Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
RV i PVO za Tango Six o novim detaljima obuke za transportne avione C-295
Do sada najbolja fotografija "29501" / Foto: Santi Blánquez

RV i PVO za Tango Six o novim detaljima obuke za transportne avione C-295

Kako su za Tango Six kazali iz RV i PVO, fabrički prijem prvog Erbasovog aviona C-295 izvršen je u julu u Sevilji. Ministarstvo odbrane i RV i PVO nisu za naš portal precizirali kada se očekuje isporuka obe letelice osim da će to biti u „narednom periodu“.

Zvaničan RV i PVO komentar našem portalu definisao je i misije za C-295 kao: „transport ljudi i tereta, VIP i medicinska prevoženja“.

Kako je potvrđeno za Tango Six, piloti su već završili preobuku za ovaj tip aviona u Sevilji dok se tamo na obuci trenutno nalazi jedna grupa tehničara.

Spotteri i dalje nisu uspeli da fotografišu celu drugu letelicu evidencijskog broja „29502“ / Foto: Dan Raistrick

– Obuka tehničara se vrši kroz odgovarajuće preobuke za tip u rangu B1 i B2 Type Training, obuku za motor i obuku za Loadmastere. Osnovna obuka pilota se realizuje kroz odgovarajuću Type Rating obuku.

Linijsko i bazno održavanje aviona će se vršiti u Republici Srbiji. Tehnički sastav će nakon procesa osposobljavanja biti u mogućnosti da osnovno tehničko održavanje realizuje samostalno. – rekli su iz RV i PVO za Tango Six.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Hr

Baš će se zvati лоадмастер?

Odgovori
Fi

Tehničar tereta, ili specijalist tereta?

Odgovori
Gv

Utovarivač.

Il

Pitanje je koliko je taj aerodrom upotrebljiv zimi. Za poletanje BPL i slanje prema jugu dusu dao.

@Ivkos
Ti prijatelju nemas predstavu koliko je 80 milijardi iz proslog veka. Toliko cela JNA nije vredela sa sve aerodromim i lukama.

Wa

Ilija, Ivkos pita da li nismo sedamdesetih i osamdesetih / godina / slupali milijarde !

Zi

Nadam se da ce drzava da vrati u funkciju aerodrom Sjenica .
Obzirom da je Vojska i Policija obnovila svoju flotu helihoptera , sad i novih transportnih aviona , od aerodroma Sjenice bi bila visestruka korist , regija je jako udlajena , u slucaju elementarnih nepogoda , medicinskog transporta , transporta specijalnih jedinica policije i vojske za vezbanje i akcije.

Odgovori
Iv

To bi bilo baš dobro,i ja se nadam da neko razmišlja o tome.Vrhunska pozicija.

Iv

Je l to bese onaj aerodrom gde su ostali zatrpani mig 21 u nekim kaponirima 1999? Negde sam citao taj clanak. I imam pitanje za strucne ljude- kako su to 99 te busili kaponire kao sir? Zar nismo 70 i 80 milijarde u to slupali?

Mi

Mislim da zbog blizine granice sa Kosovom imamo problema sa NATO m u vezi tog aerodroma.Ista priča kao sa osmatrackom stanicom na vrhu Kopa koju nam ne dozvoljavaju da obnovimo posle bombardovanja

Mi

Ivkos

Mislim da su to samo Zeljava u Bihacu i Pristina. Djelomicno Split ima podzemna sklonista tog tipa ali ni blizu prva dva. Ovo ostalo je pogodno da stiti od vjetra i kise.

PS

@Ivkos
Niušta nije slupano 70 milijardi. Jeste urađeno više podzemnih instalacija ali, osim Golubovaca zbog neispravnih vrata hangara što je idiotizam svoje vrste i Željave koja je planski dignuta u vazdug, nijedna nije uništena u ratovima. Ispale su vrlo bezbedne.

Kaponiri su opet bili bezbedne betonske konstrukcije (u suštini betonski hangar na koji je nasuta zemlja), dok SAD nisu izmislile bunker buster bombe pred Pustinjsku oluju da bi doskočili Sadamu. I daleko od toga da su bušeni kao sir, ali više nisu imali istu svrhu kao pre. Više su služili ako se nešto i pogodi da se rikošetom ne oštete i druge letelice. Te bombe nisu ništa komplikovane, možemo i mi da ih pravimo, ali ih ipak ima svega par zemalja na svetu. Nemaju svi nekog protivnika sa velikim brojem betonskih kaponira. Inače im obične bombe i ne mogu nešto naškoditi. Osim ako neko ostavi vrata otvorena ili nepopravljena kao u Golubovcima. Zato su i pravljeni.

Za ove zujalice od BPL ispadoše kaponiri idealna zaštita.

Inače, Sjenica je dosta izbombardovana ali nije ključ neupotrebe blizina Kosova. To bi pak bila i prednost. Problem je što se taj aerodrom, koliko sam čuo, ne može koristiti tokom čitave godine zbog vremenskih uslova i kao takav je i u vreme SFRJ bio samo pomoćni aerodrom. Kao javni bi mogao da ima vrednost ali je to problem isplativosti. Tek su aktivirani Niš i Kraljevo, a aktivacija aerodroma bez jasne svrhe je samo bacanje para. Tu mora da ima ljudi koje plaćaš, neka oprema koju moraš da održavaš a za šta? Par letova godišnje? Ne ide. Od procene isplativosti zavisi i aktivacija.

Sr

@PSA
Betonske kaponire i podzemne hangare je moguce unistiti iskljucivo ako protivnik ima totalnu prevlast i slobodu da kruzi i vrsi vise udara po istom objektu. U svim drugim situacijama je jako tesko unistiti takve instalacije.

Sa druge strane bizarno je vrsiti fortifikaciju, a istovremeno ne raditi na pobosljanju sigurnosti komunikacija, navigacije i identifikacije. JNA je bila sampion promasenih tema.

PS

@Srbofil
Radila je JNA i na tome, samo su ratovi praktično izbili u trenutku prenaoružavanja. Al šta je bilo bilo je. Veći je problem što se kuburi i u 21. veku sa nekim stvarima.

Sr

@PSA
Dosta manje nego ranije. Imaju kriptovanu komunikaciju, operativni centri su moderni itd. Ne kažem da je VS IDF, ali je mnogo bolja nego što bi se očekivalo za vojsku zemlje ove veličine i ekonomije, dok za JNA važi totalno suprotno.

Wa

Bio sam s prijateljem početkom osamdesetih kada je iz paraćinske cementare vukao cisternu s cementom od 20 tona za izgradnju ovih bunkera na sjeničkom aerodromu.Onda sam kao rezervista bio određen na Prištinski aerodrom,ali u miru smo bili na vežbama u Sjenici / gde smo jednu noć prespavali u dajcu koji je bio parkiran u kaponiru, i bila je jako hladna noć/.Tamo je bilo par montažnih prizemnih zgradica sa malo vojnika .Sa Niškog smo,jednom, odleteli sa Mi-8 na prištinski da branimo aerodrom Slatina od vazdušnog desanta 63. padobranske, ali podzemni deo nisam video .70 dana sam čuvao izvrstan podzemni objekat u Divuljama na splitskom aerodromu i jednom smo smestili eskadrilu jastrebova u njega koji su došli sa Zemunika.Plavci iz Pančeva su te 1981. pravili rupe gde bi se trebao staviti eksploziv u slučaju zauzimanja aerodroma, ali se isti nije digao u vazduh 91.g. Sjenički je bio rezervni prištinskom aerodromu !

ev

Транспортни Авиони су потрени и за падобранце, а хоћемо 63. Падобранску Бригаду, из чега ће ти падобранци да искачу ако не из тих авиона, без тога нема ни Падобранске Чете а не бригаде….
Али битније је питање заштите било којих типова авиона на земљи од најмодернијх нападних система! Ја даље мислим да ако немамо заштиту адекватну да можемо да заборавимо авијацију! Било кој нападач ће свим средствима да гледа да уништи авијацију док је на Земљи, ПВО је битан, али видимо да увек неко средство прође и направи по превилу велику штету.
Дакле неопходно је имати неке подземне, много боље заштићене аеродоме, показало се да без тога ниси заштићен! Велике су инвестиције али је и то боље него имати само мирнодобску авијацију!

Kr

U ciivilnom saobraćaju se to zove balanser. Znaci raspored tezina po sekcijama aviona.

Odgovori
А

@Kristina

Или још популарније, балансеро.

Jo

Mozda najpoznatiji balansero kod nas je Prle, u epizodi Povratak otpisanih…

Al

Lepo za čuti i videti. Dobro je da se ovaj vid letelica ne zapušta. Još dve ovakve za početak a posle po potrebama.

Odgovori
lo

pitanje svih pitanja je koliko ce ovaj tip aviona uspeti da zameni An-26 u svim njegovim misijama. I naravno nedosanjani san o velikom transporteru koji posle An12 nije zaziveo na ovim prostorima, mada je bilo price da bi mogao da se nabavi jedan il76 ili kineski Y20 (mozda).
Ali za sada da uzivamo u slikama i cekamo da stigne i da ga vidimo kako prelece nase nebo

Odgovori
VJ

A koji će nam avion veličine IL76???? Šta se to ima voziti toliko daleko i teško? I ovi avioni su veliko pitanje koliko su potrebni, isplativi nisu sigurno. Može da sleti na 3(tri) aerodroma u državi. Pogledaj udaljenosti između tih aerodorma i lako se utvrdi da je aviotransport nesvrsishodan.
Zaista im ne vidim namenu. Smatram da su trebali za te pare nakupovati ozbiljnih srednjih helikopreta za vojsku. Opremljenih za let u svim uslovima. To bi daleko više podiglo transporne mogućnosti vojske. Plus pomoćne namene. Pri tome ne mislim na Mi35, rat u Ukrajini je pokazao njihovu ranjivost. Zato i Ameri nisu koristili jurišne helikoptere na Kosovu, jer bi prošli slično kao i Rusiu Ukrajini.
Ovako ispade da policija ima bolje helikoptere.

А

@VJ

По ко зна који пут, транспортна авијација је нама потребна за обављање различитих мирнодопских, ванредних и УН мисија и код нас и широм света. То са хеликоптером никада нећеш моћи да радиш.

С друге стране, куповина нешто већег јесте већ упитна, бар за искључиве потребе војске. Мада, као што је ПСА поменуо, идеја националне ваздухопловне карго компаније, која би имала неколико већих транспортних авиона, има неког смисла.

VJ

@Aleksa
Ček, hoćeš da kažeš da mi treba da slupamo 88 miliona evra u nabavku i tokom radnog veka još Bog zna koliko desetina milina evra da bi smo transportovali u UN misije?!?!?!?!?
Kao prvo, za misije u udaljenim krajevima sveta(gde su obično) ovaj avione je nepodesan.
Drugo, za takve strane se rentira prevoz, daleko, daleko jeftinije. Zbog veličine države, broja aerodroma ovakvi avioni nam ne trebaju. Zamisli eskadrilu H215 umesto ovoga. Za našku vojsku i celu državu daleko upotrebljivije.

PS

@VJ
Avioni su potrebni za transport ka i iz inostranstva (međunardone misije različitih vrsta), padobransku obuku, uvoz i izvoz naoružanja i druge potrebe. Dva transportna aviona ove klase su realna potreba. An-ovi su imali periode prilično velike upotrebe. Nađe se po netu i danas.

Za eventualne veće avione može da se formira posebna transportna kompanija kao u vreme SFRJ (iako je SFRJ imala i An12 ali i posebne firme za transport sa većim vazduhoplovima). Razlozi su i pravne i praktične prirode, kao i zbog isplativosti (firma može održavanje velikih aviona da nadoknadi komercijalnim aktivnostima, što je prilično isplativ posao), ali poduža priča… Realno sad i odmah VS ti veći i ne trebaju, ali se može osmisliti i organizovati neki sistem.
Što se tiče C-295, dva komada su apsolutni minimum.

Odgovori
Do

Ne zaboravite na mirovne misije u kojima učestvuju pripadnici VS i primaju odličja za učešće u istim, od Evrope do Afrike. Avioni su takođe neophodni za transport ljudstva u spasilačkim misijama ka zemljama u okruženju, kao i onim malo udaljenijim, Grčka, Turska… Sjetimo se nedaća, koje su ih zadesile. Da podsjetim, avioni su višenamjenski.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs