugoslavije: Tango Six ubedljivo najčitaniji
Tango Six je najčitaniji medij koji se bavi tematikama civilnog i vojnog vazduhoplovstva na prostoru bivše Jugoslavije

Poređenja čitanosti sajtova sa vazduhoplovnom tematikom na prostoru bivše Jugoslavije: Tango Six ubedljivo najčitaniji

Prema podacima najreprezentativnijeg internet alata za aproksimativno merenje osnovnih parametara čitanosti Similarweb, Tango Six poratal i dalje je načitaniji vazduhoplovni medij na prostoru bivše Jugoslavije. Ne samo da je naš portal najčitaniji već je čitaniji i u drugim zemljama koje imaju svoje, što više godina etablirane i kvalitetne sajtove koji se bave vazduhoplovnom tematikom, što nekvalitetne pokušaje ili recikliranja ili jednostavno rečeno pisanja gluposti.

Nakon alata kao što su Alexa i slični koji su imali jednostrana ograničenja, Similarweb ima opsežniju metodologiju koja je u poslednjih par godina postala standard za odgovor na pitanje: Ko je čitaniji? Budući da je pristup analitikama pojedinačnih sajtova nemoguć, Similarweb, pored Gemiusa i sličnih, nudi aproksimativne rezultate koji ne mogu biti precizni ali koji su najbolji odgovor na prethodno pitanje po principu relativnih razlika koje su iste za sve uprkos ugrađenim greškama. Sa druge strane, upoređujući analitiku Tango Sixa sa rezultatima Similarweb servisa konstatovali smo da razlike postoje ali da nisu velike. Takođe, kao što će čitaoci moći i sami da zaključe, pojedini parametri deluju logično i očekivano što samo učvršćuje percepciju tačnosti metodologije ovog servisa.

Tumačenje čitanosti

Tango Six, pored toga što je konkretno najčitaniji, najuticajniji je vazduhoplovni medij na prostoru bivše Jugoslavije. Uticaj je prilično metafizička kategorija koja se meri na više načina. Da li konstantnim prisustvom portala u svim vrstama medija, najvećeg broja ekskluziva i pristupa kojim se jedino Tango Six može pohvaliti, drugim kanalima komunikacije (oflajn konferencije, izdavaštvo) ili lojalnošću publike (konstantna čitanost).

Pored uticaja bitno je napomenuti da Tango Six pokriva i civilni i vojni spektar domaćeg i inostranog vazduhoplovstva što većina sajtova sa kojima smo se poredili u Similarweb servisu ne pokriva. Izveštavaju ili samo o civilnim ili samo o vojnim temama. Sa jedne strane ova činjenica može indikovati da je upoređivanje sa njima nefer. Sa druge strane, ukupan broj čitalaca je najbitnija metrika na Internetu i zauvek će to, nažalost, biti (zbog toga patite od nečitljivih mejnstrim portala velikih medija sa lošim click-bait sadržajem). Ukupna čitanost se preliva sa jedne na drugu oblast i podiže čitanost i vidljivost celog sajta što je bitno kako čitaocima koji otkrivaju novi sadržaj, tako i oglašivačima koji tako dobijaju veću vidljivost njihovih zakupljenih prostora na nekom sajtu. Na kraju, sposobnost nekog sajta da svojim kapacitetima za oglašavanje pruži značajne konverzije klijentu oglašivaču je verovatno najbitniji parametar njegove uspešnosti. Taj podatak je privatan za svaki sajt (biznis).

Tango Six isporučuje parametre konverzije za odgovarajuću publiku koje bi, sigurni smo, posramile i najveće mejnstrim portale (što je normalno, nišni sadržaj bolje komunicira nišnoj publici).

Podaci koje ćete pročitati u nastavku teksta (ponovo, aproksimativni, neprecizni ali konstantno slični kada su u pitanju bitne relativne razlike) takođe govore i o možda najbitnijoj činjenici Internet biznisa – sajtovi (brendovi) koji postoje više od 10 godina (kao što su Tango Six, EX-YU Aviation news, Aviatica i drugi) pored konstantne publike imaju i stabilne brojeve. Danas, pre svega nakon 2018. godine, praktično je nemoguće napraviti novi sajt (brend) na Internetu a da on postane čitan, koliko god da je kvalitetan (kvalitet sadržaja je subjektivna percepcija). Sajtovi koji su prisutni 10 i više godina imaju lojalnu publiku, njenu naviku i, zbog prirode rasute pažnje na današnjem Internetu, ne mogu ih poremetiti novi igrači, čak i kada bi uložili u plaćeno oglašavanje.

Poređenja čitanosti

Sva navedena poređenja čitanosti odnose se na period od tri meseca: na septembar, oktobar i novembar 2022. godine.

Prva kategorija poređenja je Tango Six i svi drugi sajtovi koji se bave samo civilnim vazduhoplovnim temama i čiji su autori u Srbiji i Crnoj Gori.

(zoomiraj tabelu)

Poređenje Tango Sixa sa portalima iz Srbije i Crne Gore koji se bave tematikom civilnog vazduhoplovstva

Dramatične razlike ovde jasno idu u korist Tango Sixa i EX-YU Aviationa. U nekim parametrima bolji je Tango Six, u nekim EX-YU Aviation.

U prilog relevantnosi razlika koje Similarweb servis isporučuje dovoljno je pogledati aproksimacije geografskog izvora posećenosti. Budući da je EX-YU Aviation portal isključivo na engleskom jeziku očekivano je da će biti dramatično čitaniji od Tango Sixa od strane populacije koja se nalazi van bivše Jugoslavije i koja ne razume srpski ili hrvatski jezik.

(zoomiraj tabelu)

Tango Six je najčitaniji i u Srbiji i u Crnoj Gori

Sledeća interesantna aproksimacija su linkovanja sa reprezentativnih foruma koji se (između ostalog) bave samo civilnom ili samo vojnom vazduhoplovnom tematikom. Podaci Similarweba su ovde očigledno približno tačni budući da niko na MyCity vojnom forumu ne linkuje civilni EX-YU Aviation. Linkovanja za oba vodeća sajta sa civilnog SkyscraperCity foruma su podjednaka. EX-YU dobija mnogo više referala na Wikipediji što zbog njegovog kvaliteta što zbog činjenice da je engleski jezik dominantniji na ovom sajtu:

(zoomiraj tabelu)

Referali sa foruma

Sledeća su poređenja Tango Sixa i EX-Yu Aviationa sa svim sajtovima iz Hrvatske koji se bave pokrivanjem isključivo civilnog vazduhoplovstva. Ovde dolazi do izražaja jedan od osnovna tri principa iz poglavlja o tumačenju čitanosti: gotovo svi sajtovi iz Hrvatske počeli su sa radom u poslednjih 6 godina i ne mogu se, po čitanosti, približiti sajtovima koji postoje više od 10 godina.

Navedeni sajtovi iz Hrvatske, bez obzira na čitanost, su prilično kvalitetni, konstantno lokalizovani i možemo reći da su im vlasnici psihički stabilne osobe. Naravno, većina će primetiti da jedan navedeni sajt iz Hrvatske konstantno laže o podacima svoje čitanosti i da mu se vlasnik ne može pohvaliti osnovnim parametrima psihičke stabilnosti.

Sajt Avioradar.net sasvim sigurno ima veće brojke od Croatianaviation.com ali je imao promenu merenja najverovatnije zbog redirekcije domena.

(zoomiraj tabelu)

Poređenje sa portalima čiji se autori nalaze u Hrvatskoj

Princip da je nemoguće da novi sajt u bilo kojoj niši nadmaši one koji postoje više od 10 godina dokazan je i u slučaju sajtova iz Hrvatske. Tango Six i EX-YU Aviation najčitaniji su sajtovi u Hrvatskoj:

(zoomiraj tabelu)

Geografski raspored čitanosti

Tango Six je čitaniji od lokalnog slovenačkog portala, ne samo po aproksimaciji apsolutnih brojki već i prema lokaciji. Više Slovenaca čita Tango Six:

(zoomiraj tabelu)

Poređenje sa najčitanijim slovenačkim portalom

(zoomiraj tabelu)

Poređenje sa slovenačkim portalom svakako nije korektno zbog različitih jezika ali su podaci o geografskom rasporedu interesantni

Kada je reč o poređenju Tango Sixa sa portalima koji se bave isključivo vojnom tematikom, naš portal je i tu ubedljivo najčitaniji. Dva najreprezentativnija sajta, Balkansec.net i Obris.org su nišni mediji koji za razliku od civilnih imaju dramatično kvalitetniji i time ređi sadržaj (teže je baviti se konkretnom analitikom nego štancovati sadržaj o tome ko je za gde otvorio novu liniju i sl.). Relativno male čitanosti oba navedena portala iz Srbije i Hrvatske su dramatična disproporcija njihovog uticaja koji je, kada su vojne teme u pitanju priličan (posebno Obrisa u Hrvatskoj). Takođe, oba portala se ne bave isključivo vazduhoplovstvom:

(zoomiraj tabelu)

Tango Six ubedljivo najčitaniji i u kategoriji sajtova koji se bave vojnom tematikom

(zoomiraj tabelu)

Geografski raspored čitanosti

Poslednja interesantna aproksimacija je poređenje Tango Sixa sa sajtom CH-Aviation.com koji je delom baziran u Srbiji i Hrvatskoj. Tu vidimo da razlika čitanosti gotovo da ne postoji uprkos činjenici da Tango Six ne objavljuje na engleskom jeziku:

(zoomiraj tabelu)

Poređenje čitanosti Tango Six portala i CH-Aviation.com

Video

Jedna od najkancerogenijih pojava na domaćem YouTubeu svakako je inflacija tinejdžera koji se bave recikliranjem video montaža u okviru vojne tematike. Postoji samo jedan razlog ove inflacije u poslednje tri godine. Činjenica da YouTube jedini može garantovati koliko-toliku monetizaciju sadržaja. Osim jedne mlađe osobe iz Srbije koja se trudila da izbacuje originalan sadržaj (da zaista ode negde i sam nešto snimi), legendarne emisije Dozvolite koja sada živi i na YouTubeu i vojnog analitičara iz Hrvatske koji je nažalost preminuo, niko se na regionalnoj YouTube sceni ne bavi proizvodnjom originalnog sadržaja. Štaviše, količine netačnih informacija i ilegalnog korišćenja tuđeg video materijala je frapantna.

Tango Six i ovde ima zavidne brojke. Sa preko 136.000 pretplatnika naš YouTube kanal je najveća zajednica za dve vazduhoplovne tematike na prostoru bivše Jugoslavije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Vl

Ovi podaci su neosporno tačni.
Mogli ste samo navesti i google analitiku T6, kako bi možda isprovocirali druge da urade to isto.
Civilni, da tako nazovem, sektor T6 je… i đene đene, ali vojni sektor T6 je prosto neprevaziđen.
Kvalitet koji jke dostignut u ovom segmentu je neprevaziđen.
Ono gdje je T6 pomalo zatajio u poslednje vrijeme jesu video reportaže i intervjui.
Prijedlog za Petra je da proba uspostaviti podcast sa vazduhoplovnim temama.

Odgovori
Kr

Hrvatska praktički nema avio stranice. Obris je ok, ali manjkavosti su što izdaje novi članak jedan u dva tjedna. Teme su u redu. Defender, dobro da ga više nema. Bilo je toliko očito da ga Saab financira da je to bilo jadno. Ja još čitam geopolitika.news i advance.hr. Ne sviđa mi se što su oboje proruski i malo im fali objektivnosti, a i advance se plaća. Sve u svemu hrvatska je loša sa izvještajima što je u skladu i sa događajima u vojnim krugovima. Desetljećima se sve svodi na protokole tipa spomen palim braniteljima ovdje pa spomen palim braniteljima ondje. Dugo se nije ulagalo i svi aduti su položeni na staru slavu. Bijedno i neperspektivno. Nadam se boljoj budućnosti budući da su ulaganja ipak krenula.
T6 – svaka čast! Volim vas čitati i tu i tamo ostavit kakav komentar. Nastavite dobro kao i do sada!

Odgovori
Mi

Dok je Miroslav Lazanski bio ziv,nije bila potreba za Vasim sajtom,covek je sve bolje znao od vas,i bez citanja. Kako ga vise nema,preostajete samo jos vi…

Odgovori
Ne

Bravo

Mi

@Mile
Ne bih se nikako složio, ali svako ima pravo na svoje misljenje.

Mi

Milos 77@,ja sam rastao u drugim vremenima kada su se citale knjige i feljtoni da se nesto sazna. Lazanskom je covek iz recnika izvlacio zakljucke,a ne iz interneta kao danas,zato je on bio neprevazidjen,ne moras da se slozis sa mnom.

Mi

@Mile
Postujem to sve. Voleo sam ja da ga slusam i citam. Miroslav Lazanski je jako mnogo znao i iskusio na terenu. Medjutim po mom ukusu je previse subjektivno i navijacki pripovedao, a neretko je i drobio i proverenih pogresnih stvari . T6 se po meni trudi da proveri sve informacije i cinjenice, pa i azurira ili ispravlja po potrebi. To se meni vise svidja.

K

Mda, Lazanski, veliki strucnjak i znalac bez premca…

Ik

Mile@
Ima nas jako puno koji vise volimo pratiti T6, koji ipak objektivni a manje tendiciozniji od pomenutog novinara….Iskreno nemam nista protiv Miroslava Lazanskog……Tango Six vi ste najbolji sajt ove tematike na Balkanu……:)

Br

Sajt je odlican. Citam Tango vise od deset godina i sve je bolji, osim u jednoj stvari. Od kako je poceo ovaj poslednji glupi rat, u svakom trecem komentaru mozemo procitati uvrede, pa i mnoge nepristojne stvari, uglavnom na racun jednog predsednika (ne bih navodio bezbrojne primere, svi znamo na sta mislim). Dok su takvi komentari strogo zabranjeni kada se pominje jedan drugi predsednik, ili jedan treci, nismo videli niti jedan do sada.

U svakom pravilniku o komentarima uvek stoji da je zabranjeno vredjanje, koriscenje pogrdnih reci, raspirivanje mrznje i slicno. Ili dozvolite takve komentare i drugoj strani, ili jos bolje, budite dosledni pa ne dozvoljavajte vredjanje nikome, narocito vredjanje onih koji nisu proglaseni krivim ni na jednom sudu.

Odgovori
Ma

Meni je prestao biti dobar kao prije u trenutku nakon što se Petar dogovorio s Vučićem i ovaj ga je impresionirao. Poslije toga se vidi promjena narativa. Suptilna, ali ipak vidljiva.

Ma

Valjda neće opet obrisat ako ublažim svoju opservaciju:

Otkako je jedan bivši ministar razgovarao s urednikom, pisanje ovog sajta se suptilno promijenilo. Manje je bilo kritičkog razmišljanja, a više oduševljenja diskutabilnim nabavkama oružja u količinama koje nemaju smisla ako se ozbiljno planira i razvija oružana sila. Mnogi će se složiti sa mnom.

Br

Ne bih ja isao tako daleko. Mislim da je u pitanju vid manje auto cenzure iz ekonomskih razloga prvenstveno, nego neko naredjenje. Sajt svakako zivi od reklama i sponzora, a oko nas je EU i sve firme kod nas su povezane sa EU… Tako da je neka manja rusofobija (koja je ovde ipak daleko manja nego na drugim mestima) razumljiva, ja sam samo objavljivanja komentara sa pogrdnim recima, sto je ranijih godina bilo vrlo retko, dok je sada primetno cesce.

K

Svaka cast T6, stvarno ste izvrstan portal sa mnogo kvalitetnih tekstova. I drago mi je da ste spomenuli Obris, volio bi da ga cita i vise ljudi – u Hrvatskoj prevelik broj ljudi koji se sigurnosnim temama bave ili ih bar zanimaju svaku kritiku shvaca kao nekakav napad na naciju i/ili njih osobno.

Odgovori
YP

Voleo bih i ja da mogu da ga čitam, ali mi nikako ne polazi za rukom, a posebno članci jednog hrvatskog analitičara koje kao da je pisao neko iz Pentagona. Previše stvari se gleda iz jednog ugla. Zbog toga ne čitam ni portale kojima Kremlj piše vesti.

T6 iznosi skoro uvek suve činjenice, bez navijanja ili pristrasnog sagledavanja, pa zato čitajući njihove tekstove nemam utisak da se radi o zapadnom ili istočno propagandnom servisu.

en

Godinama citam T6, (moram priznati i na poslu ukradem koji minut radnog vremena), nameravam i dalje. Uzivam u citanju obilja tekstova,mada su mi i komentari zanimljivi( ima svega).Do sledeceg teksta. Pozdrav

Odgovori
Fa

I ja radim isto kao ti, T6 je toliko dobar da je prosto zarazan. Od kvaliteta njihovih analiza do naših prepucavanja u komentarima koje oni (uglavnom) dozvoljavaju.

Radim u Lufthansi a edukujem se o avijaciji na T6 portalu. Cool :)

Gr

Bravo T6. Zasluženo ste najboljši. Ne mine dan ko ne grem na vašo stran.
Slovenci vas radi beremo. Se posebej obožujem analize, ki so zelo razdelane in profesionalne. Odlično delo. Naše strani so prepisi, in se to zelo povzeto na kratko.
Ogromno sem se naučil tu in tako bo tudi v prihodnje. Lahko rečem le, kapo dol.

Odgovori
To

Svaka čast T6. Pratim Vas duži niz godina i rijetko propustim koju objavu. Samo nastavite i veliki pozdrav iz HR.

Odgovori
Ni

I jeste najbolji. Cestitke i samo tako nastavite.
Jedna opaska ako dozvolite. Mislim da bi Tango Six bio jos popularniji kada bi imao ‘rubrike’ gde bi se obradjivale teme nevezano za ratno i civilno vazduhoplovstvo i PVO (iako cesto dopustate da se i o tome polemise u komentarima ispod tekstova, sto je za shvaku pohvalu).

Odgovori
Mi

Tango 6 se dokazao na ovim prostorima bivse Jugoslavije da je ne prevazidjen Sve obuhvatno njegov portal je dostupan svima Od srucne javnosti do obicnih citalaca Jasno konkretno provereno i istinito i blagovremeno Sve ostale ocene bi bile suvisne NJegovom kvalitetu se nema sta oduceti ili dodati Samo tako nastavite i zavrsi cu sa jednom reci Tago 6 BRAVO

Odgovori
Л

Петре Војиновићу још један хвалоспјев самом себи! Ти си рак рана овог портала, а на жалост уредник си! Ова читаност нема никакве везе са твојим радом, негативна и иритантна си новинарска појава. Свака част осталим новинарима и стручним сарадницима, али они су у твојој немилости па морају да пишу у складу са твојим прозападним курсом. И наравно нећеш објавити овај коментар, јер волиш само хвалоспјеве, а свако другачије мишљење брутално цензуришеш, у складу са „европским вриједностима“ које промовишеш!

Odgovori
al

Izgleda da treba „obijati“ po gazdi da bi ti odobrio komentar… Ja probao umereno pa nije vredelo, verovatno kao ni sada… Nema veze T6, citacu vas i dalje. Hvala sto postojite.

PV

Mnogo nas se ovde zalaže za zapadne vrednosti.
Za koje vrednosti se Vi zalazete?
Pozdrav

iv

Meni samo nije jasno zasto ti onda citas ovaj portal a posebno zasto komentarises. Jedan veliki srpski portal koji je postao kremaljski ispljuvak mi se ne dopada i vec godinu dana ga nisam posetio i ne pada mi napamet da komentarisem ista na njemu . Tako i ti druze, prestani posecicat sajt i resena stvar.

Ra

Ja peru ne mogu da smislim posebno posle onog teksta o curi pilotu u VS gde umesto da pise o njoj i njenim uspesima, on je iskorisitio tekst da leci svoje frustracije sa vladajucom strankom, Vulinom, Vucicem i ostalim likovima.

Posle toga su se samo nastavili neprofesionalni tekstovi sa obiljem sarkazma i ironije skroz unfit za ovakav sajt.

Da be spominjem to sto u komentarima pise citaocima koji se ne slazu sa njim da ga “duvaju“.

A t6 i dalje posecujem zbog esperata poput Zivojina, Zorana, Pilota sa Istoka i slicno, a sto se tice pere taj moze da ga duva. :*

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs