Ako izuzememo impresivne brojke flota Er Pinka (15+) i Princa (5+), pored nacionalne avio-kompanije (23), na „Nikoli Tesli“ najveće prisustvo u pogledu baziranih letelica ima mađarko niskotarifno čudo Viz er. Kako bi nakon najave novih linija i još bitnije, baziranja četvrtog aviona, održali kontakt sa srpskim medijima, predstavnici kompanije su u utorak održali prezentaciju u Beogradu.
Evelin Džekel, direktorka mreže u Viz eru obratila se okupljenim medijima potvrđujući vesti o širenju u našoj zemlji koje su se već dogodile u prethodnim nedeljama. Ono što je međutim (uvek) interesantno su impresivne brojke i nivo finansijskog ulaganja koje se dešava u operaciji koja (takođe interesantno) uspešno posluje po potpuno suprotnom principu – što manje troškova (kada su operacije u pitanju).
Srbija
Najilustrativniji opis direktorke mreže Viz era, kada je reč o intenzitetu investiranja i posledično brzini širenja bio je vezan za flotu – „bukvalno ne znamo gde da parkiramo avione koje smo naručili“.
Iako Džekel ni jednom rečju nije pomenula državnu kompaniju Aerodromi Srbije, odmah pada na pamet da, ukoliko bi investirali u izgradnju hangara na civilnom delu „Konstantina Velikog“, ovaj entitet bi samo naplatom hangarisanja aviona za oba niskotarifna prevoznika mogao prilično da zarađuje.

Viz er je u Srbiji počeo da posluje juna 2010. godine. Do danas je, prema njihovim rečima, sa oba srpska aerodroma preveženo preko šest miliona putnika. Lokalni tim kompanije sastavljen pretežno od letačkog i kabinskog osoblja broji preko 120 zaposlenih. Srbija je Viz erom, uz pomoć pomenuta četiri bazirana putnička aviona, povezana sa 13 zemalja kroz 23 linije.
Poslednje najavljene linije iz Beograda su: Lisabon, Kopenhagen, Milan, Zakintos i Berlin. Dok su frekvencije povećane na letovima do Ajndhovena (+2), Pariz (+1), Barselona (+2), Dortmund (+1) i Rim (+3).
Ostatak Evrope
Viz er trenutno ima 177 Erbas A320ceo (53), A321ceo (41), A320neo (6) i A321neo (71) letelica. Ove brojke predstavljaju porast flote iz 2021. u 2022. godinu od 18%. Flota i 7000 zaposlenih opslužuju preko 930 linija do 200 destinacija u preko 50 zemalja. Kompanija je u 2022. godini prevezla oko 21,7 miliona putnika leteći iz 37 baza u 17 zemalja.

Poslovni model kompanije zasniva se na unificiranju flote, direktnoj („point to point“) mreži bez presedanja i prodaje povezanih letova, sletanju na sekundarne (jeftinije) aerodrome, distribuciji (prodaji karata) isključivo putem sopstvenog sajta (koji ima 1,6 milijarde poseta godišnje), značajnom prihodu od proizvoda koji nisu konkretna avio-karta (dodatni prtljag, hrana i sl.) i visokom stepenu utilizacije letelica koje se nakon iskrcavanja putnika za do 30 minuta spremaju da ukrcaju nove ka nekoj drugoj destinaciji. Prosečna starost aviona je 4,6 godina a cilj kompanije je da svaku letelicu koriste 12,7 časova dnevno.
Kako je kompanija istakla prilikom prezentacije u Beogradu, plan za ostatak dekade je da dostignu cifru od 170 milina putnika godišnje, narastu do 20.000 zaposlenih (što će značiti regrutovanje 1 osobe po satu do kraja 2030.), flota od 500 letelica koje će obaviti milion letova godišnje.
ivan
Meni je Wizz pomalo ubio magiju letenja, pre njih za mene je letenje bilo skupo i retko. Cak i avion je bio nesto specijalno. Sa Wizzom sam poceo da letim na sve strane i sad se vise osecam u njemu kao u Nisexpresu nego u avionu. Ja sam u svakom slucaju zadovoljan sa njihovim uslugama, ispunjuju moja ocekivanja.
altec
Kao neko ko dosta putuje, kako lowcost avio kompanijama tako i sa normalnim tipa Lufthansa itd… iz mog iskustva su oni (Wizz) daleko najbolja low-cost avio kompanija u Evropi.
Tajir
Kompikovanje oko kupovine online karata, konstanto usmeravanje na dodatnu kupovinu nevažnih ponuda, itd. Online čekiranje samo na 24h pre leta, striktno merenje malog kofera. Onako solidni, mada je EasyJet puno bolji i fleksibilniji.
Sasha
@Tajir
Online checkiranje je dostupno 48 sati pred let, ukoliko nisu rezervisana sedista. Ukoliko jesu, 30 dana.
A konstantno usmeravanje je vec lajtmotiv ne low cost kompanija. Kako sam koristio RyanAir i Wizzair samo od low cost, meni je WizzAir nekako „bolji“. Nisam izasao nezadovoljan sa Ryanair, mozda je to samo jer je 737 kod Ryan manje prostran, ali sve u Wizz ide nekako brze.
Баша Мркаљ
Потрудили су се да направе сајт на ћирилици.
Свака част. За мене су они домаћа компанија.
Iskusni
Sve je to super, za top management… Za zaposlene je to brutalni rudnik iz kojeg se ne izlazi.
Feriz Omerovic
Dobrisu samo neka nastave ovako.
Nijedna konpanija nema ovakve cene.Samo kad bi leteli do Kraleva sigurno bi mnogo veci broj PUTNIKA.
Dragana
Svaka čast kompaniji,ljubazno osoblje .Sve pohvale…
samo da cene karata ne luduju.Za sada ste dostupni za svačiji dzep,BRAVOOO