Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025

[ANALIZA] Nesreće V-22 Ospreja: P-faktor, prokletstvo tiltrotora i imperativa tehnološke superiornosti američke vojske

3. mar 2025

[IDEX 2025] Od streljačkog naoružanja do dronova: Srpska namenska industra na štandu Jugoimport SDPR-a

28. feb 2025
[EKSKLUZIVNO] Dva AT-802 iz Saudijske Arabije na servisu u hrvatskom ZTC-u
AT-802A EC-NJJ na aerodromu u Tirani gde je sleteo zbog loših meteo-uslova / Foto: Titan Firefighting Company

[EKSKLUZIVNO] Dva AT-802 iz Saudijske Arabije na servisu u hrvatskom ZTC-u

Tokom marta i aprila hrvatski Zrakoplovno Tehnički Centar (ZTC), Part 145 servis za održanje, popravku i remont vazduhoplova sa sedištem u Velikoj Gorici nadomak Zagreba, servisiraće dva aviona Er Traktor AT-802A sa EC-registracijom koji su na osnovu ugovora za pružanje vazdušnih vatrogasnih usluga, poslati u Saudijsku Arabiju, potvrdila je, ekskluzivno za Tango Six, španska kompanija Titan Firefighting Company.

– Mi smo kompanija koja u Evropi i šire, osim promocije, prodaje i obezbeđivanja logističke podrške za avione Er Traktor, pružamo i vatrogasne usluge svuda po svetu – kazao je za Tango Six Titanov menadžer za prodaju Hugo Arseo, dodajući da kompanija trenutno ima više aktivnih ugovora o iznajmljivanju aviona u nekoliko zemalja, uključujući Grčku i Tursku.

– Takođe smo aktivni i u Saudijskoj Arabiji gde,  osim pustinja, takođe postoje dragoceni prirodni resursi, koji moraju biti zaštićeni od požara – objašnjava Arseo.

Titan je u saudijskom kraljevstvu aktivan od 2021. na osnovu ugovora koji je na snazi sve do decembra ove godine, i koji će najverovatnije biti produžen ili zamenjen novim višegodišnjim sporazumom, kažu iz kompanije.

Postojeći ugovor o pružanju vatrogasnih usluga rezultirao je kontinuiranim boravkom tri Titanova aviona AT-802A u Saudijskoj Arabiji sa bazom na međunarodnom aerodromu Abha. Odatle operiše španski tim od četiri pilota i jednog iskusnog mehaničara. Oni redovno izvršavaju vazdušne vatrogasne operacije u planinama Asirskog regiona, u jugozapadnom delu Saudijske Arabije. Logistički ih podržava lokalna kompanija Alpha Star Aviation Services.

Dva aviona koja uskoro trebaju da prođu planiranu godišnju inspekciju u blizini Zagreba su, prema Arseu, jednosedi AT-802A u konfiguraciji na točkovima, a koji nose registracije EC-NJJ (c/n 802A-0810) i EC-NMT (c/n 802A-0850). Oni će preleteti 3.900 kilometara do ZTC-a i kada prođu održavanje vratiće se sledećeg meseca u Saudijsku Arabiju.

Španski avioni završiće u Hrvatskoj, a ne u Titanovom part 145 servisnom centru:

– Naša saradnja sa Hrvatskom je višedecenijska, jer su oni jedna od država koja dugo koristi avione Er Traktor. Prodali smo im dosta AT-802 i održavamo hrvatske avione na način na koji to činimo i za druge korisnike koji kupuju Er Traktore širom Evrope. Ponekad, međutim, koristimo naše partnerstvo sa ZTC-om da obezbedimo efikasnije usluge drugim korisnicima AT-802, a sada bismo koristili usluge ZTC i za svoje avione. Oni su dosta sposoban servis i kvalitet je dobar, pa zašto da šaljemo avione iz Saudijske Arabije u naš servis u Viveru, pored Valensije, kada jednostavno posao možemo dati kvalifikovanom i partnerskom subjektu kog odlično poznajemo i koji može obaviti godišnju inspekciju u Zagrebu. Sve je u logici i dugoročnom međusobnom poverenju. Geografski su bliže Saudijskoj Arabiji pa zašto ne bi uštedeli dane i uradili posao na Balkanu – kaže Arseo za Tango Six.

Prvi španski AT-802A se očekuje u ZTC-u sutra. Objašnjavajući koliko je Titan dinamičan u poslovanju, Arseo nam je rekao da je „saudijski“ AT-802A registrovan EC-NJJ, na putu za Veliku Goricu zbog lošeg vremena juče „zaglavio“ na aerodromu u Tirani. Taj avion je i danas bio tamo dok ga je nadleteo drugi pilot Titana u makedonskom Er Traktoru AT-802A Fajr Bos Z3-BGU dok se vraćao u Skoplje nakon godišnjeg pregleda u Španiji. Istovremeno, prema Arseu, stručnjaci kompanije rade na tekućim aktivnostima i raznim tenderima u Crnoj Gori, Sloveniji, Grčkoj i Turskoj.

– Očekujemo dalji rast naših aktivnosti na Balkanu. Sa Bosnom i Hercegovinom trebamo nastaviti proces nabavke AT-802, a Albanija najavljuje da je zainteresovana za najmanje dva protivpožarna aviona.

Srbija nam nedostaje da upotpunimo divnu balkansku sliku gde smo prisutni decenijama i gde pomažemo lokalnim drzavama u organizaciji i logistici sredstava za gašenje požara iz vazduha. Radite odlično posao sa helikopterima u Srbiji, jako impresivne nabavke, ali verujte mi, bez AT-802 sistem vam nikada neće biti potpuno zaokružen. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Be

Svicu li to bolji dani za Zmaj……..

Odgovori
ma

Trenutak ne može biti bolji:
imaju idealnu poziciju (EU),
još uvijek imaju radnike (kojih drugdje nepresušno nedostaje),
potrebne certifikate za ono što se najviše traži a bogami je i daleko profitabilnije nego civilni sektor

ALI – dok god država tamo kadrovira, nema šanse da od tog zavoda bude nešto.

Ro

@Max
Možda je baš država ovaj put (bilo bi čudo) umiješala svoje prste da se provede ovaj eksperiment. U zadnjih godinu dana se znatno intezivirala suradnja između dvaju vlada, izgleda da su usko surađivali i na nekim NATO domaćim zadacima.
P.S. Birački sam neutralan, ne hvalim aktualni establišment nego mi je prevelika slučajnost da baš dobivamo ovakve poslove.

om

Morate znati da Španjolska i Hrvatska suradnja na mnogim poljima već traje niz godina. Prošle godine je tim povodom u Zagrebu bio i španjolski kralj Filip. Nisam siguran koliko ovo ima veze sa ovim poslovima na protivpožarnim air traktorima. Ali ove dvije zemlje imaju višegodišnju saradnju i jedine su nosioci iako ima još zemalja koje su pridružene projekta nazvanog IFMIF DONES koji usko surađuje sa najvećim svjetskim i europskim centrom za eksperimentalno proučavanje fuzije zvanog ITER. Dakle centar se nalazi u Granadi a Ruđer je nosioc projekta sa hrvatske strane. Koliko znam akcelerator je mogao biti i u Hrvatskoj ali su Španjolci imali manja ulaganja pa je dogovorno pripao njima. Iz Hrvatske sudjeluje desetak firmi koje imaju certifikate za proizvodnju prateće opreme, hardvera i softvera. Dakle ova saradnja traje već sedam godina i sredstva je dala EU ali o tome se nije baš previše govorilo a ne znam zašto. Ovo sa zrakoplovima samo je nastavak suradnje i vjera i povjerenje u stručnost naših ljudi. Fusija se inače ubrzano proučava i stvaraju se uvjeti za njenu realizaciju jer je dokazano da je moguće dobiti deset puta više energije nego što je uloženo. Eksperimentalno i mi učestvujemo kao nosioci projekta koji pomaže ITERU očekujući benefite . Prilika mi je ovo bila iako nije tema da nešto više kažem kad je u pitanju naučna i tehnička suradnja Španjolske i Hrvatske.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs